ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::
VW Golf - 1.5 eTSI 150 PS
Σε πείσμα των καιρών ..:: Σαββάτο, 29 Μαρτίου 2025 ::..
Ανανεωμένο με σχεδιαστικές επεμβάσεις εξωτερικά και περισσότερo "hi tech" εσωτερικά, το διαχρονικό μπεστ σέλερ της VW, που εξακολουθεί να αντιστέκεται στη πλημμύρα των SUV, εξακολουθεί να είναι ένα από τα κορυφαία μικρομεσαία χάτσμπακ, με ποιότητα υψηλού επιπέδου, κύλιση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, εργονομία και λειτουργικότητα, καλές επιδόσεις με περιορισμένη κατανάλωση στην ήπια υβριδική έκδοση και οδική συμπεριφορά που δεν προβληματίζει ποτέ
Το Golf αποτελεί μία μάλλον εύκολη περίπτωση ανανέωσης για τους μηχανικούς της VW, αφού μιλάμε για ένα όνομα και ένα σχήμα διαχρονικά και αναγνωρίσιμα σε όλη την Ευρώπη αλλά και πέρα απ' αυτήν, καθώς και μία ποιότητα αυτοκινήτου υψηλού επιπέδου, που απλά εξελίσσεται βαθμιαία ώστε να συμβαδίζει και με τις τεχνολογικές εξελίξεις της κάθε εποχής. Η ανανέωση της 8ης γενιάς του μοντέλου, που συνέπεσε και με τα 50ά γενέθλιά του, αφορούσε λοιπόν τις συνηθισμένες σχεδιαστικές επεμβάσεις στο εμπρός και πίσω μέρος, σε φώτα, μάσκα, προφυλακτήρα κλπ., ένα νέο σύστημα πολυμέσων στο εσωτερικό με μια μεγάλη κεντρική οθόνη στο επάνω μέρος του ταμπλό, ένα νέο τιμόνι και ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων. Και, όπως πάντα, ανανέωση και της λίστας του εξοπλισμού με τα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα.
Εσωτερικό
Όπως και στην προηγούμενη γενιά του, το σημερινό μοντέλο προσφέρει επαρκείς χώρους για τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους (στο χώρο αποσκευών των 381 λίτρων), ανταποκρινόμενο πολύ καλά στην οικογενειακή χρήση για την οποία προορίζεται. Επαρκείς είναι επίσης και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Θα παρατηρήσουμε όμως ότι οι θήκες στις πόρτες έχουν κάπως άβολο σχήμα, καθώς «χώνονται» υπερβολικά προς τα πίσω και στενεύουν, με αποτέλεσμα αν μετακινηθεί ένα μικρό αντικείμενο προς τα εκεί να μπορείς να το πιάσεις δύσκολα. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και θα βολευτεί εύκολα κάθε οδηγός. Αναμενόμενη είναι φυσικά και πολύ καλή ποιότητα υλικών και κατασκευής, ενώ εικόνα της σύγχρονης τεχνολογίας στο εσωτερικό ενισχύεται με τη μεγάλη οθόνη και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η μόνη μας επιφύλαξη, που είχαμε επισημάνει και κατά τη δοκιμή το μοντέλο πριν την ανανέωση είναι ότι χρειάζεται μία περίοδος προσαρμογής στο αυτοκίνητο, ακόμα κι αν το προηγούμενο αυτοκίνητο του ιδιοκτήτη ήταν Golf, γιατί οι επιφάνειες αφής για τον έλεγχο κάποιων λειτουργιών απαιτούν προσοχή για να... αποφεύγεις την επαφή όταν δεν χρειάζεται! Θα επισημάνουμε επίσης ότι (ίσως λόγω της εξέλιξης των ηλεκτρονικών συστημάτων και της προσθήκης νέων) έχει γίνει πιο πολύπλοκος σε σύγκριση με τις παλιότερες γενιές του μοντέλου ο χειρισμός του υπολογιστή ταξιδιού (ο οποίος ήταν στο γκρουπ VW από τους καλύτερους και πληρέστερους της αγοράς) και χρειάζονται πολύ περισσότερες κινήσεις για να δεις τα στοιχεία που σε ενδιαφέρουν.
Η τιμή του 1.5 eTSI της δοκιμής μας ξεκινάει από 31.980 ευρώ, με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης ελιγμού αποφυγής εμποδίου, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, προβολείς τεχνολογίας LED cruise control, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα (ασύρματη) με Apple CarPlay και Android Auto, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, 2 επιπλέον θύρες USB πίσω για φόρτιση, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε εδώ ότι στον εξοπλισμό υπάρχει ρεζέρβα (ανάγκης), στοιχείο κατά τη γνώμη μας πολύ σημαντικό στην ελληνική πραγματικότητα. Θα επισημάνουμε επίσης ότι το αυτοκίνητο καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 4 ετών.
Εσωτερικό
Όπως και στην προηγούμενη γενιά του, το σημερινό μοντέλο προσφέρει επαρκείς χώρους για τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους (στο χώρο αποσκευών των 381 λίτρων), ανταποκρινόμενο πολύ καλά στην οικογενειακή χρήση για την οποία προορίζεται. Επαρκείς είναι επίσης και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Θα παρατηρήσουμε όμως ότι οι θήκες στις πόρτες έχουν κάπως άβολο σχήμα, καθώς «χώνονται» υπερβολικά προς τα πίσω και στενεύουν, με αποτέλεσμα αν μετακινηθεί ένα μικρό αντικείμενο προς τα εκεί να μπορείς να το πιάσεις δύσκολα. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και θα βολευτεί εύκολα κάθε οδηγός. Αναμενόμενη είναι φυσικά και πολύ καλή ποιότητα υλικών και κατασκευής, ενώ εικόνα της σύγχρονης τεχνολογίας στο εσωτερικό ενισχύεται με τη μεγάλη οθόνη και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η μόνη μας επιφύλαξη, που είχαμε επισημάνει και κατά τη δοκιμή το μοντέλο πριν την ανανέωση είναι ότι χρειάζεται μία περίοδος προσαρμογής στο αυτοκίνητο, ακόμα κι αν το προηγούμενο αυτοκίνητο του ιδιοκτήτη ήταν Golf, γιατί οι επιφάνειες αφής για τον έλεγχο κάποιων λειτουργιών απαιτούν προσοχή για να... αποφεύγεις την επαφή όταν δεν χρειάζεται! Θα επισημάνουμε επίσης ότι (ίσως λόγω της εξέλιξης των ηλεκτρονικών συστημάτων και της προσθήκης νέων) έχει γίνει πιο πολύπλοκος σε σύγκριση με τις παλιότερες γενιές του μοντέλου ο χειρισμός του υπολογιστή ταξιδιού (ο οποίος ήταν στο γκρουπ VW από τους καλύτερους και πληρέστερους της αγοράς) και χρειάζονται πολύ περισσότερες κινήσεις για να δεις τα στοιχεία που σε ενδιαφέρουν.
Η τιμή του 1.5 eTSI της δοκιμής μας ξεκινάει από 31.980 ευρώ, με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης ελιγμού αποφυγής εμποδίου, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, προβολείς τεχνολογίας LED cruise control, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα (ασύρματη) με Apple CarPlay και Android Auto, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, 2 επιπλέον θύρες USB πίσω για φόρτιση, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε εδώ ότι στον εξοπλισμό υπάρχει ρεζέρβα (ανάγκης), στοιχείο κατά τη γνώμη μας πολύ σημαντικό στην ελληνική πραγματικότητα. Θα επισημάνουμε επίσης ότι το αυτοκίνητο καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 4 ετών.
Κινητήρας-κιβώτιο
Το "e" μπροστά από το TSI στο όνομα του μοντέλου σημαίνει ότι πρόκειται για μία ήπια υβριδική έκδοση. Όπως και πριν, αυτή συνδυάζει το γνωστό βενζινοκινητήρα 1.5 TSI με τους 150 ίππους και το σύστημα μερικής απενεργοποίησης κυλίνδρων, με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V το οποίο περιλαμβάνει γεννήτρια/μίζα 13,5 kW (18,4 ίππων) και μπαταρία λιθίου. Τη μετάδοση αναλαμβάνει το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με 7 ταχύτητες. Γνωστός μας ήδη ο συγκεκριμένος κινητήρας, δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει παραπάνω από αξιοπρεπώς το Golf, προσφέροντας επιδόσεις (επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 8,4'') που εξασφαλίζουν ευκολία στην οδήγηση και ασφαλή προσπεράσματα. Αρκετά εύστροφος και με επαρκή ροπή (15,5 kgm από 1.500 ως 3.500 στροφές), παρουσιάζει στη συγκεκριμένη περίπτωση ακόμα καλύτερη απόκριση (ιδιαίτερα χαμηλά) χάρη στο υβριδικό σύστημα και η συνολική λειτουργία του είναι ακόμα πιο γραμμική. Σε συνδυασμό και με το γεγονός ότι το βελτιωμένο κιβώτιο DSG πραγματοποιεί ομαλές και γρήγορες αλλαγές και προσαρμόζεται αποτελεσματικά στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα, η οδήγηση του αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα ευχάριστη και ξεκούραστη. Όλα αυτά βοηθούν και στην συγκράτηση της κατανάλωσης σε χαμηλά επίπεδα για ένα αυτοκίνητο αυτού το μεγέθους και αυτής της ισχύος, χαμηλότερα από αυτά που είχαμε παρατηρήσει στη δοκιμή της ίδιας έκδοσης πριν την ανανέωση. Κατά την κίνηση στην πόλη μπορεί να πέσει εύκολα κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ. και σε επαρχιακό δρόμο κοντά στα 6! Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι 129-118 g/km, επιτρέποντας την καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας (και -ανάλογα με την έκδοση- ίσως και από τα τέλη κυκλοφορίας).
Οδηγώντας
Η έκδοση των 150 ίππων έχει πίσω ανάρτηση με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, που προφανώς εξασφαλίζει ακόμα καλύτερα αποτελέσματα, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την ποιότητα κύλισης, που είναι πολύ καλή και παραπέμπει σε μεγαλύτερη κατηγορία. Η πολύ καλή άνεση είναι επίσης ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει γενικά το Golf, στην περίπτωση όμως του «επετειακού» (για τα 50 χρόνια) Golf της δοκιμής μας, τα στάνταρ λάστιχα της βασικής έκδοσης, διαστάσεων 205/55 R16 έχουν αντικατασταθεί με τα ιδιαίτερα χαμηλοπρόφιλα 225/40 18, σε συνδυασμό και με με πιο «σπορ» ρύθμιση της ανάρτησης, με αποτέλεσμα να γίνονται αρκετά αισθητές οι -πολλές- ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων και η άνεση να υποβαθμίζεται σε μέτρια επίπεδα. Το έχουμε πει πολλές φορές και θα το επαναλάβουμε για μια ακόμα φορά, ότι δεν πιστεύουμε πως τα πολύ χαμηλού προφίλ λάστιχα με τις μεγάλες ζάντες -που συχνά επιλέγουν ως έξτρα οι έλληνες αγοραστές για λόγους αισθητικούς- είναι τα πιο κατάλληλα για τους ελληνικούς δρόμους, τουλάχιστον σε οικογενειακά αυτοκίνητα, γιατί υποβαθμίζουν αισθητά την άνεση που προσφέρουν τα αυτοκίνητα. Από την άλλη πλευρά κανένα παράπονο δεν έχουμε βέβαια για την οδική συμπεριφορά του Golf, που δεν θα προβληματίσει ποτέ τον οδηγό. Τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, η ουδέτερη συμπεριφορά, η απουσία απρόβλεπτων αντιδράσεων και τα πολύ καλά φρένα δημιουργούν μια εικόνα ασφάλειας και σιγουριάς, που κερδίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού. Αλλά και το τιμόνι, στην σπορ ρύθμιση του συστήματος επιλογής τρόπου οδήγησης, ικανοποιεί με την ακρίβεια και την πληροφόρηση που προσφέρει.
Το "e" μπροστά από το TSI στο όνομα του μοντέλου σημαίνει ότι πρόκειται για μία ήπια υβριδική έκδοση. Όπως και πριν, αυτή συνδυάζει το γνωστό βενζινοκινητήρα 1.5 TSI με τους 150 ίππους και το σύστημα μερικής απενεργοποίησης κυλίνδρων, με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V το οποίο περιλαμβάνει γεννήτρια/μίζα 13,5 kW (18,4 ίππων) και μπαταρία λιθίου. Τη μετάδοση αναλαμβάνει το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με 7 ταχύτητες. Γνωστός μας ήδη ο συγκεκριμένος κινητήρας, δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει παραπάνω από αξιοπρεπώς το Golf, προσφέροντας επιδόσεις (επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 8,4'') που εξασφαλίζουν ευκολία στην οδήγηση και ασφαλή προσπεράσματα. Αρκετά εύστροφος και με επαρκή ροπή (15,5 kgm από 1.500 ως 3.500 στροφές), παρουσιάζει στη συγκεκριμένη περίπτωση ακόμα καλύτερη απόκριση (ιδιαίτερα χαμηλά) χάρη στο υβριδικό σύστημα και η συνολική λειτουργία του είναι ακόμα πιο γραμμική. Σε συνδυασμό και με το γεγονός ότι το βελτιωμένο κιβώτιο DSG πραγματοποιεί ομαλές και γρήγορες αλλαγές και προσαρμόζεται αποτελεσματικά στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα, η οδήγηση του αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα ευχάριστη και ξεκούραστη. Όλα αυτά βοηθούν και στην συγκράτηση της κατανάλωσης σε χαμηλά επίπεδα για ένα αυτοκίνητο αυτού το μεγέθους και αυτής της ισχύος, χαμηλότερα από αυτά που είχαμε παρατηρήσει στη δοκιμή της ίδιας έκδοσης πριν την ανανέωση. Κατά την κίνηση στην πόλη μπορεί να πέσει εύκολα κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ. και σε επαρχιακό δρόμο κοντά στα 6! Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι 129-118 g/km, επιτρέποντας την καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας (και -ανάλογα με την έκδοση- ίσως και από τα τέλη κυκλοφορίας).
Οδηγώντας
Η έκδοση των 150 ίππων έχει πίσω ανάρτηση με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, που προφανώς εξασφαλίζει ακόμα καλύτερα αποτελέσματα, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την ποιότητα κύλισης, που είναι πολύ καλή και παραπέμπει σε μεγαλύτερη κατηγορία. Η πολύ καλή άνεση είναι επίσης ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει γενικά το Golf, στην περίπτωση όμως του «επετειακού» (για τα 50 χρόνια) Golf της δοκιμής μας, τα στάνταρ λάστιχα της βασικής έκδοσης, διαστάσεων 205/55 R16 έχουν αντικατασταθεί με τα ιδιαίτερα χαμηλοπρόφιλα 225/40 18, σε συνδυασμό και με με πιο «σπορ» ρύθμιση της ανάρτησης, με αποτέλεσμα να γίνονται αρκετά αισθητές οι -πολλές- ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων και η άνεση να υποβαθμίζεται σε μέτρια επίπεδα. Το έχουμε πει πολλές φορές και θα το επαναλάβουμε για μια ακόμα φορά, ότι δεν πιστεύουμε πως τα πολύ χαμηλού προφίλ λάστιχα με τις μεγάλες ζάντες -που συχνά επιλέγουν ως έξτρα οι έλληνες αγοραστές για λόγους αισθητικούς- είναι τα πιο κατάλληλα για τους ελληνικούς δρόμους, τουλάχιστον σε οικογενειακά αυτοκίνητα, γιατί υποβαθμίζουν αισθητά την άνεση που προσφέρουν τα αυτοκίνητα. Από την άλλη πλευρά κανένα παράπονο δεν έχουμε βέβαια για την οδική συμπεριφορά του Golf, που δεν θα προβληματίσει ποτέ τον οδηγό. Τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, η ουδέτερη συμπεριφορά, η απουσία απρόβλεπτων αντιδράσεων και τα πολύ καλά φρένα δημιουργούν μια εικόνα ασφάλειας και σιγουριάς, που κερδίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού. Αλλά και το τιμόνι, στην σπορ ρύθμιση του συστήματος επιλογής τρόπου οδήγησης, ικανοποιεί με την ακρίβεια και την πληροφόρηση που προσφέρει.
YΠEP
- Κινητήρας-επιδόσεις
- Καλό επτάρι κιβώτιο DSG
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Ποιότητα κύλισης
- Χώροι επιβατών
- Κορυφαία ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Κινητήρας-επιδόσεις
- Καλό επτάρι κιβώτιο DSG
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Ποιότητα κύλισης
- Χώροι επιβατών
- Κορυφαία ποιότητα
- Εξοπλισμός
KATA
- Ανάγκη προσαρμογής στις επιφάνειες αφής
- Τιμή πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας
- Θήκες με άβολο σχήμα στις πόρτες
- Ανάγκη προσαρμογής στις επιφάνειες αφής
- Τιμή πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας
- Θήκες με άβολο σχήμα στις πόρτες
Με «πάτημα» μεγαλύτερου αυτοκινήτου και απολύτως ασφαλή και προβλέψιμη συμπεριφορά, έχει και τη δύναμη για να την αξιοποιήσει
Συμπέρασμα
Το καλό γίνεται σε κάθε αντικατάσταση ή ανανέωση του Golf και καλύτερο και το ίδιο συμβαίνει και σε αυτήν την περίπτωση. Ένα αυτοκίνητο, που σχεδόν αποτελεί από μόνο του μια μάρκα μέσα στο γερμανικό γκρουπ, εξακολουθεί να ενθουσιάζει με την ποιότητα και τη λειτουργικότητά του και να προσφέρει σ' αυτήν την ισχυρότερη ήπια υβριδική έκδοση ένα πολύ καλό συνδυασμό επιδόσεων και οδικής συμπεριφοράς, σε συνδυασμό και με ένα τεχνολογικά σύγχρονο εσωτερικό κι ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Βεβαίως, σ' αυτήν την εποχή που έχουν ανέβει συνολικά οι τιμές των αυτοκινήτων, έχει ανέβει και η δική του αρκετά και μάλλον το έχει απομακρύνει από τις δυνατότητες αρκετών αγοραστών που θα το καλόβλεπαν. Αλλά αυτό είναι ένα ευρύτερο πρόβλημα, που δυστυχώς δεν αφορά μόνο τη VW και το Golf...
Το καλό γίνεται σε κάθε αντικατάσταση ή ανανέωση του Golf και καλύτερο και το ίδιο συμβαίνει και σε αυτήν την περίπτωση. Ένα αυτοκίνητο, που σχεδόν αποτελεί από μόνο του μια μάρκα μέσα στο γερμανικό γκρουπ, εξακολουθεί να ενθουσιάζει με την ποιότητα και τη λειτουργικότητά του και να προσφέρει σ' αυτήν την ισχυρότερη ήπια υβριδική έκδοση ένα πολύ καλό συνδυασμό επιδόσεων και οδικής συμπεριφοράς, σε συνδυασμό και με ένα τεχνολογικά σύγχρονο εσωτερικό κι ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Βεβαίως, σ' αυτήν την εποχή που έχουν ανέβει συνολικά οι τιμές των αυτοκινήτων, έχει ανέβει και η δική του αρκετά και μάλλον το έχει απομακρύνει από τις δυνατότητες αρκετών αγοραστών που θα το καλόβλεπαν. Αλλά αυτό είναι ένα ευρύτερο πρόβλημα, που δυστυχώς δεν αφορά μόνο τη VW και το Golf...
Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επίσημο Site https://www.vw.gr
-
Κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση
