ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Opel Grandland - 1.2 T 136 HP

Αναβάθμιση         ..:: Σαββάτο, 14 Ιουνίου 2025 ::..

Με επιβλητική εμφάνιση και έντονο χωροταξικό αποτύπωμα, το νέο Grandland σίγουρα μπορεί να τα σταθεί με αξιώσεις απέναντι στα «θηρία» της κατηγορίας

Το νέο Grandland σηματοδοτεί τη στρατηγική της εταιρείας να μπει στην «καρδιά» του μεγάλου ανταγωνισμού, έχοντας αυτή τη φορά ξεκάθαρη κατεύθυνση στο ανώτερο κλιμάκιο της κατηγορίας C-SUV. Συντάσσεται ευθαρσώς με την παραδοσιακή φιλοσοφία της Opel, προβάλλοντας έναν ισορροπημένο χαρακτήρα χωρίς εξάρσεις, με εστίαση στην πρακτική λειτουργικότητα. Η νέα γενιά συνέπεσε με την απόφαση της Opel να δώσει μια ενιαία και πιο χαρακτηριστική αισθητική ταυτότητα στα μοντέλα της. Εκτός από το αισθητικό φρεσκάρισμα οι σχεδιαστές του έχουν εμφυσήσει και περισσότερο δυναμισμό, ενισχύοντας τον χαρακτήρα του μεσαίου SUV της Opel (φτάνει τα 4,65 μέτρα μήκους). Η γερμανική εταιρία υιοθέτησε ορισμένα στοιχεία του πρωτότυπου Experimental, με στόχο το νέο Grandland να έχει πιο φουτουριστική προσέγγιση, ενώ σημειώστε πως έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί στη Γερμανία, όπου και παράγεται. Η σχεδίασή του χαρακτηρίζεται από την εντυπωσιακή μάσκα Vizor με το φωτιζόμενο λογότυπο, η οποία συνδυάζεται με προβολείς Intelli-Lux Pixel Matrix HD. Το νέο 3D Vizor, ενσωματώνει το Opel Blitz, που φωτίζεται για πρώτη φορά, καθώς και την καινοτόμο τεχνολογία «Edge Light», που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του οχήματος, σε ένα ενιαίο στοιχείο.

Εσωτερικό
Με την ευπρόσδεκτη αίσθηση αρτιότητας σε επίπεδο υλικών και εργονομίας, το Grandland προσφέρει ευρυχωρία για την άνετη κάλυψη των αναγκών μιας οικογένειας. Το ταμπλό είναι μορφοποιημένο με τρόπο που να δείχνει ελισσόμενο και πολυεπίπεδο. Ξεχωρίζει η οθόνη infotainment με διάμετρο 16'' και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10''. Ταυτόχρονα, υπάρχει και Intelli-HUD head-up-display, ώστε ο οδηγός να έχει όλη την απαραίτητη πληροφόρηση, χωρίς να πάρει τα μάτια του από τον δρόμο. Το SUV της Opel, προσφέρει 36 λίτρα αποθηκευτικών χώρων στο εσωτερικό, από το Pixel Box και τις θήκες τηλεφώνων στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, μέχρι το μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από την κεντρική κονσόλα. Το μακρύ μεταξόνιο των 2.795 χιλιοστών εξασφαλίζει αυξημένη ευρυχωρία στην καμπίνα και στο χώρο αποσκευών, ενώ τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν κατά 40:20:40, δημιουργώντας έτσι ένα χώρο φόρτωσης από 550 έως και 1.645 λίτρων. Πρόκειται για ένα από τα πιο άνετα μοντέλα στην κατηγορία του. Ιδιαίτερης αναφοράς χρίζουν τα εμπρός καθίσματα «Intelli-Seats». Είναι σχετικά σφιχτά σε αίσθηση, ωστόσο αυτό που θα εκτιμήσουν οδηγός και συνοδηγός είναι η προτεραιότητα στην εργονομική μορφοποίησή τους (είναι πιστοποιημένα από τον οργανισμό «AGR»). Στις πιο προσιτές εξοπλιστικές εκδόσεις είναι προαιρετικά, αποτελούν όμως μια επιλογή που αξίζει το επιπλέον κόστος.

Η τιμή του Grandland των 1,2 λίτρων και 136 ίππων, ξεκινά από 35.200 ευρώ, προσφέροντας πλούσιο επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP, Hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα διατήρησης λωρίδας, προσαρμοζόμενο Cruise Control, ξεκλείδωμα και εκκίνηση χωρίς κλειδί, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, φώτα LED εμπρός και πίσω, εσωτερικό καθρέφτη αυτόματης σκίασης, αισθητήρες φωτός και βροχής, διζωνικό κλιματισμό και ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών. Στην έκδοση Plus προστίθενται κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα εργονομικά εμπρός καθίσματα με 10 ρυθμίσεις, θερμαινόμενο τιμόνι και ηλεκτρικό άνοιγμα χώρου αποσκευών. Στην έκδοση GS ανήκουν επιπλέον, θερμαινόμενο σπορ τιμόνι με paddles, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα με ηλεκτρικές ρυθμίσεις, φιμέ πίσω κρύσταλλα, φωτιζόμενο 3D Visor και λογότυπο, μαύρη οροφή, διαφορετικό σχέδιο ζαντών, οθόνη αφής 16 ιντσών, ασύρματη φόρτιση κινητού, chat GPT, πλοήγηση, προβολείς Matrix IntelliLux Pixel HD LED, υποβραχιόνιο πίσω και ατμοσφαιρικός φωτισμός. Tέλος, τo GS Plus έχει επιπλέον, πανοραμική ηλιοροφή, ηλεκτρικό άνοιγμα χώρου αποσκευών και premium ηχοσύστημα Foca.
Η ποιότητα υλικών είναι πολύ καλή, οι χώροι και η πρακτικότητα επίσης, ο χειρισμός του συστήματος πολυμέσων είναι σχετικά εύκολος και οι ενδείξεις ευκρινείς
Κινητήρας-κιβώτιο
Το Grandland φορά τον γνωστό τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων του γκρουπ, με ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V. Η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 136 ίππους και η ροπή τα 23,4 kgm στις 1.750 σ.α.λ. O βενζινοκινητήρας συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 21 kW (28 ίππων) και 55 Nm ροπής, που έχει ενσωματωθεί στο επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, με την ηλεκτρική ενέργεια να αποθηκεύεται σε μία μικρή επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 432 Wh, τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Το ηλεκτρικό μοτέρ επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται και αμιγώς ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλού φορτίου λειτουργίας με μικρές ταχύτητες, ενώ υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα κατά την εκκίνηση ή στο ταξίδι με σταθερή ταχύτητα. Οι επιδόσεις που προσφέρει το σύνολο είναι ικανοποιητικές για οικογενειακό αυτοκίνητο χωρίς να διεκδικούν δάφνες (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2''), ενώ, και ο παραγόμενος θόρυβος από την εμπλοκή του θερμικού κινητήρα, δεν κολακεύει την εκλεπτυσμένη ατμόσφαιρα που επικρατεί στο grande εσωτερικό. Πάντως, παρά το αυξημένο βάρος, με λίγη προσπάθεια μπορείς να συγκρατήσεις την μέση κατανάλωση λίγο κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ. Χάρη σε ένα μετατροπέα τάσης, μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από το ηλεκτρικό σύστημα μετατρέπεται σε ισχύ 12 V για την τροφοδοσία του ενσωματωμένου εξοπλισμού. Έτσι, δύο ξεχωριστά ηλεκτρικά δίκτυα μπορούν να λειτουργούν παράλληλα. Το κιβώτιο συμβάλλει στις αμεσότερες και ομαλότερες αλλαγές των σχέσεων και στην καλύτερη επιτάχυνση όταν τη χρειάζεται ο οδηγός και -υπό συνθήκες- βοηθά να κινείται το αυτοκίνητο ως ηλεκτρικό και να μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου.

Οδηγώντας
Το Grandland, παρά τον ισορροπημένο και ώριμο οδηγικό του χαρακτήρα, δεν είναι από τα αυτοκίνητα που θα σε προκαλέσουν να πατήσεις βαθιά το γκάζι. Αντίθετα, η καλή ποιότητα κύλισης και η εν γένει ήπιων τόνων φιλοσοφία, κάνουν πιο ταιριαστή μια πιο ήρεμη προσέγγιση, στην οποία απολαμβάνεις ενίοτε και τη γαλήνη της ηλεκτρικής κίνησης και εξαργυρώνεις το υβριδικό ατού σε επίπεδο χρηστικής οικονομίας. Το νέο SUV της Opel, μπορεί να εξυπηρετήσει μεγάλο μέρος των καθημερινών μετακινήσεων χωρίς συχνό ανεφοδιασμό σε καύσιμο. Πατά με αυτοπεποίθηση και ασφάλεια στον ασφαλτοτάπητα και δεν λησμονεί να σου υπενθυμίζει συχνά πυκνά τον οικογενειακό προσανατολισμό του κάθε φορά που επιχειρείς να υπερβείς τα εσκαμμένα, εγκαταλείποντας τη ραστώνη που επικρατεί εντός της γεροδεμένης καμπίνας. Σε ό,τι αφορά την ανάρτηση, διαθέτει αμορτισέρ με τεχνολογία επιλεκτικής απόσβεσης ανάλογα με τη συχνότητα. Αυτή η τεχνολογία δημιουργεί ένα δεύτερο υδραυλικό κύκλωμα στον θάλαμο του αμορτισέρ, προκειμένου να προσαρμόζει μηχανικά τη δύναμη απόσβεσης σε σχέση με τη συχνότητα. Αυτό, επιτρέπει διαφορετικά χαρακτηριστικά απόσβεσης για άνετη κύλιση σε υψηλές συχνότητες, καθώς και ένα πιο δυναμικό στιλ οδήγησης με πιο άμεση επαφή με τον δρόμο σε χαμηλές συχνότητες. Σύστημα διεύθυνσης, στήσιμο και φρένα, προσφέρουν ένα αρμονικό σοβαρό οδηγικό προφίλ, που θέτει ως προτεραιότητα την ασφάλεια και την προοδευτικότητα των αντιδράσεων. Όσο κι αν τα γονίδια της Peugeot ζουν στον οργανισμό του, το Grandland προβάλλει το δικό του «γερμανικό» στιλ στις μετακινήσεις. Κάτι που καταλαβαίνεις βέβαια και από την κύλιση του, η οποία θα... διαταράξει την ηρεμία των επιβατών μόνο στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου.
YΠEP
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Υβριδικό σύστημα
- Ξεχωριστή σχεδίαση
- Ποιότητα κύλισης
- Προσεγμένη ποιότητα
KATA
- Θόρυβος βενζινοκινητήρα
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Τιμές πλούσιων εκδόσεων
Η καλή ποιότητα κύλισης και η ήπιων τόνων φιλοσοφία στην ασφαλή συμπεριφορά, κάνουν πιο ταιριαστή μια πιο ήρεμη οδηγική προσέγγιση
Συμπέρασμα
Η νέα και ξεχωριστή εμφάνιση, η ευρυχωρία και η πρακτικότητα, αλλά και η πληθώρα τεχνολογιών διασύνδεσης, άνεσης και ασφάλειας, σε συνδυασμό με το λειτουργικό ατού του ήπια υβριδικού συστήματος, δίνουν στο Grandland το ειδικό βάρος προκειμένου να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στον κυκεώνα του ανταγωνισμού. Οι θιασώτες της γερμανικής σχολής και πολύ περισσότερο οι πιστοί του «κεραυνού» θα βρουν στοιχεία συναισθηματικής σύνδεσης με το παρελθόν, παρά την ομογενοποίηση που ασκεί σε έντονο βαθμό ο όμιλος Stellantis.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.opel.gr


  UP