ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mini - Cooper C

Ευτυχώς είναι ακόμα Mini!         ..:: Σαββάτο, 24 Μαϊου 2025 ::..

Και στη νέα γενιά του το Mini Cooper είναι ένα οδηγοκεντρικό μικρό αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει και τον απαιτητικό οδηγό, με καλές επιδόσεις ακόμα και στη βασική έκδοσή του, πολύ καλή οδική συμπεριφορά και πολύ καλή επικοινωνία με τον οδηγό, εξακολουθεί να είναι ποιοτικό και να ξεχωρίζει σχεδιαστικά, ενώ έχει εκσυγχρονιστεί από πλευράς εξοπλισμού και λειτουργικότητας, ώστε να εξακολουθεί να προσελκύει το νεαρόκοσμο στον οποίο κατεξοχήν απευθύνεται

Όταν παρουσιάστηκε το νέο Mini, η αρχική εντύπωση που δημιουργήθηκε από τις ανακοινώσεις της εταιρείας, ήταν ότι ή νέα γενιά ενός από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας θα ήταν αποκλειστικά ηλεκτρική. Ευτυχώς πρυτάνευσε η... λογική (λόγω και της χλιαρής ανταπόκρισης του κοινού στην πρεμούρα για άμεση γενίκευση της εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης στην ευρωπαϊκή αγορά) και στο γκρουπ BMW αποφάσισαν να δημιουργήσουν παράλληλα και συμβατικές εκδόσεις. Το Mini Cooper C, όπως είναι πλέον το πλήρες όνομά του, είναι η βασική έκδοση από τις βενζινοκίνητες. Το νέο μοντέλο έχει μήκος 3,876 μ. και μεταξόνιο 2.495 χιλιοστών.

Εσωτερικό
Η προσεγμένη ποιότητα είναι εδώ και αρκετά χρόνια χαρακτηριστικό των Mini και δεν θα μπορούσε να μη χαρακτηρίζει και την νέα γενιά του αυτοκινήτου. Όπως επίσης και οι όχι σπουδαίοι χώροι για τους πίσω επιβάτες, που σίγουρα δεν προσφέρονται για άνετα... ταξίδια, αλλά για σύντομες αστικές μετακινήσεις. Γεγονός που τονίζεται και από τον μικρό χώρο αποσκευών των 210 λίτρων. Είναι προφανές ότι και σ' αυτή τη γενιά το αυτοκίνητο μπορεί να προσφέρει πλήρη εξυπηρέτηση σε 2 άτομα για μετακινήσεις εκτός αστικού ιστού. Αυτά τα δύο άτομα πάντως δεν θα προβληματιστούν από τη λειτουργικότητα του αυτοκινήτου, αφού και θα καθίσουν χωρίς στρίμωγμα, και επαρκείς χώροι για μικροπράγματα υπάρχουν για την εξυπηρέτησή τους. Σε βαθμό που δεν μας ενόχλησαν και πολύ μικρές θήκες στις πόρτες. Η θέση οδήγησης είναι καλή, μιλάμε άλλωστε για ένα από τα πιο «οδηγοκεντρικά» μικρά αυτοκίνητα, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως ορισμένοι οδηγοί μπορεί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Η ιδιομορφία στο θέμα τις διαρρύθμισης του ταμπλό είναι ότι δεν υπάρχει πίνακας οργάνων μπροστά από τον οδηγό, αλλά όλες οι ενδείξεις για το αυτοκίνητο προβάλλονται στη μεγάλη -φυσικά στρογγυλή!- κεντρική οθόνη, η οποία απαιτεί κάποια περίοδο προσαρμογής, γιατί και τα «υπομενού» που προσφέρει είναι αρκετά. Έχει γίνει πάντως κάποια προσπάθεια ομαδοποίησης λειτουργιών και ενδείξεων ανάλογα με τη σημασία τους, ώστε να διευκολύνεται ο οδηγός. Έτσι, οι σχετικές με το όχημα πληροφορίες, όπως η ταχύτητα και η κατανάλωση καυσίμου, εμφανίζονται στο επάνω μέρος της οθόνης. Στο κύριο μενού, που βρίσκεται στη μέση, οι λειτουργίες είναι τοποθετημένες οριζόντια ως widgets και μπορούν να επιλεγούν κάνοντας swipe και πατώντας το σχετικό εικονίδιο. Τέλος στο κάτω τμήμα της οθόνης τα στοιχεία του μενού «Πλοήγηση», «Μέσα ενημέρωσης», «Τηλέφωνο» και «Κλιματισμός» μπορούν να επιλέγονται απευθείας ανά πάσα στιγμή. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 25.550 ευρώ, με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα αποτροπής σύγκρουσης στο πίσω μέρος και προειδοποίησης εξόδου, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας, ενώ για μια ακόμα φορά το αυτοκίνητο έχει μικρά σκιάδια, χαρακτηριστικό που γίνεται αισθητό ιδιαίτερα όταν χρειαστεί να στραφούν στο πλάι.
Περιορισμένοι χώροι πίσω, καλή θέση οδήγησης και συνδυασμός του εκσυγχρονισμού με την παράδοση στο ταμπλό με τη μεγάλη στρογγυλή οθόνης αφής
Κινητήρας-κιβώτιο
Το Mini Cooper C κινείται από ένα 3κύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρου, που αποδίδει 156 ίππους από τις 4.900 έως τις 6.500 στροφές και ροπή 23,45 kgm σταθερά από 1.500 έως 4.600 στροφές. Από τα νούμερα εύκολα μπορεί κανείς να συμπεράνει το πόσο καλά ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός αυτοκινήτου, η εικόνα του οποίου επιβάλλει να είναι και σβέλτο και ευκολοδήγητο και ευχάριστο στην οδήγηση. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές (0-100 χλμ./ώρα σε 7,7''), η ελαστικότητα επίσης, ενώ η απόδοση της δύναμης είναι γραμμική και η ευστροφία απολύτως ικανοποιητική. Στην αποτελεσματική εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα συμβάλλει και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων, που είναι σωστά κλιμακωμένο και πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, στην πόλη μπορεί και να ξεπεράσει τα 8-8,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε πιο ανοιχτό δρόμο, με ταχύτητες 80-100 χλμ./ώρα μπορεί να πέσει κάτω από 7. Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι 133-137 g/km, επιτρέποντας την καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Το σύγχρονο Mini, σε κάθε γενιά του, είναι εδώ και χρόνια ένα καθαρά οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο, χτισμένο με στόχο την οδηγική απόλαυση. Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά και για το νέο Mini Cooper C, που μπορεί να φέρει το χαμόγελο στα χείλη του οδηγού με τη συμπεριφορά του και κυρίως με τα απόκριση στις εντολές του. Δεν είναι μόνο το καλό κράτημα και η καλή κατευθυντικότητα που προσφέρουν αυτήν την οδηγική απόλαυση, αλλά και το ακριβέστατο τιμόνι με την καλή αίσθηση, και τα πολύ καλά φρένα, και ή άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού, που προσφέρουν τελικά μία ακριβέστατη συμπεριφορά, με πλήρη απουσία οποιασδήποτε απρόβλεπτης αντίδρασης. Όλα αυτά βέβαια σε βάρος της άνεσης (ιδιαίτερα αν, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, φοράει και ελαστικά χαμηλού προφίλ, σειράς 45 στην περίπτωσή μας, που έχουν αναπόφευκτα πιο άκαμπτα πλαϊνά), με τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων να μην αποσβένονται αποτελεσματικά από τις σφιχτές αναρτήσεις σε σχέση με πιο «οικογενειακά» μοντέλα. Αλλά αυτό είναι ένα τίμημα που, χρόνια τώρα, φαίνεται πως οι οπαδοί του Mini είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Φρένα
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
-Στιλ που ξεχωρίζει
KATA
- Χώροι
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Άνεση
- Μικρά σκιάδια
- Έλλειψη ρεζέρβας
Δυνατός κινητήρας, καλές επιδόσεις και πολύ καλή συμπεριφορά και επικοινωνία με τον οδηγό
Συμπέρασμα
Με δυο λόγια, το Mini εκσυγχρονίστηκε σχεδιαστικά, είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες της εποχής από πλευράς ηλεκτρονικών συστημάτων, συνδεσιμότητας κλπ., αλλά παραμένει πάντα Mini. Και σχεδιαστικά, με τις απαραίτητες πινελιές εκσυγχρονισμού φυσικά και, κυρίως, σε συμπεριφορά και «οδηγησιμότητα», ενώ δεν έχουν γίνει εκπτώσεις στον τομέα της ποιότητας, ούτε στον τομέα του εξοπλισμού. Οι οπαδοί της μάρκας λοιπόν και ιδιαίτερα του πιο παραδοσιακού μοντέλου της, του 3θυρου, δεν θα απογοητευθούν καθόλου.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.mini.com.gr


  UP