ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -C-

Opel Astra 1.0 Ecotec - VW Golf 1.0 TSI

«Premium League» του ενός λίτρου         ..:: Σαββάτο, 24 Σεπτεμβρίου 2016 ::..

Δυο από τα καλύτερα μικρομεσαία οικογενειακά με αναγνωρισμένο όνομα μετρούν τις δυνάμεις τους, με αφορμή τη νέα τάση που θέλει μικρούς τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες του ενός λίτρου με τούρμπο να επωμίζονται το ρόλο της κίνησης των αυτοκινήτων με καλές επιδόσεις και οικονομία

Στο ίδιο έργο θεατές, Golf εναντίον Astra και το αντίστροφο. Κρατάει χρόνια αυτή η κόντρα. Κάθε νέα γενιά του ενός από τους δύο προκαλεί την αντίπερα όχθη να επανέλθει δριμύτερη και να βαδίσουν μαζί χέρι-χέρι στην εμπορική επιτυχία, αποτελώντας ο ένας την εναλλακτική του άλλου. Τι καινούριο έχουμε αυτή τη φορά; Εκτός από το ολόφρεσκο Astra, το οποίο πέραν των λοιπών προδιαγραφών το δηλώνει απερίφραστα και με την εμπνευσμένη σχεδίαση (all time classic το αντίπαλο δέος Golf), δυο τρικύλινδρα υπερτροφοδοτούμενα βενζινοκίνητα σύνολα 1.000 κυβικών, τα οποία τείνουν να καταργήσουν τα πάλαι ποτέ 1400άρια. Αν δεν το έκαναν ήδη…

Εσωτερικά
Ο πήχης ανέβηκε πολύ ψηλά και μια ολιγόλεπτη παραμονή στα εσωτερικά των «Γερμανών» θα σας πείσει πως εδώ αναφερόμαστε σε «αφρόκρεμα». Στο Astra η ποιότητα κατασκευής και υλικών (μαλακά και ακριβά) είναι όντως ανώτερου επιπέδου, ενώ επίσης πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης. Το σαλόνι του είναι τόσο προσεγμένο, που δεν αποτελεί υπερβολή πως είναι ένας από τους τομείς όπου το μικρομεσαίο Opel κερδίζει το Golf, τουλάχιστον σε επίπεδο εντυπώσεων. Στο παλαιότερο χρονολογικά Golf, η ποιότητα των υλικών είναι βούτυρο στο ψωμί του, θεωρείται εξ ορισμού δεδομένη, όπως και η συμπαγής βαριά αίσθηση στο κλείσιμο των θυρών. Στους γενναιόδωρους και στα δυο χώρους έχουμε ισοπαλία, παρ' ότι το Opel έχει ένα μικρό αέρα υπεροχής στα πόδια των πίσω επιβατών. Στους χώρους αποσκευών, το VW παίρνει το αίμα του πίσω με 10 περισσότερα διαθέσιμα λίτρα (380 έναντι 370). Η θέση οδήγησης και στα δυο αυτοκίνητα είναι πολύ καλή, αφού διαθέτει μια σειρά από επιμέρους ρυθμίσεις. Στον τομέα των χώρων για μικροαντικείμενα και τα δυο αυτοκίνητα θα σας ικανοποιήσουν. Το ίδιο συμβαίνει και στην εργονομία (το Golf είναι πιο απλοποιημένο), όσο κι αν η ψηφιακή εποχή τούς βάζει πλέον σε μια νέα οδό.

Το Astra 1.0T τιμάται στα 17.000 ευρώ, έχοντας έτσι χαμηλότερη τιμή εκκίνησης από το Golf. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρική ρύθμιση μέσης καθίσματος οδηγού, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, ηχοσύστημα με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού κλπ. Το κόστος αγοράς για το 5θυρο Golf 1.0 TSI με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και τους 115 ίππους είναι 19.700 ευρώ. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει σύστημα Start/Stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, 7 αερόσακους, ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού και hill holder, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (Multicollision Brake), σύστημα Pre Crash, υπολογιστή ταξιδιού, κλιματισμό, cruise control, ηχοσύστημα, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών και το σύνηθες ηλεκτρικό πακέτο.
Κορυφαίας ποιότητας εσωτερικά, με πλούσιους χώρους, εξοπλισμό, αλλά και αέρα νεωτερισμού για το Astra
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο μικρότερος σε κυβισμό (1.0) 3κύλινδρος κινητήρας στη γκάμα του Golf με τους 115 ίππους παράγει 20,4 kgm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. και υπερέχει εξαρχής του ανταγωνιστή του συνολικά σε επιδόσεις. Ψυχωμένος και εύστροφος, δείχνει πρόθυμος να εξαντλεί το όριό του και να σπρώχνει με ορμή το Golf, με τίμημα φυσικά σε αυτή την περίπτωση, τα «συν-πλην» 9 λίτρα βενζίνης στα 100 χιλιόμετρα. Σε ήπιους ρυθμούς, η τιμή πέφτει ευτυχώς στα 7,7 λίτρα. Ο 1.000άρης Ecotec του Astra προσφέρει επάρκεια ισχύος (105 ίπποι) και ροπής (17,4 kgm στις 1.800-4.300 σ.α.λ.), με την πολιτισμένη, χωρίς καθόλου κραδασμούς γραμμική λειτουργία να αποτελεί βασικό ατού. Δεν διαθέτει στον ίδιο βαθμό την σπιρτάδα του κινητήρα του Golf, ωστόσο, ακόμη και μετά από μια μικτή διαδρομή δεν θα ζητήσεις περισσότερα. Η κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπέρασε τα 6,7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, οπότε στην πράξη αποδείχτηκε λιγότερο λαίμαργος από τον TSI. Στα κιβώτια ταχυτήτων το Golf διαθέτει 6 σχέσεις άρα και το πλεονέκτημα στην κλιμάκωση και στις ρεπρίζ. Το Astra ποντάρει σε μια πιο αγχολυτική αραιή διάταξη των 5 σχέσεων, κάτι που το αδικεί στις επιταχύνσεις εν κινήσει. Αφήσαμε τελευταία την ηχομόνωση, η οποία κάνει σχεδόν «άφαντη» την τρικύλινδρη λειτουργία και στις δυο περιπτώσεις.

Οδηγώντας
Το Astra εκπλήσσει ευχάριστα με την αθόρυβη κύλιση και το αποτελεσματικό «ριμπάουντ» της ανάρτησης που απομονώνει τις κακοτεχνίες του δρόμου από την καμπίνα και διατηρεί ξεκούραστους τους επιβάτες. Είναι ίσως η πρώτη φορά, που το Opel δείχνει πιο «λιμουζινάτο» και αρχοντικό σε επίπεδο άνεσης συγκριτικά με το Golf. Στο ενεργητικό κομμάτι, θα κινηθείς εύκολα σβέλτα, χωρίς συμβιβασμούς. Αυτό σημαίνει πως τιμόνι, φρένα και ρύθμιση της ανάρτησης, σε βοηθούν να νιώσεις σίγουρος σε ό,τι κάνεις, το «πάτημα» είναι εξαιρετικό και σε γενικές γραμμές, το μικρομεσαίο γερμανικό οικογενειακό Opel δεν πρόκειται να σε φέρει σε δύσκολη θέση, παρ' ότι δεν θα ενθουσιαστείς σε επίπεδο πληροφόρησης, γεγονός αναμενόμενο. Κάπου εδώ μπαίνει στο παιχνίδι το Golf, που πάλι βρίσκει τον τρόπο να επιβληθεί, έστω και με μικρή διαφορά αυτή τη φορά, του αντιπάλου του. Με μόνιμο φόντο αυτό τον ραφιναρισμένο «μανδύα», στρίβει σαν κομμάτι μασίφ με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και ακροβατεί ιδανικότερα στην ισορροπία, άνεσης-δυναμικών χαρακτηριστικών-συμμετοχής. Το τιμόνι του, χωρίς να ξεχωρίζει σε αίσθηση, είναι ένα κλικ σαφέστερο από το αντίστοιχο του Astra, ενώ και η ανάρτηση αντιμετωπίζει με μεγαλύτερο «βάθος» τις προκλήσεις. Κορυφαία η κύλιση, με αυτό το υπόκωφο «γκουπ» να σβήνει την όποια ανωμαλία του δρόμου, αφήνοντας λίγο πιο πίσω το Astra (λόγω και του ψηλότερου προφίλ των ελαστικών του VW). Πολύ καλά συμπεριφέρθηκαν τα φρένα και στα δυο αυτοκίνητα, όπως το συνηθίζουν άλλωστε οι συγκεκριμένοι κατασκευαστές στον ευαίσθητο τομέα της πέδησης.
Ασφάλεια και άνεση χωρίς συμβιβασμούς, με ελαφρά υπεροχή του Golf λόγω του λίγο πιο «συμμετοχικού» χαρακτήρα του
Συμπέρασμα
Χωρίς τα οικονομοτεχνικά στοιχεία στην εξίσωση, Astra και Golf βρίσκονται πιο κοντά από ποτέ, με το VW να προηγείται οριακά στις λεπτομέρειες, λόγω της «απολυταρχικής» κατασκευαστικής του δομής, διαχρονικά. Αυτή που συνήθως κάνει τη διαφορά και τη νιώθεις με το που συμβιώσεις. Βάζοντας το χέρι στην τσέπη όμως, χρειάζεται να δώσεις αρκετά λιγότερα χρήματα για ν' αποκτήσεις το Astra, με μια διαφορά τιμής καθόλου ευκαταφρόνητη. Σε ότι αφορά το "value for money", λοιπόν, η υπεροχή είναι προς τη δική του πλευρά.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ ASTRA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Εικόνα εσωτερικού-φιλοξενία
- Τιμή αγοράς
- Κατανάλωση
ΤΟ GOLF ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Κινητήρα-επιδόσεις
- Κιβώτιο
- Επίπεδο «ραφιναρίσματος»
- Πληροφόρηση από τα χειριστήρια

  UP