ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -A-

Hyundai i10 1.0 Eco - Seat Mii 1.0 60 PS

Κλειδοκράτορες της πόλης         ..:: Κυριακή, 01 Φεβρουαρίου 2015 ::..
Ένα μίνι για όλα (Hyundai i10), ή ένα μίνι για όλους (Seat Mii), ιδού το ερώτημα που καλούνται να απαντήσουν οι διεκδικητές της αναμέτρησης, οι οποίοι εστιάζουν στα ζητήματα που θέτει η ζωή στο κλεινόν άστυ

Οι αριθμοί δύσκολα να σου πουν ψέματα. Στα πέντε ολοκληρωμένα χρόνια της εμπορικής καριέρας του απερχόμενου i10 (το οποίο αντικατέστησε το Atos, που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1999), το μερίδιο αγοράς της Hyundai στην υπέρ του δέοντος ανταγωνιστική κατηγορία Α της ευρωπαϊκής αγοράς αυξήθηκε από το 3,3% στο 5,6%. Σήμερα, οι οικονομικοί αναλυτές προβλέπουν ξεκάθαρα πως η δημοφιλής πλέον κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης αναμένεται να αυξηθεί κατά 25%, φτάνοντας τα 1,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα, μόλις τα επόμενα δυο έτη, έως και το 2016. Εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος, πόσο βαρύνουσας σημασίας για τους κατασκευαστές είναι τα νέα αυτοκίνητα πόλης που θα εμφανιστούν το διάστημα αυτό. Γι' αυτό και, με δεδομένη την τεράστια σημασία της τιμής αγοράς σ' αυτήν την κατηγορία, υπάρχουν στρατηγικές συμμαχίες κολοσσών σε επίπεδο αυτοκινητοβιομηχανίας, με κοινό εχθρό το κόστος παραγωγής και στόχο τις οικονομίες κλίμακας. Το Seat Mii για παράδειγμα, είναι ένα από τα τρίδυμα τέκνα (κατασκευάζονται από κοινού στο ίδιο εργοστάσιο), ενός τέτοιου (επιτυχημένου εμπορικά όπως απέδειξε το παρελθόν) εγχειρήματος από 3 μάρκες του γκρουπ VW.

Εσωτερικά
Ζώντας στις καμπίνες τους για επτά ολόκληρες ημέρες βιώσαμε την αισθητή αναβάθμιση και των δύο μικρών σε επίπεδο κατηγορίας, με καλή ποιότητα συναρμολόγησης, αναλογικά με το κόστος τους, καθώς και σωστή εργονομία, η οποία δεν δημιουργεί απορίες. Τα σκληρά πλαστικά δίνουν το παρών, αλλά συνολικά ο διάκοσμος και στα δύο είναι προσεγμένος. Το i10 είναι αυτό που πραγματοποιεί το άλμα, έχοντας περισσότερα στοιχεία να σου δείξει από την αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία αυτοκινήτων. Σε ότι αφορά το Mii, πρόκειται για μία προσεγμένη και γεροδεμένη κατασκευή, που χαρακτηρίζεται από απουσία τριγμών ακόμη και σε κακοτράχαλους δρόμους. Σε επίπεδο πρακτικότητας τα πηγαίνουν περίφημα, με αρκετές θήκες μικροαντικειμένων γύρω από το πεδίο του οδηγού. Το Hyundai κλέβει τις εντυπώσεις με ένα πιο σύγχρονο διάκοσμο, αλλά και το Seat διαθέτει μοντέρνα εικόνα στο εσωτερικό του, παρ' ότι δεν ξεφεύγει από τα στενά όρια των μίνι. Εκείνο που ενοχλεί στο μικρό ισπανικό αυτοκίνητο, είναι η απουσία διακόπτη για το παράθυρο του συνοδηγού από την πλευρά του οδηγού. Στους χώρους επιβατών υπερέχει ελάχιστα το i10, κυρίως πίσω (παρά το μεγαλύτερο μεταξόνιο του Mii), ενώ ισοπαλία διακρίνουμε στα λίτρα του χώρου αποσκευών (252 έναντι 251 λίτρων για i10 και Mii αντίστοιχα).

Σε ό,τι αφορά το κόστος αγοράς, το i10 ξεκινάει από 9.650 ευρώ χωρίς απόσυρση (8.990 με απόσυρση) προσφέροντας 6 αερόσακους, ESP, κεντρικό κλείδωμα θυρών, κλιματισμό, ράδιο - CD με MP3 και θύρες Aux-USB. Η έκδοση Eco (blue drive) της δοκιμής μας είναι αρκετά ακριβότερη (10.910 χωρίς απόσυρση, 10.190 με απόσυρση), αλλά με πολύ καλύτερο εξοπλισμό, προσφέροντας 6 αερόσακους, ESP, εξελιγμένο σύστημα start/stop, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλεκτρικά παράθυρα, κλιματισμό, cruise control, ράδιο - CD με MP3, θύρες Aux-USB και υπολογιστή ταξιδιού, ενώ απαλλάσσεται και από τέλη κυκλοφορίας. Απέναντί του, το 5θυρο Mii ξεκινά από τα 8.870 ευρώ (8.155 ευρώ με απόσυρση), με επίπεδο εξοπλισμού όμως, που παραπέμπει στα καλοκαιρινά rent cars των νησιών (ESP, 4 αερόσακοι και κλιματισμός). Η «σωστή» βασική έκδοση για τους πελάτες λιανικής του μικρού Seat ξεκινάει από 9.620 ευρώ με απόσυρση (8.852 με απόσυρση), περιλαμβάνοντας επιπλέον ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και ηχοσύστημα. Επομένως σε επίπεδο τιμής-εξοπλισμού τα δύο αυτοκίνητα είναι πρακτικά ισοδύναμα, απλώς το Mii προσφέρεται και σε μία πιο φτηνή έκδοση με εντελώς βασικό εξοπλισμό, για την περίπτωση που κάποιος θέλει το απόλυτα χαμηλότερα κόστος, έστω και με συμβιβασμούς στον εξοπλισμό.

Από τα σύγχρονα εσωτερικά των δυο μικρών αυτοκινήτων, λαμβάνεις το πρώτο μήνυμα πως το i10 έχει ψηλότερες βλέψεις, με ότι αυτό συνεπάγεται στους επιμέρους τομείς

Κινητήρες-κιβώτια
Κάτω από τα μικροσκοπικά καπό των δύο αυτοκινήτων οι ομοιότητες δίνουν το «παρών», τόσο στη χωρητικότητα (1 λίτρο), όσο και στην τρικύλινδρη δομή. Και δεν σταματούν εκεί. Στοιχίζοντας τους αριθμούς των δυο μικρών αυτοκινήτων, μένεις έκπληκτος από το πόσο κοντά βρίσκονται, όχι μόνο σε επιδόσεις, κατανάλωση και ροπή, αλλά ακόμη και στο βάρος (929 κιλά για το Mii, 933 κιλά για το i10). Το i10 δεν μπορεί να εξαργυρώσει τους έξι επιπλέον ίππους (66 έναντι 60) και την ελάχιστα αυξημένη ροπή (9,7 kgm έναντι 9,6) απέναντι στο Mii σε επίπεδο επιδόσεων. Το τελευταίο αποδίδει μάλιστα τη μέγιστη ροπή του 500 στροφές χαμηλότερα σε σχέση με το Hyundai, αντισταθμίζοντας το γεγονός ότι το κορεάτικο αυτοκίνητο στην έκδοση Eco υιοθετεί πιο πυκνές μεν σε διάταξη, αλλά πιο μακριές σχέσεις στο κιβώτιο. Ένα κιβώτιο που αποδεικνύεται πιο εύχρηστο και ευχάριστο από το αντίστοιχο του Seat, με «καθαρότερες» διαδρομές επιλογέα. Το Mii αποδεικνύεται σβέλτο, έχει ελαστικό κινητήρα, ενώ ο θόρυβος που αναπόφευκτα περιμένεις από ένα 3κύλινδρο σύνολο βρίσκεται σε λογικά επίπεδα, σαφώς όμως ακούγεται περισσότερο από εκείνο του i10 (εντυπωσιακό το φίμωμα στο Hyundai). Η κατανάλωση φυσιολογικά είναι χαμηλή και στα δύο και μπορεί να πέσει στην πόλη ακόμη και κάτω από τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. υπό ευνοϊκές συνθήκες.

Οδηγώντας
Δεν μπορείς να αμφισβητήσεις την ομοιογενή συμπεριφορά του i10, με μια αξιοσημείωτα «ώριμη» κύλιση, πολύ καλά μονωμένη καμπίνα και με προβλέψιμες αντιδράσεις στην άσκηση πίεσης σε δρόμο με στροφές, με την αίσθηση να παραπέμπει σε σούπερ μίνι ακόμη και στον ανοιχτό δρόμο. Το τιμόνι του διαθέτει διαδικαστική επικοινωνία και κυρίως, είναι εύκολο στους επιτόπιους ελιγμούς. Λίγο ελαφρύτερο όμως στα χέρια σου απ' ότι το αντίστοιχο του Mii. Τα φρένα είναι αποδοτικά και στα δυο αυτοκίνητα, χωρίς να δημιουργούν ανασφάλειες, με αυτά του Hyundai να εμφανίζονται πιο δυνατά και με λίγο καλύτερη αίσθηση. Εκτός πόλης, η απώλεια της πρόσφυσης και στα δυο μικρά αυτοκίνητα δεν έρχεται απότομα και απροειδοποίητα, οπότε δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας με την ασφάλεια.

Στην άνεση το i10 θα εντυπωσιάσει τον ιδιοκτήτη του, με μεστό, σχεδόν αθόρυβο πέρασμα πάνω από ανωμαλίες. Το Mii με τη σειρά του, επιλέγει να συμπεριφέρεται πιο παιχνιδιάρικα εντός πόλης και λιγότερο σαν «μικρομέγαλο» (βλέπε i10). Περνά σχετικά άνετα πάνω από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, αλλά η κύλιση σε ορισμένες περιπτώσεις, υπενθυμίζει σε ποια κατηγορία ανήκει. Στις στροφές θα διαπιστώσεις ότι το Seat δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις. Υποστρέφει προοδευτικά στην πίεση, λίγο νωρίτερα από το Hyundai, γέρνει λογικά, αλλά τελικά ελέγχεται εύκολα. Το i10 έχει λιγότερη νευρικότητα στις κινήσεις από τον αντίπαλό του, αλλά και πιο άνετη αντίδραση. Χωρίς φυσικά να αποφεύγει την απρόσωπη προσέγγιση, τα καταφέρνει τελικά περίφημα.


Στο δρόμο το Hyundai είναι το «σοβαρό» και άνετο της παρέας, ενώ, το Seat αποτελεί το «ζιζάνιο», με μεγαλύτερη διάθεση παιχνιδιού

Συμπέρασμα
Προτού καταλήξουμε, να σας πούμε πως ότι γράφεται για το Mii, ισχύει μέχρι «κεραίας» και για τα δυο άλλα κλωνοποιημένα αδέλφια του, με τα διαφορετικά σήματα (Skoda Citigo και VW up!). Επίσης, η έκδοση ενός λίτρου Eco του i10 της δοκιμής, εστιάζει στην οικονομία καυσίμου και τις χαμηλές εκπομπές CO2, έχοντας μικρότερους τροχούς και πιο «μακριές» σχέσεις μετάδοσης σε σύγκριση με τα «απλά» i10. Το i10 (με πενταετή εργοστασιακή εγγύηση) είναι συνολικά καλύτερο αυτοκίνητο από το Mii, ενός Mii που δεν παίζει το ρόλο κομπάρσου εδώ, να εξηγούμαστε. Το Hyundai δεν οριοθετεί τυχαία την αστική κλάση Α προς τα πάνω. Εκεί έγκεινται οι λόγοι επικράτησής του στη συγκεκριμένη συγκριτική δοκιμή. Γεγονός βέβαια, που αποτυπώνεται όταν έρθει η ώρα να περάσεις από το ταμείο.

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet


ΤΟ i10 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου
- Άνεση
- Ηχομόνωση

ΤΟ Mii ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Τιμή βασικής έκδοσης
- «Ζωντανότερο» τιμόνι


  UP