ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::
Kia Sportage - 1.6T Full Hybrid 4x4
Η πιο ολοκληρωμένη έκδοση ..:: Σαββάτο, 28 Ιουνίου 2025 ::..
Στην ευρεία γκάμα που προσφέρει το Sportage, ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της Kia στην Ευρώπη, η υβριδική τετρακίνητη έκδοση είναι ίσως η πιο ολοκληρωμένη, συμπληρώνοντας την ποιότητα, τη λειτουργικότητα και τα καλά οδικά χαρακτηριστικά που γενικά προσφέρει το μοντέλο, με χαμηλότερη κατανάλωση και ορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες, με τίμημα βεβαίως την αύξηση της τιμής του σε επίπεδα δυσπρόσιτα για τη μεγάλη μάζα των αγοραστών της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV
Με δεδομένο ότι ανήκει σε μία από τις σημαντικότερες κατηγορίες της ευρωπαϊκής -όπως και της ελληνικής- αγοράς, το Sportage αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα για τη δραστηριότητα της Kia στην Ευρώπη. Γι' αυτό άλλωστε προσφέρεται και με μία αρκετά πλήρη γκάμα, προσαρμοσμένη στην εποχή του εξηλεκτρισμού. H έκδοση της συγκεκριμένης δοκιμής είναι η πλήρως υβριδική του τετρακίνητου Sportage. Υπενθυμίζουμε ότι το αυτοκίνητο είναι ένα μικρομεσαίο SUV, το μήκος του οποίου φτάνει τα 4,515 μ.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα προσεγμένο και είναι εμφανής η μεγάλη προσπάθεια που έχει γίνει για την προσαρμογή του στην εικόνα ποιότητας και σύγχρονης τεχνολογίας που επιδιώκει να καθιερώσει για τα αυτοκίνητά της η Kia. Τα μαλακά πλαστικά κυριαρχούν, οι δύο οθόνες στο ταμπλό δίνουν το στίγμα της σύγχρονης τεχνολογίας και γενικά το αυτοκίνητο είναι πιο «λουσάτo» από το αδελφό μοντέλο της Hyundai, το Tucson. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για 4 επιβάτες, η πλάτη των πίσω καθισμάτων μάλιστα είναι ρυθμιζόμενη, ενισχύοντας έτσι την εικόνα άνεσης και πρακτικότητας του αυτοκινήτου. Κάτι στο οποίο συμβάλλουν και οι αρκετοί χώροι που υπάρχουν για μικροπράγματα, όπως και ο πολύ μεγάλος χώρος αποσκευών των 587 λίτρων. Η μόνη παρατήρηση που έχουμε να κάνουμε είναι ότι οι πόρτες του αυτοκινήτου ανοίγουν από πολύ χαμηλά, με αποτέλεσμα να «βρίσκουν» εύκολα κάτω σ' ένα κάπως πιο ψηλό πεζοδρόμιο, παρά το γεγονός ότι μιλάμε για ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο. Κανένα παράπονο δεν είχαμε από τη θέση οδήγησης.
Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 40.490 ευρώ, με πολύ καλό εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (και σε διασταύρωση) με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα διατήρησης οχήματος στο μέσον της λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, σύστημα ελέγχου ευστάθειας ρυμουλκουμένου, σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος σε κατηφόρα, 7 αερόσακους (με κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα), αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, εμπρός φώτα τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης (LED), αυτόματους προβολείς, ηλεκτρική οσφυϊκή ρύθμιση καθίσματος οδηγού, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, υπολογιστή ταξιδιού, δυνατότητα δημιουργίας προφίλ οδηγού, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth (με ταυτόχρονη σύνδεση δύο συσκευών), θύρα USB, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, χειριστήρια στο τιμόνι και επιπλέον θύρα φόρτισης USB, 2 θύρες φόρτισης USB ενσωματωμένες στα εμπρός καθίσματα, σύστημα πλοήγησης, ράγες οροφής, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Θα υπενθυμίσουμε επίσης ότι τα Kia καλύπτονται από εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα προσεγμένο και είναι εμφανής η μεγάλη προσπάθεια που έχει γίνει για την προσαρμογή του στην εικόνα ποιότητας και σύγχρονης τεχνολογίας που επιδιώκει να καθιερώσει για τα αυτοκίνητά της η Kia. Τα μαλακά πλαστικά κυριαρχούν, οι δύο οθόνες στο ταμπλό δίνουν το στίγμα της σύγχρονης τεχνολογίας και γενικά το αυτοκίνητο είναι πιο «λουσάτo» από το αδελφό μοντέλο της Hyundai, το Tucson. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για 4 επιβάτες, η πλάτη των πίσω καθισμάτων μάλιστα είναι ρυθμιζόμενη, ενισχύοντας έτσι την εικόνα άνεσης και πρακτικότητας του αυτοκινήτου. Κάτι στο οποίο συμβάλλουν και οι αρκετοί χώροι που υπάρχουν για μικροπράγματα, όπως και ο πολύ μεγάλος χώρος αποσκευών των 587 λίτρων. Η μόνη παρατήρηση που έχουμε να κάνουμε είναι ότι οι πόρτες του αυτοκινήτου ανοίγουν από πολύ χαμηλά, με αποτέλεσμα να «βρίσκουν» εύκολα κάτω σ' ένα κάπως πιο ψηλό πεζοδρόμιο, παρά το γεγονός ότι μιλάμε για ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο. Κανένα παράπονο δεν είχαμε από τη θέση οδήγησης.
Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 40.490 ευρώ, με πολύ καλό εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (και σε διασταύρωση) με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα διατήρησης οχήματος στο μέσον της λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, σύστημα ελέγχου ευστάθειας ρυμουλκουμένου, σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος σε κατηφόρα, 7 αερόσακους (με κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα), αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, εμπρός φώτα τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης (LED), αυτόματους προβολείς, ηλεκτρική οσφυϊκή ρύθμιση καθίσματος οδηγού, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, υπολογιστή ταξιδιού, δυνατότητα δημιουργίας προφίλ οδηγού, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth (με ταυτόχρονη σύνδεση δύο συσκευών), θύρα USB, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, χειριστήρια στο τιμόνι και επιπλέον θύρα φόρτισης USB, 2 θύρες φόρτισης USB ενσωματωμένες στα εμπρός καθίσματα, σύστημα πλοήγησης, ράγες οροφής, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Θα υπενθυμίσουμε επίσης ότι τα Kia καλύπτονται από εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών.
Κινητήρας-κιβώτιο
Στην πλήρως υβριδική έκδοσή του το Sportage χρησιμοποιεί (όπως και το Hyundai Tucson) ένα βενζινοκινητήρα 1.6 τούρμπο με 160 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 47,7 kW (65 ίππων), με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 215 ίππων. Ισχύ που προφανώς μπορεί να κινήσει με μεγάλη άνεση το αυτοκίνητο, προσφέροντας πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7''), που εξασφαλίζουν και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια. Αλλά και στην καθημερινή οδήγηση το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο και ευκολοδήγητο, χάρη στην ελαστικότητα του συστήματος παροχής ισχύος, που προσφέρει και καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις και συνεργάζεται αποτελεσματικά με το αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, το οποίο πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές και είναι σωστά κλιμακωμένο. Η κατανάλωση στο αστικό περιβάλλον μπορεί να πλησιάσει στα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε διαδρομή σε πιο ανοιχτές λεωφόρους και στην παραλιακή της Αττικής προς την Ανάβυσσο είδαμε μέση κατανάλωση 6,5 λίτρα/100 χλμ. Οι τυποποιημένα εκπομπές CO2 είναι 143 g/km επιτρέποντας την καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας.
Οδηγώντας
Το Sportage βασίζεται σε μια σύγχρονη πλατφόρμα με αναρτήσεις που είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Αναμενόμενο είναι το γεγονός ότι η συμπεριφορά του ανταποκρίνεται πολύ καλά στις απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα υπερυψωμένο (απόσταση από το έδαφος 17 εκ.) οικογενειακό αυτοκίνητο. Πολύ περισσότερο σ' αυτήν την τετρακίνητη έκδοση, η συμπεριφορά της οποίας είναι προφανώς ακόμα πιο ακριβής από αυτή της προσθιοκίνητης. Ιδιαίτερα ευκολοδήγητο και ασφαλές, έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ικανοποιητική άνεση για SUV, καλό κράτημα και πολύ προοδευτικές και προβλέψιμες αντιδράσεις. Προφανώς δεν μιλάμε για σπορ χαρακτήρα και στις γρήγορες στροφές το αμάξωμα παίρνει κάποιες κλίσεις, αλλά αυτό δεν επηρεάζει την τροχιά του αυτοκινήτου και δεν δημιουργεί αντιδράσεις που να αιφνιδιάζουν. Το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση για SUV και είναι αναμενόμενα κάπως αργό και με κάπως τεχνητή αίσθηση στην ευθεία με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο που προσφέρεται και για κίνηση εκτός δρόμου. Δεν πρόκειται βεβαίως για «καθαρόαιμο» εκτός δρόμου, αλλά η τετρακίνηση, το αυτόματο κιβώτιο και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα προσφέρουν κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες (πολύ περισσότερες δε, αν φοράει και τα κατάλληλα λάστιχα). Θα αναφέρουμε εδώ ότι οι γωνίες προσέγγισης, φυγής, ράμπας που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες των αυτοκινήτων είναι αντίστοιχα 17°, 26,4° και 16,7°. Αποτελεσματικά, τέλος, είναι τα φρένα.
Στην πλήρως υβριδική έκδοσή του το Sportage χρησιμοποιεί (όπως και το Hyundai Tucson) ένα βενζινοκινητήρα 1.6 τούρμπο με 160 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 47,7 kW (65 ίππων), με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 215 ίππων. Ισχύ που προφανώς μπορεί να κινήσει με μεγάλη άνεση το αυτοκίνητο, προσφέροντας πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7''), που εξασφαλίζουν και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια. Αλλά και στην καθημερινή οδήγηση το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο και ευκολοδήγητο, χάρη στην ελαστικότητα του συστήματος παροχής ισχύος, που προσφέρει και καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις και συνεργάζεται αποτελεσματικά με το αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, το οποίο πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές και είναι σωστά κλιμακωμένο. Η κατανάλωση στο αστικό περιβάλλον μπορεί να πλησιάσει στα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε διαδρομή σε πιο ανοιχτές λεωφόρους και στην παραλιακή της Αττικής προς την Ανάβυσσο είδαμε μέση κατανάλωση 6,5 λίτρα/100 χλμ. Οι τυποποιημένα εκπομπές CO2 είναι 143 g/km επιτρέποντας την καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας.
Οδηγώντας
Το Sportage βασίζεται σε μια σύγχρονη πλατφόρμα με αναρτήσεις που είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Αναμενόμενο είναι το γεγονός ότι η συμπεριφορά του ανταποκρίνεται πολύ καλά στις απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα υπερυψωμένο (απόσταση από το έδαφος 17 εκ.) οικογενειακό αυτοκίνητο. Πολύ περισσότερο σ' αυτήν την τετρακίνητη έκδοση, η συμπεριφορά της οποίας είναι προφανώς ακόμα πιο ακριβής από αυτή της προσθιοκίνητης. Ιδιαίτερα ευκολοδήγητο και ασφαλές, έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ικανοποιητική άνεση για SUV, καλό κράτημα και πολύ προοδευτικές και προβλέψιμες αντιδράσεις. Προφανώς δεν μιλάμε για σπορ χαρακτήρα και στις γρήγορες στροφές το αμάξωμα παίρνει κάποιες κλίσεις, αλλά αυτό δεν επηρεάζει την τροχιά του αυτοκινήτου και δεν δημιουργεί αντιδράσεις που να αιφνιδιάζουν. Το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση για SUV και είναι αναμενόμενα κάπως αργό και με κάπως τεχνητή αίσθηση στην ευθεία με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο που προσφέρεται και για κίνηση εκτός δρόμου. Δεν πρόκειται βεβαίως για «καθαρόαιμο» εκτός δρόμου, αλλά η τετρακίνηση, το αυτόματο κιβώτιο και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα προσφέρουν κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες (πολύ περισσότερες δε, αν φοράει και τα κατάλληλα λάστιχα). Θα αναφέρουμε εδώ ότι οι γωνίες προσέγγισης, φυγής, ράμπας που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες των αυτοκινήτων είναι αντίστοιχα 17°, 26,4° και 16,7°. Αποτελεσματικά, τέλος, είναι τα φρένα.
YΠEP
- Χώροι
- Ποιότητα
- Καλές επιδόσεις
- Λειτουργικότητα
- Ευκολία οδήγησης
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
- 7ετής εργοστασιακή εγγύηση
- Χώροι
- Ποιότητα
- Καλές επιδόσεις
- Λειτουργικότητα
- Ευκολία οδήγησης
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
- 7ετής εργοστασιακή εγγύηση
KATA
- Χαμηλές πόρτες (βλ. κείμενο)
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Χαμηλές πόρτες (βλ. κείμενο)
- Έλλειψη ρεζέρβας
Οι επιδόσεις είναι καλές, η κατανάλωση δεν είναι υπερβολική και τα οδικά χαρακτηριστικά απολύτως ικανοποιητικά
Συμπέρασμα
H οδήγηση του τετρακίνητου Sportage με το υβριδικό σύστημα παροχής ισχύος απλώς επιβεβαίωσε την πολύ καλή εικόνα που είχαμε σχηματίσει για το αυτοκίνητο στην πρώτη μας επαφή μαζί του, με τα πρόσθετα πλεονεκτήματα της χαμηλότερης κατανάλωσης που προσφέρει η αμιγώς υβριδική έκδοση σε σχέση με την ήπια υβριδική και οι όποιες εκτός δρόμου δυνατότητες που προσφέρει η τετρακίνηση. Κατά τα άλλα επαναλαμβάνουμε την αρχική μας... ετυμηγορία ότι πρόκειται για ένα πολύ καλό μικρομεσαίο SUV με ποιοτικά χαρακτηριστικά υψηλού επιπέδου, δυνατό, ευρύχωρο, ασφαλές και ευκολοδήγητο. Απλώς η γενική αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων, σε συνδυασμό με την πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση που συνεπάγεται η προσθήκη του συστήματος τετρακίνησης και του πλήρως υβριδικού συστήματος, έχουν ανεβάσει αρκετά την τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης, περιορίζοντας αντίστοιχα το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
H οδήγηση του τετρακίνητου Sportage με το υβριδικό σύστημα παροχής ισχύος απλώς επιβεβαίωσε την πολύ καλή εικόνα που είχαμε σχηματίσει για το αυτοκίνητο στην πρώτη μας επαφή μαζί του, με τα πρόσθετα πλεονεκτήματα της χαμηλότερης κατανάλωσης που προσφέρει η αμιγώς υβριδική έκδοση σε σχέση με την ήπια υβριδική και οι όποιες εκτός δρόμου δυνατότητες που προσφέρει η τετρακίνηση. Κατά τα άλλα επαναλαμβάνουμε την αρχική μας... ετυμηγορία ότι πρόκειται για ένα πολύ καλό μικρομεσαίο SUV με ποιοτικά χαρακτηριστικά υψηλού επιπέδου, δυνατό, ευρύχωρο, ασφαλές και ευκολοδήγητο. Απλώς η γενική αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων, σε συνδυασμό με την πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση που συνεπάγεται η προσθήκη του συστήματος τετρακίνησης και του πλήρως υβριδικού συστήματος, έχουν ανεβάσει αρκετά την τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης, περιορίζοντας αντίστοιχα το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επίσημο Site https://www.kia.com/gr
