ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -B-

Ford Fiesta 1.0 Τ 100 PS - Opel Corsa 1.0 T 115 PS

Χιλιάρια κατ' όνομα         ..:: Σαββάτο, 28 Φεβρουαρίου 2015 ::..
Κρατάει χρόνια αυτή η αντιπαράθεση Fiesta εναντίον Corsa και από τους παράλληλους βίους δυο «διαφορετικών» σούπερ μίνι κερδισμένοι είναι οι καταναλωτές, που δεν θα το μετανιώσουν με όποια από τις δύο πλευρές και αν στρατευθούν...

Δύο εξαιρετικά από κάθε άποψη σούπερ μίνι με βαρύγδουπο όνομα και εκατομμύρια πωλήσεις στην πλάτη τους, χαράζουν το δικό τους δρόμο, έτσι όπως ερμήνευσαν οι κατασκευαστές το συγκεκριμένο ρόλο για το καθένα. Δεν χωράει αμφιβολία πως το κοινό τους αισθάνεται ήδη διχασμένο, σε τέτοιο βαθμό που αποκαλύπτεται στο τέλος και μια διαφορετική στάση ζωής. Το νεανικό ή το κυριλέ, αυτό που γαργαλά τον οδηγικό ουρανίσκο ή εκείνο που μεγαλοπιάνεται και σε διατηρεί ατσαλάκωτο; Πολλά σημαντικά ερωτήματα που επιδιώκουν να πάρουν απάντηση, αν και μια μικρή τζούρα έχετε πάρει ήδη για το ποιο είναι τι. Στα "highlights" της πρώτης αναγνωριστικής εικόνας, δεν μπορείς να μη σταθείς στην «α λα Aston Martin» μάσκα του Fiesta ή στο ανάγλυφο περιμετρικό «σκαλοπάτι» του Corsa. Αμφότερα διατηρούν το σφηνοειδές συμπαγές μοτίβο ως κόρη οφθαλμού και φυσικά δεν ξεχνούν, με έντεχνες επιλεκτικές αναφορές, το ένδοξο παρελθόν που τους χάρισε μεγάλη κερδοφορία.

Εσωτερικά
Η πρόοδος που έχει συντελεστεί στο εσωτερικό του νέου Corsa, δεν αφήνει και πολλά περιθώρια διάκρισης στο Fiesta. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά στο ταμπλό του Opel είναι μαλακά σε υφή, άκρως ποιοτικά, για πρώτη φορά σε τέτοιο βαθμό στη συγκεκριμένη κατηγορία, αποπνέοντας ένα "premium" αέρα. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, χάρη στο πλήρως ρυθμιζόμενο τιμόνι και στο άνετο κάθισμα. Η ορατότητα είναι ιδανική, όπως και η εργονομία, παρά τους νέους μικρούς διακόπτες, χαμηλά τοποθετημένους. Σε αυτά το Ford απαντά με καλή ποιότητα υλικών στο επάνω μέρος του ταμπλό, πιο οδηγοκεντρική θέση οδήγησης, με το τιμόνι να πέφτει κάθετα ανάμεσα στα χέρια σου. Δεν διαθέτει πάντως την πολυτέλεια και το φινίρισμα του Corsa. Στους διαθέσιμους χώρους για τους πίσω επιβάτες, το Corsa είναι εκείνο που προηγείται, προσφέροντας σαφώς περισσότερο αέρα τόσο για τα πόδια, όσο και για τα κεφάλια τους. Με 285 λίτρα χωρητικότητας και πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα, ο χώρος αποσκευών του είναι ελαφρώς μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο του Fiesta με τα 276 λίτρα. Πρακτικοί χώροι για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό, υπάρχουν και στα δύο, οπότε σ' αυτόν τον τομέα δεν υπάρχει κάποιος νικητής.

Το πεντάθυρο Corsa με τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα των 115 ίππων ξεκινά από τα 15.500 ευρώ (14.571 ευρώ με απόσυρση), περιλαμβάνοντας στο βασικό εξοπλισμό, ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, σύστημα IntelliLink, 2 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, υπολογιστή ταξιδιού, πρόγραμμα City για το τιμόνι και ζάντες αλουμινίου. Το πεντάθυρο Fiesta με τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα των 100 ίππων, ξεκινά στην πρώτη έκδοση από τα 13.395 ευρώ (12.574 ευρώ με απόσυρση) με λίγο διαφορετικό και κάπως λιγότερο πλούσιο εξοπλισμό σε σχέση με το Corsa. Έχουμε και λέμε, ESP, 7 αερόσακοι, κλιματισμός, 2 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα MyKey, ηχοσύστημα με MP3 και χειριστήρια στο τιμόνι και θύρες USB και AUX. Η αλήθεια είναι, ότι οι δύο εταιρείες έχουν -συνειδητά ίσως- κάνει τέτοιες επιλογές για τους χιλιάρηδες κινητήρες τούρμπο των δύο μοντέλων, που κανένα δεν πέφτει ακριβώς επάνω σε μία έκδοση του άλλου, ώστε να μπορεί να υπάρξει άμεση σύγκριση. Έτσι, το Fiesta προσφέρεται με 100, 125 και 140 ίππους και το Corsa με 90 και 115. Αναγκαστικά, λοιπόν, και η δική μας σύγκριση γίνεται ανάμεσα σε δύο εκδόσεις που έχουν αισθητή διαφορά στην τιμή, αλλά και διάφορα στην απόδοση όπως θα δούμε παρακάτω.

Δεν χωράει αμφιβολία πως το εσωτερικό του Corsa ανεβάζει πολύ ψηλά τον πήχη της κατηγορίας σε όλους τους τομείς

Κινητήρες-κιβώτια
Ζήτω το downsizing, αλλά και τα μικρά τρικύλινδρα τούρμπο σύνολα βενζίνης του ενός λίτρου. Χαράς ευαγγέλια για όλους. Μικροί κυβισμοί, ζωντάνια στο μάξιμουμ, αποθέωση της τεχνολογίας στην υπηρεσία του πολίτη. Με 115 ίππους το Corsa όχι μόνο είναι ζωντανό και πρόθυμο από τις χαμηλές στροφές ήδη (17,3 kgm ροπής στις 1.800 σ.α.λ.), αλλά κρύβει με σχεδόν μαγικό τρόπο τον κυβισμό του, με το εξαιρετικό «τράβηγμα», τη γραμμική λειτουργία, χωρίς μάλιστα να αγκομαχά ψηλά. Η ίδια θετική εικόνα υφίσταται και στο Fiesta, φανταστείτε άλλωστε πως το συγκεκριμένο μοτέρ τοποθετείται στο πολύ μεγαλύτερο και βαρύτερο Mondeo, στο Fiesta θα είχε θέμα; Εδώ, αποδίδει 100 ίππους με ροπή 17,3 kgm στις 1.400 στροφές. Και οι δυο είναι εξαιρετικοί σε θέματα θορύβου και κραδασμών, τόσο που σε εκπλήσσουν. Εκείνος του Corsa όμως επικρατεί στην κατανάλωση, αλλά και στις απόλυτες επιδόσεις. Στα κιβώτια ταχυτήτων, εκείνο που επιζητάς να έχεις στο δεξί σου χέρι είναι ο επιλογέας του Fiesta, με καθαρές σύντομες διαδρομές και αντοχή στη σκληρή χρήση. Με πέντε σχέσεις και συνειδητά αραιή κλιμάκωση ελέω ροπής, σε μια προσπάθεια να διατηρήσει την κατανάλωση χαμηλά (8,2 λίτρα μέση δοκιμής). Το κιβώτιο του Corsa αντιμετωπίζει διεκπεραιωτικά τις αλλαγές, δεν έχει πρόβλημα, αλλά δεν σαγηνεύει κιόλας. Διαθέτει έξι σχέσεις, με τις πέντε πρώτες να είναι σφιχτές και την έκτη να είναι "overdrive" στο ταξίδι. Λιγότερο λαίμαργος από τον αντίστοιχο του Ford, αφού δεν ξεπέρασε τα 7,5 λίτρα.

Οδηγώντας
Οι δυο όψεις του νομίσματος απεικονίζονται στις διαφορετικές προτεραιότητες που έχει δώσει ο κάθε κατασκευαστής ξεχωριστά στα δύο μικρά αυτοκίνητα. Από τη μια, το νέο Corsa το οποίο, χωρίς υπερβολή, δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει τα μικρομεσαία οικογενειακά σε επίπεδο άνεσης, ήσυχης καμπίνας, ποιοτικής κύλισης, εκπλήσσοντας ευχάριστα ακόμη και ιδιοκτήτες μεγαλύτερων και ακριβότερων αυτοκινήτων. Η μόνωση είναι εξαιρετική, το πάτημα «σιωπηλό», κάτι που αναγνωρίζεις με το «καλημέρα». Ξεκάθαρα υιοθετεί συνήθειες από προσεγμένα μικρομεσαία μοντέλα. Από την άλλη πλευρά, υπάρχει το οδικό ταμπεραμέντο ενός αυτοκινήτου που έχει ταυτίσει το όνομά του με την άμεση και ευχάριστη συμπεριφορά, το σωστό στήσιμο, αλλά και την επικοινωνία. Το Fiesta μιλά τη γλώσσα του ενθουσιώδη οδηγού, τι κι αν φορά 14άρηδες τροχούς, τι κι αν υπολείπεται 15 ίππους σε σύγκριση με τον αντίπαλο του (στη συγκεκριμένη «βασική» έκδοση βεβαίως, γιατί ο ίδιος κινητήρας ξεπερνάει σε απόδοση αυτόν του Corsa στις δύο ισχυρότερες εκδόσεις του, των 125 και των 140 ίππων). Χωρίς περιστροφές, μια βόλτα στους φιδίσιους επαρχιακούς δρόμους θα σε πείσουν πως στον συγκεκριμένο τομέα η πρώτη θέση δεν διαπραγματεύεται. «Ευκρινές» σύστημα διεύθυνσης και μελετημένη γεωμετρία σε ωθούν να σημαδέψεις την τροχιά και το "blue oval" να την εκτελέσει χωρίς μεμψιμοιρίες. Το Corsa μπορεί να μη διαθέτει την επικοινωνιακή πολιτική του ανταγωνιστή του, ωστόσο, θα υλοποιήσει τις προσταγές με ασφάλεια και ευκολία, παρά το επιπόλαιο σύστημα διεύθυνσης και την απόλυτη προτεραιότητα στην άνεση. Κάπως έτσι διαγράφεται το τοπίο στο δρόμο, με τα φρένα των δυο μονομάχων να μην προκαλούν σπαζοκεφαλιές (του Corsa αποδείχτηκαν πιο δυνατά, τα αντίστοιχα του Fiesta δεν διαθέτουν δίσκους στον πίσω άξονα).


Στο δρόμο αν θέλεις να οδηγήσεις το Ford είναι μονόδρομος, αν όμως δίνεις προτεραιότητα στις ανέσεις τότε το Opel σου κλείνει πονηρά το μάτι

Συμπέρασμα
Ίσως για πρώτη φορά στα μακρά αντιπαράθεση των δύο αυτοκινήτων στις διάφορες γενιές τους, η σκυτάλη της προτίμησής μας περνά στο νέο Corsa. Αυτό μάλιστα αποκτά μεγάλη βαρύτητα, μιας και αφήνουμε συνειδητά σε δεύτερη μοίρα την ευχαρίστηση στην οδήγηση που παραδοσιακά προσφέρει το Fiesta. Όλα όμως, επισκιάζονται από τους ευγενείς τρόπους με τους οποίους έχει αποφασίσει να μπολιάσει τους επιβάτες του, το... «λιμουζινάκι» της Opel. Μας αρέσει αυτή η συνολική αναβάθμιση στην ποιότητα του Corsa και προσπερνάμε λιγότερη επικοινωνία στο δρόμο. Να το γράψω διαφορετικά. Το Fiesta θέλεις να οδηγείς αναμφισβήτητα, το Corsa όμως, επιθυμείς να έχεις στην κατοχή σου ζώντας καθημερινά μαζί του και μεταφέροντας την οικογένειά σου (γιατί αυτά τα σούπερ μίνι των 4 μέτρων παίζουν πλέον και τον ρόλο μικρών οικογενειακών αυτοκινήτων). Με τίμημα, βέβαια, τη σεβαστή διαφορά τιμής των συγκεκριμένων εκδόσεων.

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet


ΤΟ FIESTA 100 PS ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Σπορτίφ χαρακτήρα
- Σύστημα διεύθυνσης
- Αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων
- Τιμή

ΤΟ CORSA 115 PS ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Άνεση - ποιότητα κύλισης
- Ποιότητα εσωτερικού
- Χώρους
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση


  UP