ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::
Αποκτήσαμε λοιπόν νέο KOK (κοντεύει να καταντήσει σαν... φορολογικό νομοσχέδιο, που αλλάζει κάθε χρόνο) και μέχρι και ο πρωθυπουργός μίλησε στην βουλή και έκανε δηλώσεις, για να πεισθούμε πόσο μεγάλο βήμα έγινε για την οδική ασφάλεια και πόσο σοβαρό στοιχείο εκσυγχρονισμού είναι ο νέος ΚΟΚ. Βλέπετε στην Ελλάδα έχουμε ξεφτιλίσει κάθε έννοια που υπάρχει στην πλούσια γλώσσα μας (ίσως και γι' αυτό να βασιλεύει η αγραμματοσύνη ακόμα και στους απόφοιτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης) και δεν ήταν δυνατόν να μας ξεφύγει ο εκσυγχρονισμός. Στις... κανονικές χώρες δημιουργούν ένα σύστημα σε οποιονδήποτε τομέα της οικονομίας και της κοινωνικής ζωής, το εφαρμόζουν απαρεγκλίτως για μερικές δεκαετίες και κάποια στιγμή, αφού μελετηθούν και τα αποτελέσματα της εφαρμογής του, το προσαρμόζουν (χωρίς απαραίτητα να το αλλάξουν ριζικά) στις εξελίξεις της τεχνολογία και της κοινωνίας. Αυτό λέγεται εκσυγχρονισμός.
Εδώ φτιάχνουμε κάτι στο πόδι, δεν το εφαρμόζουμε, προφανώς αφού δεν το εφαρμόζουμε δεν έχει και τα αναμενόμενα αποτελέσματα και, μετά από πολύ λίγο, κάποιος υπουργός θέλει να δείξει ότι «κάνει έργο». Οπότε ανακατεύει πάλι στο πόδι διάφορες προκαταλήψεις που υπάρχουν ακόμα και από την εποχή του... ατμού και παρουσιάζει ένα «εκσυγχρονιστικό» νομοσχέδιο, το οποίο εφαρμόζεται «αυστηρά» για μερικές... μέρες (όπως, καλή ώρα, το συγκεκριμένο με τα «σαφάρι. της τροχαίας τις τελευταίες μέρες). Για να δείτε πόσο «εκσυγχρονιστικό» το θεωρούν στην κυβέρνηση, αρκεί να πούμε ότι μέχρι και ο υπουργός αθλητισμού αποφάσισε να κάνει καμπάνια γι' αυτό με την ευκαιρία του ράλι Ακρόπολις που πραγματοποιείται την επόμενη εβδομάδα. Και απ' όλες αυτές τις αλλαγές που έγιναν για τον εκσυγχρονισμό, ποια διάλεξε να προβάλει; Την μείωση του ορίου ταχύτητας σε 30 χλμ./ώρα στους μικρότερους αστικούς δρόμους, με το πρωτότυπο σύνθημα «μειώστε ταχύτητα» (διαχρονική συμβουλή από τους γονείς στα παιδιά τους από τότε που εφευρέθηκε το αυτοκίνητο).
Θα πείτε, «μα δεν υπάρχουν ατυχήματα λόγω της υπερβολικής ταχύτητας, που πρέπει να σταματήσουν;» Φυσικά! Μόνο που στις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για αντικοινωνικά άτομα που παραβιάζουν κάθε όριο λογικής, με ταχύτητες που ούτως ή άλλως θα ήταν ποινικά κολάσιμες ακόμα και με τα προηγούμενα όρια, ακόμα και στις μεγάλες λεωφόρους (ή μάλλον, ιδιαίτερα σ' αυτές) όπου τα όρια είναι υψηλότερα. Πιστεύει κανείς ότι τώρα αυτοί οι τύποι θα σκέπτονται ότι επειδή έπεσε το όρια, που ούτως ή άλλως παραβίαζαν, πρέπει να... κόψουν ταχύτητα; Όσο για το επιχείρημα ότι με τα 30 χλμ./ώρα, που θα ισχύουν στους μικρότερους δρόμους, οι τραυματισμοί είναι λιγότερο σοβαροί, αναρωτιόμαστε πόσο σκόντο μπορούμε να κάνουμε στη σοβαρότητα των τραυματισμών. Γιατί αν βάλουμε ακόμα χαμηλότερο όριο και τα αυτοκίνητα κινούνται με ρυθμό... περπατήματος, μπορεί να μηδενιστούν οι τραυματισμοί! Κι αν τα αεροπλάνα δεν πετάνε, δεν θα σκοτώνεται κανείς, γιατί δεν θα πέφτουν! Κι αν δεν έχουμε και ηλεκτρικό ρεύμα στα σπίτια μας, δεν θα παθαίνει κανείς ηλεκτροπληξία! Είναι λογική αυτή;
Εκεί που πράγματι πρέπει να πηγαίνουμε με 30, στους στενούς αστικούς δρόμους με παρκαρισμένα εκατέρωθεν αυτοκίνητα, η πλειοψηφία ήδη πάει με 30. Οι ανεγκέφαλοι δεν σέβονται ούτε τα 50! Το θέμα είναι ότι πρώτον, είναι αδύνατον να αστυνομευθεί (και δεν πρόκειται να αστυνομευθεί) το σύνολο των χιλιάδων μικρών δρόμων που υπάρχουν σε μια μεγαλούπολη σαν την Αθήνα. Και δεύτερον, όλη αυτή η κουβέντα για την ταχύτητα και τα 30 χλμ./ώρα αποσπά την προσοχή του κοινού (και τη δραστηριότητα της τροχαίας) από τις δύο εγκληματικές παραβάσεις στις οποίες οφείλονται τα περισσότερα σοβαρά δυστυχήματα στην πόλη, την κατανάλωση αλκοόλ και την χρήση κινητού τηλεφώνου (και μαζί μ' αυτές και την παραβίαση προτεραιότητας και κόκκινου φαναριού, που στην ουσία είναι η ίδια παράβαση). Και πολύ φοβόμαστε ότι και πάλι η τροχαία θα βγαίνει «σαφάρι» κυρίως για αστυνόμευση της ταχύτητας -που είναι και η πιο εύκολη λύση για να πολλαπλασιάζονται οι κλήσεις και να φαίνεται ότι «γίνεται έργο»- παρά γι' αυτές τις εγκληματικές συμπεριφορές, που ποτέ δεν αστυνομεύονταν όπως πρέπει. Και πάλι θα σκοτώνονται άνθρωποι στους δρόμους και πάλι θα βρεθεί (σε πολύ λίγα χρόνια) κάποιος υπουργός που θα «εκσυγχρονίσει» και πάλι τον ΚΟΚ, για να... εξακολουθήσουν οι άνθρωποι να σκοτώνονται..._Π.Φ.
Ένας (ακόμα) νέος ΚΟΚ
..:: Τετάρτη, 25 Ιουνίου 2025 ::..

Εδώ φτιάχνουμε κάτι στο πόδι, δεν το εφαρμόζουμε, προφανώς αφού δεν το εφαρμόζουμε δεν έχει και τα αναμενόμενα αποτελέσματα και, μετά από πολύ λίγο, κάποιος υπουργός θέλει να δείξει ότι «κάνει έργο». Οπότε ανακατεύει πάλι στο πόδι διάφορες προκαταλήψεις που υπάρχουν ακόμα και από την εποχή του... ατμού και παρουσιάζει ένα «εκσυγχρονιστικό» νομοσχέδιο, το οποίο εφαρμόζεται «αυστηρά» για μερικές... μέρες (όπως, καλή ώρα, το συγκεκριμένο με τα «σαφάρι. της τροχαίας τις τελευταίες μέρες). Για να δείτε πόσο «εκσυγχρονιστικό» το θεωρούν στην κυβέρνηση, αρκεί να πούμε ότι μέχρι και ο υπουργός αθλητισμού αποφάσισε να κάνει καμπάνια γι' αυτό με την ευκαιρία του ράλι Ακρόπολις που πραγματοποιείται την επόμενη εβδομάδα. Και απ' όλες αυτές τις αλλαγές που έγιναν για τον εκσυγχρονισμό, ποια διάλεξε να προβάλει; Την μείωση του ορίου ταχύτητας σε 30 χλμ./ώρα στους μικρότερους αστικούς δρόμους, με το πρωτότυπο σύνθημα «μειώστε ταχύτητα» (διαχρονική συμβουλή από τους γονείς στα παιδιά τους από τότε που εφευρέθηκε το αυτοκίνητο).
Θα πείτε, «μα δεν υπάρχουν ατυχήματα λόγω της υπερβολικής ταχύτητας, που πρέπει να σταματήσουν;» Φυσικά! Μόνο που στις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για αντικοινωνικά άτομα που παραβιάζουν κάθε όριο λογικής, με ταχύτητες που ούτως ή άλλως θα ήταν ποινικά κολάσιμες ακόμα και με τα προηγούμενα όρια, ακόμα και στις μεγάλες λεωφόρους (ή μάλλον, ιδιαίτερα σ' αυτές) όπου τα όρια είναι υψηλότερα. Πιστεύει κανείς ότι τώρα αυτοί οι τύποι θα σκέπτονται ότι επειδή έπεσε το όρια, που ούτως ή άλλως παραβίαζαν, πρέπει να... κόψουν ταχύτητα; Όσο για το επιχείρημα ότι με τα 30 χλμ./ώρα, που θα ισχύουν στους μικρότερους δρόμους, οι τραυματισμοί είναι λιγότερο σοβαροί, αναρωτιόμαστε πόσο σκόντο μπορούμε να κάνουμε στη σοβαρότητα των τραυματισμών. Γιατί αν βάλουμε ακόμα χαμηλότερο όριο και τα αυτοκίνητα κινούνται με ρυθμό... περπατήματος, μπορεί να μηδενιστούν οι τραυματισμοί! Κι αν τα αεροπλάνα δεν πετάνε, δεν θα σκοτώνεται κανείς, γιατί δεν θα πέφτουν! Κι αν δεν έχουμε και ηλεκτρικό ρεύμα στα σπίτια μας, δεν θα παθαίνει κανείς ηλεκτροπληξία! Είναι λογική αυτή;
Εκεί που πράγματι πρέπει να πηγαίνουμε με 30, στους στενούς αστικούς δρόμους με παρκαρισμένα εκατέρωθεν αυτοκίνητα, η πλειοψηφία ήδη πάει με 30. Οι ανεγκέφαλοι δεν σέβονται ούτε τα 50! Το θέμα είναι ότι πρώτον, είναι αδύνατον να αστυνομευθεί (και δεν πρόκειται να αστυνομευθεί) το σύνολο των χιλιάδων μικρών δρόμων που υπάρχουν σε μια μεγαλούπολη σαν την Αθήνα. Και δεύτερον, όλη αυτή η κουβέντα για την ταχύτητα και τα 30 χλμ./ώρα αποσπά την προσοχή του κοινού (και τη δραστηριότητα της τροχαίας) από τις δύο εγκληματικές παραβάσεις στις οποίες οφείλονται τα περισσότερα σοβαρά δυστυχήματα στην πόλη, την κατανάλωση αλκοόλ και την χρήση κινητού τηλεφώνου (και μαζί μ' αυτές και την παραβίαση προτεραιότητας και κόκκινου φαναριού, που στην ουσία είναι η ίδια παράβαση). Και πολύ φοβόμαστε ότι και πάλι η τροχαία θα βγαίνει «σαφάρι» κυρίως για αστυνόμευση της ταχύτητας -που είναι και η πιο εύκολη λύση για να πολλαπλασιάζονται οι κλήσεις και να φαίνεται ότι «γίνεται έργο»- παρά γι' αυτές τις εγκληματικές συμπεριφορές, που ποτέ δεν αστυνομεύονταν όπως πρέπει. Και πάλι θα σκοτώνονται άνθρωποι στους δρόμους και πάλι θα βρεθεί (σε πολύ λίγα χρόνια) κάποιος υπουργός που θα «εκσυγχρονίσει» και πάλι τον ΚΟΚ, για να... εξακολουθήσουν οι άνθρωποι να σκοτώνονται..._Π.Φ.
