ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -C-

Ford Focus 1.0 EcoBoost - Nissan Pulsar 1.2 DIG-T

Πόλεμος στη βάση         ..:: Παρασκευή, 29 Ιανουαρίου 2016 ::..
Δύο πολύ καλά μικρομεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα διασταυρώνουν τα πυρά τους, αυτή τη φορά με όπλα τους μικρής χωρητικότητας βενζινοκινητήρες, οι οποίοι αποτελούν και οικονομικό δέλεαρ συγκριτικά με τους μεγαλύτερους ντίζελ.

Και πάλι στο «στίβο μάχης», δυο ενδιαφέρουσες προτάσεις που κάλλιστα θα μπορούσαν να αποτελέσουν την πρώτη επιλογή στη λίστα των υποψηφίων νέων αυτοκινήτων σε μια οικογένεια η οποία είναι έτοιμη να εκταμιεύσει ένα λογικό χρηματικό ποσό. Από τη μια πλευρά, το «μπαρουτοκαπνισμένο» Focus με το αυστηρό γερμανικό μοτίβο, η δοκιμασμένη συνταγή, η αισθητικά αποδεκτή εικόνα, ο ορισμός στην οδική συμπεριφορά, το όνομα που κρατά αποδεδειγμένα στο χρόνο. Από την άλλη, το Pulsar αντιπροσωπεύει το «φρέσκο», τη δυναμική επάνοδο της Nissan σε μια κατηγορία που σχεδόν ίδρυσε κάποτε, που έρχεται με φόρα να ανατρέψει τα προγνωστικά.

Εσωτερικά
Χάρη στο μεταξόνιο των 2,7 μ. οι χώροι του Pulsar είναι μεγαλύτεροι όχι μόνο από το ικανοποιητικό στο συγκεκριμένο τομέα Focus, αλλά ακόμη και από πολλά ανώτερης κατηγορίας αυτοκίνητα. Ειδικά πίσω, οι χώροι για γόνατα και κεφάλι επιτρέπουν στους τυχερούς επιβάτες να κάθονται ακόμα και σταυροπόδι, ενώ με σχετική άνεση το πίσω κάθισμα βολεύει ακόμη και τρεις επιβάτες. Ανάλογος και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 385 λίτρων που μεγαλώνει πολύ περισσότερο αν διπλώσει το διαιρούμενο πίσω κάθισμα (αντί για 316 λίτρα με ρεζέρβα «ανάγκης» στο Ford, που σ' αυτήν την περίπτωση βρίσκεται κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας, και μόνο χωρίς ρεζέρβα φτάνει στα 363 λίτρα, που είναι ικανοποιητικά για την κατηγορία επίπεδα). Πρακτικότητα προσφέρουν και οι πολλές ανοιχτές θήκες για μικροαντικείμενα αλλά και οι ποτηροθήκες στο Pulsar, πολύ περισσότερες από ότι στο Focus. Πολύ καλές εντυπώσεις αφήνει και η ποιότητα κατασκευής. Τόσο τα μαλακά σε υφή υλικά που βλέπει και αγγίζει κανείς, όσο και η έλλειψη θορύβου, ουδεμία σχέση έχουν με τα μέχρι πρότινος ιαπωνικά πρότυπα. Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Focus όλα τα παραπάνω είναι ήδη γνωστά αφού μιλάμε για έναν καταξιωμένο Ευρωπαίο εκπρόσωπο. Σίγουρα σε επίπεδο εργονομίας υπολείπεται του αντιπάλου του αφού όλες οι πράξεις δεν γίνονται με την σκέψη όπως στο Nissan. Η επιλογή των υλικών κατασκευής του εσωτερικού και η απτή ποιότητα δείχνει και είναι πολύ καλή, ενώ επίσης πολύ καλή είναι και η άνεση που παρέχουν τα καθίσματα σε μακρινές διαδρομές. Είδηση όμως αποτελεί πως δεν ξεπερνούν τα επίπεδα του πολύ καλού Nissan.

Ο εξοπλισμός είναι ένα ακόμη δυνατό στοιχείο του Pulsar, με τη βασική έκδοση στα 1.2 λίτρα να διαθέτει 6 αερόσακους, ESP, κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες στην τιμή των 16.280 ευρώ (15.320 ευρώ με απόσυρση). Το αντίπαλο δέος, το Focus στην έκδοση του λίτρου με 125 ίππους, τιμάται από 16.260 ευρώ (15.418 ευρώ με απόσυρση). Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικές ευκολίες για παράθυρα και κλειδαριές καθώς επίσης και ζάντες αλουμινίου. Ισοπαλία λοιπόν...

Καλή ποιότητα, γενναιόδωροι χώροι και πρακτικότητα στο Pulsar, το Focus ποντάρει στα ποιοτικά υλικά και τη γεροδεμένη αίσθηση

Κινητήρες-κιβώτια
Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων με ισχύ 115 ίππων του Pulsar διαθέτει περισσότερα από 19 kgm ροπής, ενώ αντίστοιχα, ο 3κύλινδρος τούρμπο χιλιάρης του Focus, παράγει 125 ίππους και 17,3 kgm ροπής, μόλις στις 1.400 σ.α.λ. Στην πράξη και σε επίπεδο επιδόσεων, αποδεικνύονται ισοδύναμοι, ενώ και σε αίσθηση δύναμης, κανένα από τα δυο δεν υπερέχει έναντι του άλλου. Ο κινητήρας του Nissan δουλεύει πιο στρωτά στις χαμηλομεσαίες στροφές, εξαιτίας της υπεροχής του σε αριθμό κυλίνδρων. Το τράβηγμά του είναι ικανοποιητικό αρκεί να μην πέσουν υπερβολικά οι στροφές (κοντά στο ρελαντί) και η συνεργασία του με το χειροκίνητο κιβώτιο (πολύ καλό σε κούμπωμα) των έξι σχέσεων (με αραιή διάταξη λόγω οικονομίας) είναι σχεδόν ιδανική. Ο γραμμικός τρόπος λειτουργίας του όντως έχει κάτι από μεγαλύτερης χωρητικότητας σύνολα.

Το μικρότερο σε χωρητικότητα σύνολο του Ford από την άλλη, δείχνει πιο ζωηρό και πρόθυμο να εξαντλήσει άμεσα το φάσμα του, ανεβάζει στροφές με μεγαλύτερη ένταση, κάτι που σαφώς επιβαρύνει την ποιότητα λειτουργίας, συγκριτικά πάντα με τον αντίστοιχο και πιο ήσυχο κινητήρα του Nissan. Το τρικύλινδρο σύνολο του Focus θυμίζει αδιάκοπο «μηχανάκι» εξάντλησης του ορίου περιστροφής. Παρ' όλα αυτά στον τομέα της κατανάλωσης δεν χρειάστηκε περισσότερα λίτρα βενζίνης από τον ανταγωνιστή του (και τα δύο κατανάλωσαν κατά μέσο όρο κάτω από 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα στη συγκριτική δοκιμή μας). Το εξάρι κιβώτιο του Focus επίσης υιοθετεί σχετικά μακριές σχέσεις αλλά και θετικό κούμπωμα στον επιλογέα. Έστω και χωρίς τις απόλυτα «καθαρές» διαδρομές του ιαπωνικού κιβωτίου.

Οδηγώντας
Παρότι οι τεχνικοί της Ford «στρογγύλεψαν» κάπως τις αντιδράσεις των αυτοκινήτων τους, προς όφελος ευρύτερου οδηγικού κοινού, τα αυτοκίνητά τους δεν παύουν να δίνουν τον τόνο σε κάθε σχετική αντιπαράθεση. Το νεότερο της παρέας Pulsar, δεν πρόκειται να προβληματίσει και να αιφνιδιάσει τον οδηγό, διατηρώντας στο έπακρο τα οικογενειακά χαρακτηριστικά, όπως είναι η άνεση υψηλού επιπέδου και η ποιότητα κύλισης. Πίσω από το τιμόνι του, δεν υπάρχει λόγος να ψάχνεις κάτι διαφορετικό από αυτό που στην πραγματικότητα είναι το νέο Nissan και δεν έκρυψε ποτέ. Δηλαδή ένα ασφαλές μέσο που δεν θα σε φέρει σε δύσκολη θέση. Ειδικά αν προσμετρηθεί το υποδειγματικό κράτημα και η απάθεια της ουράς, ακόμη και σε άγαρμπη κίνηση του οδηγού. Το αμάξωμά του θα πάρει κλίση στις στροφές, δεν αποχωρίζεται εύκολα την ουδετερότητα, αλλά σίγουρα δεν σε εμπνέει να το οδηγήσεις με νεανική διάθεση.

Μπαίνοντας στο Focus σαφώς αναμένεις περισσότερη επικοινωνία και ακρίβεια, κάτι το οποίο επιβεβαιώνεται από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Το σταθερό πάτημα σε στροφές και ευθείες του δίνουν ένα προβάδισμα έναντι του Pulsar έστω και... ψυχολογικό. Η συνολική εικόνα στην πράξη, εμπνέει ιδιαίτερη ασφάλεια, ενώ ένα επιπρόσθετο στοιχείο που συμβάλει σ' αυτό, είναι και οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, σε σημείο μάλιστα που να ξεχνάς τον οικογενειακό χαρακτήρα και να μπαίνεις σε σκέψεις για γρήγορη οδήγηση ακόμη και σε ορεινό δίκτυο. Σύστημα διεύθυνσης και φρένα υπακούουν πιστά στις εντολές σου, το Nissan φυσιολογικά έπεται στους συγκεκριμένους τομείς. Η ανάρτηση του ιαπωνικού αυτοκινήτου έχει πιο μαλακή ρύθμιση, διαχειρίζεται με εξαιρετική αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και ισοφαρίζει με αυτόν τον τρόπο την παρτίδα στο όποιο προβάδισμα κέρδισε το Ford στα δυναμικά χαρακτηριστικά, προσφέροντας την ενδεδειγμένη άνεση που αποζητά περισσότερο ο συντηρητικός οικογενειάρχης.

Στο δρόμο το Focus υπερέχει ξεκάθαρα, ειδικά όταν ο ρυθμός ανέβει σημαντικά

Συμπέρασμα
Το αποτέλεσμα είναι πιο ξεκάθαρο από ποτέ. Βγάζοντας έξω από την εξίσωση τις παραμέτρους του κόστους (που ούτως ή άλλως δεν δίνουν προβάδισμα σε κανένα από τα δυο), το Focus είναι το ιδανικό μικρομεσαίο οικογενειακό, αν δίνεις προτεραιότητα στη συμμετοχική οδήγηση και στην πιο στιβαρή συμπεριφορά στο δρόμο. Εδώ τα σκήπτρα δεν μπορεί να τα απολέσει, αφού δεν υφίσταται στη συγκεκριμένη έκδοση το επιπλέον βάρος του πετρελαιοκινητήρα, που αλλοίωνε έως ένα βαθμό την ισορροπία στο ζύγισμά του. Από την άλλη, αν η επιλογή σου αρχίζει και τελειώνει στην απόλυτη άνεση στο δρόμο, στην ήσυχη καμπίνα, στο πρακτικό εσωτερικό και σε μια πιο μετριοπαθή οδηγική αίσθηση που χαρακτηρίζεται από ευκολία, τότε στο στόχαστρο απεικονίζεται με ευκρίνεια το Pulsar.

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet


ΤΟ FOCUS ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Απόδοση κινητήρα
- Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης
- Επικοινωνία στην οδήγηση
- Ποιότητα

ΤΟ PULSAR ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Χώρους
- Πρακτικότητα
- Κιβώτιο ταχυτήτων
- Άνεση


  UP