ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -4x2-SUV-

Nissan Qashqai 1.2 DiG-T - Skoda Karoq 1.0 TSI

Ντέρμπι κορυφής         ..:: Παρασκευή, 31 Αυγούστου 2018 ::..

Ένας πρωταθλητής πωλήσεων και κοινωνικής καταξίωσης, το Nissan Qashqai, έρχεται αντιμέτωπος με ένα ευρωπαίο σφετεριστή, το Skoda Karoq, το οποίο δικαιολογημένα ξεχειλίζει από προσδοκίες και φιλοδοξία, έτοιμο να αμφισβητήσει τα «ιερά και όσια» της κατηγορίας των μικρομεσαίων προσθιοκίνητων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου

Να που έφτασε η στιγμή να βάλουμε πολύ δύσκολα στον πρωτοπόρο των πωλήσεων στην κατηγορία των "SUV" τα τελευταία δέκα χρόνια. Η εμπορική πορεία του Qashqai είναι κυριολεκτικά αξιοθαύμαστη, ενώ ακόμη πιο αξιοσέβαστη είναι η σταθερή θέση του στην κορυφή των best seller εν μέσω πολλών αξιόλογων ελεύσεων στη συγκεκριμένη κλάση, σαν αυτή εδώ του Skoda Karoq με τη δυτικοευρωπαϊκή καταγωγή. Το Nissan όχι μόνο άντεξε στο πέρασμα του χρόνου, αλλά μετά το εκτεταμένο "facelift" μοιάζει να αναζωογονήθηκε τόσο που είναι σε θέση να κοιτάξει εκ νέου στα μάτια αρκετά νεότερους και σίγουρα αξιόμαχους ανταγωνιστές. Το Skoda με τη σειρά του, αποτελεί ίσως μια από τις καλύτερες προτάσεις στα μικρομεσαία SUV που παρήγαγε το τελευταίο χρονικό διάστημα ο όμιλος VW. Δεν πρόκειται μόνο για τη σχέση αξίας τιμής που διαφύλασσε σαν «κόρη οφθαλμού» το απερχόμενο Yeti, αλλά παράλληλα, για μια πληθώρα χαρισμάτων που καθιστούν το ομοιογενές σύνολο του Karoq κυριολεκτικά ακαταμάχητο. Ας μην του φαίνεται μάλιστα με την πρώτη φευγαλέα ματιά, ελέω ενός συντηρητικού σχήματος. Αντίστροφη πορεία για το Qashqai, το οποίο σε συνδυασμό με τα έντονα διαθέσιμα χρώματα στα οποία διατίθεται, εντυπωσιάζει περισσότερο.

Εσωτερικά
Ο εσωτερικός κόσμος του Qashqai είναι άκρως ποιοτικός, αφού δέχθηκε μια γενναία αναβάθμιση μετά την ανανέωση. Αυτό σημαίνει πως ποιοτικά σε επίπεδο υλικών δεν αποτελεί πια τον φτωχό συγγενή με τα σκληρά ιαπωνικά πλαστικά απέναντι στο... γερμανικής προέλευσης Karoq. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, με την εργονομία να είναι εύκολη ακόμη και στην περίπτωση που επιβιβαστείς για πρώτη φορά στο αυτοκίνητο. H γεροδεμένη κατασκευή δημιουργεί θετική διάθεση σε οδηγό και επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών των 430 λίτρων προσφέρει μεγάλη ευελιξία διαμόρφωσης σε οριζόντιο και κάθετο επίπεδο, χάρη στα κινητά στοιχεία του δαπέδου, αλλά δεν βρίσκεται πλέον πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Σε επίπεδο χώρων και πρακτικότητας για επιβάτες και μικροπράγματα το Qashqai τα πηγαίνει περίφημα, παρότι το Skoda υπερέχει σ' αυτούς τους τομείς σε απόλυτα μεγέθη. Η τιμή του Qashqai 1.2 ξεκινά από 19.190 ευρώ (1.2 115 PS Energy), με το βασικό εξοπλισμό να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, θύρες USB και MP3, cruise control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop, ηχοσύστημα κλπ.

Το SUV της Skoda προσφέρει άπλετους χώρους για πέντε ενήλικες επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών των 521 λίτρων χωράει τα πάντα, έτοιμος να μεταφέρει τα πράγματά σας σε κάθε εξόρμηση. Όπως σε κάθε μοντέλο της Skoda, έτσι και εδώ, βρίσκουμε πολλές εφαρμογές που εντάσσονται στη φιλοσοφία «Simply Clever», που έχουν σαν στόχο την ενίσχυση της πρακτικότητας. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, αλλά και το συρόμενο πίσω κάθισμα VarioFlex με το οποίο μεταβάλλεται η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών. Θετική εντύπωση προκαλεί η εργονομία και η συνολική ευταξία στην καμπίνα, τόσο ώστε να νιώθεις πως είσαι ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου εδώ και χρόνια. Εξαιρετικό βαθμό παίρνει εκτός από την αψεγάδιαστη ποιότητα και η άνεση που προέρχεται από τα καθίσματα, όπως επίσης αυτή προκύπτει από τον «αέρα» για τα πόδια και τα κεφάλια ακόμη και υψηλόσωμων επιβατών. Απλώς το ταμπλό, αν και πολύ λειτουργικό, είναι λίγο πιο «λιτό» από αυτό του Qashqai, όπως συμβαίνει συχνά με τα Skoda, προφανώς για να μην ανταγωνίζονται άμεσα σε εικόνα τα αντίστοιχα VW! Το Karoq 1.0 TSI ξεκινά από τα 19.900 με γενναίο εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: 8 αερόσακους, ESP με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα City Safety, σύστημα Driver Alert, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, κλιματισμό, σύστημα start/stop, cruise control, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, φώτα ομίχλης, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, οθόνη αφής 8 ιντσών, υποδοχή για MP3, σύστημα ανοιχτής συνομιλίας Bluetooth, κ.α.
Τα εσωτερικά διαθέτουν ποιότητα, χώρους, άνεση, πρακτικότητα και ικανοποιητικό εξοπλισμό
Κινητήρες-κιβώτια
Το 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο βενζίνης των 1,2 λίτρων του Qashqai διαθέτει τη ροπή που επιθυμείς σε ένα ικανό εύρος στροφών μάλιστα. Οι 115 ίπποι και τα 19,4 kgm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ., το βοηθούν να κινείται άνετα ακόμη και σε ανηφόρες με πλήρες φορτίο. Το τράβηγμα είναι γλυκό και διακριτικό ερχόμενο από χαμηλά, ενώ εντύπωση προκαλεί η γραμμικότητα του συνόλου σε όλο το φάσμα λειτουργίας. Στο πλευρό του υπάρχει ένα ικανοποιητικό 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, τόσο σε κλιμάκωση όσο και σε αίσθηση. Η μέση κατανάλωση δοκιμής κυμάνθηκε γύρω στα 8,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, αλλά με αυξητικές τάσεις. Στο αντίπαλο δέος, το Karoq, τα πράγματα δείχνουν ακόμη καλύτερα, αφού δεν είναι μόνο οι 116 ίπποι, το τούρμπο, ο άμεσος ψεκασμός και κυρίως τα 20,4 kgm ροπής από τις μόλις 2.000 σ.α.λ., όσο η αίσθηση ευμάρειας σε κάθε πιθανή επιθυμία. Ο 1000άρης αποκρίνεται αγόγγυστα με γαλαντομία που θα ορκιζόσουν πως δεν ταιριάζει σε σύνολο βενζίνης του λίτρου και μάλιστα με μόλις τρεις κυλίνδρους. Σαν να μην έφτανε αυτό, δεν πρόκειται να καταλάβεις εύκολα πως απουσιάζει ο τέταρτος κύλινδρος, εάν δεν ανεβάσεις άσκοπα ψηλά τις στροφές. Από εκεί και πέρα, μεγάλη βοήθεια παρέχεται στον κινητήρα κι από το εξαιρετικό χειροκίνητο κιβώτιο. Με μέση κατανάλωση γύρω στα 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα αλλά κυρίως με ψυχή μεγαλύτερου συνόλου χωρίς μάλιστα να αλλοιώνεται η ραφιναρισμένη λειτουργία, παίρνει σκυτάλη στη συγκεκριμένη ενότητα.

Οδηγώντας
Στο Qashqai αισθάνεσαι «άτρωτος», σε ένα απόλυτα εκπολιτισμένο περιβάλλον. Σίγουρα δεν είναι οδηγοκεντρικό και μάλιστα δεν το κρύβει, σκοπός του είναι να σε μεταφέρει ξεκούραστα με την άνεση και την κύλιση να παίρνουν πραγματικά υψηλό βαθμό. Δεν αρνείται να διαγράψει πιστά την τροχιά με ασφάλεια στη στροφή, χωρίς να σε βάζει σε σκέψεις. Από την άλλη το Karoq, παρότι με τη σειρά του σε διατηρεί ήρεμο και χαλαρό, (απουσιάζουν κραδασμοί και άλλοι δυσάρεστοι ήχοι στην καμπίνα), αποδεικνύεται πιο ευχάριστο στην οδήγηση εξαιτίας του πιο ζωντανού συστήματος διεύθυνσης, αλλά και της προθυμίας του πλαισίου να ακολουθήσει το ρυθμό σου χωρίς να σε αποθαρρύνει. Το Skoda περνά επίσης ιδιαίτερα άνετα πάνω από τις ανωμαλίες των δρόμων, με εκείνη τη «γλυκιά» γερμανική απόσβεση, ενώ, ταυτόχρονα αυξάνει την αυτοπεποίθηση σου με το υποδειγματικό κράτημα και την ακρίβεια του τιμονιού σε πιο απαιτητικές διαδρομές. Ενίοτε διασκεδαστικό και συνήθως ευθύβολο, σε κάνει να εξοικειώνεσαι εύκολα μαζεύοντας χιλιόμετρα εκμηδενίζοντας αποστάσεις. Στην υπέρμετρη πίεση αντιδρά ουδέτερα και ελέγχεται ακόμη ευκολότερα στην υπερβολή, διαθέτοντας επίσης αξιόμαχα φρένα. Και τα δυο αυτοκίνητα διαθέτουν υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και προοδευτικές αντιδράσεις όταν υπερβείς τα εσκαμμένα, με τη διαφορά πως το Karoq μεταφέρει περισσότερες πληροφορίες για το τι πράττει. Το Qashqai είναι εξίσου ασφαλές, παρά το γεγονός πως εμφανίζεται οδηγικά πιο αποστασιοποιημένο. Τέλος, τα φρένα τους είναι δυνατά και ανθεκτικά, ενώ στο μεγάλο ζητούμενο που είναι η άνεση, τα καταφέρνουν εξαιρετικά.
Στο δρόμο το Skoda δείχνει πιο «μανιτζέβελο» και ικανό, ενώ το Nissan πιο προσηλωμένο στην οικογενειακή άνεση
Συμπέρασμα
Σίγουρα πρόκειται για δύο από τα καλύτερα αυτοκίνητα στην κατηγορία. Το Qashqai αναμφίβολα αποτελεί μια πολύ καλή αγορά, με τις απτές αξίες που το χαρακτηρίζουν, οι οποίες εκτοξεύτηκαν περαιτέρω μετά την αναβάθμιση που υπέστη τελευταία. Απέναντι του όμως βρίσκεται ένα SUV που διαθέτει επίσης εξαιρετικές απαντήσεις σε κάθε αίτημα και μάλιστα με πιο ευχάριστη συμπεριφορά στο δρόμο και καλύτερο συνολικά κινητήρα, μαζί με εκείνη την απαράμιλλη στιβαρότητα που προσφέρει η αναγνωρισμένη πλατφόρμα MQB του Group VW.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ QASHQAI ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Τιμή βασικής έκδοσης
- Εξωτερική εικόνα
- Πιο «πλούσιο» ταμπλό
ΤΟ KAROQ ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Ευχάριστη οδική συμπεριφορά
- Σύστημα διεύθυνσης
- Κινητήρα-επιδόσεις
- Χώρο αποσκευών

  UP