ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::
Θα σας είναι βεβαίως γνωστό το γεγονός ότι η Ευρώπη αποφάσισε να πάρει στην πλάτη της την περιβαλλοντική ζημιά που δημιουργούν 7 δισεκατομμύρια άνθρωποι του πλανήτη, υποχρεώνοντας τους πολίτες της σε λίγα χρόνια από τώρα να αγοράζουν αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και θα σας είναι επίσης γνωστό ότι η Ελλάδα -γνωστή παγκοσμίως για την κορυφαία οργάνωση του κρατικού μηχανισμού της και την τεχνολογική πρωτοπορία της οικονομίας της- προσπαθεί ενίοτε να προχωρήσει ακόμα πιο γρήγορα κι απ' αυτήν την Ευρώπη. Κάποια στιγμή ακούσαμε για στόχους απαγόρευσης της πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης νωρίτερα από την υπόλοιπη Ευρώπη (χωρίς να ξέρουμε ούτε καν πόσα αυτοκίνητα θα είναι διαθέσιμα και πόσο θα κοστίζουν και χωρίς να υπάρχουν προοπτικές και μέσα για τη δημιουργία επαρκούς δικτύου φόρτισης). Εξαγγελία ανεκδοτολογικού χαρακτήρα, που φυσικά ούτε ήταν δυνατό, ούτε πρόκειται να εφαρμοστεί. Επίσης είχαμε ακούσει ότι από... φέτος όλα τα νέα ταξί Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα έπρεπε να είναι ηλεκτρικά! Άλλο ανέκδοτο, που φυσικά ξεχάστηκε όταν η κυβέρνηση των... πρασίνων που μας κυβερνά συνειδητοποίησε ότι δεν υπάρχει ούτε ένας φορτιστής στις πιάτσες ταξί, αλλά σχεδόν και ούτε πιάτσες ταξί!
Θα πείτε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που στην Ελλάδα εξαγγέλλονται πράγματα που είναι εκτός των δυνατοτήτων μας ή και εκτός πραγματικότητας. Το θέμα είναι, όμως, ότι ταυτόχρονα γίνονται και άλλες παράλληλες ενέργειες, που μπορεί να βρεθούν μπροστά από τις ανεκπλήρωτες εξαγγελίες, δημιουργώντας τεράστιες σπατάλες χρημάτων, χρόνου και φαιάς ουσίας. Ο ρυθμός ανάπτυξης των ΑΠΕ π.χ. είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Αφού οι ελληνικές κυβερνήσεις εξαπάτησαν χιλιάδες ελληνικά νοικοκυριά, στα οποία έδωσαν κίνητρα (με συμβόλαιο) για να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκά στις στέγες των σπιτιών τους, κατάργησαν με νόμο αυτά που είχαν δεσμευτεί στα συμβόλαια να δώσουν, μειώνοντας τις παροχές και αφήνοντας εκτεθειμένους χιλιάδες πολίτες σε δάνεια που είχαν πάρει για τις εγκαταστάσεις. Κι αυτό για να δώσουν άλλα κίνητρα σε βιομηχανικής κλίμακας φωτοβολταϊκά και ανεμογεννήτριες, που ξαφνικά ανακαλύπτουμε ότι είναι περισσότερα απ' όσα μπορούμε να διαχειριστούμε!
Όπως μάθαμε αυτές τις μέρες, από τη Μεγάλη Παρασκευή έως και τη Δευτέρα του Πάσχα πετάξαμε πάνω από 30 γιγαβατώρες «πράσινης» ενέργειας από φωτοβολταϊκά, για να μη... καταρρεύσει το σύστημα. Η παραγωγή ήταν μεγαλύτερη από την κατανάλωση, οι συμβατικές μονάδες παραγωγής ενέργειας δεν έχουν την ευελιξία ναι ανοιγοκλείνουν όποτε θέλουμε, οπότε κατέβηκαν οι διακόπτες στα φωτοβολταϊκά και η ενέργεια που παρήγαγαν πήγε χαμένη μέχρι να ισορροπήσει το σύστημα! Μπορεί βεβαίως να επικαλεστεί εδώ κανείς το γνωστό λαϊκό ρητό για τα μεταξωτά βρακιά, αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα για μία κυβέρνηση που νόμιζε ότι μπορούσαμε να έχουμε ηλεκτρικά ταξί χωρίς να έχουμε φορτιστές γι' αυτά!
Το πρόβλημα βεβαίως δεν είναι μόνο ελληνικό, υπάρχει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες περίσσευμα ενέργειας από ΑΠΕ, είναι όμως χαρακτηριστικό ότι σ' εμάς έχουν γίνει τερατωδώς παράλογες εξαγγελίες, ενώ είμαστε στην ουρά της Ευρώπης από πλευράς τεχνολογίας και βιομηχανικής παραγωγής. Και τώρα τρέχουμε να προωθήσουμε τη δημιουργία μονάδων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και πάλι όμως χωρίς συνολική θεώρηση του προβλήματος σε όλες τις πτυχές του. Γιατί κανείς δεν μας έχει π.χ. πληροφορήσει (αφού κανείς δεν έχει προβλέψει) τί στην ευχή θα γίνουν όλες αυτές οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και κυρίως των μονάδων αποθήκευσης ενέργειας (που μάλλον θα χρησιμοποιούν μεταχειρισμένες μπαταρίες) όταν φτάσει το τέλος της ζωής τους και φυσικά δεν θα πρέπει να πεταχτούν γιατί θα είναι καταστροφικό για το περιβάλλον. Στις εξαγγελίες είμαστε πρώτοι, στην υλοποίηση για κλάματα. Και μετά απορούν γιατί ο κόσμος (μαζί και οι ταξιτζήδες!) δεν συνωστίζεται έξω από τις εκθέσεις πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων..._Π.Φ.
Γιγαβατώρες για πέταμα
..:: Σαββάτο, 26 Απριλίου 2025 ::..

Θα πείτε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που στην Ελλάδα εξαγγέλλονται πράγματα που είναι εκτός των δυνατοτήτων μας ή και εκτός πραγματικότητας. Το θέμα είναι, όμως, ότι ταυτόχρονα γίνονται και άλλες παράλληλες ενέργειες, που μπορεί να βρεθούν μπροστά από τις ανεκπλήρωτες εξαγγελίες, δημιουργώντας τεράστιες σπατάλες χρημάτων, χρόνου και φαιάς ουσίας. Ο ρυθμός ανάπτυξης των ΑΠΕ π.χ. είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Αφού οι ελληνικές κυβερνήσεις εξαπάτησαν χιλιάδες ελληνικά νοικοκυριά, στα οποία έδωσαν κίνητρα (με συμβόλαιο) για να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκά στις στέγες των σπιτιών τους, κατάργησαν με νόμο αυτά που είχαν δεσμευτεί στα συμβόλαια να δώσουν, μειώνοντας τις παροχές και αφήνοντας εκτεθειμένους χιλιάδες πολίτες σε δάνεια που είχαν πάρει για τις εγκαταστάσεις. Κι αυτό για να δώσουν άλλα κίνητρα σε βιομηχανικής κλίμακας φωτοβολταϊκά και ανεμογεννήτριες, που ξαφνικά ανακαλύπτουμε ότι είναι περισσότερα απ' όσα μπορούμε να διαχειριστούμε!
Όπως μάθαμε αυτές τις μέρες, από τη Μεγάλη Παρασκευή έως και τη Δευτέρα του Πάσχα πετάξαμε πάνω από 30 γιγαβατώρες «πράσινης» ενέργειας από φωτοβολταϊκά, για να μη... καταρρεύσει το σύστημα. Η παραγωγή ήταν μεγαλύτερη από την κατανάλωση, οι συμβατικές μονάδες παραγωγής ενέργειας δεν έχουν την ευελιξία ναι ανοιγοκλείνουν όποτε θέλουμε, οπότε κατέβηκαν οι διακόπτες στα φωτοβολταϊκά και η ενέργεια που παρήγαγαν πήγε χαμένη μέχρι να ισορροπήσει το σύστημα! Μπορεί βεβαίως να επικαλεστεί εδώ κανείς το γνωστό λαϊκό ρητό για τα μεταξωτά βρακιά, αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα για μία κυβέρνηση που νόμιζε ότι μπορούσαμε να έχουμε ηλεκτρικά ταξί χωρίς να έχουμε φορτιστές γι' αυτά!
Το πρόβλημα βεβαίως δεν είναι μόνο ελληνικό, υπάρχει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες περίσσευμα ενέργειας από ΑΠΕ, είναι όμως χαρακτηριστικό ότι σ' εμάς έχουν γίνει τερατωδώς παράλογες εξαγγελίες, ενώ είμαστε στην ουρά της Ευρώπης από πλευράς τεχνολογίας και βιομηχανικής παραγωγής. Και τώρα τρέχουμε να προωθήσουμε τη δημιουργία μονάδων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και πάλι όμως χωρίς συνολική θεώρηση του προβλήματος σε όλες τις πτυχές του. Γιατί κανείς δεν μας έχει π.χ. πληροφορήσει (αφού κανείς δεν έχει προβλέψει) τί στην ευχή θα γίνουν όλες αυτές οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και κυρίως των μονάδων αποθήκευσης ενέργειας (που μάλλον θα χρησιμοποιούν μεταχειρισμένες μπαταρίες) όταν φτάσει το τέλος της ζωής τους και φυσικά δεν θα πρέπει να πεταχτούν γιατί θα είναι καταστροφικό για το περιβάλλον. Στις εξαγγελίες είμαστε πρώτοι, στην υλοποίηση για κλάματα. Και μετά απορούν γιατί ο κόσμος (μαζί και οι ταξιτζήδες!) δεν συνωστίζεται έξω από τις εκθέσεις πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων..._Π.Φ.
