ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::
Opel Astra - 1.5 D 130 PS
Όποιος προλάβει! ..:: Σαββάτο, 07 Ιουνίου 2025 ::..
Καθώς οι κατασκευαστές οδεύουν προς τη σταδιακή κατάργηση των ντίζελ πριν από τους βενζινοκινητήρες η Opel προσφέρει ακόμα ένα μικρομεσαίο οικογενειακό χάτσμπακ ευρύχωρο, ποιοτικό, λειτουργικό, με καλά οδικά χαρακτηριστικά και έναν εξαιρετικό ντίζελ, με δύναμη, ελαστικότητα και πολύ χαμηλή κατανάλωση, σε τιμή βενζινοκίνητου
Η πορεία προς την ηλεκτροκίνηση αναγκάζει πολλούς κατασκευαστές στη σταδιακή κατάργηση μοντέλων και εκδόσεων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ιδιαίτερα ντίζελ. Έχει, λοιπόν, ενδιαφέρον για τους αγοραστές που δεν έχουν πεισθεί ακόμα για τη δυνατότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να καλύψουν τις ανάγκες τους, να εξετάσουν την πιθανότητα απόκτησης κάποιων εκδόσεων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που εξακολουθούν ακόμα να προσφέρονται, αποτελώντας πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις. Η τελευταία γενιά του Astra απέκτησε και ηλεκτρική έκδοση, θα εξακολουθήσει όμως ακόμα να παράγεται για κάμποσους μήνες και στην έκδοση με τον ντίζελ 1.5 των 130 ίππων, μια εξαιρετική μονάδα που έχει έχει ήδη χρησιμοποιηθεί σε διάφορα μοντέλα
του γκρουπ Stellantis, αποτελώντας έναν από τους κορυφαίους μικρούς ντίζελ της αγοράς. Σε συνδυασμό και με το γεγονός ότι η τελευταία γενιά του Astra χρησιμοποιεί την πολύ καλή πλατφόρμα του γαλλικού γκρουπ PSA που εξαγόρασε την Opel, το αυτοκίνητο αποτελεί μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση μικρομεσαίου οικογενειακού μεταφορικού μέσου, που δεν είχαμε προλάβει ακόμα να δοκιμάσουμε μέσα στην... καταιγίδα των κάθε είδους εξηλεκτρισμένων μοντέλων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Θα θυμίσουμε ότι το μικρομεσαίο Opel έχει μήκος 4,374 μ. και μεταξόνιο 2.675 χιλιοστών.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι πολύ προσεγμένο ποιοτικά και σύγχρονο τεχνολογικά και χαρακτηρίζεται από ένα πλήρως ψηφιακό ταμπλό, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Οι χώροι που προσφέρονται για τους επιβάτες είναι απολύτως επαρκείς για οικογενειακή χρήση και τέσσερα άτομα μεταφέρονται άνετα σ' ένα ταξίδι, όπως και οι αποσκευές τους στο χώρο αποσκευών των 422 λίτρων. Απολύτως ικανοποιητική είναι και η πρακτικότητα του εσωτερικού, που προσφέρει αρκετούς χώρους για μικροπράγματα, στοιχείο σίγουρα πολύ χρήσιμο σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Η θέση οδήγησης είναι καλή, προσφέρει αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι ώστε να βρει κάθε οδηγός με ακρίβεια την θέση που τον βολεύει και η γενική εργονομία είναι σωστή. Η τιμή του αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα για την κατηγορία, ξεκινώντας από 27.000 ευρώ, με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, προσαρμοζόμενά cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα (και προβολείς), ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, ασύρματη φόρτιση κινητού κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι πολύ προσεγμένο ποιοτικά και σύγχρονο τεχνολογικά και χαρακτηρίζεται από ένα πλήρως ψηφιακό ταμπλό, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Οι χώροι που προσφέρονται για τους επιβάτες είναι απολύτως επαρκείς για οικογενειακή χρήση και τέσσερα άτομα μεταφέρονται άνετα σ' ένα ταξίδι, όπως και οι αποσκευές τους στο χώρο αποσκευών των 422 λίτρων. Απολύτως ικανοποιητική είναι και η πρακτικότητα του εσωτερικού, που προσφέρει αρκετούς χώρους για μικροπράγματα, στοιχείο σίγουρα πολύ χρήσιμο σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Η θέση οδήγησης είναι καλή, προσφέρει αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι ώστε να βρει κάθε οδηγός με ακρίβεια την θέση που τον βολεύει και η γενική εργονομία είναι σωστή. Η τιμή του αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα για την κατηγορία, ξεκινώντας από 27.000 ευρώ, με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, προσαρμοζόμενά cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα (και προβολείς), ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, ασύρματη φόρτιση κινητού κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Κινητήρας-κιβώτιο
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση χρησιμοποιεί το γνωστό, πολύ καλό κινητήρα ντίζελ 1.5 με τους 130 ίππους του γκρουπ Stellantis, που μας έχει αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις σε κάθε μοντέλο του γκρουπ που έχουμε δοκιμάσει. Ιδιαίτερα δε όταν συνδυάζεται, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση, με το επίσης πολύ καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο του γκρουπ, που επιτρέπει την πολύ καλή εκμετάλλευσή του, πέρα από την ευκολία που προσφέρει στον οδηγό. Η πολύ καλή ελαστικότητα του κινητήρα, η επαρκής δύναμη που έχει και η δυνατότητα του κιβωτίου, χάρη στο μεγάλο αριθμό σχέσεων που επιτρέπει πιο πυκνή διάταξη, να ρυθμίζει ανά πάσα στιγμή τη λειτουργία του κινητήρα γύρω από την περιοχή της βέλτιστης απόδοσης του, εξασφαλίζει ξεκούραστη, ευχάριστη και οικονομική οδήγηση. Οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2'') είναι απολύτως ικανοποιητικές για οικογενειακό αυτοκίνητο, εξασφαλίζοντας και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια. Όλα αυτά με μία εντυπωσιακή οικονομία, καθώς η κατανάλωση μπορεί να πέσει σε αστικό περιβάλλον αρκετά κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι κάτω από τα 6! Κάτι που σημαίνει ότι με το ρεζερβουάρ των 52 λίτρων μπορεί κανείς να ταξιδέψει για περισσότερα από 800 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό, φτάνοντας στον προορισμό του μερικές ώρες νωρίτερα από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που για την ίδια απόσταση (και με ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου) θα χρειαστεί τουλάχιστον 3 φορτίσεις. Θα σημειώσουμε, τέλος, ότι οι εκπομπές CO2 είναι 132 g/km, εξασφαλίζοντας καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.
Οδηγώντας
Όπως είχαμε αναφέρει και μετά την πρώτη δοκιμή του σημερινού μοντέλου, η χρησιμοποίηση της νέας πλατφόρμας του γκρουπ Stellantis επέτρεψε τη δημιουργία του καλύτερου Astra που έχουμε οδηγήσει ποτέ, το οποίο δεν προσφέρει απλώς την ακαμψία, τη στιβαρή κατασκευή και την καλή ποιότητα κύλισης που ούτως ή άλλως περιμένεις από ένα γερμανικό αυτοκίνητο, αλλά -χάρη και στη γαλλική τεχνογνωσία- και πολύ καλύτερη οδική συμπεριφορά. Με πολύ καλό κράτημα και απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά, επαρκή φρένα και ικανοποιητικό σε αίσθηση και ακρίβεια τιμόνι, δεν θα προβληματίσει ποτέ τον οδηγό. Η μόνη μας επιφύλαξη είναι ότι το αυτοκίνητο στη συγκεκριμένη έκδοση έχει στάνταρ μεγάλα λάστιχα χαμηλού προφίλ (σειράς 45). Λόγω της λιγότερο καλής απορρόφησης των ανωμαλιών του δρόμου που προσφέρουν τα χαμηλά πλαϊνά, η άνεση δεν είναι το ίδιο καλή με εκείνη του Astra που είχαμε δοκιμάσει παλιότερα. Δεν είναι κουραστικό μεν, αλλά τις ανωμαλίες των πολύ κακών δρόμων της Αθήνας τις αισθάνεσαι περισσότερο.
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση χρησιμοποιεί το γνωστό, πολύ καλό κινητήρα ντίζελ 1.5 με τους 130 ίππους του γκρουπ Stellantis, που μας έχει αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις σε κάθε μοντέλο του γκρουπ που έχουμε δοκιμάσει. Ιδιαίτερα δε όταν συνδυάζεται, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση, με το επίσης πολύ καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο του γκρουπ, που επιτρέπει την πολύ καλή εκμετάλλευσή του, πέρα από την ευκολία που προσφέρει στον οδηγό. Η πολύ καλή ελαστικότητα του κινητήρα, η επαρκής δύναμη που έχει και η δυνατότητα του κιβωτίου, χάρη στο μεγάλο αριθμό σχέσεων που επιτρέπει πιο πυκνή διάταξη, να ρυθμίζει ανά πάσα στιγμή τη λειτουργία του κινητήρα γύρω από την περιοχή της βέλτιστης απόδοσης του, εξασφαλίζει ξεκούραστη, ευχάριστη και οικονομική οδήγηση. Οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2'') είναι απολύτως ικανοποιητικές για οικογενειακό αυτοκίνητο, εξασφαλίζοντας και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια. Όλα αυτά με μία εντυπωσιακή οικονομία, καθώς η κατανάλωση μπορεί να πέσει σε αστικό περιβάλλον αρκετά κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι κάτω από τα 6! Κάτι που σημαίνει ότι με το ρεζερβουάρ των 52 λίτρων μπορεί κανείς να ταξιδέψει για περισσότερα από 800 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό, φτάνοντας στον προορισμό του μερικές ώρες νωρίτερα από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που για την ίδια απόσταση (και με ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου) θα χρειαστεί τουλάχιστον 3 φορτίσεις. Θα σημειώσουμε, τέλος, ότι οι εκπομπές CO2 είναι 132 g/km, εξασφαλίζοντας καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.
Οδηγώντας
Όπως είχαμε αναφέρει και μετά την πρώτη δοκιμή του σημερινού μοντέλου, η χρησιμοποίηση της νέας πλατφόρμας του γκρουπ Stellantis επέτρεψε τη δημιουργία του καλύτερου Astra που έχουμε οδηγήσει ποτέ, το οποίο δεν προσφέρει απλώς την ακαμψία, τη στιβαρή κατασκευή και την καλή ποιότητα κύλισης που ούτως ή άλλως περιμένεις από ένα γερμανικό αυτοκίνητο, αλλά -χάρη και στη γαλλική τεχνογνωσία- και πολύ καλύτερη οδική συμπεριφορά. Με πολύ καλό κράτημα και απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά, επαρκή φρένα και ικανοποιητικό σε αίσθηση και ακρίβεια τιμόνι, δεν θα προβληματίσει ποτέ τον οδηγό. Η μόνη μας επιφύλαξη είναι ότι το αυτοκίνητο στη συγκεκριμένη έκδοση έχει στάνταρ μεγάλα λάστιχα χαμηλού προφίλ (σειράς 45). Λόγω της λιγότερο καλής απορρόφησης των ανωμαλιών του δρόμου που προσφέρουν τα χαμηλά πλαϊνά, η άνεση δεν είναι το ίδιο καλή με εκείνη του Astra που είχαμε δοκιμάσει παλιότερα. Δεν είναι κουραστικό μεν, αλλά τις ανωμαλίες των πολύ κακών δρόμων της Αθήνας τις αισθάνεσαι περισσότερο.
YΠEP
- Κινητήρας
- Ποιότητα
- Οικογενειακοί χώροι
- Οδική συμπεριφορά
- Λειτουργικόπτητα
- Καλό αυτόματο κιβώτιο
- Πολύ χαμηλή κατανάλωση
- Κινητήρας
- Ποιότητα
- Οικογενειακοί χώροι
- Οδική συμπεριφορά
- Λειτουργικόπτητα
- Καλό αυτόματο κιβώτιο
- Πολύ χαμηλή κατανάλωση
KATA
- Μέτρια άνεση σε κακό δρόμο
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Μέτρια άνεση σε κακό δρόμο
- Έλλειψη ρεζέρβας
Δύναμη, ελαστικότητα και πολύ χαμηλή κατανάλωση από τον εξαιρετικό ντίζελ και πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά
Συμπέρασμα
Αν σκεφτεί κανείς και την ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα τιμή του (με βάση τα επίπεδα των τιμών που υπάρχουν σήμερα για τα αυτοκίνητα) το πετρελαιοκίνητο Astra είναι μια πολύ καλή ευκαιρία μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα. Ένα στιβαρό, προσεγμένο ποιοτικά και καλά εξοπλισμένο αυτοκίνητο με επαρκείς χώρους, καλή οδική συμπεριφορά, ένα πολύ καλό κινητήρα ντίζελ που προσφέρει επαρκή δύναμη και απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις με πολύ χαμηλή κατανάλωση, περιορίζοντας σημαντικά το κόστος χρήσης και φυσικά προσφέροντας μία αυτονομία που αφαιρεί οποιοδήποτε άγχος από το ταξίδι, όσο μακρινό κι αν είναι. Μια πολύ καλή ευκαιρία, που επιβεβαιώνει πόσο λάθος ήταν η εκβιαστική προσπάθεια επιβολής μιας ριζικής αλλαγής στην αυτοκίνηση, χωρίς να είναι έτοιμη ούτε η κοινωνία, ούτε η τεχνολογία, ούτε οι υποδομές.
Αν σκεφτεί κανείς και την ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα τιμή του (με βάση τα επίπεδα των τιμών που υπάρχουν σήμερα για τα αυτοκίνητα) το πετρελαιοκίνητο Astra είναι μια πολύ καλή ευκαιρία μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα. Ένα στιβαρό, προσεγμένο ποιοτικά και καλά εξοπλισμένο αυτοκίνητο με επαρκείς χώρους, καλή οδική συμπεριφορά, ένα πολύ καλό κινητήρα ντίζελ που προσφέρει επαρκή δύναμη και απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις με πολύ χαμηλή κατανάλωση, περιορίζοντας σημαντικά το κόστος χρήσης και φυσικά προσφέροντας μία αυτονομία που αφαιρεί οποιοδήποτε άγχος από το ταξίδι, όσο μακρινό κι αν είναι. Μια πολύ καλή ευκαιρία, που επιβεβαιώνει πόσο λάθος ήταν η εκβιαστική προσπάθεια επιβολής μιας ριζικής αλλαγής στην αυτοκίνηση, χωρίς να είναι έτοιμη ούτε η κοινωνία, ούτε η τεχνολογία, ούτε οι υποδομές.
Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επίσημο Site https://www.opel.gr
