ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -C-

Kia Ceed 1.6 CRDi - VW Golf 1.6 TDI

Διαιώνιση ή εκθρόνιση;         ..:: Σαββάτο, 29 Δεκεμβρίου 2018 ::..

Το ολοκαίνουργιο Ceed έρχεται με φόρα και αυτοπεποίθηση να αμφισβητήσει τον «αρχηγό» της κατηγορίας, το Golf, τώρα που το τελευταίο έχει πλέον περάσει την πρώτη νεότητά του και οι μνηστήρες πύκνωσαν τριγύρω του, με τις ντίζελ εκδόσεις να προσδίδουν ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην αντιπαράθεση

Η ανοδική πορεία της Kia τα τελευταία χρόνια είναι εντυπωσιακή. Από τη στάμπα του μαζικού κατασκευαστή με προσιτά προϊόντα αμφιλεγόμενης «αυτοκινητικής» αξίας, έφτασε στο σημείο να δικαιούται τον σεβασμό και την εκτίμηση των κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας, γιατί πολύ απλά δεν έχει πλέον κάτι να ζηλέψει από αυτούς. Ναι, φτάσαμε στο σημείο ένα μικρομεσαίο Kia να τα βάζει ευθέως με απόλυτα κριτήρια απέναντι στο ορόσημο της δημοφιλούς οικογενειακής κατηγορίας, το VW Golf. Όχι μόνο σε θεωρητικό επίπεδο αλλά πολύ περισσότερο στην πράξη και μάλιστα σε τομείς που θεωρούνταν παλαιότερα «άβατο» του γερμανικού μοντέλου, όπως είναι χαρακτηριστικά η απτή ποιότητα αλλά και η οδική συμπεριφορά.

Εσωτερικά
Σε επίπεδο χώρων το Ceed κατάφερε να προσφέρει ελαφρώς περισσότερους χώρους για ενήλικες από τον μέχρι πρότινος πιο ευρύχωρο εκπρόσωπο της κατηγορίας, το Golf, προσφέροντας αρκετό χώρο για τα γόνατα ακόμη και ατόμων με σεβαστό ανάστημα. Το ίδιο επετεύχθη και στη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών (395 λίτρα έναντι 380). Στην καμπίνα επιβατών του Ceed, είναι αισθητή αρχικά η ποιοτική αναβάθμιση μέσω της χρήσης μαλακού πλαστικού σε ένα μεγάλο τμήμα του ταμπλό, αλλά και στο εσωτερικό των θυρών. Πολύ καλή είναι και η συναρμογή όλων των υπολοίπων σκληρών πλαστικών που ντύνουν τις εσωτερικές επιφάνειες, σε τέτοιο βαθμό που απομυθοποιεί έως ένα βαθμό ακόμη και τον ορισμό της ποιότητας με αίσθηση... χρηματοκιβωτίου εντός, το Golf. Αισθητικά, η Kia ακολουθεί τη νεότερη φιλοσοφία της, που δίνει έμφαση κυρίως στην εργονομία. Μπορεί το εσωτερικό να εμφανίζεται ανέμπνευστο και μουντό οπτικά, αλλά επί της ουσίας όλα βρίσκονται τακτοποιημένα σωστά σε τέτοιο βαθμό, ώστε δεν χρειάζεσαι καν χρόνο εξοικείωσης. Η κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών στην κονσόλα για το σύστημα πολυμέσων, είναι τοποθετημένη στο σωστό ύψος ώστε να μην αποσπάται η προσοχή σου από το δρόμο. Αρκετές είναι οι θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ δεν λείπουν οι απαραίτητες θύρες για σύνδεση με εξωτερικές πηγές. Αντίστοιχα, περίφημα τα καταφέρνει ακόμη και τώρα το Golf, το οποίο παρά την ηλικία του δεν υστερεί σε λεπτομέρειες που τονίζουν την πρακτικότητα αλλά και την εργονομία. Ισοπαλία λοιπόν εδώ.

Η τιμή του Ceed 1.6 CRDi των 136 ίππων ορίζεται στα 21.390 ευρώ (με την έκπτωση που ισχύει αυτήν την εποχή) και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στον πλούσιο εξοπλισμό ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, σύστημα ελέγχου απόσπασης προσοχής, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα (συμπεριλαμβάνοντας και τους προβολείς), υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, Bluetooth με δυνατότητα streaming και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, προβολείς ομίχλης με φώτα στροφής, κάμερα οπισθοπορείας, έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών. Το αυτοκίνητο καλύπτεται από 7ετή εργοστασιακή εγγύηση. Το Golf 1.6 TDI με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και τους 115 ίππους ξεκινάει από τα 21.890 ευρώ. Ο εξοπλισμός (έκδοση Comfortline) περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, σύστημα Stop/Start, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, 7 αερόσακους, ESP με hill holder, σύστημα υποβοήθησης φρένων, σύστημα υποβοήθησης κίνησης σε ανηφόρα, σύστημα αποτροπής σύγκρουσης (City Safety), σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (Auto brake), σύστημα επαγρύπνησης (Driver Alert), υπολογιστή ταξιδιού, αυτόματο κλιματισμό, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με Bluetooth και θύρα USB συμβατή με iPhone, αισθητήρες βροχής/φωτός, υπολογιστή ταξιδιού, και το σύνηθες ηλεκτρικό πακέτο για παράθυρα, κλειδαριές, καθρέφτες.
Εντός, το Ceed υποσκέλισε την ευρυχωρία του Golf και ισοφάρισε σε επίπεδο απτής ποιότητας υλικών
Κινητήρες-κιβώτια
Ο πετρελαιοκινητήρας άμεσου ψεκασμού με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας CRDi 1.6 της Kia παράγει ισχύ 136 ίππων και 28,4 kgm ροπής. Γίνεται άμεσα αντιληπτό πως η υπεροχή του απέναντι στο αξιόμαχο σύνολο 1.6 της VW (115 ίπποι, ροπή 25,5 kgm) δεν αμφισβητείται, έστω και με βραχεία διαφορά, (τόσο στα χαρτιά όσο και στο δρόμο). Η έλξη σε ευρύ φάσμα στροφών στον κινητήρα του Ceed, το κάνει να δείχνει πιο σύγχρονο και κυρίως πιο πρόθυμο, ενώ δύσκολα θα αντιληφθείς το χαρακτηριστικό «ξεψύχισμα» όσο οι στροφές του μοτέρ αυξάνονται. Στις χαμηλομεσαίες στροφές πάντως, και τα δύο σύνολα αποδίδουν υποδειγματικά, με εκείνο του Golf να προδίδει ελαφρώς περισσότερο την πετρελαιοκίνητη φιλοσοφία, με λίγο παραπάνω «κροτάλισμα». Η μέση κατανάλωση δοκιμής (6,3 το Golf, 6,5 το Ceed) έδωσε ένα ανεπαίσθητο προβάδισμα στον κινητήρα του Golf, απόρροια της μεγαλύτερης δίψας για επιδόσεις στο κινητήριο σύνολο του Kia. Πέραν αυτών, τα δυο χειροκίνητα κιβώτια επιτελούν με επιτυχία το έργο τους, με εκείνο όμως του Ceed να διαθέτει μια επιπλέον σχέση (6) στο κιβώτιο, κάτι που του δίνει τη δυνατότητα για μια πιο σφιχτή κλιμάκωση στις μικρότερες σχέσεις, οπότε και περισσότερο νεύρο.

Οδηγώντας
Το Ceed σε αυτήν τη γενιά έκανε στροφή σε ένα πιο «αθλητικό» οδικό προφίλ, γεγονός που αντανακλάται παράλληλα σε ένα πιο ενδιαφέρον σύνολο οδηγικά, συγκριτικά πάντα με την πεπατημένη οδό του VW, την αποδεδειγμένα διαχρονική αποτελεσματικότητα. Το σύστημα διεύθυνσης του Kia διαθέτει το κατάλληλο βάρος, ενώ η ανάρτηση (στάνταρ πίσω πολλαπλών συνδέσμων) ελέγχει σωστά το αμάξωμα, μη επιτρέποντας τάσεις αποσταθεροποίησης ή περιττές κλίσεις. Ακόμη κι αν προσπαθήσεις να ξεκολλήσεις εσκεμμένα την ουρά μέσα στη στροφή, αποφορτίζοντας το γκάζι, θα εισπράξεις ουδετερότητα. Γίνεται αμέσως σαφές από τα πρώτα κιόλας μέτρα πως το Ceed ανέβασε ψηλά τον πήχη των προσδοκιών, όντας απαλλαγμένο από κραδασμούς και νευρικότητα στο πάτημα, διαθέτοντας ένα εξαιρετικά σαφές μπροστινό σύστημα. Πολύ καλή δουλειά επιτεύχθηκε και στον τομέα μείωσης θορύβων στην καμπίνα. Παράλληλα, η ρύθμιση της ανάρτησης δεν αγνοεί την άνεση αλλά και την ποιότητα κύλισης. Απέναντί του, το Golf τα καταφέρνει επίσης περίφημα σε κάθε απαίτηση, με εκείνη την απαράμιλλη αίσθηση ασφάλειας και άνεσης που το χαρακτηρίζουν από την πρώτη κιόλας μέρα. Όσο περνά όμως ο καιρός, δείχνει περισσότερο την ηλικία του, κυρίως στον τρόπο που επικοινωνεί τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Κοινώς, το τιμόνι δεν μεταφέρει την ιδανική αίσθηση που θα ήθελες, το μπροστινό σύστημα δεν ενημερώνει με κάθε λεπτομέρεια το τί ακριβώς πράττει και η πίσω ανάρτηση αποτελείται από ημιάκαμπτο άξονα. Αυτά δεν σημαίνουν βέβαια πως το Golf δεν αποδεικνύεται πολύ αποτελεσματικό σε κάθε είδους διαδρομή και μάλιστα με οποιονδήποτε οδηγό πίσω από το τιμόνι. Απλώς τώρα που βαδίζει προς το τέλος της καριέρας του, είναι λογικό οι εξελίξεις στην κατηγορία να έχουν «θολώσει» κάπως την οδική του εικόνα σε σχέση με πριν.
Στο δρόμο κρατούν και τα δυο περίφημα, ενώ εμφανίζονται ιδιαίτερα άνετα, ωστόσο το Ceed προσφέρει καλύτερη αίσθηση από το τιμόνι
Συμπέρασμα
Είναι πολύ δύσκολο να προτείνεις σε κάποιον να αγνοήσει το σήμα της VW με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό σε επίπεδο αξίας στο πέρασμα του χρόνου. Ωστόσο, το πλήρωμα του χρόνου μπορεί να φέρει ανατροπές και στη συγκεκριμένη περίπτωση αποκαλύπτει το Ceed ως ένα ολοκληρωμένο και κυρίως πιο φρέσκο μικρομεσαίο, το οποίο «κοιτάζει στα μάτια» το Golf kai μπορεί να επιτελέσει καλύτερα δυο ρόλους. Αφενός, αυτόν του ευρύχωρου και ποιοτικού οικογενειακού μέσου και αφετέρου εκείνον του προικισμένου στο δρόμο χάτσμπακ με έναν πιο «πικάντικο» οδηγικά χαρακτήρα.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ CEED ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- «Ζωντανή» οδική συμπεριφορά
- Αίσθηση τιμονιού
- Κινητήρα-κιβώτιο
- Διάρκεια εγγύησης
ΤΟ GOLF ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Άνεση
- Κατανάλωση
- Μεταπώληση

  UP