ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -B-

Nissan Micra 0.9 - Seat Ibiza 1.0 TSI 115

Βαριά χαρτιά         ..:: Σαββάτο, 30 Ιουνίου 2018 ::..

Η τάση της εποχής προς τα crossover/SUV μειώνει το παραδοσιακό τους κοινό, τα σούπερ μίνι όμως, δύο από τα πιο γνωστά δείγματα των οποίων συγκρίνουμε παρακάτω, εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις αντιτάσσοντας τα δικά τους πλεονεκτήματα και να αποτελούν ακόμα με διαφορά τη μεγαλύτερη κατηγορία της αγοράς

Από μόνα τους θα μπορούσαν να σταθούν σαν ανεξάρτητα "brands" στον αυτοκινητικό χάρτη. Σκεφτείτε σε ποιον θα πείτε Micra ή Ibiza και δεν θα αναγνωρίσει αμέσως τί αντιπροσωπεύουν εδώ και χρόνια οι συγκεκριμένες «ταμπέλες». Και τα δύο έχουν βάλει φαρδιά πλατιά την υπογραφή τους στην κατηγορία των «σούπερ μίνι» εδώ και δεκαετίες. Αυτή η στιγμή θεωρούμε πως είναι μια από τις καλύτερες στην πολύχρονη σταδιοδρομία τους, με εφόδια τους μικρούς σε χωρητικότητα υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, το στιλ, αλλά εν τέλει και την απαραίτητη «μεγαλομανία» που διέπει τα σύγχρονα σούπερ μίνι.

Εσωτερικά
Η εικόνα στο Micra είναι νέα, εντελώς διαφορετική από του προηγούμενου και πολύ πιο πειστική πλέον. Εδώ δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων, ενώ η ποιότητα των, μαλακών κατά κύριο λόγο, υλικών είναι αισθητά αναβαθμισμένη. Η θέση οδήγησης βρίσκεται εύκολα στο Nissan, η εργονομία είναι καλή, ενώ οι ανοιχτές θήκες για μικροαντικείμενα και η πρακτικότητα βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο. Κάτι που ισχύει και για τα 300 λίτρα του χώρου αποσκευών, με το ψηλό όμως κατώφλι φόρτωσης. Από την άλλη στο Ibiza δεν υπάρχουν σχεδιαστικές εκπλήξεις, αλλά ένα πλήρως λειτουργικό εσωτερικό. Τέσσερις ενήλικες θα βρουν περισσότερο χώρο και θα βολευτούν καλύτερα σε ένα μακρινό ταξίδι σε σχέση με το Micra. Ο χώρος αποσκευών είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, με συνολική χωρητικότητα 355 λίτρων. Η ιδανική θέση οδήγησης και η σωστή εργονομία του Seat αποτελούν ακόμη δυο συμμάχους που θα σου λύσουν μεμιάς τα χέρια. Παρ' ότι το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από γεροδεμένη κατασκευή και ορθή συναρμολόγηση, το ταμπλό είναι σχετικά λιτό και τα πλαστικά σκληρά.

Η τιμή για το Micra 0.9 ξεκινά από τα 12.690 ευρώ, με τον στάνταρ εξοπλισμό να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: ESP με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, 6 αερόσακους, σύστημα εντοπισμού εμποδίων με αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, ηλεκτρικό άνοιγμα χώρου αποσκευών, κλιματισμό, σύστημα start/stop, αυτόματα φώτα, περιοριστή μέγιστης ταχύτητας, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηχοσύστημα με θύρα USB και Bluetooth. Η τιμή για το Ibiza 1.0 TSI των 115 ίππων ξεκινάει από τα 13.550 ευρώ, με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, σύστημα εντοπισμού εμποδίων με αυτόματο φρενάρισμα, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ηχοσύστημα με θύρες USB, SD και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Η ποιότητα των υλικών είναι πιο προσεγμένη στο Micra, ωστόσο το Ibiza απαντά με καλύτερους πίσω χώρους
Κινητήρες-κιβώτια
Ο 3κύλινδρος 1.0 TSI του Ibiza με τους 115 ίππους και τα 20,4 kgm ροπής θα μπορούσε κάλλιστα με την απόδοση, τη ροπή και τη συμπεριφορά του να συγκριθεί με ένα καλό σύνολο στα 1,6 λίτρα. Τραβάει αδιαμαρτύρητα από χαμηλά, δεν λαχανιάζει ψηλότερα, διαθέτει αποθέματα, δεν ξεπερνά εύκολα σε κατανάλωση τα 8 λίτρα/100 χλμ. και δεν ακούγεται σαν 3κύλινδρος... φτωχός συγγενής. Συμπαραστάτης του ένα πολύ εύχρηστο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που σε προκαλεί να ανεβοκατεβάζεις σχέσεις έτσι για να το απολαύσεις. Απέναντι του ο 900άρης επίσης 3κύλινδρος τούρμπο βενζινοκινητήρας των 90 ίππων και 14,3 kgm ροπής του Micra, ο οποίος σε βοηθάει να κινείσαι έξυπνα εκεί που θα τον χρειαστείς. Μέχρι τις 2.200 σ.α.λ., είναι λίγο «τεμπέλης», κατόπιν ξυπνάει θυμίζοντας λίγο παλαιότερης κοπής σύνολα παρ' ότι από εκεί και πάνω η γραμμικότητά του είναι εξασφαλισμένη μέχρι ψηλά. Είναι οικονομικός (είδαμε γύρω στα 7,9 λίτρα στα 100 χλμ.) και ικανός, ωστόσο εδώ αναμετριέται με το καλύτερο σύνολο της κλάσης, αυτό του Group VW και μάλιστα στην ισχυρότερη εκδοχή του (υπάρχει και Ibiza 1.0 TSI με 90 ίππους). Το κιβώτιο διαθέτει μια σχέση λιγότερη συγκριτικά με το Seat, ενώ και σε αίσθηση κουμπώματος βρίσκεται ένα κλικ πιο πίσω.

Οδηγώντας
Το Micra διαθέτει το σωστό σετάρισμα στην ανάρτηση αλλά κι ένα ικανοποιητικό σε ακρίβεια σύστημα διεύθυνσης. Εάν επιμείνεις σε δρόμους με καμπές, θα συναντήσεις ουδέτερες αντιδράσεις, προβλεψιμότητα και διάθεση για νεανική-αθλητική συμπεριφορά. Η στροφή προς την «οδηγισιμότητα» και την ικανοποίηση ενός νέου ηλικιακά target group είναι όντως ευπρόσδεκτη στο Nissan. Σε επίπεδο κύλισης και άνεσης, η προσπάθεια είναι φιλότιμη και ο μέσος όρος θα βρεθεί εύκολα. Από την άλλη, το Ibiza απέδειξε πως τιμά το σπορτίφ παρελθόν του, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά την ποιότητα των υπηρεσιών του. Με ελαφρύ πάτημα και άμεσες αντιδράσεις, συμπεριφέρεται ακόμη καλύτερα από το Micra στην απαιτητική διαδρομή, αλλάζοντας άμεσα κατεύθυνση όταν του ζητηθεί. Η πλατφόρμα MQB προσφέρει αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά 30%, γεγονός που αντιλαμβάνεσαι στην πράξη και η συμπεριφορά του διαθέτει περισσότερο «βάθος» από το συγκεκριμένο ανταγωνιστή του. Η κύλιση του Seat απέκτησε περισσότερο πολιτισμό, οι θόρυβοι από αυτή σχεδόν εξαλείφθηκαν, δείχνοντας πλέον ένα πιο ομοιογενές οδικό προφίλ αναλογικά με τον αντίπαλό του.
Όσο δραστικά και να βελτιώθηκε το Micra στο δρόμο, το Ibiza είναι καλύτερο σε όλες τις εκφάνσεις του (δυναμικά χαρακτηριστικά, επιδόσεις, άνεση)
Συμπέρασμα
Δυο εξαιρετικές προτάσεις στη δεύτερη κατηγορία οχημάτων που προσεγγίζουν την επιτυχία από διαφορετική σκοπιά. Το Micra ποντάρει πολλά στο ευπαρουσίαστο και ευφάνταστο παρουσιαστικό εντός και εκτός, στη στροφή προς την κανονικότητα, αναλογικά με το παρελθόν του, όπως επίσης και στην αίγλη που του προσδίδουν οι πιο ακριβές εξοπλιστικά εκδόσεις. Το Ibiza όμως είναι το αυτοκίνητο που θα επιλέξεις, είτε είσαι νέος στη ψυχή και σου αρέσει να οδηγείς, είτε είσαι πιο συντηρητικός οικογενειάρχης και αναζητείς τις υπόλοιπες παραμέτρους. Είναι τόσο ολοκληρωμένο, που εάν δεν έχεις τη σύγχρονη μόδα-μανία της εποχής με τα crossover, το παίρνεις και δεν χρειάζεσαι κάτι περισσότερο στην Ελλάδα...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ MICRA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Ξεχωριστή σχεδίαση
- Ποιότητα υλικών
- Τιμή
ΤΟ IBIZA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Ολοκληρωμένο χαρακτήρα
- Οδική συμπεριφορά
- Επιδόσεις
- Χώρους

  UP