ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -C-

Hyundai i30 1.6 D - VW Golf 1.6 TDI

Το νέο απέναντι στο διαχρονικό         ..:: Σαββάτο, 27 Απριλίου 2019 ::..

Το μικρομεσαίο Hyundai μπορεί να στέκεται πλέον χωρίς κόμπλεξ απέναντι στον «βασιλιά» της μικρομεσαίας κατηγορίας στην Ευρώπη και στη συγκεκριμένη αντιπαράθεση συγκρίνουμε τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, οι οποίες εξακολουθούν να προσελκύουν οικογενειάρχες που επιθυμούν να μην πληρώνουν πολλά σε καύσιμα και να αξιοποιούν τα πλούσια αποθέματα ροπής για πιο ξεκούραστη οδήγηση

Το αειθαλές Golf εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς σε κάθε γενιά του εδώ και πολλά χρόνια, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχει αξιόλογους ανταγωνιστές, που σε κάθε νέα γενιά τους προσπαθούν να το εκθρονίσουν από την πανευρωπαϊκή πρωτιά του στις πωλήσεις. Η σύγκρισή του με τα κορεάτικα μικρομεσαία αυτοκίνητα αποδεικνύει την επίπονη και επίμονη δουλειά που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια από τους Ασιάτες, σε σημείο που να εξανεμίζονται οι αποστάσεις του παρελθόντος. Το i30 αποτελεί ένα τέτοιο παράδειγμα, αφού από γενιά σε γενιά αποδεικνύεται πολύ καλύτερο και πιο ολοκληρωμένο από πριν, με αποτέλεσμα να χτυπά δικαίως την πόρτα της ελίτ των εκπροσώπων της κατηγορίας C. Από την άλλη πλευρά, οφείλουμε να υμνήσουμε τη διαχρονική αξία του Golf, το οποίο αποδεικνύει διαρκώς πόσο καλή βάση διέθετε εξαρχής. Ένα αυτοκίνητο που όχι μόνο στέκεται απέναντι σε φρέσκους αντιπάλους, αλλά θα λέγαμε πως επαναπροσδιορίζει το χρυσό μέσο όρο, κάτι που δεν αλλοιώνεται από την πάροδο του χρόνου.

Εσωτερικά
Ανοίγοντας την αριστερή πόρτα για να περάσεις στο εσωτερικό του i30, αντικρίζεις μία εικόνα που επιβεβαιώνει την ευρωπαϊκή στροφή του. Η μοντέρνα εμφάνιση πλέον δεν είναι απρόσωπη, έχει χαρακτήρα, ενώ και τα υλικά δείχνουν πολύ καλά, κυρίως τα μαλακά που υπάρχουν στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Σε τέτοιο σημείο μάλιστα που να μην υπολείπονται σε αυτό τον τομέα από τα αντίστοιχα του Golf, το οποίο διατηρεί μακρά παράδοση σε ό,τι έχει να κάνει με την ποιότητα. Η αίσθηση συναρμογής τους δείχνει και είναι κορυφαία και στα δυο αυτοκίνητα. Η προσοχή στη λεπτομέρεια στο i30 φαίνεται ακόμα και σε λεπτομέρειες όπως στις θήκες στις πόρτες, που εκτός από το ότι είναι εξαιρετικά ευρύχωρες έχουν κι ένα πολύ ενδιαφέροντα τρόπο να καθορίζουν τις θέσεις για μπουκάλια. Στη συνέχεια σε κερδίζει η αίσθηση ευρυχωρίας και μετά φυσικά οι χώροι για μικροπράγματα, που πρέπει να είναι οι κορυφαίοι στην κατηγορία. Το i30 σε γεμίζει με μια αίσθηση εξαιρετικής ευκολίας και άνεσης χρήσης, όντας πρακτικό. Οι χώροι για επιβάτες είναι κι αυτοί πάνω από το μέσο όρο των μικρομεσαίων μοντέλων όπως και ο χώρος αποσκευών με τα 395 λίτρα (αντί για 380 του Golf). Παρόμοια γεύση υπάρχει και στο Golf, ποιότητα, χώροι πρακτικότητα στα ίδια επίπεδα, με τις λεπτομέρειες να δίνουν ένα ελάχιστο προβάδισμα στο νεότερο i30.

Η τιμή του i30 ξεκινάει από 19.190 ευρώ με πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος σε χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και συναγερμό παραβίασης, σύστημα αυτόματης ρύθμισης προβολέων, προβολείς ομίχλης με λειτουργία στατικού φωτισμού στροφής, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control, ηχοσύστημα με Βluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, ασύρματη φόρτιση κινητών ηλεκτρονικών συσκευών. Επιπλέον στην τιμή περιλαμβάνεται πενταετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια, ενώ η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει 21.090 ευρώ. Το Golf 1.6 TDI ξεκινάει από τα 21.890 ευρώ. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, σύστημα Stop/Start, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, 7 αερόσακους, ESP με hill holder, σύστημα υποβοήθησης φρένων, σύστημα υποβοήθησης κίνησης σε ανηφόρα, σύστημα αποτροπής σύγκρουσης (City Safety), σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (Auto brake), σύστημα επαγρύπνησης (Driver Alert), υπολογιστή ταξιδιού, αυτόματο κλιματισμό, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με Bluetooth και θύρα USB συμβατή με iPhone, αισθητήρες βροχής/φωτός, υπολογιστή ταξιδιού, και το σύνηθες ηλεκτρικό πακέτο για παράθυρα, κλειδαριές, καθρέφτες.
Ποιοτικά και ευρύχωρα εσωτερικά με πολύ καλή συναρμογή και πλούσιο εξοπλισμό
Κινητήρες-κιβώτια
Ο κινητήρας 1.6 ντίζελ του i30 αποδίδει στη συγκεκριμένη έκδοση 115 ίππους, με ροπή 28,4 kgm. Το Golf απαντά με ταυτόσημη ονομαστική ισχύ αλλά λίγο μικρότερη ροπή (25,5 kgm). Η σωστή συνεργασία του κινητήρα της Hyundai με το εύχρηστο εξάρι κιβώτιο ενισχύει ακόμα περισσότερο την πολύ καλή εικόνα (θετικό πρόσημο και για το αυτόματο κιβώτιο που είχαμε στη διάθεσή μας). Το i30 παρέχει ασφαλέστατα προσπεράσματα σε κάθε περίπτωση, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το φορτωμένο με 4 άτομα σε ορεινή διαδρομή, ενώ παρουσιάζεται λίγο πιο πρόθυμο, πιο ραφιναρισμένο και λιγότερο λαίμαργο με το πόδι στο πάτωμα, συγκριτικά με το αντίστοιχο σύνολο του Golf, το οποίο όντως δείχνει πιο παρωχημένο, με τραχύ ήχο και μικρότερη ελαστικότητα χαμηλά. Σε επίπεδο κατανάλωσης, τα 6 και κάτι λίτρα αποτελούν μια μέση τιμή και για τα δυο αυτοκίνητα, αλλά όπως προαναφέραμε, στην άσκηση πίεσης ο πετρελαιοκινητήρας του Hyundai δεν αυξάνει τόσο πολύ τις τιμές σε σχέση με εκείνον του VW.

Οδηγώντας
Το Golf προσφέρει στο δρόμο διαχρονικά εκείνη την απαράμιλλη αίσθηση ασφάλειας που το χαρακτηρίζει από την αρχή του βίου του, δίνοντας εν τέλει το στίγμα. Όσο περνά όμως ο καιρός, δείχνει περισσότερο την ηλικία του, κυρίως στον τρόπο που αντιμετωπίζει τις κακοτεχνίες του δρόμου αλλά και στο πως επικοινωνεί τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Μπορεί το τιμόνι να μην μεταφέρει την ιδανική αίσθηση που θα ήθελες, αλλά ικανοποιεί στην πράξη, κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με το μπροστινό σύστημα. Αυτά δεν σημαίνουν βέβαια πως το Golf δεν αποδεικνύεται πολύ αποτελεσματικό σε κάθε είδους διαδρομή και μάλιστα με οποιονδήποτε οδηγό πίσω από το τιμόνι. Η έκπληξη μάλιστα εδώ έγκειται στο γεγονός πως το VW, παρά την μεγαλύτερη ηλικία του, προέβαλλε ένα πιο συγκροτημένο οδικό προφίλ σε απανωτές στροφές με αρκετά χιλιόμετρα στο ταχύμετρο, συγκριτικά με τον αντίπαλό του. Ίσως αυτό να οφείλεται στην πιο μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης του i30, που επιτρέπει μεγαλύτερες κλίσεις στο αμάξωμα, αλλά και μεγαλύτερες μεταφορές βάρους. Οι Κορεάτες επέλεξαν ένα οικογενειακό στήσιμο προκειμένου να ρίξουν το βάρος στην άνεση που επιζητά ένας τέτοιος αγοραστής, αφήνοντας πιο πίσω την αμεσότητα και ακρίβεια στις αντιδράσεις. Οπότε είναι λογικό στην άμεση σύγκριση σε επίπεδο κύλισης και απόσβεσης, το i30 να βρίσκεται λίγο πιο μπροστά από το Golf, προτάσσοντας παράλληλα και καλύτερα στοιχεία στον επίκαιρο τομέα του θορύβου, της τραχύτητας και των κραδασμών, του γνωστού NVH στην αγγλική. Τέλος, τα φρένα και των δυο δεν αντιμετώπισαν κάποιο θέμα με την αντοχή ή την απόδοσή τους.
Στο δρόμο το Golf στρίβει με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, ενώ το i30 εμφανίζεται πιο άνετο και πολιτισμένο
Συμπέρασμα
Να λοιπόν που οι Κορεάτες τολμούν να «κοιτάξουν στα μάτια» το αυτοκίνητο-ορόσημο μιας ολόκληρης κατηγορίας, το Golf. Στην ετυμηγορία, το i30 καλύπτει πιο πειστικά τον όρο του σύγχρονου οικογενειακού αυτοκινήτου, όντας πιο άνετο, πιο ραφιναρισμένο, πιο εύχρηστο και οικονομικό, χωρίς μάλιστα να υστερεί σε ποιοτικά χαρακτηριστικά, ενώ προσφέρει μεγαλύτερη εργοστασιακή εγγύηση. Το Golf με τη σειρά του διατηρεί ακόμη ψηλά τη σημαία της ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς ανεξαρτήτως εμπειρίας του οδηγού, αλλά κυρίως ενός ονόματος με ειδικό βάρος που παρομοιάζει την αγορά του με επένδυση.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ i30 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Χώρο αποσκευών
- Άνεση στο δρόμο
- Τιμή
- Εργοστασιακή εγγύηση
ΤΟ GOLF ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Οδική συμπεριφορά
- Προσωπικότητα
- Μεταπώληση

  UP