ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -A-

Skoda Citigo 1.0 60 PS - Toyota Aygo 1.0

Εργάτες της πόλης         ..:: Παρασκευή, 28 Νοεμβρίου 2014 ::..
Με αφορμή την άφιξη του νέου Aygo της Toyota, ενός μικρού με τεράστια εμπορική απήχηση στην προηγούμενη γενιά του, επιστρατεύουμε για αντιπαράθεση έναν από τους βασικούς ανταγωνιστές του, το Skoda Citigo, ως εκπρόσωπο τις «τριπλέτας» του γκρουπ VW που άλλαξε τις ισορροπίες στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων πόλης

Σε άλλες εποχές ήταν ξεχασμένα από το Θεό, για να τα προτιμήσει κάποιος θα έπρεπε να τα είχε μεγάλη ανάγκη, οι τιμές τους, τότε και τώρα, με ένα γενναίο επίπεδο εξοπλισμού άγγιζαν αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Πολύ εύκολα τα έθετες στο περιθώριο, αφού η τιμή της βενζίνης ήταν σε «φυσιολογικά» επίπεδα. Οι εταιρείες (όχι όλες μάλιστα) τα είχαν στη γκάμα τους για να συμπληρώνουν τη λίστα, ή για να εξυπηρετούν τα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων το καλοκαίρι στα νησιά. Ποτέ μην λες ποτέ, όλα ήρθαν τούμπα μέσα σε πέντε μόλις χρόνια και τα μικρά αυτοκίνητα πόλης έγιναν ανάρπαστα, μιας και καταναλώνουν ελάχιστο καύσιμο και απαιτούν χαμηλά έξοδα συντήρησης. Τώρα είναι η εποχή τους, πήραν τα πάνω τους, με όλα τα φώτα της δημοσιότητας να είναι στραμμένα στα χαριτωμένα φωτιστικά τους.

Εσωτερικά
Στο Aygo, έχουμε εικόνα παιδικού δωματίου με δυνατότητα προσωπικής διαμόρφωσης, αφού περισσότερα από 10 μέρη εντός-εκτός μπορούν να αντικατασταθούν από άλλα διαφορετικής απόχρωσης, δημιουργώντας αντιθέσεις. Το νέο περιβάλλον λειτουργεί ενθαρρυντικά, στο να περνάς αρκετές ώρες εντός. Η ποιότητα συναρμολόγησης είναι καλή, τα πλαστικά αναμενόμενα σκληρά, η εργονομία εύκολη και οι χώροι μικροαντικειμένων περισσότεροι από παλιά, ενώ, η κατανομή των χώρων στις δυο σειρές, χαρακτηρίζεται πάλι άνιση. Εμπρός κάθεσαι με άνεση ακόμα και αν οι διαστάσεις σου ξεφεύγουν από το λεγόμενο μέσο όρο, πίσω όσο πιο μικρόσωμος είσαι τόσο καλύτερα για σένα, ειδάλλως κεφάλι και γόνατα θα στριμωχτούν (απαγορεύονται οι κλειστοφοβικοί). Έχουμε όμως ένα αυτοκίνητο πόλης, το οποίο θεωρητικά πάντα, θα καλύψει τα περισσότερα χιλιόμετρά του βίου του με δύο επιβάτες, ενώ αντίστοιχα πίσω, τις περισσότερες φορές φιλοξενούνται παιδιά. Ο χώρος αποσκευών παρότι αυξήθηκε κατά 29 λίτρα (φτάνει τα 168), εξακολουθεί να είναι μικρός, ενώ και το σχήμα του δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικό, μάλιστα με ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Το Citigo από την πλευρά του, είναι πραγματικό τετραθέσιο και 4 ενήλικες μπορούν να χωρέσουν σ' αυτό με... τα πόδια και το κεφάλι τους, όντως πιο ευρύχωρο στο πίσω κάθισμα από το αντίστοιχο του Aygo, λόγω σχήματος της οροφής, αλλά και καλύτερης εκμετάλλευσης των χώρων. Ο χώρος αποσκευών είναι κορυφαίος για το μέγεθος του αυτοκινήτου και χωράει πολύ περισσότερα από τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, φτάνοντας τα 251 λίτρα. Η πολύ πρακτική λύση του διπλού δαπέδου μάλιστα τον κάνει ακόμα πιο πρακτικό κι επιτρέπει την ευκολότερη μεταφορά μικρών ή ευπαθών αντικειμένων. Προσθέστε και τους επαρκείς χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό κι έχετε την πλήρη εικόνα ενός πρακτικού αυτοκινήτου πόλης. Η θέση οδήγησης είναι επίσης καλή, όπως και η γενική εργονομία, αν και η ανάγκη για συγκράτηση του κόστους οδήγησε σε κάποιους συμβιβασμούς. Έτσι, ο οδηγός έχει δίπλα του (στην πόρτα) ένα μόνο διακόπτη για το αριστερό ηλεκτρικό παράθυρο ενώ το ηλεκτρικό παράθυρο του συνοδηγού ανοίγει μόνο με το δικό του διακόπτη, που βρίσκεται στη δεξιά πόρτα. Στον τομέα της ποιότητας το αυτοκίνητο παίρνει πολύ καλό βαθμό με τα δεδομένα της κατηγορίας, παρόλο που κι εδώ δεν υπάρχουν πολυτέλειες, μαλακά πλαστικά κλπ. Πρόκειται όμως για μία προσεγμένη και γεροδεμένη κατασκευή, που χαρακτηρίζεται από απουσία τριγμών.

Το Aygo κοστίζει από 10.540 ευρώ (9.771 ευρώ με απόσυρση) με ουσιαστικό εξοπλισμό, καθώς στην βασική έκδοση περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, 6 αερόσακοι, σύστημα ελέγχου ευστάθειας (VSC), σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TRC), κλιματισμός, σύστημα υποβοήθησης στην ανηφόρα, σύστημα προειδοποίησης ελαστικών, ηχοσύστημα με θύρα USB, LED ημέρας, σύστημα τοποθέτησης παιδικού καθίσματος ISOFIX. Οι τιμές για το Citigo ξεκινούν από 8.590 ευρώ (7.990 με απόσυρση) για την έκδοση των 60 ίππων, ενώ το 4θυρο κοστίζει 360 ευρώ παραπάνω. Οι τιμές αυτές συνδυάζονται μ' ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που ακόμα και στη βασική έκδοση περιλαμβάνει στάνταρ μπροστινούς αερόσακους, πλευρικούς αερόσακους τύπου Head-Thorax που προστατεύουν ταυτόχρονα το κεφάλι και τον θώρακα (είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda που τους χρησιμοποιεί), κλιματισμό, ηχοσύστημα, σύστημα αντισπιναρίσματος ASR, ηλεκτρικά παράθυρα και κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό. Άρα το πλεονέκτημα τιμής του Skoda σε τέτοιες κατηγορίες δεν μπορεί να θεωρηθεί αμελητέο.

Στα εσωτερικό και ιδιαίτερα στους χώρους, το Citigo τα καταφέρνει καλύτερα

Κινητήρες-κιβώτια
Ο κινητήρας του Aygo αποδίδει 69 ίππους και 9,7 kgm στις 4.300 σ.α.λ. εκ των οποίων τα 8,7 είναι διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. Οι επιδόσεις είναι σχετικά καλές, μπορεί να μην κλέβουν εντυπώσεις, ωστόσο, μεγαλύτερη σημασία δόθηκε στη μείωση της κατανάλωσης. Στην πράξη και πάλι παράγει θόρυβο, το χαρακτηριστικό γρύλισμα των τριών κυλίνδρων, έστω και λίγο ηπιότερο σε σχέση με πριν. Το σύνολο του ενός λίτρου παρουσιάζεται εύστροφο και ζωντανό, αλλά οι μακριές σχέσεις με φόντο την χαμηλή κατανάλωση (6,7 λίτρα στα 100 χλμ., είδαμε εμείς), δεν αναδεικνύουν τη ζωντάνια του. Δεν δυσκολεύεται βέβαια να κινεί σβέλτα το ελαφρύ αμάξωμα του Aygo, αλλά αν θέλεις μέσα στην πόλη άμεση απόκριση πρέπει να καταφύγεις στο βελτιωμένο πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο με την αραιή κλιμάκωση. Το Citigo των 60 ίππων αποδεικνύεται ζωντανό και ιδιαίτερα ευχάριστο, έχει πολύ ελαστικό κινητήρα που δεν σε αναγκάζει να κάνεις συχνές αλλαγές ταχυτήτων (το πεντάρι κιβώτιο έχει καλή αίσθηση στις αλλαγές και μόνο στην πρώτη δείχνει να σφίγγει λίγο), ενώ ο θόρυβος που αναπόφευκτα περιμένεις από ένα 3κύλινδρο αυτοκίνητο βρίσκεται σε χαμηλότερα επίπεδα από το Aygo, μόλις κάτι παραπάνω από τα επίπεδα ενός 4κύλινδρου και σε καμία περίπτωση δεν γίνονται δυσάρεστα. Η κατανάλωση είναι χαμηλή και εδώ, στην πόλη μάλιστα μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ., υπό ευνοϊκές συνθήκες. Σε επίπεδο αίσθησης μην αναζητάτε σημαντικές διαφορές μεταξύ των δυο, αφού όλα εδώ υπαγορεύονται από τους τρεις κυλίνδρους (με ό,τι αυτοί συνεπάγονται), τις μακριές σχέσεις στο κιβώτιο, την οικονομία καυσίμου, αλλά και την ευστροφία, αναλογικά πάντα με το χαρακτήρα τους.

Οδηγώντας
Οι νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης, η εξοικονόμηση βάρους και η αμεσότητα στο σύστημα διεύθυνσης ολοκληρώνουν μια πιο μεστή εικόνα στο δρόμο για τη νέα γενιά του Aygo. Η σταθερότητα συνδυάζεται τώρα με καλύτερα επίπεδα άνεσης. Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας, αντιδρά λιγότερο νευρικά κατά το πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες, μεταφέροντας αισθητά λιγότερους κραδασμούς στην καμπίνα επιβατών. Το μικρό Toyota δείχνει σιγουριά στην ευθεία, ενώ στις στροφές διατηρείται ουδέτερο, με την υποστροφή να εξελίσσεται ομαλά, εύκολα διαχειριζόμενη (όταν απαιτηθεί) από το ESP. Οι μεγάλες κλίσεις στο αμάξωμα δεν φοβίζουν και είναι απόρροια της άνεσης στην οποία έχει ρίξει το βάρος η σχεδίαση της ανάρτησης. Τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και ταμπούρα πίσω, διαθέτουν καλή αίσθηση και είναι πιο αποτελεσματικά από ό,τι γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Η γεύση που σου μένει οδηγώντας το νέο Aygo, είναι η ιδιαίτερη ευκολία οδήγησης, τα χειριστήρια με την ανάλαφρη αντίδραση, η φιλικότητα δηλαδή μαζί με ένα πιο ασφαλές προφίλ.

Το Citigo με τη σειρά του είναι επίσης πολύ καλό σε άνεση, τομέας στον οποίο υπερτερεί ακόμα και από αρκετά σούπερ μίνι, κάτι που κάνει πολύ ξεκούραστες τις αστικές μετακινήσεις με αυτό, όπως τις κάνει ευχάριστες για τον οδηγό ο ζωντανός κινητήρας και το καλό κιβώτιό του. Το τιμόνι του έχει αρκετά καλή αίσθηση, χωρίς όμως να είναι υπερβολικά βαρύ ώστε να δυσκολεύει τους επιτόπιους ελιγμούς στην πόλη, ενώ καλά είναι και τα φρένα του. Στο δρόμο θα διαπιστώσεις ότι το Citigo δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις. Υποστρέφει προοδευτικά στην πίεση, γέρνει στις στροφές αλλά δεν σε αιφνιδιάζει ποτέ, αφού ελέγχεται πολύ εύκολα. Απέναντι στο Toyota στέκεται ισάξια, χωρίς κάποιο από τα δυο να κάνει τη διαφορά ή να ξεφεύγει από τα στενά πλαίσια της κατηγορίας του.


Στο δρόμο, το Aygo εμφανίζεται περισσότερο ραφιναρισμένο, με προσεγμένο «πάτημα», αν και το Citigo δεν υστερεί σε άνεση

Συμπέρασμα
Αν πούμε πως προκύπτει ξεκάθαρος νικητής θα κάνουμε λάθος. Πρόκειται για δυο αξιόλογα αυτοκίνητα πόλης τα οποία τιμούν το χαρακτηρισμό και δεν παραστρατούν από όσα υπόσχεται ο συγκεκριμένος όρος. Το Aygo, πιο φρέσκο χρονικά, προηγείται ελαφρώς στη συνολική αξιολόγηση. Προβάδισμα όμως που χάνει όταν έρχεται η ώρα του ταμείου, πολύ σημαντική σε τέτοιου είδους κατηγορίες, κυρίως όταν τα αυτοκίνητα δεν δικαιολογούν ξεκάθαρα τη διαφορά τους στον τιμοκατάλογο.

Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet


ΤΟ CITIGO ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Χώρους πίσω επιβατών
- Χώρο αποσκευών
- Τιμή αγοράς

ΤΟ AYGO ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Ηχομόνωση
- Ποιότητα κύλισης
- Ευκολία οδήγησης


  UP