ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -4x2-SUV-

Citroen C3 AirCross 1.5 BlueHDi - Fiat 500L City Cross 1.6 MTJD

Εκδρομικές αποδράσεις         ..:: Σαββάτο, 23 Φεβρουαρίου 2019 ::..

Δυο παρόμοιας λογικής αυτοκίνητα από την Ευρώπη, που μας παροτρύνουν να αφήσουμε το κλεινόν άστυ και να κάνουμε το πικ νικ μας σε κάποια εξοχή, έχουν πάμπολλα και πολλές φορές ταυτόσημα επιχειρήματα στην προσπάθεια που καταβάλλουν να παρουσιάσουν την καλύτερη δυνατή πρόταση για την οικογένεια που θέλει χώρους και περιπέτεια

Ο αντικαταστάτης του C3 Picasso δεν θα μπορούσε να μην ξεχειλίζει από πλευράς στιλ, διαφορετικότητας, χώρων και γαλλικής άνεσης. Λες και υπάρχει ένα μαγικό φίλτρο από το οποίο αναδύεται γαλλικό ξεχωριστό άρωμα από την πάλαι ποτέ εποχή του θρυλικού 2CV, μέχρι σήμερα… Το όνομα αυτού Aircross, η προσωπικότητα και ο χαρακτήρας δεδομένα. Από χιλιόμετρα διακρίνεις πως πρόκειται για Citroen. Απέναντι του το 500L City Cross αποτελεί ένα από τα μέλη της οικογένειας 500, ή αλλιώς της επιτομής του σύγχρονου life style σε σύγχρονο αστικό αυτοκίνητο. Η γκάμα του 500 ξεχείλωσε ελέω μάρκετινγκ όπως και η αντίστοιχη του Mini, στο τέλος της ημέρας όμως αυτό δεν χάλασε κανέναν...

Εσωτερικά
Το C3 Aircross αποτελεί ένα τυπικό μικρό Citroen με σκληρά στην όψη πλαστικά, αλλά καλά συναρμολογημένα. Ακόμη και υψηλόσωμοι ενήλικες θα βολευτούν εύκολα στο πίσω κάθισμα χωρίς γκρίνια, ενώ οι θήκες για μικροπράγματα θα μπορούσαν να ήταν περισσότερες. Σε επίπεδο πρακτικότητας και ευρυχωρίας τα δυο αυτοκίνητα κινούνται σε παρόμοιο (άνετο) επίπεδο, ενώ σε πολλές περιπτώσεις σχεδόν αλληλοσυμπληρώνονται. Τα 455 λίτρα στο χώρο αποσκευών με το πρακτικό (χαμηλό) κατώφλι φόρτωσης του 500L είναι περισσότερα από τα 410 του C3 AirCross. Στην περίπτωση που αυτά δεν είναι αρκετά, το σύστημα Cargo Magic Space και τα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα του Fiat απελευθερώνουν ακόμη περισσότερο πολύτιμο χώρο. Μέσα, το ιταλικό αυτοκίνητο, παρ' ότι είναι γηραιότερο σε ηλικία αποπνέει μια ποιοτικότερη αίσθηση. Η ευρυχωρία είναι εξαιρετική και στις δυο σειρές καθισμάτων (η πίσω συρόμενη), οι χρωματισμοί ευπαρουσίαστοι, ενώ ο πίνακας οργάνων εμφανίζεται πρωτότυπος και ιδιαίτερα καλαίσθητος. Το Citroen επίσης προτάσσει την ευρυχωρία και την άνετη συμβίωση, ωστόσο ο αντίπαλός του, επειδή προέρχεται από τα αμιγώς πολυμορφικά αυτοκίνητα (MPV), διαθέτει περισσότερες λύσεις σε αυτούς τους τομείς.

Το 500L City Cross των 1,6 λίτρων στη ντίζελ εκδοχή με τους 120 ίππους κοστίζει 20.400 ευρώ (19.900 ευρώ με την έκπτωση), ενώ ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός του περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, ESP με hill holder, Traction Plus, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος, προβολείς ομίχλης, σύστημα πολυμέσων U-Connect Navi 7” HD LIVE με θύρα USB, Bluetooth, οθόνη αφής και δυνατότητα λειτουργίας MirroLink, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η τιμή αγοράς του C3 AirCross 1.5 BlueHDI 100 ξεκινάει από τα 19.070 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο και εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει στάνταρ: ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα ελέγχου κόπωσης του οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, cruise control, ηχοσύστημα με Bluetooth και θύρες USB και Aux, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Η πρακτικότητα και η ευρυχωρία χτυπούν κόκκινο και στα δυο, με το 500L ως MPV να προσφέρει περισσότερα
Κινητήρες-κιβώτια
Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας (BlueHDi) του 1,5 λίτρου με τους 100 ίππους και 25,4 kgm ροπής του C3 AirCross, αποτελεί ενδεδειγμένη επιλογή, η οποία ποντάρει κυρίως στη χαμηλή κατανάλωση (είδαμε και κάτω από 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα), χωρίς να αγνοεί βέβαια τον σημαντικό τομέα των επιταχύνσεων εν κινήσει. Η ροπή θα σε βοηθήσει να ξεγλιστρήσεις από τη ροή της κίνησης ή να προσπεράσεις χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια και, το κυριότερο, χωρίς τη χαρακτηριστική βαβούρα των συνόλων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το πετρέλαιο. Στις χαμηλομεσαίες στροφές σε ικανοποιεί πλήρως με το τράβηγμα και την απόκριση, ενώ λογικά ψηλότερα δεν έχεις να κερδίσεις κάτι περισσότερο πιέζοντας τον. Το νέο κιβώτιο έξι σχέσεων διαθέτει σωστή κλιμάκωση, η οποία προσφέρει πολύτιμη αρωγή στην οικονομία καυσίμου, ενώ παράλληλα ο επιλογέας κουμπώνει γλυκά τις σχέσεις ακόμη και στα δύσκολα. Επικρατέστερος όμως στην πράξη είναι ο εντυπωσιακός κινητήρας 1.6 MJTD πετρελαίου του 500L City Cross, ο οποίος κερδίζει σε επιδόσεις αλλά και σε αίσθηση τον οδηγό. Στην πράξη οι 120 ίπποι και ειδικότερα η ροπή των 32,6 kgm, δηλώνουν βροντερό παρών από τις μόλις 1.750 στροφές, κάθε φορά που θα βυθίσεις το δεξί πόδι. Το αποτέλεσμα είναι μια μεστή επιτάχυνση που θα ταίριαζε περισσότερο σε χάτσμπακ παρά στην περιπετειώδη εκδοχή του 500L. Το σύνολο παρουσιάζεται πιο πρόθυμο και πιο γεμάτο σε βάθος απόδοσης από τον αντίπαλό του, απαιτώντας όμως παράλληλα και περισσότερο καύσιμο (7 με 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα). Τέλος, εξαιρετικό σε κούμπωμα αποδείχτηκε το κιβώτιο έξι σχέσεων με την σοφή κλιμάκωση.

Οδηγώντας
Κοινός παρονομαστής και των δυο αυτοκινήτων του συγκριτικού μας αποτελεί το γεγονός πως δεν διαθέτουν κανένα σπορτίφ στοιχείο στα οδηγικά χαρακτηριστικά τους. Δεν χρειάζεται άλλωστε σε δύο ψηλά πρακτικά αμαξώματα, που πρωτίστως καλούνται να εξυπηρετήσουν τις αμιγώς οικογενειακές μεταφορικές ανάγκες. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως υστερούν στον τομέα της ασφάλειας, απλώς δεν θα σε ενθουσιάσουν εάν σου αρέσει να οδηγείς απαιτητικά σε κάποιες πιο ενδιαφέρουσες διαδρομές. Η αίσθηση που αποκομίζεις από τα δυο αυτοκίνητα μοιάζει αρκετά, σε σημείο μάλιστα που να πιστεύεις πως πρόκειται για αδελφά μοντέλα. Εάν ψάχνουμε να αποκρυπτογραφήσουμε τη συμπεριφορά τους, θα δώσουμε ένα ανεπαίσθητο προβάδισμα σε ό,τι αφορά στα οδηγικά δρώμενα στο νεότερο και μικρότερο C3 AirCross, το οποίο θα γείρει λιγότερο στις στροφές και δεν θα σε απογοητεύσει τόσο με την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης. Το κράτημα και των δυο αναλογικά με το τι πρεσβεύουν ικανοποιεί και δεν θα βάλει δύσκολα στον θιασώτη της εκδρομής ή του μακρινού ταξιδιού. Στον τομέα της άνεσης όμως, δίνουν τα ρέστα τους, αφού αντιμετωπίζουν με περίσσια μαεστρία το αμέτρητο ελληνικό οδικό «ανάγλυφο». Και σε αυτή την περίπτωση, ο Γάλλος της παρέας παίρνει ένα προβάδισμα απέναντι στον Ιταλό ανταγωνιστή του. Σε "light off road" περιηγήσεις αμφότερα θα εξαργυρώσουν το σεβαστό ύψος από το έδαφος προκειμένου να μην αντιμετωπίσετε κάποιο θέμα, σε στεγνό χώμα πάντως και χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις για δύσκολα εδάφη, με τα φρένα και των δυο να ακινητοποιούν τα βαρυκόκαλα αμαξώματα τόσο άμεσα, όσο και αποτελεσματικά.
Στο δρόμο δίνουν έμφαση στην άνεση, είναι ασφαλή, ενώ οδηγικά το Citroen κερδίζει ελαφρώς την προτίμησή μας
Συμπέρασμα
Σε τέτοιου είδους και ύφους αυτοκίνητα αποκλείεται να βγεις χαμένος όποιο και να επιλέξεις κατά την αγορά. Μοιάζουν τόσο πολύ σε συνήθειες, συμπεριφορά, πρακτικότητα, χρηστικότητα και φιλικότητα χρήσης, που πραγματικά αποτελεί σπαζοκεφαλιά η όποια δήλωση προτίμησης. Θα δώσουμε ψήφο εμπιστοσύνης στο C3 AirCross, κυρίως λόγω της νεότερης ηλικίας του αλλά και της πιο «μαζεμένης» σιλουέτας που πιθανώς εξυπηρετήσει περισσότερο στην πόλη. Συν το γεγονός πως, έστω και στο νήμα, προηγείται σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και σχεδιάστηκε εξαρχής ως "crossover" χωρίς να μεταλλαχτεί σε αυτό από MPV, όπως συνέβη με το 500L City Cross. Από την άλλη πλευρά, δεν μπορείς να αγνοήσεις την εντυπωσιακή ευελιξία στην καμπίνα του τελευταίου, τον πλούσιο εξοπλισμό, τον ισχυρότερο συνολικά κινητήρα, όπως επίσης και την πιο ελκυστική κατά τη γνώμη μας εξωτερική εμφάνιση.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ C3 AIRCROSS ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Οδική συμπεριφορά-άνεση
- Τιμή βασικής έκδοσης
- Κατανάλωση
ΤΟ 500L ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Διαμόρφωση εσωτερικού
- Κινητήρα-επιδόσεις
- Χώρο αποσκευών

  UP