ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Citroen C3 - 1.2 T 100 CV

Παιδί της εποχής         ..:: Σαββάτο, 19 Απριλίου 2025 ::..

Συμβαδίζοντας με το πνεύμα της εποχής, το νέο C3 είναι υπερυψωμένο και λίγο μεγαλύτερο, προσφέροντας έτσι καλύτερους χώρους, που επιτρέπουν τη χρήση του και ως μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου, όπως όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα της κατηγορίας σήμερα, έχει τη δύναμη να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις αυτού του ρόλου χάρη στον ελαστικό κινητήρα του, που προσφέρει επαρκέστατες επιδόσεις, είναι ευκολοδήγητο και πρακτικό, αλλά και, ως Citroen που σέβεται την ιστορία του, προσφέρει άνεση που ξεχωρίζει στην κατηγορία, σε μια τιμή μάλιστα ιδιαίτερα ανταγωνιστική

Με την αυτοκινητοβιομηχανία να οδεύει προς τη γενίκευση της ηλεκτροκίνησης, είναι όλο και πιο σπάνιο να παρουσιάζεται από κάποιο κατασκευαστή ένα νέο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης (συμπεριλαμβάνοντας και υβριδικές εκδόσεις), που να είναι ριζικά διαφορετικό από το προηγούμενο. Σε πολλές περιπτώσεις έχουμε βεβαίως νέα μοντέλα (γιατί φυσικά δεν είναι δυνατόν να συνεχίσουν να διατίθενται μόνο τα ήδη υπάρχοντα μέχρι το 2035 που υποτίθεται ότι θα καταργηθούν οριστικά οι θερμικοί κινητήρες) τα οποία αποτελούν μια εξέλιξη των προηγούμενων. Αρκετά σημαντική ώστε να θεωρούνται νέα, αλλά πάντως όχι ριζικά διαφορετικά από τα προηγούμενα. Η Citroen τόλμησε να κάνει ένα βήμα ριζικής αλλαγής με το νέο C3, ίσως επειδή η νέα γενιά του σούπερ μίνι της προσφέρεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, η οποία μάλιστα παρουσιάστηκε εξαρχής, οπότε η πλήρης διαφοροποίηση με το παρελθόν είναι και μία υπόμνηση για την νέα πραγματικότητα που έρχεται. Το νέο μοντέλο είναι -ως συνήθως- ελαφρά μεγαλύτερο από το προηγούμενο (μήκος 4,015 μ. αντί για 3,996 μ.), το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.540 χιλιοστά, αλλά είναι επιπλέον και διαφορετικό σχεδιαστικά, στην ουσία ένα μικρό crossover, υπερυψωμένο και με μπάρες οροφής.

Εσωτερικό
Ακόμα πιο έντονη από την εξέλιξη στην εξωτερική σχεδίαση, είναι η διαφορά στο εσωτερικό του νέου C3, όπου έχει αλλάξει εντελώς τη διάταξη στο ταμπλό, το οποίο είναι πιο «μίνιμαλ» από πριν, αλλά και με «αρχιτεκτονική που θυμίζει τις επιλογές που έχουν γίνει στα Peugeot, με ένα σχετικά μικρό τιμόνι τοποθετημένα χαμηλά και τα όργανα να φαίνονται πάνω από αυτό. Η εταιρεία αποκαλεί τη διάταξη μάλιστα head up display, καθώς ο πίνακας οργάνων είναι «χωμένος» ψηλά μέσα σε μία εσοχή του ταμπλό, κάτι που αποτρέπει και τις αντανακλάσεις όταν πέφτει το φως στο εσωτερικό. Η μόνη αλλαγή που δεν μας ενθουσίασε είναι η κατάργηση του στροφομέτρου. Κατά τα άλλα θα σημειώσουμε ότι, για να ξεκινήσει το αυτοκίνητο με μία χαμηλή τιμή για την κατηγορία, έχουν γίνει και κάποιοι συμβιβασμοί στη βασική έκδοση, στην οποία δεν υπάρχει κεντρική οθόνη αφής και ηχοσύστημα, αλλά μια υποδοχή για smartphone, που υποκαθιστά το ηχοσύστημα και το σύστημα πλοήγησης αν θέλει ο οδηγός. Από τη δεύτερη έκδοση υπάρχει η -συνηθισμένη πλέον στις μέρες μας- οθόνη αφής, στη... σωστή μάλιστα διάταξη, οριζόντια και όχι κάθετη. Στα συν του αυτοκινήτου να σημειώσουμε το γεγονός ότι δεν έχουν καταργηθεί όλοι οι παραδοσιακοί διακόπτες, ακόμα και στις εκδόσεις με την οθόνη αφής, σε αντίθεση με ό,τι βλέπουμε πλέον σε αρκετά νέα μοντέλα και δεν είναι ό,τι πιο πρακτικό υπάρχει. Επίσης, από τη δεύτερη έκδοση είναι στάνταρ και τα καθίσματα Advanced Comfort της Citroen, που είναι σαφώς πιο αναπαυτικά και έχουν καλύτερη πλευρική στήριξη από τα συμβατικά. Η συνολική ποιότητα δεν ξεχωρίζει, αλλά και δεν είναι πρόχειρη, τα πλαστικά είναι σκληρά, αλλά κατά μήκος του κάτω μέρους του ταμπλό υπάρχει και υφασμάτινη επένδυση που βελτιώνει την εικόνα σε σχέση με το σκληρό πλαστικό που υπάρχει πιο πάνω. Επίσης η συναρμογή δείχνει καλή και δεν ακούσαμε καθόλου τριγμούς στη διάρκεια των 7 ημερών της δοκιμής μας, ακόμα και στους συνηθισμένους κακούς δρόμους της Αθήνας με τις συνεχείς λακκούβες και εξογκώματα.

Οι χώροι των επιβατών είναι καλοί για την κατηγορία, λόγω και του ψηλού αμαξώματος, που αφήνει και αρκετό «αέρα» πάνω από τα κεφάλια. Η θέση οδήγησης είναι επίσης αρκετά καλή (ιδιαίτερα με τα καθίσματα Advanced Comfort που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας) και η συνολική εργονομία γενικά σωστή. Θα επισημάνουμε μόνο ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως μερικοί οδηγοί μπορεί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που έρχονται. Τέλος οι χώροι για μικροπράγματα είναι επαρκείς, στοιχείο που ενισχύει την πρακτικότητα του εσωτερικού. Ο χώρος αποσκευών είναι μεγαλύτερος από αυτόν του προηγούμενου μοντέλου, φτάνοντας τα 328 λίτρα (αντί για 300), αρκετά καλός δηλαδή για την κατηγορία και με αρκετά κανονικό σχήμα που επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευσή του. Θα επισημάνουμε μόνο ότι το κατώφλι φόρτωσης είναι κάπως ψηλό. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 17.900 ευρώ (16.900 με προωθητική ενέργεια που ισχύει αυτή την εποχή), με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων και λειτουργία νυκτός, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ελέγχου προσοχής οδηγού, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματα φώτα, head up display, προβολείς τεχνολογίας LED, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, Bluetooth, ραδιόφωνο και πολυμέσα μέσω smartphone, θύρα USB κλπ. Θα επισημάνουμε μόνον την έλλειψη ρεζέρβας.
Το εσωτερικό δεν είναι πολυτελές, αλλά είναι λειτουργικό και άνετο και η έλλειψη τριγμών δείχνει καλή κατασκευή
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.2 με τους 100 ίππους μας είναι ήδη γνωστός και από άλλα μοντέλα του γκρουπ Stellantis. Ένας κινητήρας δυνατός, εύστροφος και αρκετά ελαστικός (καθώς η μέγιστη ροπή αποδίδεται ήδη από τις 1.750 στροφές), που ανταποκρίνεται με απόλυτη επάρκεια στις ανάγκες ενός μικρού αυτοκινήτου σαν το C3, στο οποίο προσφέρει αξιοπρεπέστατες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,6''), εξασφαλίζοντας και την αναγκαία ασφάλεια στα προσπεράσματα. Ο θόρυβός του δεν είναι ενοχλητικά υψηλός, ενώ η συνεργασία του με το εύχρηστο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι αποτελεσματική. Το τελευταίο έχει μία αρκετά μακριά 6η, που είναι στην ουσία overdrive, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης στο ταξίδι. Στην πόλη η κατανάλωση μπορεί να συγκρατηθεί στα 7,5-8 λίτρα/100 χλμ., τιμή κάπως υψηλότερη από αυτή κάποιων ήπιων υβριδικών συνόλων, αλλά όχι υπερβολική, ενώ σε πιο ανοιχτό δρόμο, με ταχύτητες 80-100 χλμ./ώρα μπορεί να πέσει αρκετά. Σε διαδρομή που κάναμε π.χ. στον Κηφισό, σε ώρα χωρίς πυκνή κυκλοφορία (ναι, συμβαίνει μερικές φορές τα πρωινά, όταν δεν υπάρχει το συνηθισμένο... τρακάρισμα) έπεσε κοντά στα 6 λίτρα/100 χλμ. Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι (ανάλογα με την έκδοση) 126-128 g/km, επιτρέποντας την καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Από ένα Citroen το πρώτο πράγμα που περιμένεις είναι ένα επίπεδο άνεσης πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας του κάθε μοντέλου της. Και το νέο C3 επαληθεύει για μια ακόμα φορά αυτές τις προσδοκίες, καθώς προσφέρεται μάλιστα για πρώτη φορά με στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις το νέο σύστημα ανάρτησης της Citroen με μεταλλικά ελατήρια και αμορτισέρ και «προοδευτικά υδραυλικά ενθέματα» (Progressive Hydraulic Cushions). Παρά τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω (που επιτρέπει πάντως στις πολύ απότομες ανωμαλίες να γίνονται αισθητές στους επιβάτες) και παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (19,7 εκ.) που αναπόφευκτα επιβάλλει πιο σφιχτές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, απορροφά αρκετά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, προσφέροντας καλή ποιότητα κύλισης και άνεση αισθητά άνω του μέσου όρου για την κατηγορία των σούπερ μίνι και των B-SUV. Το αυξημένο ύψος από το έδαφος προφανώς επιτρέπει να κινηθεί κανείς χωρίς το παραμικρό άγχος και σε ένα στεγνό χωματόδρομο, αφού δεν κινδυνεύει να «βρει» το αυτοκίνητο από κάτω (ή ακόμα και να ανέβει σ' ένα πεζοδρόμο στην πόλη!), αλλά φυσικά δεν κάνει το αυτοκίνητο εκτός δρόμου. Αναπόφευκτα οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι κάπως αυξημένες, όχι όμως υπερβολικά και όχι σε βαθμό που να δυσκολεύουν το χειρισμό του αυτοκινήτου. Η συμπεριφορά του είναι προοδευτικά υποστροφική στο όριο της πρόσφυσης, το κράτημα είναι αρκετά καλό, η απουσία τάσεων υπερστροφής αν αφήσεις το γκάζι πάνω στην στροφή είναι εμφανής και το αυτοκίνητο δεν θα αιφνιδιάσει ποτέ τον οδηγό με απρόβλεπτες αντιδράσεις. Γενικά είναι ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, χωρίς σπορτίφ χαρακτήρα (που δεν τον επιδιώκει άλλωστε) αλλά ευχάριστο στην οδήγηση και πολιτισμένο, προορισμένο για καθημερινή χρήση σε κάθε είδος διαδρομής. Τη συνολικά θετική εικόνα συμπληρώνουν τα αποτελεσματικά φρένα, αλλά και το τιμόνι, που είναι ελαφρύ σε χαμηλές ταχύτητες (διευκολύνοντας την ευελιξία στην πόλη), αλλά αποκτά πολύ καλύτερη αίσθηση σε πιο γρήγορους ρυθμούς όταν πιέζεις το αυτοκίνητο.
YΠEP
- Ελαστικότητα κινητήρα
- Άνεση-ποιότητα κύλισης
- Χώροι
- Λειτουργικότητα
- Τιμή
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη στροφομέτρου
- Ψηλό κατώφλι φόρτωσης
- Έλλειψη ρεζέρβας
Από τα πιο άνετα της κατηγορίας, είναι ευκολοδήγητο και απολύτως προβλέψιμο στο δρόμο
Συμπέρασμα
Το νέο C3 σίγουρα συμβαδίζει με το πνεύμα της εποχής, που θέλει τα αυτοκίνητα υπερυψωμένα ακόμα κι όταν δεν προορίζονται για χρήση εκτός δρόμου και αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση μικρού αυτοκινήτου, που προσφέρεται μάλιστα σε -σχετικά- προσιτή τιμή σε σύγκριση με τιμές που έχουν ξεφύγει ακόμα και σ' αυτήν την κατηγορία. Έχει χώρους για 4, είναι λειτουργικό, έχει ένα κινητήρα που ανταποκρίνεται σε κάθε χρήση χωρίς υπερβολική κατανάλωση, είναι άνετο και ευκολοδήγητο. Με την τιμή που έχει, μάλλον είναι εξασφαλισμένη η εμπορική του επιτυχία.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.citroen.gr


  UP