ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -4x2-SUV-

Ford Kuga 1.5 TDCi - Renault Kadjar 1.5 dCi

Για μια θέση στον ήλιο         ..:: Σαββάτο, 27 Μαϊου 2017 ::..

Συγκρίνουμε δύο από τα καλύτερα μικρομεσαία ευρωπαϊκά αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, που ταιριάζουν γάντι στην ελληνική πραγματικότητα, διαθέτοντας οικονομικούς ντίζελ περιορισμένου κυβισμού, με το καθένα να ακολουθεί το δικό του δρόμο, ανάλογα με το "DNA" της εταιρείας που εκπροσωπεί.

Η κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, είναι η τρίτη εμπορικά σε άνθιση στη χώρα μας, μετά τα μικρά και τα μικρομεσαία. Στις μέρες μας βέβαια, όποιος φτάσει μέχρι εδώ, θεωρείται δικαιωματικά προύχοντας και ας μην συμπεριλαμβάνονται στην παραπάνω εξίσωση οι ακριβές τετρακίνητες εκδόσεις των συγκεκριμένων μοντέλων. Kuga λοιπόν εναντίον Kadjar και το αντίστροφο. Δύο ευρωπαίοι κατασκευαστές από τζάκι παραθέτουν την άποψή τους στα φρούτα εποχής, τα crossover που κυρίως λατρεύουν την άσφαλτο, αλλά κλείνουν και το μάτι στις χωμάτινες light εξορμήσεις. Αυτοκίνητα μιας σχετικά πρόσφατης υποκατηγορίας, που σταδιακά στέλνουν τα μεσαία οικογενειακά σεντάν στη σύνταξη.

Εσωτερικά
Στην ποιοτική καμπίνα του ανανεωμένου Kuga, πιο "premium" από την αντίστοιχη (παρότι εξαιρετική) του Kadjar, αισθάνεσαι πολύ όμορφα. Εργονομία, πρακτικότητα, εξοπλισμός βρίσκονται στα φόρτε τους στο Ford, πώς άλλωστε θα δηλώσουν δυναμικά «παρών» σε μια κατηγορία που αποτελεί πλέον «πολυτέλεια» για την ελληνική οικογένεια. Το "SUV" της Ford φιλοξενεί με άνεση πέντε επιβάτες, με τους πίσω μάλιστα να έχουν τη δυνατότητα ρύθμισης της πλάτης των καθισμάτων. Ο χώρος αποσκευών διαθέτει 456 λίτρα. Εμπρός κάθεσαι ψηλά, σε εποπτική θέση, έχοντας καλή περιμετρική ορατότητα. Το Kadjar, χάρη στις μεγάλες διαστάσεις του προσφέρει και αυτό άπλετους χώρους για τους επιβάτες, που μεταφέρονται πολύ άνετα σε ένα αρκετά φιλόξενο εσωτερικό, το οποίο δείχνει ιδιαίτερα προσεγμένο. Απολύτως επαρκείς είναι οι χώροι για μικροπράγματα, ενώ πολύ καλός είναι και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 472 λίτρα. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι. Όσο για την ποιότητα κατασκευής και υλικών, είναι όντως υψηλού επιπέδου, με τα υλικά στο εσωτερικό να είναι μαλακά κερδίζοντας αμέσως κολακευτικά σχόλια. Ωστόσο, στο Ford ο αέρας αναβάθμισης είναι εντονότερος.

Το Kuga στο βασικό εξοπλισμό και στα 25.840 ευρώ διαθέτει ESP, 8 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, σύστημα start/stop, αυτόματους καθαριστήρες, cruise control, φώτα ομίχλης, ηχοσύστημα με Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Το Kadjar στοιχίζει 22.340 ευρώ διαθέτοντας ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, ηχοσύστημα με Bluetooth και θύρες USB και Aux, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Ποιοτικό, αναβαθμισμένο με καλούς χώρους και πλούσιο εξοπλισμό το Ford, εξίσου καλό το εσωτερικό του Renault
Κινητήρες-κιβώτια
Ο νέος γραμμικός σε λειτουργία ντίζελ 1.5 TDCi του Kuga αποδίδει 120 ίππους και διατίθεται αποκλειστικά με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ένας πετρελαιοκινητήρας 1,5 λίτρου ο οποίος είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία. Μπορεί στις επιδόσεις αλλά και στην αίσθηση όταν απαιτήσεις άμεσα επιτάχυνση να δείχνει κάπως οριακός συγκριτικά με το απόβαρο (1.600 κιλά είναι αυτά), ωστόσο, οδηγώντας έξυπνα, θα εκμεταλλευτείς τη ροπή του και δεν θα εισπράξεις αδυναμία. Και όλα αυτά με κατανάλωση γύρω στα 7,6 λίτρα/100 χλμ. Ο κινητήρας λειτουργεί ομαλά χωρίς κραδασμούς και θόρυβο, ο οποίος, σε κάθε περίπτωση εγκλωβίζεται έξω από την καμπίνα με την καλή μόνωση. Παρόμοια γεύση και για τον δοκιμασμένο 1.5 dCi των 110 ίππων του Kadjar, οποίος έχει να αντιμετωπίσει 1.430 κιλά. Παράγει κι αυτός με τη σειρά του λιγοστό θόρυβο, διαθέτει καλή απόκριση αλλά, όπως και στο Kuga, δεν περιμένεις επιδόσεις που να ξεχωρίζουν, αφού και τα δυο υιοθετούν μακριά κλιμάκωση στα πολύ καλά κιβώτια έξι σχέσεων που διαθέτουν. Στην κατανάλωση το γαλλικό αυτοκίνητο υπερέχει ξεκάθαρα, αφού δεν αποχωρίζεται εύκολα τα 6,6 λίτρα/100 χλμ., ενώ ενδέχεται να δεις και χαμηλότερα νούμερα με παραπάνω προσοχή.

Οδηγώντας
Ποιότητα κύλισης και δυναμικά χαρακτηριστικά βρίσκονται πραγματικά σε υψηλό επίπεδο στο Ford. Η ανάρτηση ισοπεδώνει τα πάντα, απομονώνοντας κραδασμούς και θορύβους από την καμπίνα των επιβατών. Μας άρεσε που το Kuga πατά αριστοκρατικά με μια εμπνευσμένη ανάρτηση που τιμά το λογότυπο, τόσο στη δυναμική οδήγηση όσο και στην κύλιση. Άμεσο στις αντιδράσεις του, με καλή πληροφόρηση και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, αξιοποιεί στο έπακρο την καλή γεωμετρία της ανάρτησης για να στρίψει γρήγορα αλλά και με ασφάλεια. Σίγουρα είναι πιο οδηγοκεντρικό από το Kadjar με πιο συμμετοχικό σύστημα διεύθυνσης και μια πιο αθλητική διάθεση σε κάθε διαδρομή. Από την άλλη όμως, το γαλλικό αυτοκίνητο παραθέτει άνεση ανάρτησης για σεμινάριο, αφού θεωρείς πως από κάτω από το αυτοκίνητο κρύβεται κάποιο μαγικό χαλί. Παραδοσιακά γαλλικό, λοιπόν, χωρίς να ξεχνά το κράτημα και την ασφάλεια. Θα εντυπωσιαστείς από την αθόρυβη (βελούδινη) κύλιση, τα επίπεδα ηχομόνωσης, συνολικά το ραφιναρισμένο πάτημα. Η ανάρτηση υπερψηφίζει την άνεση, με εκείνο τον αγχολυτικό γαλλικό τρόπο νέας κοπής. Αξιόλογα τα φρένα και στις δυο περιπτώσεις.
Εάν αρέσκεσαι να οδηγείς, το Kuga έχει τον τρόπο ως Ford, εάν προτιμάς να κατέβεις ατσαλάκωτος, το Kadjar ως γαλλικό ξέρει...
Συμπέρασμα
Δυο εξαιρετικά crossover φτάνουν στο ίδιο θεμιτό αποτέλεσμα από διαφορετική οδό, εξυπηρετώντας τις παραδοσιακές εταιρικές σχολές τους σε επίπεδο κατασκευής. Το Kuga εάν φτάνει το πορτοφόλι σου, είναι όντως «πιο αυτοκίνητο», με την premium και σπορτίφ πτυχή του όρου. Από την άλλη, το πιο προσιτό οικονομικά αλλά και λιγότερο εξοπλισμένο στη βασική έκδοση Kadjar, προβάλλει ως υπέρτατο αγαθό την άνεση και την κάνει σημαία. Η επιλογή είναι θέμα προτεραιοτήτων.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ KUGA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- "Upper class" αίσθηση
- Εξοπλισμό
- Σύστημα διεύθυνσης
- Οδική συμπεριφορά
ΤΟ KADJAR ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Άνεση ανάρτησης
- Πρακτικότητα
- Τιμή
- Κατανάλωση

  UP