ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -B-

Hyundai i20 1.1 D - Seat Ibiza 1.4 TDI 90

Ο «μικρόκοσμος» του ντίζελ         ..:: Σαββάτο, 26 Μαρτίου 2016 ::..
Το πρόσφατα ανανεωμένο Ibiza, ο ορισμός του αυτοκινήτου της νεολαίας, συναντά το πιο ώριμο i20 όλων των εποχών, η μάχη φουντώνει, μάλιστα με παρονομαστή τους τρεις κυλίνδρους, το πετρέλαιο για καύσιμο, την χαμηλή κατανάλωση και τον πλούσιο εξοπλισμό

Στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης, δύο κατηγορίες αυτοκινήτων συνεχίζουν να έχουν ζήτηση. Πόσο μάλλον ο συνδυασμός τους... Είναι τα σούπερ μίνι και τα πετρελαιοκίνητα γενικώς. Στην πρώτη περίπτωση, δεν υπάρχει πια η πολυτέλεια για αγορά μεγαλύτερου αυτοκινήτου, τόσο σε κόστος κτήσης όσο και σε κόστος χρήσης. Στη δεύτερη, υπάρχει μία τάση που έχει μετατραπεί σε «μόδα» ακόμα για εκείνους που δεν διανύουν ετησίως ένα σεβαστό αριθμό χιλιομέτρων στο δρόμο και δεν πρόκειται να αποσβέσουν με το χαμηλότερο κόστος καυσίμου την αυξημένη τιμή ενός ντίζελ σε σχέση με το αντίστοιχο βενζινοκίνητο μοντέλο. Δυο από τα πιο πρόσφατα δείγματα της κατηγορίας των πετρελαιοκίνητων σούπερ μίνι είναι το Seat Ibiza (μετά το facelift) και το νέο Hyundai i20.

Εσωτερικά
Το i20 έχει μήκος 4,035 μ. και μεταξόνιο 2.570 χιλιοστών, οπότε οι χώροι για τους επιβάτες είναι πλέον από τους καλύτερους της κατηγορίας των σούπερ μίνι, καλύτεροι και από τους αντίστοιχους του ανανεωμένου Ibiza. Ο χώρος αποσκευών στο Hyundai φτάνει τα 326 λίτρα, θυμίζοντας σχεδόν μικρομεσαίο οικογενειακό χάτσμπακ παρά σούπερ μίνι και είναι μεγαλύτερος του Seat με τα 292 λίτρα και το ψηλό κατώφλι φόρτωσης. Η αναβάθμιση της ποιότητας κατασκευής υλικών και ηχομόνωσης στο κορεάτικο αυτοκίνητο (μαζί με τους πιο άνετους χώρους και την αποσαφηνισμένη εργονομία), του δίνουν στη συγκεκριμένη ενότητα την πρώτη θέση. Οι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα είναι μεγαλύτεροι από του Ibiza και η θέση οδήγησης ικανοποιητική. Στο Seat τριγμοί και άλλα δυσάρεστα ακούσματα είναι μια άγνωστη έννοια στο εσωτερικό. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι καλής ποιότητας και τα πλαστικά σε μέρος του ταμπλό (όχι σε όλο) είναι μαλακά. Από εκεί και πέρα, όταν αναφέρεσαι σε Ibiza, το μυαλό αυτόματα πηγαίνει σε μια εξαιρετική θέση οδήγησης και απόλυτο έλεγχο της περιμετρικής ορατότητας. Λειτουργική και σπορτίφ όσο χρειάζεται.

Η τιμή του i20 1.1 ντίζελ ξεκινάει από τα 14.050 ευρώ χωρίς απόσυρση, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, κλιματισμό (με ψυχόμενο ντουλαπάκι), ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα και ραδιο-CD με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι. Το Ibiza 1.4 TDI των 90 ίππων ξεκινά από τα 14.700 ευρώ, έχοντας στο βασικό εξοπλισμό ESP, 4 αερόσακους, κλιματισμό, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηχοσύστημα, cruise control και σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών.

Το i20 δείχνει και είναι εντός πιο άνετο, πιο λειτουργικό και περισσότερο πρακτικό για επιβάτες και αποσκευές

Κινητήρες-κιβώτια
Το i20 φοράει τον 3κύλινδρο ντίζελ 1.1 με τους 75 ίππους και τα πάνω από 18 kgm ροπής, τον μικρότερο αυτή τη στιγμή στην κατηγορία από πλευράς κυβισμού. Είναι εύστροφος για ντίζελ, οπότε τον εκμεταλλεύεσαι σε όλη σχεδόν την κλίμακα των στροφών. Αποτελεί έναν από τους λιγότερο θορυβώδεις ντίζελ, όπως επίσης και από τους λιγότερο «τραχείς» 3κύλινδρους, σε βαθμό που αν δεν στο πουν, δύσκολα καταλαβαίνεις ότι του λείπει ο τέταρτος κύλινδρος. Το ίδιο πάθαμε πάλι όταν τον φέραμε σε ηχητική αντιπαράθεση με τον αντίστοιχο του Ibiza. Τραβά ικανοποιητικά στο χαμηλομεσαίο εύρος λειτουργίας και σε αυτό συμβάλλει και το πολύ καλό εξάρι κιβώτιο, που είναι σημαντικά βελτιωμένο σε ακρίβεια και αίσθηση. Η κατανάλωση πέφτει εύκολα στα 5,5 λίτρα/100 χλμ. στο ταξίδι και κάτω από 7 στην πόλη. Φυσικά, αν θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές, το σύνολο της Hyundai όσο καλό και αν είναι, υποκλίνεται στο αντίστοιχο 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 1,4 λίτρων του Ibiza με ισχύ 90 ίππους (υπάρχει έκδοση και με 75) και ροπή 23,5 kgm σταθερά από τις 1.500 έως τις 2.500 σ.α.λ. Αυτή η πλούσια ροπή, που σπρώχνει με όρεξη το Ibiza και το ξεκολλά στην κίνηση των μεγαλουπόλεων, με ένα πολύ ευχάριστο τρόπο, στέλνει το i20 σε δεύτερη μοίρα, παρ' ότι το τελευταίο ακούγεται λιγότερο και είναι συνολικά πιο πολιτισμένο, με 6 σχέσεις στο κιβώτιο αντί για τις 5 του Ibiza. Το κιβώτιο του Seat χωρίς να ενοχλεί δεν ενθουσιάζει με το σφιχτό κούμπωμα, ενώ η κλιμάκωση είναι δικαιολογημένα αραιή. Το Ibiza είναι παντού και πάντα ταχύτερο, με μια πρωτοφανή όρεξη να αυξήσει τα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο. Το i20 προδίδεται από τον κυβισμό του και φυσιολογικά υπολείπεται σε αριθμούς και αίσθηση. Στην κατανάλωση, τα 6,5 λίτρα είναι η ανώτατη τιμή που είδαμε στο Ibiza και μάλιστα με το πόδι στο πάτωμα. Η μέση τιμή του είναι χαμηλότερη με ηπιότερους ρυθμούς.

Οδηγώντας
Ο διαφορετικός προσανατολισμός των δυο σούπερ μίνι γίνεται άμεσα αντιληπτός με το που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι τους. Από την μια πλευρά έχουμε το i20, που σε κάθε βήμα του σου υπενθυμίζει πως έχει δώσει κύρια προτεραιότητα στην άνεση και στην ευκολία χρήσης. Δεν είναι το μικρό αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς ή εκείνο που θα σου μείνει αποτυπωμένο στη μνήμη ως κάτι ιδιαίτερο. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν είναι ασφαλές, παρά το μειωμένης αίσθησης και αργό σύστημα διεύθυνσης. Το Hyundai θα ακολουθήσει καρτερικά την τροχιά που του υποδεικνύεις, έστω και αν το αμάξωμά του θα γείρει λόγω της μαλακής σε ρύθμιση ανάρτησης. Μπορεί να μην σε εμπνέει να κινηθείς γρήγορα, αλλά για το σκοπό που κατασκευάστηκε τα καταφέρνει περίφημα, ικανοποιώντας οδηγούς και από τα δυο φύλα. Η άνεση μάλιστα από την ενδοτική κύλιση μπορεί σε ορισμένες περιπτώσεις να αποδειχτεί πιο αποτελεσματική από την αντίστοιχη του Ibiza. Σε ότι αφορά στο δεύτερο, είναι προφανές πως απευθύνεται σε πιο νέους αλλά και πιο ανήσυχους οδηγούς, με πιο «ζωντανή» συμπεριφορά η οποία ενίοτε μετατρέπεται και σε «παιχνιδιάρικη». Το Seat διαθέτει καλύτερο σε αίσθηση τιμόνι, οπότε ξεκινώντας από εκεί, γνωρίζεις ανά πάσα στιγμή καλύτερα τις κινήσεις του μπροστινού τμήματος, άρα έχεις τη δυνατότητα να το τοποθετήσεις καλύτερα στην είσοδο της στροφής. Και στο Ibiza δεν έχουμε μια σφιχτή ανάρτηση (η κύλιση είναι καλή), ενώ κλίσεις θα εμφανιστούν στην ασκούμενη πίεση, ωστόσο οι αλλαγές κατεύθυνσης και ο έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος, είναι αμεσότερες συγκριτικά με εκείνες του i20. Στα φρένα το Hyundai πέτυχε καλύτερη ισορροπία, μεταξύ αίσθησης και απόδοσης.


Στο δρόμο, το Ibiza υπερτερεί σε επιδόσεις και συμπεριφορά, ενώ αμφότερα είναι άνετα και με καλή κύλιση

Συμπέρασμα
Το i20 μπορεί πλέον να κοιτά και να συγκρίνεται (και σε τιμή...) με καταξιωμένα ευρωπαϊκά σούπερ μίνι, όπως είναι στην περίπτωσή μας το ανανεωμένο Ibiza. Προηγείται σε χώρους, πρακτικότητα, εικόνα καμπίνας, ωστόσο θα ηττηθεί στα μάτια μας σε ό,τι έχει να κάνει με τον κινητήρα, τις επιδόσεις, την οδήγηση και γενικότερα το πιο νεανικό ταμπεραμέντο εν κινήσει. Στοιχείο που για αρκετούς οδηγού βαρύνει περισσότερο στη μικρή κατηγορία. Εδώ ίσως να έχουμε μία περίπτωση δύο αυτοκινήτων το καθένα από τα οποία απευθύνεται πιο πειστικά σε οδηγούς διαφορετικού φύλου απ' ό,τι το άλλο!

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet


ΤΟ i20 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Εικόνα εσωτερικού
- Χώρους γενικώς
- Έκτη σχέση στο κιβώτιο
- Φρένα
- Τιμή

ΤΟ IBIZA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Επιδόσεις
- Ροπή κινητήρα
- Σύστημα διεύθυνσης
- Ευχαρίστηση στη οδήγηση


  UP