ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -B-

Opel Corsa 1.3 DTE - VW Polo 1.4 TDI (90PS)

Αιώνιοι αντίπαλοι         ..:: Σαββάτο, 27 Ιουνίου 2015 ::..
Και τα δύο έχουν πολλά κοινά ανάμεσά τους, μεταξύ αυτών η προέλευση, η εμμονή με την ποιότητα και την ασφάλεια, η τάση να «κοιτούν» προς τη μεγαλύτερη κατηγορία και φυσικά αυτό τα φέρνει πάντα σε άμεση αντιπαράθεση, σε μια κατηγορία όπου η πίτα έχει μετατραπεί σε... παντεσπάνι!

Από πού να αρχίσεις και πού να τελειώσεις με δυο ονόματα σύμβολα στη μικρή κατηγορία, με εκατομμύρια πωλήσεις εδώ και κάμποσες δεκαετίες. Ξεκινώ από το Polo. Το γερμανικό σούπερ μίνι έχει συνάψει διαχρονικό έρωτα με τους μεγαλύτερους και πολυτελέστερους σε σχέση με το ίδιο συγγενείς του. Με αφορμή την αλλαγή σκυτάλης από γενιά σε γενιά ή τις αισθητικές ανανεώσεις που δέχεται κατά καιρούς, φροντίζει η συγκεκριμένη σχέση να μην παίρνει τέλος. Η τάση να αποβάλει (όσο το δυνατό) τον αστικό (αναπόφευκτα μαζικό) χαρακτήρα με τον οποίο ταυτίζεται εδώ και σχεδόν σαράντα χρόνια, αποτελεί κοινό μυστικό. Δεν ερμηνεύεται αλλιώς η συγκεκριμένη φιλοσοφία. Εξωτερικά, η κλασική σχεδιαστική συνταγή διατηρείται χρόνια, δεν απαιτείται ιδιαίτερη παρατηρητικότητα για να αποφανθείς. Από την άλλη, το γνωστό και μη εξαιρετέο Corsa, με χαμηλότερους τόνους διαχρονικά συγκριτικά με το VW, βελτιώνεται αργά και σταθερά από γενιά σε γενιά, αυξάνει διαρκώς τις διαθέσιμες εκδόσεις του, με αποτέλεσμα ακόμη και στο τέλος του βίου κάθε γενιάς να φιγουράρει ως μπεστ σέλερ στην πρώτη γραμμή των πωλήσεων. Το επιλέγουν με σθένος τόσο γυναίκες όσο και άνδρες, για τη λειτουργική φυσιογνωμία του αλλά και για τον "low profile" χαρακτήρα του.

Εσωτερικά
Η πρόοδος που έχει συντελεστεί στο εσωτερικό του Corsa είναι αδιαμφισβήτητη. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά στο ταμπλό είναι μαλακά σε υφή, άκρως ποιοτικά, αποπνέοντας ένα "premium" αέρα. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, χάρη στο πλήρως ρυθμιζόμενο τιμόνι και στο άνετο κάθισμα. Η ορατότητα είναι ιδανική όπως και η εργονομία, παρά τους νέους μικρούς διακόπτες, χαμηλά τοποθετημένους. Στο Polo θα βρει περισσότερη τάξη στην εργονομία, αλλά επίσης μια καλή θέση οδήγησης και μια απαράμιλλη ποιότητα κατασκευής, είτε πρόκειται για τη συναρμογή είτε για τα υλικά. Αρκετές είναι οι θήκες για τα μικροαντικείμενα, τόσο κεντρικά, όσο και στο εσωτερικό των θυρών και στα δυο, με το Corsa να αποδεικνύεται πιο πρακτικό, όντας και νεότερο ηλικιακά. Πλούσιοι αποδεικνύονται οι διαθέσιμοι χώροι και στα δύο, οπότε εδώ σημειώστε ισοπαλία. Το «ρεζουμέ» στην ενότητα είναι πως οι δύο μονομάχοι μας μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά ως το μοναδικό αυτοκίνητο της οικογένειας και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Το Opel Corsa με τον 1300άρη πετρελαιοκινητήρα των 95 ίππων ξεκινά από τα 14.900 ευρώ (14.007 ευρώ με απόσυρση), περιλαμβάνοντας στο βασικό εξοπλισμό, ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, 2 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, υπολογιστή ταξιδιού, πρόγραμμα City για το τιμόνι. Το πακέτο εξοπλισμού του Polo περιλαμβάνει τους 6 αερόσακους, το ESP, τις καθιερωμένες ηλεκτρικές ευκολίες, ημιαυτόματο κλιματισμό, ηχοσύστημα, υπολογιστή ταξιδιού. Αυτά από 15.955 ευρώ (14.744 ευρώ με απόσυρση). Παραδοσιακά το VW είναι λίγο ακριβότερο, εξαργυρώνοντας το όνομα και την μεταπωλητική αξία του.

Στα εσωτερικά έχουμε δυο από τα καλύτερα κατασκευασμένα μικρά αυτοκίνητα, με ποιότητα αλλά και χώρους

Κινητήρες-κιβώτια
Ο 1.3 DTE των 95 ίππων του Corsa, έχει υποστεί εκτεταμένη φροντίδα από την αρχή έως το τέλος. Χάρη στις αναβαθμίσεις που υπέστη το εξαιρετικό αυτό μοτέρ, απέκτησε ελαφρώς πιο ραφιναρισμένη λειτουργία όχι όμως στο βαθμό του αντίστοιχου κινητήρα του Polo, ο οποίος μοιάζει ακόμη πιο ήπιος σε λειτουργία. Το σύνολο του Corsa διαθέτει μεγαλύτερο εύρος απόδοσης και μικρότερη κατανάλωση καυσίμου (6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα έναντι 6,9 του VW). Οι επιδόσεις που χαρίζει το σύνολο του Opel είναι πολύ καλές, ενώ με τόσα αποθέματα ροπής στις χαμηλές στροφές (19,3 kgm στις 1.750 σ.α.λ.), δεν μπορείς να έχεις παράπονο πουθενά. Ο κινητήρας ανταποκρίνεται με όρεξη στις εντολές του οδηγού, επιταχύνοντας σβέλτα το Corsa, ακόμη και αν το τελευταίο είναι υπό πλήρες φορτίο ή κινείται σε ανωφέρεια. Εκείνο που πρέπει να ξεπεράσεις είναι οι πολύ χαμηλές στροφές μέχρι να ξυπνήσει η υπερσυμπίεση και να μην χρειαστεί να καταφύγεις στο κιβώτιο. Το τελευταίο διαθέτει πέντε σχέσεις δεν προβληματίζει, βελτιωμένο μεν, παρότι έχει αυτή την αδιάφορη αίσθηση από τα Opel των προηγούμενων ετών.

Στο Polo αντικρίζουμε τον 1.4 με τρικύλινδρη αρχιτεκτονική, την οποία σπάνια έως καθόλου θα στη θυμίσει ηχητικά, όπως και να λειτουργεί. Είτε χαμηλά, είτε ψηλότερα, αποδεικνύεται γραμμικός και ραφιναρισμένος, γεγονός που ταιριάζει στον πολιτισμένο χαρακτήρα που προάγει το Polo, εξ ορισμού. Οι 90 ίπποι και τα 23 κιλά ροπής από τις 1.500 σ.α.λ., συνδυάζονται με ένα πολύ καλό κιβώτιο πέντε σχέσεων με σωστή κλιμάκωση και σαφώς καλύτερη αίσθηση από το αντίστοιχο του Corsa. Μετά τις 3.500 σ.α.λ., δεν έχει κανένα νόημα να πιέζεις τον κινητήρα, δεν κερδίζεις κάτι, εκτός από την ενοχλητική αύξηση των ντεσιμπέλ θορύβου. Σαφώς και έχεις τη ροπή να κινηθείς άνετα εντός και εκτός πόλης χωρίς να προβληματιστείς για το ποια σχέση έχει επιλεγεί στο κιβώτιο.

Οδηγώντας
Η νέα ανάρτηση του Corsa, σε συνδυασμό με το πιο άκαμπτο πλαίσιο, δείχνουν να διαχειρίζονται πολύ καλύτερα από πριν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η ποιότητα κύλισης όχι απλώς είναι πολύ καλή, αλλά εντυπωσιάζει με τον... μεγαλοπρεπή τρόπο που αντιμετωπίζει τις κακοτεχνίες, με ένα ποιοτικό υπόκωφο «γκουπ» στο βάθος, γνώρισμα μεγαλύτερων αυτοκινήτων. Η μόνωση είναι εξαιρετική, κάτι που το αναγνωρίζεις από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Σε ταχύτερους ρυθμούς, οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν σε λογικά επίπεδα και δεν θα φέρουν σε δύσκολη θέση τον οδηγό ενώ τα φρένα, (με δίσκους σε όλους τους τροχούς), λειτουργούν αποδοτικά χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις. Αφήσαμε στο τέλος το σύστημα διεύθυνσης, σημείο παραπόνων για τις προηγούμενες γενιές, που τώρα εμφανίζεται βελτιωμένο, μεταφέροντας περισσότερες πληροφορίες.


">

Στο δρόμο το Polo δείχνει πιο ελαφρύ και ευέλικτο, ενώ το Corsa ποντάρει περισσότερο στην «ισοπεδωτική» κύλιση

Απέναντί του ένα ακόμη πιο πολιτισμένο αυτοκίνητο, με περισσότερη ευγένεια στους τρόπους, αλλά και μια πιο ανάλαφρη, νεανική αίσθηση στο πάτημά του. Στο δρόμο διακρίνουμε γι' άλλη μια φορά το καλό διαχρονικό κλασικό πρόσωπο του Polo. Πως ερμηνεύεται αυτό; Με σίγουρο πάτημα, ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης, σταθερότητα αλλά και το γνωστό «λοξοκοίταγμα» στο μεγαλύτερο Golf. Στον αντίποδα, ναι όντως, το Polo ποτέ δεν ήταν, όπως και τώρα, ο μετρ της πληροφορίας, ο υμνητής της ακρίβειας, το φετίχ σε επίπεδο αίσθησης και δεσίματος με τον οδηγό του. Με αντίπαλο όμως το Corsa, τόσο το τιμόνι του όσο και το κιβώτιο κερδίζουν τη μάχη. Η άνεση από την ανάρτηση του Polo είναι δεδομένη, με ένα τρόπο που σου αφήνει καλύτερη γεύση από το ήδη εξαιρετικό Corsa.

Συμπέρασμα

Δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία πως όποιο από τα δυο επιλέξετε να αποκτήσετε, θα βγείτε σίγουρα κερδισμένοι, αφού έχουμε να κάνουμε με δυο από τα καλύτερα (αν όχι τα καλύτερα) σούπερ μίνι) νέας εποχής. Εξαιτίας της κρίσης και της μετατόπισης του αγοραστικού ενδιαφέροντος προς τα κάτω, σε ότι αφορά στις κατηγορίες, τα Corsa και Polo αποτελούν τα μικρά οικογενειακά που θα επωμιστούν τις υποχρεώσεις των μικρομεσαίων και ακριβότερων αδελφών τους. Όσον αφορά την μεταξύ τους μάχη, το ισόπαλο αποτέλεσμα θα χρειαστεί παράταση ίσως και πέναλτι, για να δώσει μια βραχεία κεφαλή, λόγω μεγαλύτερου ραφιναρίσματος, στο Polo...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet


ΤΟ CORSA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Τιμή αγοράς
- Πρακτικότητα εσωτερικού
- Χώρο αποσκευών

ΤΟ POLO ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Σύστημα διεύθυνσης
- Αίσθηση επιλογέα κιβωτίου
- Άνεση


  UP