ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes E Class - 220d

Ο πήχης ανεβαίνει!         ..:: Σαββάτο, 22 Μαρτίου 2025 ::..

Κάθε νέα γενιά της E Class ανεβάζει ψηλότερα τον πήχη της πολυτελούς κατηγορίας και η νέα E συνεχίζει την παράδοση, προσφέροντας ένα κορυφαίο συνδυασμό ποιότητας και λειτουργικότητας, ασφάλειας και άνεσης, ένα πολύ υψηλό επίπεδο στάνταρ εξοπλισμό και ακόμα μεγαλύτερο κατάλογο από έξτρα, ενώ η ντίζελ έκδοση με το ήπιο υβριδικό σύστημα προσφέρει τις επιδόσεις που περιμένει κανείς από μία ακριβή λιμουζίνα σε συνδυασμό με μία εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση για αυτοκίνητο αυτού του επιπέδου

Κάθε νέα γενιά της E-Class είναι ένα ορόσημο για τη Mercedes, με δεδομένο ότι μιλάμε για το πιο εμβληματικό της αυτοκίνητο, που αποτελεί το «μπεστ σέλερ» της (περισσότερα από 16 εκατομμύρια αυτοκίνητα από το 1946 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά). Καλή, λοιπόν, η ηλεκτροκίνηση, αλλά μέχρι να υλοποιηθούν όσα μας υπόσχονται οι νομοθέτες που την προωθούν, η Mercedes δεν υπήρχε περίπτωση να αφήσει χωρίς διάδοχο το μπεστ σέλερ της, με απλές ενέσεις... μπότοξ για ένα φρεσκάρισμα, οπότε προχώρησε στη δημιουργία μιας νέας -11ης- γενιάς, βασισμένης σε μια τροποποιημένη έκδοση της πλατφόρμας που χρησιμοποιεί η C-Class και η GLC και εφοδιασμένης με ό,τι πιο σύγχρονο παρέχει η υπάρχουσα τεχνολογία. Με μήκος 5 μέτρα παρά κάτι (4,969 μ.), το νέο μοντέλο έχει μεταξόνιο 2.961 χιλιοστών, μεγαλύτερο κατά 20 χιλιοστά από αυτό του προηγούμενου. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η πολύ καλή αεροδυναμική του αμαξώματος, με συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cx 0,23.

Εσωτερικό
Όταν ένα μεγάλο και ευρύχωρο αυτοκίνητο γίνεται ακόμα μεγαλύτερο (ιδιαίτερα με αύξηση του μεταξονίου) είναι προφανές ότι οι μεγάλοι χώροι γίνονται ακόμα μεγαλύτεροι. Δεν θα ασχοληθούμε λοιπόν και πολύ με τους χώρους των επιβατών, που ούτως ή άλλως είναι πολύ μεγάλοι (για 4 επιβάτες φυσικά, αφού το μεγάλο τούνελ πίσω δεν επιτρέπει τη μετακίνηση ενός 5ου επιβάτη στη μέση πίσω με την άνεση που αρμόζει σε μια λιμουζίνα της Mercedes). Αυτό που έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία είναι η συνολική ποιότητα και λειτουργικότητα που προσφέρει το αυτοκίνητο στον οδηγό και τους επιβάτες. Από την άψογη θέση οδήγησης και τη συνολική άνεση με την οποία μεταφέρονται όλοι οι επιβαίνοντες, μέχρι τον πλούσιο εξοπλισμό και την κορυφαία ποιότητα κατασκευής και υλικών, που τονίζει ανά πάσα στιγμή το γεγονός ότι βρίσκεσαι μέσα σε μια λιμουζίνα γοήτρου. Δύο μικρές παρατηρήσεις θα κάνουμε μόνο. Αφενός ότι και εδώ οι θήκες στις πόρτες έχουν αυτήν την άβολη επέκταση προς τα πίσω που συναντάμε τελευταία σε αρκετά αυτοκίνητα, η οποία στενεύει και δυσκολεύει το χέρι που θα προσπαθήσει να πιάσει κάποιο αντικείμενο που βρίσκεται εκεί (ευτυχώς στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτή δεν είναι τόσο βαθιά όσο σε άλλα αυτοκίνητα). Και αφετέρου -κάτι που υπήρχε ήδη και στο προηγούμενο μοντέλο- θα επισημάνουμε ότι χρειάζεται κάποια προσαρμογή για να αποφύγει κανείς να ενεργοποιεί κατά λάθος τους διακόπτες με λειτουργία αφής που βρίσκονται στο τιμόνι, αλλάζοντας χωρίς να το θέλει σταθμό στο ραδιόφωνο, ενδείξεις στον υπολογιστή ταξιδιού κλπ. Ο χώρος αποσκευών των 540 λίτρων ανταποκρίνεται προφανώς πολύ καλά στις ανάγκες των επιβατών, ενώ και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι επαρκείς.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 69.100 ευρώ με ένα επίπεδο εξοπλισμού που προφανώς δεν αφήνει περιθώρια για παράπονο, αν και μπορεί μετά κανείς να προσθέσει ό,τι μπορεί να φανταστεί σε έξτρα, από τον μεγάλο κατάλογο προαιρετικού εξοπλισμού που του προτείνει η εταιρεία. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ελέγχου νεκρού σημείου, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα προστασίας πεζών, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής, τους συνηθισμένους αερόσακους συν αερόσακο γονάτων οδηγού και κεντρικό αερόσακο εμπρός, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αισθητήρες στάθμευσης, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, κάθισμα συνοδηγού με αισθητήρα βάρους, προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, θύρες USB, Βluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η μόνη έλλειψη, ως συνήθως στις μέρες μας, είναι αυτή της ρεζέρβας. Δεν μπορούμε τέλος να μη σταθούμε για λίγο στην (προαιρετική) γιγαντιαία οθόνη MBUX Hyperscreen που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας και ανεβάζει σε νέα επίπεδα την εικόνα hi tech που χαρακτηρίζει το εσωτερικό των σύγχρονων αυτοκινήτων. Αυτή καταλαμβάνει το σύνολο σχεδόν του εμπρός μέρους του ταμπλό, συνενώνοντας σε μία ενιαία επιφάνεια πολλές επιμέρους οθόνες, με αποτέλεσμα μία καμπύλη οθόνη εύρους 141 εκατοστών. Έτσι δίνει τη δυνατότητα ακόμα και στον συνοδηγό, που έχει εμπρός του δικό του «χώρο λειτουργίας», να μπορεί να χειρίζεται εύκολα κάποιες λειτουργίες που δεν επηρεάζουν την οδήγηση του αυτοκινήτου, όπως π.χ. επιλογή μουσικής ή επιλογή προορισμού για το σύστημα πλοήγησης. Το σημαντικό είναι ότι το μέγεθος της οθόνης κάνει περιττή τη μεταφορά σε υπομενού, αφού όλες οι σημαντικές εφαρμογές εμφανίζονται στο επάνω μέρος της.
Άφθονοι χώροι και κορυφαία ποιότητα στο εσωτερικό, ενώ στο ταμπλό δεσπόζει -ως στοιχείο του έξτρα εξοπλισμού- η νέα γιγαντιαία οθόνη MBUX
Κινητήρας-κιβώτιο
Ήδη στην προηγούμενη γενιά μας είχε ενθουσιάσει η ντίζελ 220 d που είχαμε δοκιμάσει και το ίδιο συνέβη και τώρα, που ο εξαιρετικός 2λιτρος ντίζελ των 197 ίππων αποτελεί μέρος ενός ήπιου υβριδικού συστήματος σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 17 kW (23 ίππων), αποδεικνύοντας με τον εντυπωσιακό σχεδιασμό επιδόσεων-χαμηλής κατανάλωσης που προσφέρει, πόσο λάθος ήταν η προσπάθεια μερικών για κατάργηση του ντίζελ, πριν υπάρξει αξιόπιστη εναλλακτική. Το σύστημα εντυπωσιάζει με τη δύναμη, την ευστροφία και την ελαστικότητά του, εξασφαλίζοντας πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 7,6'') αλλά και κάνοντας ευχάριστη και ξεκούραστη την οδήγηση, σε συνδυασμό και με το πολύ καλό 9άρι αυτόματο κιβώτιο της Mercedes. Αυτό όμως που εντυπωσιάζει ακόμα περισσότερο είναι η εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση που μπορεί να πετύχει κανείς με αυτό το τόσο μεγάλο και δυνατό αυτοκίνητο, με το οποίο μπορεί να κινηθεί σε αστικό περιβάλλον καταναλώνοντας κοντά στα 6 λίτρα/100 χλμ. και σε ένα επαρχιακό δρόμο με ταχύτητες 70-100 χλμ./ώρα να πέσει και κοντά στα 5,5! Στον αυτοκινητόδρομο προφανώς η κατανάλωση εξαρτάται από την ταχύτητα του αυτοκινήτου (όχι όμως τόσο έντονα όσο στα SUV, που έχουν πολύ μεγαλύτερη αεροδυναμική αντίσταση) και πάλι όμως είναι πολύ χαμηλή για ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και των επιδόσεων. Αυτό αντανακλάται και στις αρκετά χαμηλές τυποποιημένες εκπομπές CO2, που ήταν 129 g/km στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας (ασχέτως κινητήρα κάθε έκδοση μετριέται ξεχωριστά για τις εκπομπές CO2, λόγω της διαφοράς στο βάρος, άρα και την κατανάλωση, που συνεπάγεται ο έξτρα εξοπλισμός), επιτρέποντας έτσι και την καθημερινή είσοδό του στο δακτύλιο της Αθήνας! Σε συνδυασμό και με το αρκετά μεγάλο ρεζερβουάρ των 66 λίτρων, μπορεί λοιπόν κανείς να ταξιδέψει για 900-1.000 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό!.

Οδηγώντας
Αυτό που πάντα χαρακτήριζε την E, ήταν ένας εξαιρετικός συνδυασμός άνεσης υψηλού επιπέδου και καλής οδικής συμπεριφοράς, που σε κάθε γενιά γινόταν όλο και καλύτερος. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση, λοιπόν, το εξαιρετικό στήσιμο του πλαισίου με την πίσω κίνηση και τα προηγμένα συστήματα αναρτήσεων (μπροστινή ανάρτηση με 4 συνδέσμους στηριγμένη σε υποπλαίσιο, σύστημα πολλαπλών συνδέσμων με 5 συνδέσμους πίσω) προσφέρει την άνεση που περιμένει κανείς από μια λιμουζίνα πολυτελείας και μία οδική συμπεριφορά υπεράνω κριτικής, με πολύ υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις, που δεν θα αιφνιδιάσει ποτέ τον οδηγό. Σε καμία περίπτωση δεν αισθάνεσαι το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου, που είναι τελικά ιδιαίτερα ευκολοδήγητο όσο και ευχάριστο στην οδήγηση, με τα ηλεκτρονικά συστήματα που διαθέτει να ενισχύουν ακόμα περισσότερο το υψηλό αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει. Επίσης, σε σύγκριση με παλαιότερα μοντέλα της Mercedes, το τιμόνι, που προσφέρει καλή αίσθηση και ακρίβεια, έχει λίγο καλύτερη επαναφορά στις στροφές (όχι πάντως όσο θα θέλαμε), κάτι που είχαμε διαπιστώσει και στην προηγούμενη γενιά του μοντέλου. Τα φρένα φυσικά είναι εξαιρετικά, αλλά αυτό είναι κάτι που θεωρούμε πλέον δεδομένο σε μία Mercedes!
YΠEP
- Κινητήρας-επιδόσεις
- Ποιότητα
- Άνεση
- Οδική συμπεριφορά
- Ασφάλεια
- Χώροι
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Θήκες στις πόρτες με κάπως άβολο σχήμα
Επιδόσεις υψηλού επιπέδου από τον δυνατό ντίζελ κι ένας εξαιρετικός συνδυασμός άνεσης-οδικής συμπεριφοράς
Συμπέρασμα
Ως συνήθως, κάθε νέα γενιά της E Class ανεβάζει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη στη μεγάλη πολυτελή κατηγορία, κάτι που αποτελεί πάντα στόχο της Mercedes, η οποία χρησιμοποιεί σ' αυτό το μοντέλο ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει από πλευράς τεχνολογίας. Τα κορυφαία ποιοτικά χαρακτηριστικά του θεωρούνται εκ των προτέρων δεδομένα, όπως και ο συνδυασμός άνεσης και υψηλού επιπέδου οδικής συμπεριφοράς που προσφέρει, τα επίπεδα ασφαλείας επίσης, ενώ η προσαρμογή του στο πνεύμα της εποχής είναι προφανής στο εσωτερικό, ιδιαίτερα όταν επιλεγεί η εντυπωσιακή γιγαντιαία οθόνη MBUX Hyperscreen, αλλά και στον εντυπωσιακό συνδυασμό πολύ καλών επιδόσεων και πολύ χαμηλής κατανάλωσης, που φαίνεται απίστευτη για τόσο μεγάλο και δυνατό αυτοκίνητο. Φυσικά όλα αυτά έχουν ένα τίμημα, ιδιαίτερα υψηλό για τη μεγάλη πλειοψηφία των αγοραστών, που μπορούν απλώς να θαυμάσουν αυτό το κορυφαίο απόσταγμα αυτοκινητικής τεχνολογίας, το οποίο πολύ λίγοι μπορούν να αποκτήσουν.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mercedes-benz.gr


  UP