ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS - Seat Arona 1.0 Eco TSI 115 PS

Σε σταθερή πορεία         ..:: Σαββάτο, 03 Μαϊου 2025 ::..

Κάθε φορά οι κατασκευαστές τους πραγματοποιούν κι από μια μικρή βελτίωση-αναβάθμιση με σκοπό να τα διατηρήσουν ανταγωνιστικά στον εμπορικό στίβο και το αποτέλεσμα τους δικαιώνει

Τα B-SUV συνεχίζουν να αποτελούν για τον Έλληνα το οικογενειακό αυτοκίνητο που δεν χρειάζεται να ξοδέψει μια περιουσία προκειμένου να το αποκτήσει, ενώ μπορεί να το παρκάρει εκεί όπου μεγαλύτερα αυτοκίνητα θα δυσκολευτούν. Την ίδια στιγμή τα συμπαγή οχήματα ελεύθερου χρόνου έχουν, όπως και να το κάνουμε, στιλ. Είναι στη μόδα και απαντούν με πειστικό τρόπο στα ερωτήματα που αφορούν στον πρακτικό-χρηστικό χαρακτήρα τους. Εδώ έχουμε δυο γνήσιους εκπροσώπους, οι οποίοι έχουν καταθέσει με επιτυχία τα διαπιστευτήρια τους εδώ και αρκετά χρόνια στην αγορά και οι οποίοι γίνονται ακόμη καλύτεροι όσο περνά ο καιρός. Οι συγκεκριμένες εκδόσεις δεν διαθέτουν υβριδική υποβοήθηση, ούτε καν αυτόματο κιβώτιο, οπότε τις λες και... old school. Η εικόνα τους, πάντως, παραμένει επίκαιρη και αυτό είναι σημαντικό. Το πιο τολμηρό αισθητικά Juke δείχνει πιο μπροστά από την εποχή του, αντίθετα το Arona, ποντάρει σε ένα πιο διακριτικό κοινό που δεν επιδιώκει το «φαίνεσθαι».

Εσωτερικά
Αναβαθμισμένα εσωτερικά διακρίνουμε και στις δυο περιπτώσεις. Πρόκειται για ουσιαστικές παρεμβάσεις που μόνο καλύτερες ειδήσεις έφεραν στο προσκήνιο. Το αποτέλεσμα είναι πως ποιοτικά και τεχνολογικά και τα δυο B-SUV έχουν αποτάξει την «φθηνή όψη» και μπορούν να σταθούν επάξια απέναντι στον πιο νέο ηλικιακά ανταγωνισμό. Το ίδιο συνέβη και στο επίπεδο εξοπλισμού, αφού για παράδειγμα η βασική έκδοση του Juke περιλαμβάνει πλέον σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, ενώ στο εσωτερικό υπάρχει υφασμάτινη επένδυση και στο επάνω μέρος του ταμπλό και περιμετρικά των πλευρικών αεραγωγών, συμβάλλοντας σε αυτό που περιγράψαμε παραπάνω. Η έγχρωμη TFT οθόνη στον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων είναι 12,3 ιντσών και ο οδηγός έχει πλέον τη δυνατότητα να επιλέγει τις πληροφορίες που επιθυμεί να διακρίνονται μπροστά του. H κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής είναι μεγάλη σε διαστάσεις (12,3 ίντσες) όχι όμως στην πρώτη έκδοση. Η δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης smartphone Android Auto αλλά και το κανονικό σε χωρητικότητα ντουλάπι του συνοδηγού δημιουργούν προϋποθέσεις υπεροχής στο Nissan, κάτι όμως που έρχεται να διαψεύσει ο εσωτερικός κόσμος του Arona. Στο τελευταίο, η οθόνη αφής των 8,25 ιντσών ενσωματώνει το ασύρματο σύστημα συνδεσιμότητας Full Link και δυνατότητες φωνητικού χειρισμού, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ολοκληρώνει την ψηφιακή αναβάθμιση. Το σύστημα Seat Connect παρέχει ολοκληρωμένες πληροφορίες για τη διαδρομή που επιλέξατε μέσω του συστήματος Sat/Nav, όπως είναι για παράδειγμα, τα πλησιέστερα πρατήρια καυσίμων αλλά και τα καταστήματα εστίασης. Η τακτοποιημένη και πιο εύκολη εργονομία, μαζί βέβαια με την απουσία σχεδιαστικών εξάρσεων, δημιουργούν ένα ελαφρώς πιο φιλόξενο περιβάλλον. Χωροταξικά και τα δυο οχήματα βρίσκονται σε παραπλήσια ικανοποιητικά επίπεδα, τόσο για επιβάτες (προηγείται ελαφρώς το Arona) και αποσκευές (προηγείται ελαφρώς το Juke), όσο και για τις θήκες μικροαντικειμένων, που αποκαλύπτουν τον χρηστικό-πρακτικό χαρακτήρα τους.

Η τιμή του Juke ξεκινά από 22.990 ευρώ, με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει, ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, cruise control, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, προβολείς ομίχλης, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα (LED) και καθαριστήρες, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop, έγχρωμη TFT οθόνη στον πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών, έγχρωμη οθόνη αφής πολυμέσων 12,3 ιντσών, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, κ.α. Το Arona FR των 115 ίππων ξεκινά από τα 20.990 ευρώ και διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό, 6 αερόσακους, ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης κόπωσης (Tiredness Recognition), σύστημα συγκράτησης αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Assist) όπως και Front Assist με προστασία πεζών, cruise control, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, 17άρες ζάντες αλουμινίου, 3 διαφορετικά driving modes, ηλεκτρικές ευκολίες για παράθυρα, κλειδαριές και καθρέφτες, SEAT Media System με SEAT CONNECT, ηχοσύστημα, αισθητήρες φωτός, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια και επιλογέα ταχυτήτων, φώτα LED εμπρός και πίσω, προβολείς ομίχλης κλπ.
Αναβαθμισμένα εσωτερικά με πλούσιο εξοπλισμό, καλή ποιότητα και ψηφιακή αρτιότητα
Κινητήρες-κιβώτια
Μικροβελτιώσεις παρατηρούμε και στα μικρά 3κύλινδρα υπερτροφοδοτούμενα κινητήρια σύνολα του λίτρου. Ο βενζινοκινητήρας των 114 ίππων του Juke με την αρωγή του τούρμπο ανεβάζει με όρεξη στροφές, δεν ακούγεται ενοχλητικά, διαθέτει άμεσο ψεκασμό και αποδίδει μέχρι και 200 Nm ροπής σε λειτουργία overboost. Εξαρχής επιδοκιμάζεις το τράβηγμα και τις αξιοπρεπείς επιδόσεις, με το σύνολο να εμφανίζεται όχι μόνο ελαστικό αλλά και πολιτισμένο. Είναι εμφανές πως λατρεύει να εργάζεται σε χαμηλό-μεσαίο φάσμα στροφών, χωρίς μάλιστα να διψά ιδιαίτερα για καύσιμο (μέση δοκιμής σχεδόν 6,9 λίτρα/100 χλμ.). Η ροπή του κάτω από τις 1.700-1.800 σ.α.λ. υστερεί σχετικά, πιο ψηλά όμως, η απόδοσή του βελτιώνεται, ιδίως στις μεσαίες στροφές. Το Arona υιοθετεί τον 3κύλινδρο 1.000άρη ECO TSI βενζινοκινητήρα τούρμπο άμεσου ψεκασμού, με ισχύ πλέον 115 ίππους, γλυκό τράβηγμα και ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με το Nissan. Διαθέτει την ίδια ροπή με τον αντίπαλό του, που εμφανίζεται όμως από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω, οπότε σε επίπεδο ελαστικότητας δεν εκμεταλλεύεται την λίγο πιο πυκνή διάταξη των σχέσεων στο εύχρηστο κιβώτιο συγκριτικά με το Juke. Σημειώστε δε πως ο θόρυβος του 3κύλινδρου συνόλου του Seat είναι λίγο πιο αισθητός σε σχέση με το Nissan. Τέλος, η μέση κατανάλωση του Arona μας έδειξε την ίδια τιμή με τον αντίπαλό του.

Οδηγώντας
Στο δρόμο, δεν έχουμε διαφοροποίηση της γνωστής θετικής εικόνας που ήδη έχουμε αποκομίσει κατά το παρελθόν από τα δυο αυτοκίνητα. Αυτό επί της ουσίας είναι καλό, γιατί σημαίνει ασφάλεια, προοδευτικές αντιδράσεις αλλά και μέριμνα για ευχαρίστηση του οδηγού που απολαμβάνει την οδήγηση και δεν αρκείται στο να μετακινείται διαδικαστικά. Η δεμένη αίσθηση από την πλατφόρμα CMF-B του Juke δίνει τον τόνο, μαζί με την σχετικά σφιχτή ανάρτηση που αναλαμβάνει να διαχειριστεί κατάλληλα τις μεταφορές βάρους αλλά και το άμεσο σύστημα διεύθυνσης. Οι δόσεις συμμετοχικότητας δίνουν το παρών, ενώ το αυτοκίνητο παρουσιάζεται σωστά ζυγισμένο, ακριβές και επικοινωνιακό στις αντιδράσεις του, δίνοντας παράλληλα στον πιο έμπειρο οδηγό ακόμη και τη δυνατότητα τοποθέτησης μέσα στη στροφή. Επίσης, διατηρεί την ταχύτητα μέσα σ’ αυτή, ενώ και το τιμόνι υπακούει σχετικά πρόθυμα στις εντολές σου. Στα παραπάνω προσθέστε και την βελτιωμένη ποιότητα κύλισης. Στο ανανεωμένο Arona τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, η αμεσότητα στις αντιδράσεις, αλλά και οι μικρές κλίσεις αμαξώματος στις στροφές, δημιουργούν ένα ενδιαφέρον σύνολο που μεταξύ άλλων σε παροτρύνει να αυξήσεις ρυθμό. Η αίσθηση είναι παραπλήσια με εκείνη του Juke, αλλά σε τελική ανάλυση το Seat βγάζει μεγαλύτερη ωριμότητα, κυρίως στο πάτημα και στον τρόπο που διαχειρίζεται την πίεση που του ασκείς. Η αλήθεια είναι πως οι διαφορές τους είναι μικρές στο δρόμο, αφού έχουμε να κάνουμε με δυο από τα πιο ικανά και ευχάριστα οδηγικά B-SUV. Το πιο από τα δυο έχει το προβάδισμα, εξαρτάται κυρίως και από τις προτεραιότητες του καθενός.
Τα δυο B-SUV αποδείχτηκαν ασφαλή και ευχάριστα στο δρόμο χωρίς να θυσιάζουν την άνεση και την προσεγμένη κύλιση
Συμπέρασμα
Όπως είχε συμβεί και πριν από ένα εύλογο χρονικό διάστημα στην έκβαση της αναμέτρησής τους πριν από το facelift, έτσι και τώρα το Arona διατηρεί τον πρώτο λόγο και πάλι, χάρη στην στόχευση του σε ένα πιο «καθολικό» χαρακτήρα χωρίς μεμπτά σημεία, σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη τιμή εκκίνησης. Είναι η εξαιρετική βάση του που δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης στον ομολογουμένως εξαιρετικό αντίπαλό του, το Juke. Στο Arona όμως νιώθεις πως το έχεις χρόνια κοντά σου, χωρίς να ψάξεις, να διερωτηθείς, να προβληματιστείς. Μπαίνεις, δένεσαι, έφυγες...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ JUKE ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Θέση οδήγησης
- SUV παρουσιαστικό
- Χώρο αποσκευών
ΤΟ ARONA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Επιδόσεις
- Χώρους πίσω επιβατών
- Τιμή βασικής έκδοσης

  UP