ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -A-

Hyundai i10 1.0 - Peugeot 108 1.0

Πρόσωπα της πόλης         ..:: Σαββάτο, 27 Οκτωβρίου 2018 ::..

Ένα μίνι για όλα (Hyundai i10) ή ένα μίνι για τους trendy της μεγαλούπολης (Peugeot 108), ιδού η απορία που θα σας λύσουμε στη συγκεκριμένη δοκιμή με πρωταγωνιστές δυο ανανεωμένους «παίκτες»...

Τα μίνι αυτοκίνητα εξακολουθούν να έχουν ένα υπολογίσιμο κομμάτι της αγοράς στην εποχή των SUV, αφού πάντα θα προκύπτουν ανάγκες για αυτοκίνητα που προορίζονται αποκλειστικά για κίνηση στην πόλη, χωρίς περιττά ναι μεν αλλά. Οι στρατηγικές συμμαχίες κολοσσών σε επίπεδο αυτοκινητοβιομηχανίας τα προηγούμενα χρόνια κρίθηκαν πετυχημένες (βλέπε την τριπλέτα Aygo, 108, C1), οπότε η απόφασή τους να συνεχίσουν μαζί, κάτι αποδεικνύει. Στη Hyundai (που κι αυτή αποτελεί έναν όμιλό με την Kia, έχοντας δύο μίνι αυτοκίνητα στη γκάμα του γκρουπ) προσπαθούν βήμα βήμα να πράξουν το σωστό, ακολουθώντας μια πορεία που μέχρι τώρα μπορεί επίσης να χαρακτηριστεί επιτυχημένη. Ξεκινώντας από τα προφανή, δεν μπορείς να μην δεις ένα πιο ευφάνταστο χαρακτήρα στην εξωτερική εικόνα του μικρού Peugeot σε σχέση με ένα αρκετά πιο «σοβαρό» του Hyundai.

Εσωτερικά
Η αισθητή αναβάθμιση και των δύο μικρών στο εσωτερικό είναι γεγονός, με καλή ποιότητα συναρμολόγησης αναλογικά με το κόστος τους, καθώς και σωστή εργονομία η οποία δεν δημιουργεί απορίες. Τα σκληρά πλαστικά φυσιολογικά δίνουν το παρών, αλλά συνολικά ο διάκοσμος και στα δυο είναι προσεγμένος. Το i10 είναι αυτό που διαθέτει περισσότερα στοιχεία για να προσεγγίσει την αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία αυτοκινήτων. Σε ό,τι αφορά το 108, πρόκειται για μία προσεγμένη και γεροδεμένη κατασκευή η οποία χαρακτηρίζεται από απουσία τριγμών ακόμη και σε κακοτράχαλους δρόμους. Σε επίπεδο πρακτικότητας τα πηγαίνουν περίφημα, με αρκετές θήκες μικροαντικειμένων γύρω από το πεδίο του οδηγού. Το Hyundai κλέβει ξεκάθαρα τις εντυπώσεις στα χωροταξικά, αφού υπερέχει του αντιπάλου του τόσο στους χώρους για τους πίσω επιβάτες, όσο και στους αντίστοιχους του χώρου αποσκευών, με συνολική χωρητικότητα 252 λίτρων, έναντι 196 λίτρων του 108, θυμίζοντας περισσότερο σούπερ μίνι.

Το i10 ξεκινά από τα 10.090 ευρώ (με την έκπτωση των 800 ευρώ που ισχύει σε όλες τις εκδόσεις), ενώ στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ESP, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, σύστημα ψυχαγωγίας κ.α. Τα νέα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού βρίσκονται στον προαιρετικό εξοπλισμό. Το 108 ξεκινά από τα 11.600 ευρώ στη δημοφιλή 5θυρη εκδοχή. Στη βασική έκδοση προσφέρονται στον στάνταρ εξοπλισμό 6 αερόσακοι, ESP με σύστημα υποβοήθησης στην ανηφόρα, κλιματισμός, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ηχοσύστημα με θύρα USB και ηλεκτρικές ευκολίες για τα εμπρός παράθυρα και τις κλειδαριές. Η τρίθυρη έκδοση ξεκινά από τα 11.200 ευρώ.
Εσωτερικά το i10 είναι πιο άνετο σε χώρους, το 108 όμως είναι εκείνο που δείχνει σαν παιδικό δωμάτιο
Κινητήρες-κιβώτια
Κάτω από τα μικροσκοπικά καπό, οι ομοιότητες είναι αρκετές, τόσο στη χωρητικότητα (1 λίτρο), όσο και στην 3κύλινδρη δομή. Και δεν σταματούν εκεί. Στοιχίζοντας τους αριθμούς των δυο μικρών αυτοκινήτων, μένεις έκπληκτος από το πόσο κοντά βρίσκονται, όχι μόνο σε επιδόσεις, κατανάλωση και ροπή, αλλά ακόμη και στο βάρος. Το κορεάτικο αυτοκίνητο με τους 66 ίππους υιοθετεί λίγο πιο πυκνές σε διάταξη σχέσεις στο κιβώτιο, τουλάχιστον στις τρεις πρώτες, γεγονός όμως που δεν του δίνει προβάδισμα σε επίπεδο επιδόσεων. Ένα κιβώτιο που αποδεικνύεται το ίδιο εύχρηστο με το αντίστοιχο του 108, έχοντας και μικρότερες διαδρομές στον επιλογέα. Το Peugeot διαθέτει ελαστικό κινητήρα ο οποίος μοιάζει να έχει λίγο περισσότερο μπρίο από τον αντίπαλό του (έχει άλλωστε και μεγαλύτερη ισχύ, που φτάνει τους 72 ίππους), έχοντας μάλιστα να αντιμετωπίσει και μικρότερο βάρος, ενώ, ο θόρυβος που αναπόφευκτα περιμένεις από ένα 3κύλινδρο σύνολο βρίσκεται σε λογικά επίπεδα, όπως δηλαδή συμβαίνει και στο αντίστοιχο του i10 (εντυπωσιακό το φίμωμα στο Hyundai). Η κατανάλωση φυσιολογικά είναι χαμηλή και στα δύο, στην πόλη μάλιστα μπορεί να πέσει ακόμη και κάτω από τα 6,0-6,5 λίτρα/100 χλμ. υπό ευνοϊκές συνθήκες, με ένα ελαφρύ προβάδισμα να πηγαίνει στο 108.

Οδηγώντας
Δεν μπορείς να αμφισβητήσεις την ομοιογενή συμπεριφορά του i10, με μια αξιοσημείωτα «ώριμη» κύλιση, πολύ καλά μονωμένη καμπίνα και προβλέψιμες αντιδράσεις στην άσκηση πίεσης σε δρόμο με στροφές (όσο έχει αυτό σημασία σ' ένα αυτοκίνητο πόλης), με την αίσθηση να παραπέμπει σε σούπερ μίνι ακόμη και στον ανοιχτό δρόμο. Το τιμόνι διαθέτει διαδικαστική επικοινωνία και κυρίως είναι εύκολο στους επιτόπιους ελιγμούς, λίγο ελαφρύτερο όμως στα χέρια σου απ' ότι το αντίστοιχο του 108. Τα «μαλακά» στη χρήση ποδωστήρια του i10, το καθιστούν εύκολο και ξεκούραστο ακόμα και για γυναίκες οδηγούς. Εκτός πόλης, η απώλεια της πρόσφυσης και στα δυο μικρά αυτοκίνητα δεν έρχεται απότομα και απροειδοποίητα, οπότε δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας με την ασφάλεια. Στην άνεση το i10 θα εντυπωσιάσει τον ιδιοκτήτη του (με τα δεδομένα της κατηγορίας φυσικά), με μεστό σχεδόν αθόρυβο πέρασμα πάνω από ανωμαλίες, αποδεικνύοντας την εξαιρετική δουλειά των τεχνικών της Hyundai. Το 108 από την άλλη, με το μικρό του μέγεθος θα χωθεί όπου δεν φαντάζεστε, θα ελιχθεί όπου δεν πάει ο νου σας, θα παρκάρει εκεί όπου οι περισσότεροι οδηγοί σπαζοκεφαλιάζουν. Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης, η εξοικονόμηση βάρους και η αμεσότητα στο σύστημα διεύθυνσης ολοκληρώνουν μια πιο «εύθυμη» εικόνα στο δρόμο. Απέναντι στο Hyundai αντιπαρατάσσει έναν πιο παιχνιδιάρικο χαρακτήρα ο οποίος όμως δεν ξεφεύγει από τον χαρακτηρισμό του «αστικού μέσου μετακίνησης».
Στο δρόμο, εντός ή εκτός πόλης, το Hyundai είναι το «σοβαρό» και άνετο, ενώ, το 108 αποτελεί το «ζιζάνιο» με διάθεση παιχνιδιού
Συμπέρασμα
Το i10 δείχνει «περισσότερο αυτοκίνητο» για τα χρήματά του. Το Hyundai οριοθετεί την κλάση Α προς τα πάνω σε τομείς όπως είναι η ηχομόνωση, οι χώροι, η κύλιση. Αποτελεί αναμφισβήτητα πιο ολοκληρωμένη πρόταση για όποιον επιθυμεί με το μικρό αυτοκίνητο να πραγματοποιεί περισσότερα, γιατί δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσει ένα σούπερ μίνι. Από την άλλη όμως, τον όρο του αυτοκινήτου πόλης συνοδεύει συνήθως κι ένας περισσότερο "fun" χαρακτήρας, ένα ιδιαίτερο σχεδιαστικό στιλ, μια εντονότερη προσωπικότητα εντός κι εκτός, μια πιο παιχνιδιάρικη οδική συμπεριφορά εντός των τειχών. Σε όλα αυτά, το σικ γαλλικό μικρό είναι εκείνο που κλείνει πονηρά το μάτι...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ i10 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου
- Άνεση-ηχομόνωση
- Χώρους
- Τιμή βασικής έκδοσης
ΤΟ 108 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Εξωτερική εικόνα
- Ευελιξία
- Κατανάλωση
- Ύπαρξη και 3θυρης έκδοσης

  UP