ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::
Στην Ελλάδα είναι συνηθισμένο το φαινόμενο να ανακαλύπτουν οι πολιτικοί μέτρα και δράσεις που αποφασίστηκαν σε άλλες χώρες και να προσπαθούν να τα αντιγράψουν, ιδιαίτερα όταν φαίνονται εντυπωσιακά και δείχνουν «το μέλλον». Το κακό είναι ότι, δεν φτάνει που αυτό γίνεται στο πόδι, όπως συνήθως, αλλά γίνονται βασιλικότεροι του βασιλέως και προσπαθούν να δείξουν ότι αυτοί μπορούν να τα κάνουν πιο γρήγορα και καλύτερα, παρά το γεγονός ότι υστερούμε και σε υποδομές και προσωπικό. Και φυσικά όταν αρχίζει η εφαρμογή αρχίζουν και τα παρατράγουδα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι π.χ. η εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης, που αρχικά θέλαμε -τρομάρα μας- να εφαρμόσουμε πιο γρήγορα κι από τους άλλους Ευρωπαίους, που έχουν και την τεχνολογία και τα μέσα για να το κάνουν. Μέχρι που άρχισαν να φαίνονται τα προβλήματα της έλλειψης γνώσης, υποδομών και εξειδικευμένου προσωπικού και ξεχάστηκαν οι μεγαλοστομίες.
Τώρα εμφανίστηκε ξαφνικά η τεχνητή νοημοσύνη κι ενώ πρόκειται για κάτι που βρίσκεται ακόμα στα σπάργανα και αποδεικνύεται καθημερινά ότι έχει ένα σωρό αδυναμίες λόγω της υπερβολικά βιαστικής προώθησής του για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα κάποιων επενδυτών, να σου και το ελληνικό κράτος να εξαγγέλλει χιλιάδες κάμερες που θα αστυνομεύουν τους δρόμους με χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Τη στιγμή που μέχρι τώρα δεν είχε κάνει καν τον κόπο να αστυνομεύει με τον παραδοσιακό τρόπο την τήρηση του ΚΟΚ, αφήνοντας ασύδοτους χιλιάδες οδηγούς να παραβιάζουν κάθε παράγραφό του καθημερινά. Μπαίνουν, λοιπόν, οι πρώτες κάμερες, κόβονται οι πρώτες κλήσεις και μαθαίνουμε τώρα ότι η τεχνητή νοημοσύνη τους μάλλον πάσχει από... έλλειψη νοημοσύνης!
Όπως διαβάσαμε σε ρεπορτάζ του δημοσιογράφου Βασίλη Λαμπρόπουλου στο in.gr, σε πολλές περιπτώσεις οι «παραβάσεις» που κατέγραψαν οι λίγες νέες «έξυπνες» κάμερες που έχουν εγκατασταθεί είναι «από ασαφείς έως αμφισβητήσιμες, ενώ δεν λαμβάνουν υπόψη πολλές παραμέτρους, όπως φέρ’ ειπείν την ταυτόχρονη παρουσία στο σημείο τροχονόμων που έχουν αναλάβει τη ρύθμιση της κυκλοφορίας κ.λπ.»! Τέτοια εξυπνάδα οι κάμερες. Έχεις δηλαδή φανάρι που είναι κόκκινο, υπάρχει τροχονόμος που ρυθμίζει την κυκλοφορία και σου κάνει σήμα για να περάσεις και η κάμερα σου τραβάει μια κλήση για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη για να μάθεις να ακούς τον τροχονόμο!!! Ακόμα χειρότερα, υπάρχουν κλήσεις όπου «η ανάλυση από τους αστυνομικούς του οπτικού υλικού «διέψευδε» τις αναλύσεις των καμερών υψηλής τεχνολογίας και υπήρχε παρανόηση λόγω των ρούχων των οδηγών, των άσχετων κινήσεων που κάνουν ή της παρουσίας/χρήσης αντικειμένων που «παραπλανούν» το λογισμικό των καμερών»!!! Υπήρξε ακόμα και περίπτωση που το σύστημα κατέγραψε ότι ο συνοδηγός δεν φορούσε ζώνη, ενώ από την έρευνα που ακολούθησε προέκυψε ότι δεν υπήρχε καν συνοδηγός!
Όπως αναφέρει το σχετικό ρεπορτάζ, σε υπηρεσία της Τροχαίας στην Αττική όπου διαβιβάστηκαν περίπου 13.000 κλήσεις από αρχές Απριλίου μέχρι μέσα Μαΐου, ελέγχθηκαν οι 5.500 και απορρίφθηκαν περίπου 1.300 κλήσεις που αφορούσαν χρήση κινητού, μη χρήση ζώνης κλπ., γιατί η ανάλυση του οπτικού υλικού ανέδειξε το πρόβλημα παρανόησης λόγω των ρούχων των οδηγών, των κινήσεων που κάνουν κλπ. Ενώ ακόμα και κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα, 3.800 περίπου, απορρίφθηκαν γιατί καταλογίστηκαν με... υπολογισμό της μέσης ταχύτητας, κάτι που δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία! Όλα αυτά τα εντόπισαν οι ίδιοι οι αστυνομικοί, που δεν έχουν και κανένα λόγο να μην κρίνουν με αυστηρότητα τις παραβάσεις που καταλογίζονται. Κι ακόμα δεν έχουμε φτάσει στο σημείο να ξεκινήσουν οι ενστάσεις των πολιτών, από τις οποίες ποιος ξέρει τι άλλα... μαργαριτάρια μπορεί να προκύψουν. Επειδή οι πολιτικοί μας είναι συνήθως τεχνολογικά αναλφάβητοι, όπως αποδεικνύουν πολλά ανεκδιήγητα μέτρα που κατά καιρούς έχουν αποφασίσει για τα αυτοκίνητα, κάποιος πρέπει να τους εξηγήσει ότι και η τεχνητή νοημοσύνη είναι αναλφάβητη μέχρι να την εκπαιδεύσει κανείς σωστά. Κι αυτό δυστυχώς, με τη βιασύνη που έχουν οι επενδυτές να δουν κέρδη, πουθενά δεν γίνεται ακόμα σωστά..._Π.Φ.
Αναλφάβητη τεχνητή νοημοσύνη
..:: Τετάρτη, 27 Μαϊου 2026 ::..
Στην Ελλάδα είναι συνηθισμένο το φαινόμενο να ανακαλύπτουν οι πολιτικοί μέτρα και δράσεις που αποφασίστηκαν σε άλλες χώρες και να προσπαθούν να τα αντιγράψουν, ιδιαίτερα όταν φαίνονται εντυπωσιακά και δείχνουν «το μέλλον». Το κακό είναι ότι, δεν φτάνει που αυτό γίνεται στο πόδι, όπως συνήθως, αλλά γίνονται βασιλικότεροι του βασιλέως και προσπαθούν να δείξουν ότι αυτοί μπορούν να τα κάνουν πιο γρήγορα και καλύτερα, παρά το γεγονός ότι υστερούμε και σε υποδομές και προσωπικό. Και φυσικά όταν αρχίζει η εφαρμογή αρχίζουν και τα παρατράγουδα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι π.χ. η εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης, που αρχικά θέλαμε -τρομάρα μας- να εφαρμόσουμε πιο γρήγορα κι από τους άλλους Ευρωπαίους, που έχουν και την τεχνολογία και τα μέσα για να το κάνουν. Μέχρι που άρχισαν να φαίνονται τα προβλήματα της έλλειψης γνώσης, υποδομών και εξειδικευμένου προσωπικού και ξεχάστηκαν οι μεγαλοστομίες.Τώρα εμφανίστηκε ξαφνικά η τεχνητή νοημοσύνη κι ενώ πρόκειται για κάτι που βρίσκεται ακόμα στα σπάργανα και αποδεικνύεται καθημερινά ότι έχει ένα σωρό αδυναμίες λόγω της υπερβολικά βιαστικής προώθησής του για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα κάποιων επενδυτών, να σου και το ελληνικό κράτος να εξαγγέλλει χιλιάδες κάμερες που θα αστυνομεύουν τους δρόμους με χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Τη στιγμή που μέχρι τώρα δεν είχε κάνει καν τον κόπο να αστυνομεύει με τον παραδοσιακό τρόπο την τήρηση του ΚΟΚ, αφήνοντας ασύδοτους χιλιάδες οδηγούς να παραβιάζουν κάθε παράγραφό του καθημερινά. Μπαίνουν, λοιπόν, οι πρώτες κάμερες, κόβονται οι πρώτες κλήσεις και μαθαίνουμε τώρα ότι η τεχνητή νοημοσύνη τους μάλλον πάσχει από... έλλειψη νοημοσύνης!
Όπως διαβάσαμε σε ρεπορτάζ του δημοσιογράφου Βασίλη Λαμπρόπουλου στο in.gr, σε πολλές περιπτώσεις οι «παραβάσεις» που κατέγραψαν οι λίγες νέες «έξυπνες» κάμερες που έχουν εγκατασταθεί είναι «από ασαφείς έως αμφισβητήσιμες, ενώ δεν λαμβάνουν υπόψη πολλές παραμέτρους, όπως φέρ’ ειπείν την ταυτόχρονη παρουσία στο σημείο τροχονόμων που έχουν αναλάβει τη ρύθμιση της κυκλοφορίας κ.λπ.»! Τέτοια εξυπνάδα οι κάμερες. Έχεις δηλαδή φανάρι που είναι κόκκινο, υπάρχει τροχονόμος που ρυθμίζει την κυκλοφορία και σου κάνει σήμα για να περάσεις και η κάμερα σου τραβάει μια κλήση για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη για να μάθεις να ακούς τον τροχονόμο!!! Ακόμα χειρότερα, υπάρχουν κλήσεις όπου «η ανάλυση από τους αστυνομικούς του οπτικού υλικού «διέψευδε» τις αναλύσεις των καμερών υψηλής τεχνολογίας και υπήρχε παρανόηση λόγω των ρούχων των οδηγών, των άσχετων κινήσεων που κάνουν ή της παρουσίας/χρήσης αντικειμένων που «παραπλανούν» το λογισμικό των καμερών»!!! Υπήρξε ακόμα και περίπτωση που το σύστημα κατέγραψε ότι ο συνοδηγός δεν φορούσε ζώνη, ενώ από την έρευνα που ακολούθησε προέκυψε ότι δεν υπήρχε καν συνοδηγός!
Όπως αναφέρει το σχετικό ρεπορτάζ, σε υπηρεσία της Τροχαίας στην Αττική όπου διαβιβάστηκαν περίπου 13.000 κλήσεις από αρχές Απριλίου μέχρι μέσα Μαΐου, ελέγχθηκαν οι 5.500 και απορρίφθηκαν περίπου 1.300 κλήσεις που αφορούσαν χρήση κινητού, μη χρήση ζώνης κλπ., γιατί η ανάλυση του οπτικού υλικού ανέδειξε το πρόβλημα παρανόησης λόγω των ρούχων των οδηγών, των κινήσεων που κάνουν κλπ. Ενώ ακόμα και κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα, 3.800 περίπου, απορρίφθηκαν γιατί καταλογίστηκαν με... υπολογισμό της μέσης ταχύτητας, κάτι που δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία! Όλα αυτά τα εντόπισαν οι ίδιοι οι αστυνομικοί, που δεν έχουν και κανένα λόγο να μην κρίνουν με αυστηρότητα τις παραβάσεις που καταλογίζονται. Κι ακόμα δεν έχουμε φτάσει στο σημείο να ξεκινήσουν οι ενστάσεις των πολιτών, από τις οποίες ποιος ξέρει τι άλλα... μαργαριτάρια μπορεί να προκύψουν. Επειδή οι πολιτικοί μας είναι συνήθως τεχνολογικά αναλφάβητοι, όπως αποδεικνύουν πολλά ανεκδιήγητα μέτρα που κατά καιρούς έχουν αποφασίσει για τα αυτοκίνητα, κάποιος πρέπει να τους εξηγήσει ότι και η τεχνητή νοημοσύνη είναι αναλφάβητη μέχρι να την εκπαιδεύσει κανείς σωστά. Κι αυτό δυστυχώς, με τη βιασύνη που έχουν οι επενδυτές να δουν κέρδη, πουθενά δεν γίνεται ακόμα σωστά..._Π.Φ.

Auto Internet