ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -4x2-SUV-

Mitsubishi ASX 1.6 - Suzuki S-Cross 1.0 T

Ο πραγματισμός στο δρόμο         ..:: Σαββάτο, 29 Σεπτεμβρίου 2018 ::..

Δυο παραδοσιακά crossover μας υπενθυμίζουν τους λόγους για τους οποίους οι σταθερές αξίες δεν ξεχωρίζουν με ψηφιακούς πίνακες οργάνων και άλλα «στολίδια», αλλά εμβαθύνουν σε πιο σημαντικά πράγματα σήμερα, όπως είναι η χρηστική πρακτικότητα και οι προσιτές τιμές

Ο συνδυασμός χαρακτηριστικών που είναι της μόδας στην εποχή μας, όπως τα αυτοκίνητα τύπου crossover, η «ψηφιοποίηση» των εσωτερικών και τα κάθε είδους ηλεκτρονικά γκάτζετ, έχει φτάσει -όπως διαπιστώσαμε μετά από μια μικρή αλλά ενδελεχή έρευνα- να φλερτάρει με τα 20.000 ευρώ, ως τιμή εκκίνησης. Τα πληρώνεις, λοιπόν, κάπως ακριβά τα σύγχρονα συστήματα ψυχαγωγίας και τις διάφορες εφαρμογές συνδεσιμότητας που σου επιβάλλονται πλέον στις βασικές εκδόσεις. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις εξαιρετικά ενδιαφέρουσες για κάποιον συνειδητοποιημένο που δεν παρασύρεται από τις... σειρήνες του εκσυγχρονισμού και θέλει ένα αξιόπιστο, πρακτικό και ασφαλές αυτοκίνητο σε λογική τιμή, όπως αυτά τα δυο αυτοκίνητα που επιλέξαμε για το συγκριτικό μας. Δεν είναι «φαντεζί», δεν προβάλλουν τόσο το κύρος και τη μόδα της εποχής, χωρίς όμως να είναι και εκτός εποχής (όπως θα δείτε στις φωτογραφίες μας, δεν λείπουν π.χ. από το ταμπλό τους οι -καθιερωμένες- πλέον κεντρικές οθόνες που συγκεντρώνουν τον έλεγχο πολλών λειτουργιών), δεν προβάλλουν κάποια τεχνολογική καινοτομία που να παρουσιάζεται για πρώτη φορά, ωστόσο, μοιάζουν να έχουν πιάσει το πραγματικό νόημα της φιλοσοφίας στην οποία βασίστηκε η δημιουργία των κάθε είδους SUV και crossover.

Εσωτερικά
Το crossover της Mitsubishi ζει τις καλύτερες στιγμές του, οι χώροι επιβατών-αποσκευών είναι άνετοι, η ποιότητα συναρμολόγησης ιδανική αφού τίποτα δεν κάνει «τσικ», τα υλικά είναι αναβαθμισμένα και η γενικότερη εικόνα θα λέγαμε προσεγμένη. Το S-Cross κινείται στο ίδιο μήκος κύματος, είναι προσανατολισμένο στην πρακτικότητα και στην αντοχή, στην εξασφάλιση κορυφαίων χώρων για τους επιβάτες, στην ποιότητα που δεν διακρίνεται με την πρώτη ματιά, καθώς και στην ευκολία χρήσης. Σε ό,τι αφορά την αισθητική, τα πράγματα κρατούνται σε χαμηλούς τόνους και στα δυο αυτοκίνητα, δίνοντας έμφαση στην εργονομία που είναι για άλλη μια φορά άψογη, την καλή συναρμολόγηση και την παροχή πολλών και εύκολα αξιοποιήσιμων χώρων για μικροαντικείμενα. Ισοπαλία σε χώρους και πρακτικότητα με τη μόνη διαφορά πως στο Mitsubishi κάθεσαι ψηλότερα, ενώ στο Suzuki νιώθεις πως επιβιβάστηκες σε ένα ημίψηλο wagon.

Οι τιμές για το ASX ξεκινούν από τα 17.120 ευρώ, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, ηχοσύστημα, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Στην τιμή συμπεριλαμβάνεται εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών, όπως επίσης και 5ετής οδική βοήθεια. Η τιμή αγοράς για το S-Cross ξεκινά από τα 15.970 ευρώ παρέχοντας στάνταρ 7 αερόσακους, ESP, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, σύστημα start/stop, υπολογιστή ταξιδιού, cruise control, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και συναγερμό, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, Bluetooth κ.α. Η Suzuki προσφέρει για τα μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη 4ετή επέκταση της 3ετούς εργοστασιακής εγγύησης, καθώς και 7 χρόνια οδική βοήθεια.
Γεροδεμένα εσωτερικά με καλή ποιότητα εύκολη εργονομία, πρακτικότητα και πλούσιους χώρους
Κινητήρες-κιβώτια
Ο ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1,6 λίτρων και 117 ίππων του ASX ποντάρει στην αξιοπιστία αλλά και στην οικονομία καυσίμου αναλογικά με τις δυνατότητές του, ενώ η ροπή στρέψης των 15,9 kgm ξεδιπλώνεται σε χαμηλό εύρος στροφών εξασφαλίζοντας την απαραίτητη ελαστικότητα. Εάν επιμείνεις στο γκάζι διαθέτει ψυχή, ωστόσο εάν θέλεις να κάνεις τη ζωή σου πιο εύκολη σε καθημερινή βάση, βρίσκεις ευκολότερα βοήθεια από το μικρό 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο του ενός λίτρου του S-Cross. Με ισχύ 112 ίππων αποδεικνύεται επαρκέστατο να κινήσει σβέλτα το εύσωμο αμάξωμα του Suzuki. Ανεβάζει με ευκολία στροφές ικανοποιώντας μάλιστα με το τράβηγμα του. Βέβαια σε αυτό βοηθά η ροπή των 17,4 kgm από τις 2.000 σ.α.λ. (παρότι δεν διαθέτει ευρύ ωφέλιμο φάσμα) με συμπαραστάτη το κιβώτιο των πέντε σχέσεων με την κατάλληλη κλιμάκωση (παρόμοια γεύση και για τον επιλογέα του Mitsubishi). Επί του πρακτέου, καταφέρνει να εξασφαλίζει ικανοποιητικές επιδόσεις σε κάθε είδους οδικό περιβάλλον, με αποθέματα για προσπεράσματα, ενώ δεν έχει νόημα να πιέζεις τον κινητήρα φέρνοντας τον αντιμέτωπο με το απόβαρο του αμαξώματος. Και τα δυο σύνολα θα σε ικανοποιήσουν σε τράβηγμα και επιδόσεις (χωρίς φυσικά να χαρακτηρίζονται και ως αυτοκίνητα επιδόσεων), με τη διαφορά πως επιλέγουν διαφορετική οδό για να το επιτύχουν. Σε επίπεδο κατανάλωσης (και θορύβου) δεν διαφέρον σημαντικά, οι τιμές τους βρίσκονται γύρω στα 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε σύννομη χρήση.

Οδηγώντας
Το ASX ποντάρει στην άνεση και στην ποιότητα κύλισης με αρωγό το υψηλό προφίλ των ελαστικών αλλά και τον περιορισμένο θόρυβο στο εσωτερικό του. Δεν σε προδιαθέτει να οδηγήσεις σβέλτα, ούτε το σύστημα διεύθυνσης σου στέλνει ακριβείς πληροφορίες για το πού κοιτούν οι κινητήριοι τροχοί. Οι κινήσεις του αμαξώματος δεν διαθέτουν εκείνη την ευρωπαϊκή χάρη στην πίεση, ωστόσο το ASX θα διατηρηθεί στην τροχιά που του προστάζεις μέχρι να ανοίξει ελεγχόμενα την πορεία του. Οι κλίσεις του αμαξώματος και ο επιλογέας, σου υπενθυμίζουν πως το crossover της Mitsubishi φτιάχτηκε για να σε μεταφέρει με ασφάλεια από το ένα σημείο στο άλλο και όχι για να «παλεύεις» στην υψηλή θέση οδήγησης με την άσφαλτο. Τα φρένα του ικανοποιούν, παρά την κάπως «σπογγώδη» αίσθηση στο μεσαίο πεντάλ. Η ανάρτηση του Suzuki είναι αρκετά μαλακή σε ρύθμιση ώστε να εξασφαλίζει την απαιτούμενη άνεση και καλή ποιότητα κύλισης ακόμη και σε κακοστρωμένο οδόστρωμα. Η τελευταία μάλιστα είναι λίγο καλύτερη από την αντίστοιχη του ASX χωρίς το ανάλογο τίμημα σε επίπεδο συμπεριφοράς. Το τιμόνι, χωρίς να διαθέτει καμιά αξιομνημόνευτη ακρίβεια, ικανοποιεί τόσο όσο να μην αισθάνεσαι εντελώς αποκομμένος από το δρόμο. Στις στροφές το αυτοκίνητο θα γείρει, ωστόσο δεν θα σε προβληματίσει όσο και να μην σε εμπνέει να αυξήσεις το ρυθμό κίνησης. Και τα δυο αυτοκίνητα υιοθετούν οικογενειακό πρόσημο και ως τέτοια απαιτείται να κριθούν προκειμένου να προκύψουν ασφαλή συμπεράσματα.
Στο δρόμο δεν υπάρχουν θεαματικές διαφορές, αλλά S-Cross διαθέτει ακόμη καλύτερη κύλιση
Συμπέρασμα
Πρόκειται για δυο χαμηλών τόνων κατασκευές που αποτελούν αναγνωρισμένες αξίες. Εάν ψάχνουμε για νικητή, θα δώσουμε ένα ελαφρύ προβάδισμα στο «πιο SUV» της παρέας, το ASX, με μια πιο ξεκάθαρη οπτική στο θέμα «όχημα ελεύθερου χρόνου». Ωστόσο, αν ρίξεις μια ματιά στον ελκυστικό τιμοκατάλογο της Suzuki και κινηθείς λίγο με τον BoosterJet, υπάρχουν αρκετές πιθανότητες να αναθεωρήσεις...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ ASX ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Εικόνα "SUV"
- Εργοστασιακή εγγύηση
- Ποιότητα συναρμολόγησης
ΤΟ S-CROSS ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Τιμή βασικής έκδοσης
- Ροπή κινητήρα
- Ποιότητα κύλισης
- Χώρο αποσκευών

  UP