ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::
Mercedes GLB - 200
Ο ορθολογισμός εξακολουθεί να υπάρχει! ..:: Σαββάτο, 31 Μαϊου 2025 ::..
Η ανανεωμένη GLB, που εξακολουθεί να ακροβατεί ανάμεσα στη μικρομεσαία και τη μεσαία κατηγορία, εξακολουθεί επίσης να είναι ένα πολύ καλό οικογενειακό αυτοκίνητο για το ελληνικό περιβάλλον, προσφέροντας χώρους και πρακτικότητα χωρίς υπερβολικές εξωτερικές διαστάσεις, καλές επιδόσεις από ένα μικρό κινητήρα που περιορίζει το φορολογικό τεκμήριο και φυσικά την ποιότητα, την ευκολία οδήγησης και την ασφάλεια που περιμένει κανείς από μία Mercedes
Η όλο και ευρύτερη διάδοση των αμαξωμάτων SUV οδήγησε πολλούς κατασκευαστές στη δημιουργία πολλών διαφορετικών μοντέλων του είδους, μερικές φορές ακόμα και ανάμεσα σε υπάρχουσες κατηγορίες, ώστε να καλύψουν όσο το δυνατόν περισσότερους αγοραστές. Πολύ περισσότερο αφού με αυτόν τον γενικό όρο αναφερόμαστε σε υπερυψωμένα αυτοκίνητα, τα οποία όμως συχνά διαφέρουν σε σχήμα, άλλα μοιάζοντας με εκτός δρόμου και άλλα πιο πολύ με υπερυψωμένα στέισον ή κουπέ. Η Mercedes, έχοντας ήδη τη GLA στη μικρομεσαία κατηγορία και τη GLC στη μεσαία, δημιούργησε ανάμεσά τους τη... μεγάλη μικρομεσαία GLB, μήκους 4,634 μ., που θυμίζει περισσότερο «εκτός δρόμου» σε σύγκριση με την -περισσότερο "crossover"- GLA. Η συγκεκριμένη πρόταση βρήκε τελικά το κοινό της και η Mercedes προχώρησε πρόσφατα την ανανέωση της. Το αυτοκίνητο έχει υποστεί σχεδιαστικές αλλαγές στο εμπρός και το πίσω μέρος, έχει στάνταρ σε όλη τη γκάμα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED εμπρός, αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και τη νέα γενιά του συστήματος απεικόνισης MBUX με τις οθόνες και τα ψηφιακά όργανα στο εσωτερικό. Και φυσικά όλα τα βενζινοκίνητα σύνολα είναι εξηλεκτρισμένα, έχοντας τουλάχιστον ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V.
Εσωτερικό
Το γεγονός ότι το μεταξόνιο της GLB είναι μεγαλύτερο κατά 10 εκατοστά από αυτό της B-Class, προδιαθέτει για τους μεγάλους χώρους που προσφέρει το αυτοκίνητο για τους επιβάτες, ανταποκρινόμενο με τη μεγαλύτερη άνεση στις οικογενειακές ανάγκες. Χαρακτηριστικό άλλωστε της ευρυχωρίας του εσωτερικού, είναι το γεγονός ότι υπάρχει και 7θέσια έκδοση του μοντέλου. Αντίστοιχα μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 560 λίτρα. Η πρακτικότητα και η ευελιξία διαμόρφωσης των χώρων του αυτοκινήτου ενισχύεται και από την προαιρετική δυνατότητα αγοράς του με ρυθμιζόμενο πίσω κάθισμα. Επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, θα παρατηρήσουμε μόνο (κάτι που τελευταία το βλέπουμε και σε άλλα αυτοκίνητα) ότι οι θήκες στις πόρτες έχουν άβολο σχήμα προς τα πίσω («χώνονται» υπερβολικά προς τα πίσω και στενεύουν και ιδιαίτερα στο επάνω μέρος τους δεν χωράει μεγάλο χέρι). Μια άλλη παρατήρηση είναι γεγονός ότι οι πόρτες είναι πολύ χαμηλές, γιατί φτάνουν μέχρι το κάτω μέρος του αυτοκινήτου, καλύπτοντας και τα «μαρσπιέ», κάτι που διευκολύνει μεν την είσοδο, αλλά σε ορισμένα πεζοδρόμια υπάρχει κίνδυνος να «βρουν» οι πόρτες κάτω.
Αναμενόμενη είναι βέβαια η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, όπως επίσης και η καλή θέση οδήγησης, στην οποία εύκολα θα βολευτεί κάθε οδηγός. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει 53.000 ευρώ, με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, ράγες οροφής, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Εσωτερικό
Το γεγονός ότι το μεταξόνιο της GLB είναι μεγαλύτερο κατά 10 εκατοστά από αυτό της B-Class, προδιαθέτει για τους μεγάλους χώρους που προσφέρει το αυτοκίνητο για τους επιβάτες, ανταποκρινόμενο με τη μεγαλύτερη άνεση στις οικογενειακές ανάγκες. Χαρακτηριστικό άλλωστε της ευρυχωρίας του εσωτερικού, είναι το γεγονός ότι υπάρχει και 7θέσια έκδοση του μοντέλου. Αντίστοιχα μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 560 λίτρα. Η πρακτικότητα και η ευελιξία διαμόρφωσης των χώρων του αυτοκινήτου ενισχύεται και από την προαιρετική δυνατότητα αγοράς του με ρυθμιζόμενο πίσω κάθισμα. Επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, θα παρατηρήσουμε μόνο (κάτι που τελευταία το βλέπουμε και σε άλλα αυτοκίνητα) ότι οι θήκες στις πόρτες έχουν άβολο σχήμα προς τα πίσω («χώνονται» υπερβολικά προς τα πίσω και στενεύουν και ιδιαίτερα στο επάνω μέρος τους δεν χωράει μεγάλο χέρι). Μια άλλη παρατήρηση είναι γεγονός ότι οι πόρτες είναι πολύ χαμηλές, γιατί φτάνουν μέχρι το κάτω μέρος του αυτοκινήτου, καλύπτοντας και τα «μαρσπιέ», κάτι που διευκολύνει μεν την είσοδο, αλλά σε ορισμένα πεζοδρόμια υπάρχει κίνδυνος να «βρουν» οι πόρτες κάτω.
Αναμενόμενη είναι βέβαια η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, όπως επίσης και η καλή θέση οδήγησης, στην οποία εύκολα θα βολευτεί κάθε οδηγός. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει 53.000 ευρώ, με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, ράγες οροφής, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Το ποιοτικό εσωτερικό προσφέρει μεγάλους χώρους και πρακτικότητα, ενώ μπορεί να παραγγελθεί και ως 7θέσιο
Κινητήρας-κιβώτιο
Η GLB 200 εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τον νέο κινητήρα των 1.332 κ.εκ. με τους 163 ίππους (και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων κατά τη λειτουργία με μερικό φορτίο και λίγες στροφές) ο οποίος συνδυάζεται σε ένα ήπιο υβριδικό σύστημα με έναν ηλεκτροκινητήρα 10 kW (14 ίππων). Όπως τον γνωρίζαμε ήδη, είναι εύστροφος και δυνατός, με άφθονη ροπή και με τη στιγμιαία υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα να ενισχύει την απόκρισή του χαμηλά και τη ροπή του όταν δεν έχει ακόμα «γεμίσει», προσφέροντας συνολικά καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,3''), που εξασφαλίζουν και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια. Η συνεργασία του με το καλό επτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT είναι πολύ καλή, ενώ η κατανάλωση μπορεί στην πόλη να συγκρατηθεί στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. και σε έναν επαρχιακό δρόμο στα 7 λίτρα/100 χλμ. (στον αυτοκινητόδρομο, όπως σε όλα τα SUV, εξαρτάται από την ταχύτητα, που επηρεάζει την αεροδυναμική πολύ περισσότερο απ' ότι σε ένα συμβατικό μη υπερυψωμένο αμάξωμα τύπου σεντάν ή χάτσμπακ).
Οδηγώντας
Η Mercedes έχει αποκτήσει πλέον αρκετή εμπειρία στη μπροστινή κίνηση, οπότε δεν είναι έκπληξη ότι το αυτοκίνητο έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και είναι πολύ καλά στημένο, με οδική συμπεριφορά που είναι ασφαλής, προοδευτική και απολύτως προβλέψιμη. Προφανώς δεν υπάρχει κάποιος σπορτίφ χαρακτήρας, μιλάμε για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο και μάλιστα SUV, αλλά δεν πρόκειται ποτέ να αιφνιδιάσει τον οδηγό του, έχει καλό κράτημα ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, υποστρέφει προοδευτικά στα όρια της πρόσφυσης και δεν εμφανίζει τάση υπερστροφής αν αφήσεις απότομα το γκάζι. Οι κλίσεις που παίρνει στις στροφές είναι προφανώς λίγο μεγαλύτερες από αυτές ενός σεντάν, αλλά όχι υπερβολικές και σαφώς δεν επηρεάζουν την τροχιά του. Το τιμόνι στην νορμάλ ρύθμιση (Comfort) δεν έχει σπουδαία αίσθηση, θυμίζοντας αυτοκίνητο εκτός δρόμου, αυτή όμως βελτιώνεται αρκετά όταν επιλέξεις τη σπορ ρύθμιση στο σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης. Πολύ καλά είναι τέλος, τα φρένα, όπως συνήθως στις Mercedes. Σε ό,τι αφορά την άνεση, είναι αρκετά καλή με τα μέτρα των SUV (με τα στάνταρ λάστιχα σειράς 65), χωρίς βεβαίως να φτάνει στα επίπεδα π.χ. μιας B-Class ή μιας C-Class.
Η GLB 200 εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τον νέο κινητήρα των 1.332 κ.εκ. με τους 163 ίππους (και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων κατά τη λειτουργία με μερικό φορτίο και λίγες στροφές) ο οποίος συνδυάζεται σε ένα ήπιο υβριδικό σύστημα με έναν ηλεκτροκινητήρα 10 kW (14 ίππων). Όπως τον γνωρίζαμε ήδη, είναι εύστροφος και δυνατός, με άφθονη ροπή και με τη στιγμιαία υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα να ενισχύει την απόκρισή του χαμηλά και τη ροπή του όταν δεν έχει ακόμα «γεμίσει», προσφέροντας συνολικά καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,3''), που εξασφαλίζουν και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια. Η συνεργασία του με το καλό επτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT είναι πολύ καλή, ενώ η κατανάλωση μπορεί στην πόλη να συγκρατηθεί στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. και σε έναν επαρχιακό δρόμο στα 7 λίτρα/100 χλμ. (στον αυτοκινητόδρομο, όπως σε όλα τα SUV, εξαρτάται από την ταχύτητα, που επηρεάζει την αεροδυναμική πολύ περισσότερο απ' ότι σε ένα συμβατικό μη υπερυψωμένο αμάξωμα τύπου σεντάν ή χάτσμπακ).
Οδηγώντας
Η Mercedes έχει αποκτήσει πλέον αρκετή εμπειρία στη μπροστινή κίνηση, οπότε δεν είναι έκπληξη ότι το αυτοκίνητο έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και είναι πολύ καλά στημένο, με οδική συμπεριφορά που είναι ασφαλής, προοδευτική και απολύτως προβλέψιμη. Προφανώς δεν υπάρχει κάποιος σπορτίφ χαρακτήρας, μιλάμε για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο και μάλιστα SUV, αλλά δεν πρόκειται ποτέ να αιφνιδιάσει τον οδηγό του, έχει καλό κράτημα ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, υποστρέφει προοδευτικά στα όρια της πρόσφυσης και δεν εμφανίζει τάση υπερστροφής αν αφήσεις απότομα το γκάζι. Οι κλίσεις που παίρνει στις στροφές είναι προφανώς λίγο μεγαλύτερες από αυτές ενός σεντάν, αλλά όχι υπερβολικές και σαφώς δεν επηρεάζουν την τροχιά του. Το τιμόνι στην νορμάλ ρύθμιση (Comfort) δεν έχει σπουδαία αίσθηση, θυμίζοντας αυτοκίνητο εκτός δρόμου, αυτή όμως βελτιώνεται αρκετά όταν επιλέξεις τη σπορ ρύθμιση στο σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης. Πολύ καλά είναι τέλος, τα φρένα, όπως συνήθως στις Mercedes. Σε ό,τι αφορά την άνεση, είναι αρκετά καλή με τα μέτρα των SUV (με τα στάνταρ λάστιχα σειράς 65), χωρίς βεβαίως να φτάνει στα επίπεδα π.χ. μιας B-Class ή μιας C-Class.
YΠEP
- Κινητήρας-επιδόσεις
- Φρένα
- Ευκολία οδήγησης
- Χώροι
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Δυνατότητα 7 θέσεων
- Χαμηλές πόρτες (βλ. κείμενο)
- Κινητήρας-επιδόσεις
- Φρένα
- Ευκολία οδήγησης
- Χώροι
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Δυνατότητα 7 θέσεων
- Χαμηλές πόρτες (βλ. κείμενο)
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- ήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα προς τα πίσω
- Χαμηλές πόρτες (βλ. κείμενο)
- Έλλειψη ρεζέρβας
- ήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα προς τα πίσω
- Χαμηλές πόρτες (βλ. κείμενο)
Ο πολύ καλός 1.3 ανταποκρίνεται στις οικογενειακές ανάγκες, όπως και τα οδικά χαρακτηριστικά
Συμπέρασμα
Οι επεμβάσεις στην ανανέωση του μοντέλου δεν είναι τέτοιες που να τροποποιούν έστω και ελάχιστα το χαρακτήρα του, αλλά περισσότερο αποτελούν ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα και μια προσαρμογή του στις εξελίξεις των ηλεκτρονικών και της συνδεσιμότητας, που είναι ταχύτατες και δεν περιμένουν να ολοκληρωθεί ο κύκλος της εμπορικής ζωής οποιουδήποτε μοντέλου. Η GLB, λοιπόν, είναι ένα καλό οικογενειακό αυτοκίνητο, με ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα, την ασφάλεια, την πρακτικότητα και την ευρυχωρία, εξακολουθώντας να ακολουθεί σχεδιαστικά το «παραδοσιακό» στιλ των SUV, που συγγενεύει με αυτό των καθαρόαιμων εκτός δρόμου (άλλωστε το μοντέλο έχει και τετρακίνητες εκδόσεις, που ενισχύουν αυτόν τον χαρακτήρα). Στη «βασική» έκδοση με το πολύ καλό βενζινοκινητήρα 1.3 και το ήπιο υβριδικό σύστημα προσφέρει ευκολία οδήγησης (χάρη και στο αυτόματο κιβώτιο) και καλές επιδόσεις, με σχετικά μικρό κυβισμό μάλιστα, που στην Ελλάδα προσφέρει ένα φορολογικό πλεονέκτημα λόγω τεκμηρίων. Απλώς ως "premium" αυτοκίνητο έχει και... premium τιμή, που ξεφεύγει από τις δυνατότητές μεγάλου μέρους της μεσαίας τάξης.
Οι επεμβάσεις στην ανανέωση του μοντέλου δεν είναι τέτοιες που να τροποποιούν έστω και ελάχιστα το χαρακτήρα του, αλλά περισσότερο αποτελούν ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα και μια προσαρμογή του στις εξελίξεις των ηλεκτρονικών και της συνδεσιμότητας, που είναι ταχύτατες και δεν περιμένουν να ολοκληρωθεί ο κύκλος της εμπορικής ζωής οποιουδήποτε μοντέλου. Η GLB, λοιπόν, είναι ένα καλό οικογενειακό αυτοκίνητο, με ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα, την ασφάλεια, την πρακτικότητα και την ευρυχωρία, εξακολουθώντας να ακολουθεί σχεδιαστικά το «παραδοσιακό» στιλ των SUV, που συγγενεύει με αυτό των καθαρόαιμων εκτός δρόμου (άλλωστε το μοντέλο έχει και τετρακίνητες εκδόσεις, που ενισχύουν αυτόν τον χαρακτήρα). Στη «βασική» έκδοση με το πολύ καλό βενζινοκινητήρα 1.3 και το ήπιο υβριδικό σύστημα προσφέρει ευκολία οδήγησης (χάρη και στο αυτόματο κιβώτιο) και καλές επιδόσεις, με σχετικά μικρό κυβισμό μάλιστα, που στην Ελλάδα προσφέρει ένα φορολογικό πλεονέκτημα λόγω τεκμηρίων. Απλώς ως "premium" αυτοκίνητο έχει και... premium τιμή, που ξεφεύγει από τις δυνατότητές μεγάλου μέρους της μεσαίας τάξης.
Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επίσημο Site https://www.mercedes-benz.gr
