ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Hyundai Kona - Electric 65,4 kWh

Ηλεκτροκίνηση με ρεαλιστικούς στόχους         ..:: Σαββάτο, 05 Απριλίου 2025 ::..

Το νέο ηλεκτρικό Hyundai Kona διεκδικεί μια πειστική απάντηση στις εξελίξεις της εποχής, προσφέροντας ένα συνδυασμό διαστάσεων, χώρων, ποιότητας, εξοπλισμού και αυτονομίας που μπορούν να καλύψουν με επιτυχία τις ανάγκες μετακίνησης σε αστικό περιβάλλον, όπου η ηλεκτροκίνηση έχει προς το παρόν μεγαλύτερο νόημα, ενώ -υπό προϋποθέσεις (διαθεσιμότητα φορτιστών στη διαδρομή και προσεκτικός προγραμματισμός- θα επιτρέψει και ξεκούραστες μετακινήσεις εκτός πόλης

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Kona έδειξε πως η μετάβαση σε μια νέα εποχή δεν σημαίνει απαραίτητα και ρήξη με το παρελθόν. Μολονότι η ηλεκτρική του υπόσταση προέκυψε κάπου στο μέσο της καριέρας του, αποδείχθηκε μία από τις πιο εύστοχες και ολοκληρωμένες προτάσεις -όχι μόνο της κατηγορίας του, αλλά και του συνόλου των ηλεκτρικών μοντέλων. Επάνω σε αυτήν την παρακαταθήκη, λοιπόν, το νέο ηλεκτρικό Kona ξεκινά με ένα πρόσθετο ατού, καθώς η νέα γενιά του B-SUV της Hyundai εξελίχθηκε με επίκεντρο την ηλεκτρική έκδοση. Αυτό σημαίνει ότι το Kona προσφέρεται μεν και με θερμικούς κινητήρες, όμως η κατασκευή του έχει γίνει με γνώμονα τη βέλτιστη ενσωμάτωση και ενεργειακή απόδοση της ηλεκτρικής τεχνολογίας. Κάτι βέβαια που αποτυπώνεται σε αρκετά χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα στο γεγονός πως η ηλεκτρική έκδοση έχει πανομοιότυπες χωροταξικές προδιαγραφές με τις συμβατικές εκδόσεις παρά τη φιλοξενία της μεγάλης μπαταρίας. Χαρακτηριστική της εστίασης στην ηλεκτρική έκδοση είναι και η εξαιρετική για την κατηγορία αεροδυναμική απόδοση (Cd 0,27) που επιτυγχάνεται χάρη και σε τεχνολογικά στοιχεία όπως τα ενεργά πτερύγια. Η νέα γενιά έχει αποκτήσει έναν ιδιαίτερα ισχυρό οπτικό αντίκτυπο που βασίζεται στο ανάγλυφο της σιλουέτας με τους τονισμένους θόλους.

Εσωτερικό
Το ηλεκτρικό Kona διατηρεί ακέραιο το πλεονέκτημα των άφθονων χώρων ακόμη και για μια πολυμελή οικογένεια. Θετική είδηση αποτελεί το γεγονός πως ακέραια παραμένει και η χωρητικότητα των 466 λίτρων του εύκολα προσβάσιμου χώρου αποσκευών με το κανονικό σχήμα (προσθέστε άλλα 27 λίτρα στο εμπρός μέρος). Η σχεδίαση του εσωτερικού ακολουθεί το ίδιο μοτίβο με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Η διάταξη με τις δύο οθόνες 12,3'', στη λογική μιας ενιαίας κυρτής οθόνης για τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων και τις λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων, είναι πλέον χαρακτηριστικό στοιχείο. Η νέα έκδοση του λειτουργικού συστήματος που διαθέτει το Kona έχει πιο φρέσκα γραφικά και πιο εύχρηστη διάταξη των widjets για τις διάφορες λειτουργίες, παρόλο που το μενού παραμένει αρκετά σύνθετο, απαιτώντας κάποιο διάστημα εξοικείωσης. Αν και το σύστημα πολυμέσων έχει μια ευρεία παλέτα δυνατοτήτων και υπηρεσιών συνδεσιμότητας, θα πρέπει να σημειώσουμε την αδυναμία ασύρματης σύνδεσης των Android Auto και Apple CarPlay. Αυτό όμως που συμβάλλει θετικά στην εργονομία, είναι η πληθώρα φυσικών διακοπτών για βασικές λειτουργίες, αλλά και για τον κλιματισμό. Η ευστοχία της εργονομίας αποτυπώνεται επίσης στους άφθονους και χρηστικούς βοηθητικούς χώρους της βαθιάς κεντρικής κονσόλας, που έχει ωφεληθεί από τη μεταφορά του swift-by-wire επιλογέα μετάδοσης στην κολόνα του τιμονιού. Τα ποιοτικά υλικά στην καμπίνα, σε συνδυασμό με την προσεγμένη συναρμογή δίνουν μια αίσθηση στιβαρότητας.

Η τιμή του ηλεκτρικού Kona με την μεγάλη μπαταρία των 65 kWh ξεκινάει από 40.190 ευρώ χωρίς επιδότηση (36.190 με προσφορά που ισχύει αυτήν την εποχή), με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder και υποβοήθηση καθόδου, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και διατήρησης στο μέσον της λωρίδας, σύστημα παρακολούθησης κόπωσης οδηγού με κάμερα στο τιμόνι, σύστημα προειδοποίησης πιθανής εγκατάλειψης προσώπου στα πίσω καθίσματα, 7 αερόσακους (ο 7ος ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρες USB εμπρός και πίσω, συμβατότητα με smartphone και χειριστήρια στο τιμόνι, δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού, συναγερμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας. Σημαντικό ατού αποτελεί η κάλυψη από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών χωρίς όριο χιλιομέτρων και 8 ετών για την μπαταρία, όπως και τα 5 έτη δωρεάν οδικής βοήθειας.
Εργονομική αρτιότητα και ευρυχωρία που συνδυάζει τόσο με την ψηφιακή φρεσκάδα όσο και με τη λειτουργικότητα
Κινητήρας-κιβώτιο
Το ηλεκτρικό κύκλωμα του Kona EV διαθέτει αρχιτεκτονική 400 V και όχι 800 V όπως συμβαίνει στο Ioniq 5. Επίσης προσφέρει τη δυνατότητα τροφοδοσίας ηλεκτρικών συσκευών (Vehicle-to-Load) από την εσωτερική πρίζα στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας ή τον αντάπτορα που προσαρμόζεται στη θύρα φόρτισης. Επιπλέον, διαθέτει σύστημα ανάκτησης ενέργειας με λειτουργία i-Pedal και επιλογή ενεργής ρύθμισης της έντασης πέδησης. Η έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία των 65,4 kWh συνδυάζεται με σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα σταθερού μαγνήτη 218 ίππων και 255 Nm ροπής, που κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μονής σχέσης. Για ένα αυτοκίνητο με οικογενειακό πρόσημο η απόδοση είναι απόλυτα ικανοποιητική και η αλήθεια είναι πως παρά τα 1.773 κιλά του απόβαρου, το ηλεκτρικό Kona είναι κάτι παραπάνω από σβέλτο, όπως άλλωστε μαρτυρούν και τα 7,8'' που χρειάζεται προκειμένου να φτάσει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση. Εννοείται όμως πως αυτό που μετράει πραγματικά εδώ, είναι το πόσο μακριά μπορεί να φτάσει. Και εδώ το Kona τα καταφέρνει πολύ καλά με τα δεδομένα της εποχής. Μέσα στην πόλη η μέση κατανάλωση μπορεί πολύ εύκολα να κυμανθεί κάτω από τις 16 kWh/100 km, κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερα από 400 χιλιόμετρα αυτονομίας με μία φόρτιση. Σε πιο ανοιχτό δρόμο είδαμε τη μέση κατανάλωση να διαμορφώνεται στις 19,6 kWh/100 km, δηλαδή περίπου 330 χιλιόμετρα αυτονομίας. Η φόρτιση της μπαταρίας, χάρη στον ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW μπορεί να ολοκληρωθεί σε περίπου 6,5 ώρες σε φορτιστή AC, ενώ η μέγιστη ισχύς φόρτισης DC 102 kW, επιτρέπει την πλήρωση από 10% ως 80% σε 41 λεπτά σε ταχυφορτιστή αντίστοιχης ή μεγαλύτερης ισχύος.

Οδηγώντας
Το Kona EV προβάλλει στο δρόμο ένα ισορροπημένο και αποτελεσματικό οδηγικό προφίλ. Τα paddles πίσω από το τιμόνι επιτρέπουν την επιλογή της αυτόματα ρυθμιζόμενης ανάκτησης ενέργειας -ανάλογα με την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα- ή κάποιου από τα τέσσερα προγράμματα διαβαθμισμένης έντασης, με το ισχυρότερο i-Pedal να παρέχει δυνατότητα οδήγησης σχεδόν χωρίς φρένο. Αξίζει να σημειώσουμε πως η αίσθηση και η γραμμικότητα του πεντάλ του φρένου είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία των ηλεκτρικών μοντέλων. Η υποβοήθηση του τιμονιού είναι αρκετά τονισμένη, κάτι που επιδρά μεν θετικά στην ευκολία των ελιγμών του Kona μέσα στην πόλη, έχει ωστόσο κάποιο τίμημα στην πληροφόρηση που φτάνει στον οδηγό. Από την άλλη πλευρά το τιμόνι έχει ακρίβεια και βοηθά στην εκμετάλλευση του ισορροπημένου ζυγίσματος. Φυσικά το ηλεκτρικό Kona δεν είναι από τα αυτοκίνητα που θα σε προκαλέσουν να βυθίσεις το γκάζι, όμως αν επιλέξεις να το κάνεις, ανακαλύπτεις πως οι τεχνικοί της Hyundai έχουν κάνει περίφημη δουλειά. Ο συνδυασμός μηχανικής πρόσφυσης και ελέγχου της από τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι απόλυτα αρμονικός, το μπροστινό δεν δυστροπεί ακόμα και αν σημαδέψεις άτσαλα μέσα στη στροφή, ενώ η ανάρτηση είναι όσο σφιχτή χρειάζεται για να περιορίζει τις κλίσεις και να δίνει σαφήνεια στον έλεγχο του βαριού αμαξώματος, χωρίς ωστόσο να κουράζει. Η λειτουργία της ανάρτησης έχει βάθος, συνδυάζοντας τη συμπαγή και ποιοτική κύλιση με την άνεση και την ακρίβεια. Αυτό καθιστά το Kona άνετο μέσα στην πόλη, ξεκούραστο και ευθύβολο στο ταξίδι, αλλά και αποτελεσματικό σε κάθε είδους διαδρομή.
YΠEP
- Χώροι
- Ενεργειακή διαχείριση
- Δύναμη-επιδόσεις
- Χώρος αποσκευών
- Αυτονομία σε αστικό περιβάλλον
- Εξοπλισμός
- 5 χρόνια εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων
KATA
- Σκληρά υλικά στην καμπίνα
- Κάπως υπερβολική παρέμβαση των ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων
- Έλλειψη ρεζέρβας
Το στιβαρό πλαίσιο και η εύστοχη ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρουν ισορροπημένο οδηγικό χαρακτήρα
Συμπέρασμα
Το ηλεκτρικό Kona μας εξέπληξε ευχάριστα, αφού φαίνεται να έχει απαντήσεις για αρκετά ερωτήματα. Ευρύχωρο, καλοφτιαγμένο, προσεγμένο σχεδιαστικά και κυρίως αποδοτικό, ασφαλές και τεχνολογικά προικισμένο, δεν αφήνει χώρο στους επίδοξους επικριτές αφενός για την συνολική αξία του και αφετέρου για την ολοκληρωμένη υπόστασή του.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.hyundai.gr


  UP