ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -C-

Peugeot 308 1.2 PureTech 130 ΕΑΤ8 - VW Golf 1.5 TSI Evo 130 DSG

Γαλλογερμανική διαμάχη         ..:: Σαββάτο, 26 Ιανουαρίου 2019 ::..

Δυο από τα κορυφαία μικρομεσαία οικογενειακά με προέλευση την Ευρώπη, εξυμνούν το downsizing με την περιορισμένη χωρητικότητα των τούρμπο βενζινοκινητήρων τους, αποχωρίζονται τα χειροκίνητα κιβώτια και μάχονται μέχρι εσχάτων για την τελική επικράτηση

Τα ντίζελ βιώνουν μια πτωτική τάση στην αγορά κι αυτή είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για να αναδειχθούν πολλές ενδιαφέρουσες προτάσεις με "downsized" βενζινοκινητήρες με τούρμπο. Οι προτάσεις των Peugeot και VW είναι χαρακτηριστικές για το πώς τα σύγχρονα σύνολα βενζίνης παίρνουν εκ νέου τα πάνω τους, αφού δείχνουν να περιορίζουν κάποια μειονεκτήματα (π.χ. η κατανάλωση) που τους χώριζαν από τους πετρελαιοκινητήρες. Πέρα από τους κινητήρες, τα 308 και Golf διακρίνονται για την ομοιογένεια και τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα τους. Αισθητικά, χωρίς να τα χωρίζει άβυσσος, ακολουθούν τη διαφορετική πορεία που επέλεξαν οι κατασκευαστές τους. Σοβαρό και διαχρονικό το Golf, σύγχρονο και πιο δυναμικό το 308.

Εσωτερικά
Με μια πρώτη ματιά στο εσωτερικό του 308, βλέπουμε ότι έχουμε άλματα στους τομείς της ποιότητας των υλικών, του φινιρίσματος αλλά και της "premium" αίσθησης. Η σχεδίαση ορίζεται από το μικρό βολάν και τα πολύ ιδιαίτερα όργανα (το αναλογικό στροφόμετρο μετρά ανάποδα, από δεξιά προς τα αριστερά) που είναι τοποθετημένα πάνω από αυτό. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής, η οποία ενσωματώνει πολύ έξυπνα και εργονομικά τα τρία σύμβολα για τις χρήσιμες λειτουργίες του κλιματισμού του ηχοσυστήματος αλλά και του υπολογιστή ταξιδιού με όλα τα απαραίτητα για το αυτοκίνητο. Η θέση οδήγησης είναι καλή για κάθε σωματότυπο και οι θήκες για τα μικροαντικείμενα βολικές, παρ' ότι ρηχές. Γι' αυτό άλλωστε υπάρχει κανονικό σε χωρητικότητα ντουλάπι στα δεξιά και όχι ένα αντίστοιχο διακοσμητικό που συναντάμε σε πολλά καινούργια αυτοκίνητα και φιλοξενεί μόνο τα... έγγραφα του αυτοκινήτου. Τα άνετα καθίσματα είναι σήμα κατατεθέν της Peugeot και πολύ χρήσιμα στα πολύωρα ταξίδια. Σε ό,τι αφορά τους χώρους, το 308 ικανοποιεί χωρίς να ξεπερνά σε ευρυχωρία τον αντίπαλό του. Στο χώρο αποσκευών, τα 420 διαθέσιμα λίτρα απαγορεύουν στον οποιοδήποτε να εκφράσει παράπονο, σαφώς περισσότερα από τα 380 του VW. Στο Golf τα μαλακά πλαστικά κερδίζουν το χρήστη και παίζουν σημαντικό ρόλο στη συνολική αίσθηση ποιότητας η οποία είναι πολύ προσεγμένη, κάτι το οποίο αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη στιγμή που θα κλείσεις την πόρτα. Η μασίφ αίσθηση χρηματοκιβωτίου είναι διάχυτη. Η εργονομία διακρίνεται για τα υψηλά της επίπεδα, η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και όλα στο εσωτερικό σε κάνουν να νιώθεις περίφημα από την πρώτη στιγμή. Τυπικό Golf δηλαδή. Η αλήθεια είναι πως στον τομέα του εσωτερικού το 308 έχει καλύψει πολύτιμο έδαφος συγκριτικά με το σημείο αναφοράς της κλάσης, το Golf, κυρίως στην ποιότητα, οπότε αυτό που απομένει στο τελευταίο είναι ο σημαντικά μικρότερος χρόνος εξοικείωσης που απαιτείται σε σχέση με τον Γάλλο ανταγωνιστή.

Ο πλούσιος εξοπλισμός του Golf 1.5 TSI 130 DSG7 (από 21.850 ευρώ), περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: 7 αερόσακους, ESP, σύστημα υποβοήθησης κίνησης σε ανηφόρα, σύστημα αποτροπής σύγκρουσης στην πόλη (City Safety) και σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (Auto brake), σύστημα επαγρύπνησης οδηγού (Driver Alert), σύστημα πολυμέσων Composition Colour με οθόνη αφής 6,5 ιντσών, κλιματισμό, όπως επίσης και τις υπόλοιπες καθιερωμένες ηλεκτρικές ευκολίες. Η πρώτη από τις δυο διαθέσιμες εξοπλιστικές εκδόσεις του 308 1.2 PureTech 130 EAT8 στοιχίζει από 21.700 ευρώ, προσφέροντας μεταξύ άλλων: 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου ευστάθειας, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 9,7 ιντσών, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, κ.α.
Μεταξύ δυο ποιοτικών εσωτερικών το VW υπερέχει ελαφρώς στους χώρους πίσω επιβατών
Κινητήρες-κιβώτια
Το 308 έχει 3κύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρων με 130 ίππους, σε αντίθεση με το Golf, του οποίου η χωρητικότητα φτάνει το 1,5 λίτρο με ένα κύλινδρο παραπάνω, αποδίδοντας την ίσδια ισχύ. Τα φαινόμενα απατούν επί του πρακτέου, αφού εύλογα θα περίμενε κανείς το γερμανικό σύνολο να «κερδίζει» εύκολα το αντίστοιχο γαλλικό σε επίπεδο επιδόσεων. Όχι μόνο δεν συμβαίνει αυτό, αλλά δεν εμφανίζεται ούτε πιο πολιτισμένο σε λειτουργία παρά τον τέταρτο κύλινδρο. Όπως και να έχει, το τράβηγμα του 1.5 είναι πιο μεστό όσο αυξάνεται ο ρυθμός περιστροφής, έστω και με αυτό το αδιάφορο ηχόχρωμα. Από την άλλη, ο 1.2 του ομίλου PSA δεν αποτελεί επουδενί αμελητέα ποσότητα. Τα δύο αυτόματα κιβώτια είναι διαφορετικής φιλοσοφίας (παραδοσιακό αυτόματο της Peugeot, διπλού συμπλέκτη της VW), αλλά εξίσου αποτελεσματικά και τα δύο, με πολύ ομαλές αλλαγές, ενώ ο μεγάλος αριθμός των σχέσεων (7 για το Golf, 8 για το 308) διευκολύνει την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση των κινητήρων. Σε επίπεδο κατανάλωσης μην περιμένετε θαύματα, ειδικά στην περίπτωση που ασκήσετε πίεση έχοντας απαιτήσεις ανάλογες με την ισχύ. Ένα μικρό προβάδισμα λόγω του συστήματος απενεργοποίησης κυλίνδρων πηγαίνει στο Golf, αλλά όχι σπουδαία πράγματα. Με συνετή οδήγηση τα 8,4 με 9,0 λίτρα/100 χλμ. αποτελούν το μέτρο στις αστικές συνθήκες. Το 308 μοιάζει πιο διψασμένο για καύσιμο, αφού στις ίδιες συνθήκες θέτει ως εκκίνηση τα 9,2 λίτρα, πατώντας λίγο αργότερα τα 10 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, στην περίπτωση βέβαια που έχεις «βαρύ πόδι».

Οδηγώντας
Η γαλλογερμανική κόντρα κορυφώνεται στο δρόμο. Ξεκινάμε από το Peugeot και την αναβαθμισμένη κύλιση, η οποία αποτελεί το πρώτο στοιχείο που αποκομίζεις. Ιδανικό φιλτράρισμα σε κάθε κακοτράχαλο οδόστρωμα, σωστή ηχομόνωση, αλλά και κάποια δυσάρεστα ηχητικά ακούσματα από την πίσω ανάρτηση στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Πέραν αυτού, όσο ανεβάζεις ρυθμό, τόσο δικαιώνεσαι. Αναβαθμισμένο πάτημα, σωστή στήριξη των τροχών και μια κατευθυντικότητα η οποία αρνείται στους εμπρός τροχούς να ξεκολλήσουν από την άσφαλτο. Κυριολεκτικά δεν θέλεις να αφήσεις από τα χέρια σου το μικροσκοπικό γαλλικό βολάν. Στις απανωτές στροφές το παιχνίδι είναι ατελείωτο, με το άμεσο τιμόνι να δίνει τον τόνο, το κιβώτιο να αλλάζει ευχάριστα τις σχέσεις και το σύνολο να ακολουθεί κάθε προσταγή. Τα φρένα είναι πάντα εκεί όποτε τα χρειαστείς και η ανάρτηση δουλεύει φιλότιμα, χωρίς μάλιστα να είναι σφιχτή σε ρύθμιση. Ακόμη και στα κλειστά κομμάτια με εσκεμμένες τιμονιές το 308 δεν έδειξε να κλονίζεται. Το Golf από την πλευρά του προτάσσει έναν ομοιογενή χαρακτήρα που δύσκολα θα περάσει απαρατήρητος. Επάνω του μπορούν να στηριχτούν διαφορετικής φιλοσοφίας αλλά και εμπειρίας οδηγοί, με κοινό παρονομαστή την αποτελεσματικότητα σε κάθε είδους διαδρομή, την ασφάλεια, ακόμη και την απάθεια στην υπερβολή. Δεν είναι σε καμία περίπτωση τόσο οδηγοκεντρικό όσο το 308, δεν διαθέτει την ταχύτητα του τιμονιού του, αλλά είναι αυτό που ονομάζουμε «χρυσή τομή». Η εξαιρετική κύλιση μαζί με τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης αποδεικνύουν πως το VW δεν έχει τόσο ανάγκη την σπορτίφ πτυχή του αντιπάλου του.
Το Peugeot εμφανίζεται πιο οδηγοκεντρικό, ενώ το Golf ισορροπεί αποτελεσματικά σε κράτημα-άνεση
Συμπέρασμα
Δυσεπίλυτο πρόβλημα μοιάζει η απόφαση για το ποιο από τα δυο έχει τον πρώτο λόγο. Σαφώς η σταθερή αξία που αποκαλείται Golf αποτελεί ένα σημαντικό πόλο έλξης στην αγορά για τους γνωστούς χιλιοειπωμένους λόγους. Από την άλλη όμως, αποφαινόμαστε πως το 308 αποδεικνύεται συνολικά ένα πιο ευχάριστο αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση, το οποίο θα κλείσει το μάτι σε εκείνον που θέλει και το συναίσθημα εκτός από τη λογική. Αυτός είναι ο καταλυτικός λόγος που τερματίζει λίγο πιο μπροστά από τον αντίπαλό του στο συγκριτικό μας.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ 308 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Οδική συμπεριφορά
- Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης
- Χωρητικότητα χώρου αποσκευών
ΤΟ GOLF ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Συνολική ποιότητα
- Ποιότητα κύλισης
- Κατανάλωση

  UP