ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -C-

Peugeot 308 1.6 BlueHDI - VW Golf 1.6 TDI

Η αμφισβήτηση του βασιλιά         ..:: Παρασκευή, 25 Μαϊου 2018 ::..

Απέναντι στο καταξιωμένο από κάθε άποψη γερμανικό μπεστ σέλερ αντιπαρατίθεται ένα από τα κορυφαία γαλλικά μοντέλα που ανεβάζει ολοένα τις μετοχές του, με τη μάχη μεταξύ τους να συμπεριλαμβάνει και τις εκδόσεις με τους πολύ καλούς πετρελαιοκινητήρες 1.6

Αν και οι πωλήσεις των ντίζελ έχουν μια κάμψη στην Ευρώπη τον τελευταίο χρόνο, η πετρελαιοκίνηση εξακολουθεί να καλύπτει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της ευρωπαϊκής αγοράς και τα πετυχημένα εμπορικά μοντέλα, όπως τα δυο φημισμένα μικρομεσαία οικογενειακά του συγκριτικού μας, προσφέρονται και σε εκδόσεις ντίζελ που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Το πετρέλαιο εξακολουθεί να αποτελεί την καλύτερη λύση για εκείνον το χρήστη που διανύει αρκετά χιλιόμετρα το χρόνο. Η οικονομία είναι απίστευτη, όπως και η ροπή στις χαμηλές στροφές, στοιχεία που δύσκολα σε αφήνουν αδιάφορο στην καθημερινότητα. Κατά τα άλλα, τα 308 και Golf δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Η απήχηση τους στην ελληνική αγορά δικαιωματικά είναι κάτι παραπάνω από ηχηρή. Ας θυμηθούμε το γιατί...

Εσωτερικά
Με μια πρώτη ματιά στο εσωτερικό του 308, βλέπουμε ότι έχουμε άλματα αντί για βήματα στους τομείς της ποιότητας των υλικών, του φινιρίσματος αλλά και της "premium" αίσθησης. Η σχεδίαση ορίζεται από το μικρό βολάν και τα πολύ ιδιαίτερα όργανα (το αναλογικό στροφόμετρο μετρά ανάποδα, από δεξιά προς τα αριστερά) που είναι τοποθετημένα πάνω από αυτό. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής η οποία ενσωματώνει πολύ έξυπνα και εργονομικά τα τρία σύμβολα για τις χρήσιμες λειτουργίες του κλιματισμού του ηχοσυστήματος αλλά και του υπολογιστή ταξιδιού με όλα τα απαραίτητα για το αυτοκίνητο. Η θέση οδήγησης είναι καλή για κάθε σωματότυπο και οι θήκες για τα μικροαντικείμενα βολικές, παρ' ότι ρηχές. Γι' αυτό άλλωστε υπάρχει κανονικό σε χωρητικότητα ντουλάπι στα δεξιά και όχι ένα αντίστοιχο διακοσμητικό που συναντάμε σε πολλά καινούργια αυτοκίνητα και φιλοξενεί μόνο τα... έγγραφα του αυτοκινήτου. Τα άνετα καθίσματα είναι σήμα κατατεθέν της Peugeot και πολύ χρήσιμα στα πολύωρα ταξίδια. Σε ό,τι αφορά τους χώρους το 308 ικανοποιεί, χωρίς φυσικά να ξεπερνά σε ευρυχωρία τον αντίπαλό του, το Golf. Στο χώρο αποσκευών τα 420 διαθέσιμα λίτρα απαγορεύουν στον οποιοδήποτε να εκφράσει παράπονο, και υπερτερούν σαφώς από τα -ήδη αρκετά- 380 του VW. Από την άλλη, τα μαλακά πλαστικά στο Golf κερδίζουν το χρήστη με την αφή και την αίσθηση ποιότητας που του μεταφέρουν και παίζουν σημαντικό ρόλο στη συνολική αίσθηση ποιότητας, η οποία είναι πολύ προσεγμένη, κάτι το οποίο αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη στιγμή που θα κλείσεις την πόρτα. Η μασίφ αίσθηση χρηματοκιβωτίου είναι διάχυτη και σε κάνει αμέσως τμήμα της. Η εργονομία είναι ευκολότερη εδώ, η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και όλα στο εσωτερικό σε κάνουν να νιώθεις περίφημα από την πρώτη στιγμή. Η αλήθεια είναι πως στον τομέα του εσωτερικού το 308 έχει καλύψει πολύτιμο έδαφος συγκριτικά με το σημείο αναφοράς της κλάσης, το Golf, κυρίως στην ποιότητα, οπότε αυτό που απομένει στο τελευταίο είναι ο σημαντικά μικρότερος χρόνος εξοικείωσης σε σχέση με τον Γάλλο ανταγωνιστή.

Το 308 με τον πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων κοστίζει από 22.270 ευρώ με τον εξοπλισμό να περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ESP με Hill Assist, αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, προβολείς ομίχλης, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα multimedia με οθόνη αφής 7 ιντσών και ζάντες αλουμινίου 16''. Το κόστος αγοράς για το Golf 1.6 TDI με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και τους 115 ίππους ξεκινάει από τα 21.900 ευρώ. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, σύστημα Stop/Start, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, 7 αερόσακους, ESP με σύστημα υποβοήθησης κίνησης σε ανηφόρα, σύστημα αποτροπής σύγκρουσης (City Safety), σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (Auto brake), σύστημα επαγρύπνησης (Driver Alert), υπολογιστή ταξιδιού, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα, αισθητήρες βροχής/φωτός και το σύνηθες ηλεκτρικό πακέτο για παράθυρα, κλειδαριές, καθρέφτες.
Στα πρακτικά εσωτερικά το 308 ψηφίζει νεωτερισμό, το Golf all time classic γραμμές και ποιότητα
Κινητήρες-κιβώτια
Στο 308 το σύνολο πετρελαίου άμεσου ψεκασμού των 1,6 λίτρων με τους 120 ίππους στις 3.600 σ.α.λ. και τα 30,6 kgm, στις 1.750 σ.α.λ. κλέβει κυριολεκτικά την παράσταση. Ιδιαίτερα ζωντανό και πρόθυμο, σπρώχνει το απόβαρο των 1.160 κιλών εύκολα και πρόθυμα κάθε φορά που ο σοφιστικέ δείκτης του στροφόμετρου σημαδέψει τον αριθμό 2. Με όποια σχέση κι αν υπάρχει στο κιβώτιο με την σωστή κλιμάκωση, χωρίς κενά και εξάρσεις, η επιτάχυνση είναι μεστή και άμεση. Η χροιά του ήχου είναι ευχάριστη και το ωφέλιμο εύρος σχετικά μεγάλο για ντίζελ κινητήρα. Εδώ όμως μην ψάχνετε για νικητές και χαμένους. Εξαιρετικά σύνολα είναι και τα δύο, με πολύ καλές επιδόσεις, χαμηλό επίπεδο θορύβου και μέση κατανάλωση πετρελαίου γύρω στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. Εκεί που είσαι πεπεισμένος πως το σύνολο πετρελαίου του Golf υπολείπεται, διαψεύδεσαι μεμιάς, με τα αποθέματα ροπής να απαιτούν ελάχιστες αλλαγές στο κιβώτιο και η έλξη να σε ικανοποιεί απόλυτα κάθε φορά που πατάς το γκάζι. Οι 115 ίπποι (μόλις στις 3.250 σ.α.λ.) όπως επίσης και η ροπή στα 25,5 kgm και μάλιστα από τις 1.500 σ.α.λ., δημιουργούν εύλογα αίσθημα πληρότητας σε καθημερινή βάση. Είναι αρκετά ραφιναρισμένος σε σχέση με τα δεδομένα των πετρελαιοκινητήρων, τραβάει δυνατά από χαμηλά, ενώ παράλληλα έχει σημαντικό διαθέσιμο εύρος. Σημειώστε πως συνδυάζεται περίφημα με το πολύ καλό χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων με την ορθά αραιή κλιμάκωση (το 308 διαθέτει και έκτη σχέση στο επίσης καλό χειροκίνητο κιβώτιο). Μπορεί το μοτέρ του VW να μην έχει το «βάθος» του αντίστοιχου της Peugeot, ωστόσο, στο τέλος της ημέρας αυτό δεν διακρίνεται έκδηλα.

Οδηγώντας
Η αναβαθμισμένη κύλιση είναι το πρώτο στοιχείο που αποκομίζεις από το 308. Ιδανικό φιλτράρισμα σε κάθε κακοτράχαλο οδόστρωμα, σωστή ηχομόνωση, έστω και με κάποια δυσάρεστα ηχητικά ακούσματα από την πίσω ανάρτηση στις εγκάρσιες ανωμαλίες, κυρίως υπό φορτίο. Πέραν αυτού, όσο ανεβάζεις ρυθμό τόσο... πωρώνεσαι. Αναβαθμισμένο πάτημα, σωστή στήριξη των τροχών και μια κατευθυντικότητα η οποία αρνείται στους εμπρός τροχούς να ξεκολλήσουν από την άσφαλτο. Πλαίσιο για Όσκαρ, ισορροπία για κολακείες και δεν θέλεις να αφήσεις από τα χέρια σου το μικροσκοπικό γαλλικό βολάν. Στις απανωτές στροφές το παιχνίδι είναι ατελείωτο, με το άμεσο και λαλίστατο τιμόνι να δίνει τον τόνο, το κιβώτιο να αλλάζει ευχάριστα τις σχέσεις και το σύνολο να ακολουθεί κάθε προσταγή. Τα φρένα είναι πάντα εκεί όποτε τα χρειαστείς και η ανάρτηση δουλεύει φιλότιμα, χωρίς μάλιστα να είναι σφιχτή! Ακόμη και στα κλειστά κομμάτια με εσκεμμένες τιμονιές, το 308 δεν έδειξε να κλονίζεται, πράγμα που μας αύξησε την αυτοπεποίθηση. Το Golf με τη σειρά του προτάσσει έναν ομοιογενή χαρακτήρα στο δρόμο, που δύσκολα θα περάσει απαρατήρητος. Επάνω του μπορούν να στηριχτούν διαφορετικής φιλοσοφίας αλλά και εμπειρίας οδηγοί με παρονομαστή την αποτελεσματικότητα σε κάθε είδους διαδρομή, την ασφάλεια, ακόμη και την απάθεια στην υπερβολή. Δεν είναι σε καμία περίπτωση τόσο οδηγοκεντρικό όσο το 308, δεν διαθέτει την ταχύτητα του τιμονιού του, αλλά είναι αυτό που ονομάζουμε «χρυσή τομή». Με εξαιρετική κύλιση, υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, μοιάζει να μην έχει τόσο ανάγκη τη σπορτίφ πτυχή του λέοντα.
Στο δρόμο το Peugeot είναι οδηγοκεντρικό και το Golf αποτελεσματικό μεταξύ άνεσης-κρατήματος
Συμπέρασμα
Δεν χωρά αμφιβολία πως ο πήχης ανέβηκε ψηλά στην κατηγορία, με τις ευρωπαϊκές προτάσεις να δείχνουν αχτύπητες σε καίριους τομείς. Επί του προκειμένου, ναι, το 308 ζει μια από τις καλύτερες στιγμές του, αφού η ποιότητα τείνει να γίνει γερμανική, ο σχεδιασμός του ταμπλό έρχεται από το μέλλον και η τεχνική κατάρτιση είναι Peugeot με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό. Αλλά όταν μπαίνεις στο Golf νιώθεις πως βρήκες αυτόματα το λημέρι σου, γεμίζεις δικαιολογημένα με αυτοπεποίθηση πως τίποτα δεν θα σου χαλάσει τη μέρα. Αυτή η ολοκληρωμένη προσωπικότητα είναι ένα τεράστιο προσόν που ελκύει τον αγοραστή και τον κάνει δικαιολογημένα να πιστεύει πως έπραξε το σωστό επιλέγοντας το.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ 308 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Οδική συμπεριφορά
- Σύστημα διεύθυνσης
- Χώρο αποσκευών
ΤΟ GOLF ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Συνολική ποιότητα
- Αναβαθμισμένη κύλιση
- Απλούστερη εργονομία

  UP