ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::
Ford Explorer - 286 PS, 77 kWh
Λειτουργικότητα με συμπεριφορά Ford ..:: Σαββάτο, 17 Μαϊου 2025 ::..
Ένα από τα καλύτερα μικρομεσαία αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου στην καλύτερη έκδοσή του, με πολύ καλό κινητήρα ντίζελ και τετρακίνηση, που προσφέρει τις δυνατότητες εκτός δρόμου με τις οποίες αποκτά νόημα ή ύπαρξη της συγκεκριμένη κατηγορίας «τζιποειδών»
Στην πορεία προς την ηλεκτροκίνηση η Ford επέλεξε να χρησιμοποιήσει κάποια εμβληματικά ονόματα μοντέλων της, προφανώς για να τα κάνει πιο οικεία προς τους υποψήφιους αγοραστές. Ένα απ' αυτά είναι και το Explorer, το οποίο πάντως είναι εντελώς διαφορετικό από το νέο αμερικανικό ομώνυμο μοντέλο και είναι σχεδιασμένο στην Ευρώπη, ειδικά για το ευρωπαϊκό κοινό. Για τη δημιουργία του άλλωστε η Ford συνεργάστηκε με τη VW και το Explorer είναι βασισμένο στην ηλεκτρική πλατφόρμα MEB του γκρουπ VW. Το ευρωπαϊκό Explorer είναι ένα μικρομεσαίο SUV, με μήκος 4,46 μ. και μεταξόνιο 2.767 χιλιοστών και κατασκευάζεται στο γερμανικό εργοστάσιο της Ford στην Κολωνία.
Εσωτερικό
Προσεγμένο ποιοτικά, σύγχρονο και λειτουργικό, το εσωτερικό του αυτοκινήτου χαρακτηρίζεται κατ' αρχάς από τους μεγάλους χώρους που προσφέρει για τους επιβάτες, στοιχείο που ούτως ή άλλως αποτελεί ένα από τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που είναι βασισμένα σε πλατφόρμες ειδικά σχεδιασμένες για την ηλεκτροκίνηση. Τέσσερις επιβάτες, λοιπόν, βολεύονται πολύ άνετα, ενώ και ένας πέμπτος στη μέση πίσω θα μεταφερθεί πολύ πιο άνετα απ' ότι σε ένα αυτοκίνητο μες θερμικό κινητήρα, λόγω της έλλειψης του χαρακτηριστικού «τούνελ» στο δάπεδο που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στα συμβατικά αυτοκίνητα. Ο χώρος αποσκευών των 450 λίτρων ανταποκρίνεται με επάρκεια στις ανάγκες τους, επιβεβαιώνοντας έτσι τον «οικογενειακό» χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Την καλή εικόνα στον τομέα της λειτουργικότητας επιβεβαιώνουν οι άφθονοι χώροι για μικροπράγματα, ανοιχτοί και κλειστοί. Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχει μεγάλος αποθηκευτικός χώρος 17 λίτρων στην κεντρική κονσόλα, όπου χωράει φορητός ηλεκτρονικός υπολογιστής 15''. Χαρακτηριστικό στοιχείο του εσωτερικού είναι επίσης η μεγάλη (κάθετη) κεντρική οθόνη αφής, που είναι ρυθμιζόμενη σε ύψος και κρύβει πίσω της έναν επιπλέον χώρο αποθήκευσης! Η θέση οδήγησης θα ικανοποιήσει ιδιαίτερα αυτούς που τους αρέσει να κάθονται ψηλά και η ηλεκτρική ρύθμιση του καθίσματος του οδηγού επιτρέπει στον καθένα να βρει με ακρίβεια την θέση που τον βολεύει.
Η τιμή τιμοκαταλόγου του αυτοκινήτου ξεκινάει από 48.700 ευρώ για την έκδοση των 286 ίππων της δοκιμής μας, χωρίς την κρατική επιδότηση και χωρίς την προωθητική ενέργεια της Ford που ισχύει αυτήν την εποχή και προσφέρει επιπλέον όφελος για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Προσφέρει δε ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ελέγχου οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, 7 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενά cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, αυτόματους προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματους καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα B&O με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 4 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα πλοήγησης, συναγερμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Θα υπενθυμίσουμε επίσης ότι, όπως όλα τα Ford, το αυτοκίνητο καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών.
Εσωτερικό
Προσεγμένο ποιοτικά, σύγχρονο και λειτουργικό, το εσωτερικό του αυτοκινήτου χαρακτηρίζεται κατ' αρχάς από τους μεγάλους χώρους που προσφέρει για τους επιβάτες, στοιχείο που ούτως ή άλλως αποτελεί ένα από τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που είναι βασισμένα σε πλατφόρμες ειδικά σχεδιασμένες για την ηλεκτροκίνηση. Τέσσερις επιβάτες, λοιπόν, βολεύονται πολύ άνετα, ενώ και ένας πέμπτος στη μέση πίσω θα μεταφερθεί πολύ πιο άνετα απ' ότι σε ένα αυτοκίνητο μες θερμικό κινητήρα, λόγω της έλλειψης του χαρακτηριστικού «τούνελ» στο δάπεδο που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στα συμβατικά αυτοκίνητα. Ο χώρος αποσκευών των 450 λίτρων ανταποκρίνεται με επάρκεια στις ανάγκες τους, επιβεβαιώνοντας έτσι τον «οικογενειακό» χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Την καλή εικόνα στον τομέα της λειτουργικότητας επιβεβαιώνουν οι άφθονοι χώροι για μικροπράγματα, ανοιχτοί και κλειστοί. Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχει μεγάλος αποθηκευτικός χώρος 17 λίτρων στην κεντρική κονσόλα, όπου χωράει φορητός ηλεκτρονικός υπολογιστής 15''. Χαρακτηριστικό στοιχείο του εσωτερικού είναι επίσης η μεγάλη (κάθετη) κεντρική οθόνη αφής, που είναι ρυθμιζόμενη σε ύψος και κρύβει πίσω της έναν επιπλέον χώρο αποθήκευσης! Η θέση οδήγησης θα ικανοποιήσει ιδιαίτερα αυτούς που τους αρέσει να κάθονται ψηλά και η ηλεκτρική ρύθμιση του καθίσματος του οδηγού επιτρέπει στον καθένα να βρει με ακρίβεια την θέση που τον βολεύει.
Η τιμή τιμοκαταλόγου του αυτοκινήτου ξεκινάει από 48.700 ευρώ για την έκδοση των 286 ίππων της δοκιμής μας, χωρίς την κρατική επιδότηση και χωρίς την προωθητική ενέργεια της Ford που ισχύει αυτήν την εποχή και προσφέρει επιπλέον όφελος για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Προσφέρει δε ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ελέγχου οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, 7 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενά cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, αυτόματους προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματους καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα B&O με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 4 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα πλοήγησης, συναγερμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Θα υπενθυμίσουμε επίσης ότι, όπως όλα τα Ford, το αυτοκίνητο καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών.
Πολύ καλοί χώροι για επιβάτες και άφθονοι χώροι για μικροπράγματα στο προσεγμένο και πλούσια εξοπλισμένο εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν η ισχυρότερη από τις δύο εκδόσεις με πίσω κίνηση του Explorer. Κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 286 ίππων, ο οποίος τροφοδοτείται από μία μπαταρία 77 kWh. Το κιβώτιο, όπως σε όλα σχεδόν τα ηλεκτρικά, έχει μία μόνο σχέση μετάδοσης. Με αυτήν την απόδοση και την δεδομένη πολύ καλή ροπή των ηλεκτροκινητήρων, η οποία αποδίδεται από μηδενικές στροφές, είναι προφανές ότι είναι πολύ δυνατό και γρήγορο, με επιδόσεις καλού σπορ αυτοκινήτου (0-100 χλμ./ώρα σε 6,2''), οι οποίες εξασφαλίζουν και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια στα προσπεράσματα. Η αυτονομία που προσφέρει η συγκεκριμένη μπαταρία στο αυτοκίνητο είναι 602 χιλιόμετρα στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών για τη «βασική» έκδοση εξοπλισμού Style και 572 για την πιο πλούσια εξοπλισμένη Premium. Στην πράξη η αυτονομία σε αστικό περιβάλλον και σε επαρχιακούς δρόμους με ταχύτητες κάτω από 100 χλμ./ώρα μπορεί εύκολα να ξεπεράσει αρκετά τα 400 χιλιόμετρα, πλησιάζοντας και τα 450. Ιδιαίτερα αν -όπως στην περίπτωσή μας λόγω των ανοιξιάτικων, όχι πολύ υψηλών θερμοκρασιών- δεν υπάρχει έντονη χρήση του κλιματισμού. Με συνεχή χρήση του κλιματισμού υπολογίστε την αυτονομία πιο κοντά στα 400 παρά στα 450 χιλιόμετρα, με οδήγηση πιο γρήγορη από το μέσο όρο της κυκλοφορίας, αλλά χωρίς υπερβολές.
Οδηγώντας
Η έμφαση στην καλή οδική συμπεριφορά και τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα των αυτοκινήτων της αποτελεί βασικό στοιχείο των ευρωπαϊκών μοντέλων της Ford, οπότε αντίστοιχη ήταν και η προτεραιότητα που δόθηκε στο Explorer, στο οποίο έχει επιτευχθεί μια καλή ισορροπία στα οδικά χαρακτηριστικά (ποιότητα κύλισης, άνεση, οδική συμπεριφορά). Η οδική συμπεριφορά είναι πολύ καλή, με καλό κράτημα, έλλειψη απρόβλεπτων αντιδράσεων και πολύ καλή σταθερότητα στις ευθείες και τις ανοιχτές καμπύλες. Παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (19,3 εκ.) οι κλίσεις του αμαξώματος είναι προφανώς μεγαλύτερες σε σχέση με ένα χαμηλό αυτοκίνητο, αλλά δεν είναι υπερβολικές και δεν επηρεάζουν την τροχιά του αυτοκινήτου. Με δεδομένη τη μεγάλη δύναμη του κινητήρα και την πίσω κίνηση, στο δυνατό πάτημα του γκαζιού πάνω σε μία καμπή, η πίσω κίνηση κάνει αισθητή την ύπαρξή της, με ένα «παίξιμο» του πίσω μέρους του αυτοκινήτου, που δεν εξελίσσεται και δεν αιφνιδιάζει τον οδηγό. Το τιμόνι είναι ακριβές (εντυπωσιακά μικρός για το μέγεθος του αυτοκινήτου είναι ο κύκλος στροφής) και στη ρύθμιση «σπορ» έχει αρκετά καλή αίσθηση, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά (με μία ελαφρά σπογγώδη αίσθηση, η οποία πάντως δεν είναι έντονη και δεν χρειάζεται να υποχωρήσει αρκετά το πεντάλ για να επιβραδύνει δυνατά το αυτοκίνητο). Η άνεση είναι ικανοποιητική για ηλεκτρικό SUV, χωρίς και να ξεχωρίζει.
Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν η ισχυρότερη από τις δύο εκδόσεις με πίσω κίνηση του Explorer. Κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 286 ίππων, ο οποίος τροφοδοτείται από μία μπαταρία 77 kWh. Το κιβώτιο, όπως σε όλα σχεδόν τα ηλεκτρικά, έχει μία μόνο σχέση μετάδοσης. Με αυτήν την απόδοση και την δεδομένη πολύ καλή ροπή των ηλεκτροκινητήρων, η οποία αποδίδεται από μηδενικές στροφές, είναι προφανές ότι είναι πολύ δυνατό και γρήγορο, με επιδόσεις καλού σπορ αυτοκινήτου (0-100 χλμ./ώρα σε 6,2''), οι οποίες εξασφαλίζουν και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια στα προσπεράσματα. Η αυτονομία που προσφέρει η συγκεκριμένη μπαταρία στο αυτοκίνητο είναι 602 χιλιόμετρα στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών για τη «βασική» έκδοση εξοπλισμού Style και 572 για την πιο πλούσια εξοπλισμένη Premium. Στην πράξη η αυτονομία σε αστικό περιβάλλον και σε επαρχιακούς δρόμους με ταχύτητες κάτω από 100 χλμ./ώρα μπορεί εύκολα να ξεπεράσει αρκετά τα 400 χιλιόμετρα, πλησιάζοντας και τα 450. Ιδιαίτερα αν -όπως στην περίπτωσή μας λόγω των ανοιξιάτικων, όχι πολύ υψηλών θερμοκρασιών- δεν υπάρχει έντονη χρήση του κλιματισμού. Με συνεχή χρήση του κλιματισμού υπολογίστε την αυτονομία πιο κοντά στα 400 παρά στα 450 χιλιόμετρα, με οδήγηση πιο γρήγορη από το μέσο όρο της κυκλοφορίας, αλλά χωρίς υπερβολές.
Οδηγώντας
Η έμφαση στην καλή οδική συμπεριφορά και τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα των αυτοκινήτων της αποτελεί βασικό στοιχείο των ευρωπαϊκών μοντέλων της Ford, οπότε αντίστοιχη ήταν και η προτεραιότητα που δόθηκε στο Explorer, στο οποίο έχει επιτευχθεί μια καλή ισορροπία στα οδικά χαρακτηριστικά (ποιότητα κύλισης, άνεση, οδική συμπεριφορά). Η οδική συμπεριφορά είναι πολύ καλή, με καλό κράτημα, έλλειψη απρόβλεπτων αντιδράσεων και πολύ καλή σταθερότητα στις ευθείες και τις ανοιχτές καμπύλες. Παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (19,3 εκ.) οι κλίσεις του αμαξώματος είναι προφανώς μεγαλύτερες σε σχέση με ένα χαμηλό αυτοκίνητο, αλλά δεν είναι υπερβολικές και δεν επηρεάζουν την τροχιά του αυτοκινήτου. Με δεδομένη τη μεγάλη δύναμη του κινητήρα και την πίσω κίνηση, στο δυνατό πάτημα του γκαζιού πάνω σε μία καμπή, η πίσω κίνηση κάνει αισθητή την ύπαρξή της, με ένα «παίξιμο» του πίσω μέρους του αυτοκινήτου, που δεν εξελίσσεται και δεν αιφνιδιάζει τον οδηγό. Το τιμόνι είναι ακριβές (εντυπωσιακά μικρός για το μέγεθος του αυτοκινήτου είναι ο κύκλος στροφής) και στη ρύθμιση «σπορ» έχει αρκετά καλή αίσθηση, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά (με μία ελαφρά σπογγώδη αίσθηση, η οποία πάντως δεν είναι έντονη και δεν χρειάζεται να υποχωρήσει αρκετά το πεντάλ για να επιβραδύνει δυνατά το αυτοκίνητο). Η άνεση είναι ικανοποιητική για ηλεκτρικό SUV, χωρίς και να ξεχωρίζει.
YΠEP
- Δύναμη-επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
- Κόστος χρήσης
- Εγγύηση 8 ετών
- Δύναμη-επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
- Κόστος χρήσης
- Εγγύηση 8 ετών
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Έλλειψη ρεζέρβας
Δυνατό και γρήγορο, έχει πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά και αυτονομία άνω του μέσου όρου
Συμπέρασμα
Τo Explorer είναι ένα καλό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, προσφέροντας ένα πολύ καλό συνδυασμό καλών οδικών χαρακτηριστικών που ανταποκρίνονται στην εικόνα της Ford, αλλά και πολύ καλής λειτουργικότητας/πρακτικότητας, που ανταποκρίνεται στον «οικογενειακό» χαρακτήρα των SUV, σε συνδυασμό με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και με πολύ καλές επιδόσεις, που είναι αυταπόδεικτες σε ένα δυνατό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Προσφέρει επίσης αυτονομία άνω του μέσου όρου, αλλά βέβαια αυτή δεν μπορεί να φτάσει την αυτονομία των συμβατικών και των υβριδικών αυτοκινήτων στα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο και εξαρτάται από ένα δίκτυο φόρτισης που είναι ακόμα ανεπαρκές για να μπορεί κανείς να ταξιδέψει χωρίς άγχος σε όλη την Ελλάδα. Κατά συνέπεια η απόκτηση του εξαρτάται και από άλλους παράγοντες (τρόπος ζωής, ύπαρξη προσωπικής υποδομής φόρτισης σε κάποια εξοχικό κλπ.) εκτός από τα καθαρά «αυτοκινητικά» χαρακτηριστικά του, που μας ικανοποίησαν απόλυτα.
Τo Explorer είναι ένα καλό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, προσφέροντας ένα πολύ καλό συνδυασμό καλών οδικών χαρακτηριστικών που ανταποκρίνονται στην εικόνα της Ford, αλλά και πολύ καλής λειτουργικότητας/πρακτικότητας, που ανταποκρίνεται στον «οικογενειακό» χαρακτήρα των SUV, σε συνδυασμό με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και με πολύ καλές επιδόσεις, που είναι αυταπόδεικτες σε ένα δυνατό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Προσφέρει επίσης αυτονομία άνω του μέσου όρου, αλλά βέβαια αυτή δεν μπορεί να φτάσει την αυτονομία των συμβατικών και των υβριδικών αυτοκινήτων στα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο και εξαρτάται από ένα δίκτυο φόρτισης που είναι ακόμα ανεπαρκές για να μπορεί κανείς να ταξιδέψει χωρίς άγχος σε όλη την Ελλάδα. Κατά συνέπεια η απόκτηση του εξαρτάται και από άλλους παράγοντες (τρόπος ζωής, ύπαρξη προσωπικής υποδομής φόρτισης σε κάποια εξοχικό κλπ.) εκτός από τα καθαρά «αυτοκινητικά» χαρακτηριστικά του, που μας ικανοποίησαν απόλυτα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επίσημο Site https://www.ford.gr
