ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Skoda Fabia - 1.0 TSI 116 PS

Τονωτική ένεση         ..:: Σαββάτο, 21 Ιουνίου 2025 ::..

Το Fabia έχει αποκτήσει 6 επιπλέον ίππους κάτω από το καπό στην έκδοση με τον χιλιάρη TSI και μαζί νέες εξοπλιστικές εκδόσεις, που από κοινού υπόσχονται να το διατηρήσουν επίκαιρο σε μια δύσκολη συγκυρία για τα μικρά αυτοκίνητα

Το Fabia αποτελεί μια από τις σταθερές προτάσεις στην κλάση των σούπερ μίνι, αυτό δεν το αμφισβητεί κανείς. Η τελευταία γενιά μάλιστα απέσπασε πολλά κολακευτικά σχόλια για τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα της, καθώς και για την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Το μοντέλο του 2024 φέρνει αρκετές αλλαγές, που αφορούν κυρίως τα επίπεδα εξοπλισμού αλλά και, τη σπουδαιότερη, μια ισχυρότερη έκδοση 1.0 TSI του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα που τώρα αποδίδει 116 ίππους, αντί για 110 ίππους που είχε πριν, διατηρώντας στη βάση της γκάμας και εισαγωγική έκδοση την ατμοσφαιρική βενζίνης 1.0 MPI με τους 80 ίππους.

Εσωτερικό
Το μεγάλο μεταξόνιο εξασφαλίζει μεταξύ άλλων και καλούς χώρους για τέσσερις επιβάτες και το Fabia σαφώς μπορεί να παίξει το ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου, που αποτελεί πλέον χαρακτηριστικό της κατηγορίας. Πολύ περισσότερο αφού αυτό συνδυάζεται και με έναν από τους κορυφαίους χώρους αποσκευών της κατηγορίας, με χωρητικότητα 380 λίτρων. Εξίσου σημαντική για να ανταποκριθεί ακόμα καλύτερα το αυτοκίνητο στο συγκεκριμένο ρόλο είναι η κορυφαία πρακτικότητα του εσωτερικού, καθώς υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός χώρων αποθήκευσης και έξυπνων λύσεων. Από στήριγμα για σακουλάκι σκουπιδιών στη θήκη της πόρτας και υποδοχή για στιλό στο ραφάκι της κεντρικής κονσόλας μέχρι θήκη με ομπρέλα (η οποία είναι στάνταρ μαζί με την ομπρέλα) στην πόρτα του οδηγού. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, που επιτρέπουν σε κάθε οδηγό να βρει τη θέση που τον βολεύει. Ο σύγχρονος εσωτερικός αέρας ενισχύεται βέβαια και από την κεντρική οθόνη αφής, με καλές δυνατότητες συνδεσιμότητας. Η οθόνη ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είναι 9,2 ιντσών, με το σύστημα πολυμέσων να είναι ευδιάκριτο, γρήγορο με ελληνικό μενού και άμεσο στις επιλογές, με έλεγχο χειρονομιών και ψηφιακή φωνητική βοηθό. Κατά τα άλλα, διακρίνουμε την προσεγμένη κατασκευή, αλλά και υλικά που δεν δείχνουν φτηνά, ενώ καλή αποδεικνύεται και η ηχομόνωση.

Η τιμή του Fabia με τον κινητήρα των 116 ίππων ξεκινάει από 20.600 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο και στάνταρ εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματα φώτα, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, cruise control, προβολείς τεχνολογίας LED, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android auto, Bluetooth, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop, αλλά και ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων, στοιχείο που επισημαίνουμε, γιατί αρχίζει να σπανίζει, παρόλο που το θεωρούμε σημαντικό στην ελληνική πραγματικότητα.
Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από καλά επίπεδα συναρμολόγησης και διαθέσιμων χώρων
Κινητήρας-κιβώτιο
Κινητήρας και κιβώτιο συνεργάζονται άψογα, διατηρώντας την αίσθηση δύναμης ζωντανή στην μεγαλύτερη κλίμακα των στροφών. Το Fabia επενδύει στον γνωστό 3κύλινδρο χιλιάρη βενζινοκινητήρα τούρμπο (TSI), ο οποίος πλέον λόγω νέας χαρτογράφησης σκαρφάλωσε σε ισχύ στους 116 ίππους (200 Nm ροπής). Στην πράξη, αποδεικνύεται αρκετά σπιρτόζικος και ζωντανός στο μεγαλύτερο φάσμα περιστροφής, σε σημείο μάλιστα που να κινεί άνετα σε κάθε είδους δρόμο (ακόμη και σε ορεινή διαδρομή), το σούπερ μίνι της Skoda. Στην έκδοση της δοκιμής μας συνδυάζεται με το εύχρηστο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο έχει σωστή κλιμάκωση. Το σύνολο προσφέρει αρκετά καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 9,3'', μέγιστη ταχύτητα 202 χλμ./ώρα), εξασφαλίζοντας απολύτως ασφαλή προσπεράσματα ακόμα και με φορτίο στην καμπίνα. Μια ελαφρά έλλειψη ροπής πολύ χαμηλά εξαφανίζεται μόλις ανέβουν οι στροφές κοντά στις 2.000, όπου αποδίδεται η μέγιστη ροπή. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, είναι ικανοποιητική για τέτοιου είδους αυτοκίνητο, αφού δεν ξεπέρασε τα 7,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Οδηγώντας
Το Fabia δεν παρουσιάζει μεμπτά σημεία στο δρόμο. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και τονίζει την ποιότητά του, σε σημείο μάλιστα που να μοιάζει με ένα μικρό Octavia, χωρίς αυτό να ακούγεται υπερβολή. Είναι πολύ καλό σε δρόμους με κακό οδόστρωμα, ενώ στον αυτοκινητόδρομο καλύπτει χιλιόμετρα με ευκολία και άνεση. Είναι επίσης εύκολο στην οδήγηση εντός πόλης. Αποδεικνύεται σταθερό στον αυτοκινητόδρομο, σβέλτο και ασφαλές στον επαρχιακό, τηρουμένων των αναλογιών πάντα, με δεδομένη την κατηγορία στην οποία ανήκει. Τα φρένα είναι άμεσα, ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι πάντα εκεί, για παν ενδεχόμενο. Το σύστημα διεύθυνσης είναι καλά ζυγισμένο, αλλά δίνει μία λίγο τεχνητή αίσθηση. Σε γενικές γραμμές το Fabia παρουσιάζει ένα ισορροπημένο οδηγικό προφίλ, ό,τι τύπος οδηγού κι αν είσαι. Αυτό αποτελεί χάρισμα για ένα μικρό αυτοκίνητο.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση
- Συναρμογή εσωτερικού
- Πρακτικότητα-εργονομία εσωτερικού
- Χώρος αποσκευών
KATA
- Ελαφρά έλλειψη ροπής στις πολύ χαμηλές στροφές
Ολοκληρωμένο στο δρόμο, είτε επιδιώκεις να κινείσαι γρήγορα, είτε να ακολουθείς τη ροή της κυκλοφορίας
Συμπέρασμα
Αν αναζητάτε οικονομία κίνησης, σχετική άνεση, ασφαλή οδική συμπεριφορά και ικανοποιητικό χώρο αποσκευών για εκπρόσωπο του B segment, το Fabia είναι μία καλή λύση, ακόμα και για πρώτο οικογενειακό αυτοκίνητο. Με 116 πλέον ίππους και περισσότερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας στο εσωτερικό, το «μικρό» Skoda θέτει υποψηφιότητα προκειμένου να συμπεριληφθεί στη λίστα των επιλογών σας, εάν πιστεύετε ακόμη στα σούπερ μίνι και δεν έχετε... ξελογιαστεί τελευταία από κάποιο B-SUV.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.skoda.gr


  UP