ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ::

Οδηγούμε το BYD Atto 2

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Παρασκευή, 21 Μαρτίου 2025 ::..
Η αντιπροσωπεία της BYD οργάνωσε μία εκδήλωση για την παρουσίαση στους έλληνες δημοσιογράφους του νέου μικρού ηλεκτρικού SUV της μάρκας, του Atto 2, που παρουσιάστηκε πρόσφατα στην έκθεση αυτοκινήτου των Βρυξελλών, με την ευκαιρία του λανσαρίσματος του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά. Το νέο μοντέλο, που διατίθεται προς το παρόν σε μια έκδοση από πλευράς ισχύος κινητήρα και χωρητικότητας μπαταρίας, προσφέρεται σε τιμή που ξεκινάει από 29.990 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση (22.735 με την επιδότηση). Ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας με αυτόματη πέδηση, σύστημα εποπτείας τυφλού σημείου, σύστημα προειδοποίησης εξόδου επιβατών, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ελέγχου ορίου ταχύτητας και αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματους καθαριστήρες και φώτα τεχνολογίας LED, αυτόματους προβολείς, κάμερα οπισθοπορείας, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα εμπρός, πανοραμική ηλιοροφή με ηλεκτρικό σκιάδιο, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 4 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.


Αν και θεωρητικά το Atto 2 ανήκει στην κατηγορία των μικρών (B) SUV, στην πράξη κινείται ανάμεσα στη μικρή και τη μικρομεσαία κατηγορία, έχοντας μήκος 4,31 μ., δηλαδή 14,5 εκ. μικρότερο από αυτό του μικρομεσαίου Atto 3. Αυτές οι διαστάσεις, σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 1.675 χιλιοστών, το υπερυψωμένο αμάξωμα και το εντελώς επίπεδο δάπεδο που χαρακτηρίζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εξασφαλίζουν άνετους χώρους για τέσσερις ενήλικους επιβάτες, ακόμα κι αν είναι μεγαλόσωμοι. Ταυτόχρονα ο χώρος αποσκευών των 400 λίτρων, είναι επίσης πολύ καλός για την κατηγορία και παραπέμπει σε μικρομεσαίο οικογενειακό χάτσμπακ. Στην ουσία δηλαδή το αυτοκίνητο μπορεί να καλύψει και αστικές ανάγκες, αλλά και μετακινήσεις εκτός πόλης (όταν το επιτρέψει η ανάπτυξη των σχετικών υποδομών) ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο. Κάτι στο οποίο συναινεί και το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, και σε συστήματα ασφαλείας και οδηγικά βοηθήματα, και σε επίπεδο πληροφόρησης, ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι το γεγονός ότι η μπαταρία είναι ενσωματωμένη στο πλαίσιο του αυτοκινήτου, με το επάνω κάλυμμά της να λειτουργεί ως δάπεδο για το χώρο επιβατών, συμβάλλοντας έτσι αφενός στον περιορισμό του βάρους (το Atto 2 έχει βάρος 1.570 κιλά) και αφετέρου στην αύξηση της ακαμψίας του αμαξώματος.

Από πλευράς μηχανικών μερών το Atto 2 χρησιμοποιεί ένα κινητήρα 130 kW (177 ίππων), τοποθετημένο εμπρός. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 7,9'' και μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Ο κινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία χωρητικότητας 45,1 kWh (η BYD έχει ανακοινώσει ότι θα υπάρξει σύντομα και μία επιπλέον έκδοση με μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας), τεχνολογίας τύπου Blade Battery με φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP), ο οποίος εξασφαλίζει σε σύγκριση με τις άλλες μπαταρίες λιθίου μεγαλύτερη θερμική αντοχή και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, επιτρέποντας περισσότερους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης. Η αυτονομία του αυτοκινήτου στο τυποποιημένο κύκλο δοκιμών είναι 312 χιλιόμετρα. Στον περιορισμό κατανάλωσης ενέργειας συμβάλλει και η ύπαρξη αντλίας θερμότητας στο στάνταρ εξοπλισμό για το σύστημα θέρμανσης-κλιματισμού. Σημειώνουμε επίσης, ότι η μπαταρία υποστηρίζει φόρτιση V2L (Vehicle-to-Load), επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να χρησιμοποιηθεί ως φορητό τροφοδοτικό ρεύματος για τη λειτουργία ηλεκτρικών συσκευών. Οι αναρτήσεις του αυτοκινήτου είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ τα φρένα είναι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και απλοί δίσκοι πίσω.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσίασης του αυτοκινήτου είχαμε την ευκαιρία για μια σύντομη οδηγική επαφή με αυτό σε αστικό περιβάλλον (κυρίως στην παραλιακή λεωφόρο της Αθήνας). Η πρώτη εντύπωση είναι ότι πρόκειται για ένα ακόμα προσεγμένο ποιοτικά αυτοκίνητο από τη BYD, που μπορεί να χαρακτηριστεί ως πλούσια εξοπλισμένο για την κατηγορία, ενώ και η θέση οδήγησης είναι καλή και μπορεί να ρυθμιστεί με ακρίβεια για κάθε οδηγό, χάρη στο ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα. Επιπλέον οι χώροι που προσφέρει το εσωτερικό είναι πολύ καλοί, όπως διαπιστώσαμε στην πράξη, μεταφέροντας στο πίσω κάθισμα ένα συνάδελφο ύψους 1,90 μ. Ο κινητήρας είναι αρκετά δυνατός (άλλωστε η δύναμη και οι καλές επιδόσεις είναι χαρακτηριστικό όλων σχεδόν των ηλεκτρικών αυτοκινήτων) και η μέση κατανάλωση της διαδρομής μας (με 3 άτομα στο εσωτερικό και γενικά ήρεμη οδήγηση) ήταν κάτω από 10 kWh/100 χλμ., γεγονός που σημαίνει ότι η αυτονομία που αναφέρει εταιρεία είναι μάλλον αρκετά ρεαλιστική. Τέλος, από πλευράς οδικών χαρακτηριστικών, θα αναφέρουμε ότι το αυτοκίνητο είναι πολύ ευκολοδήγητο, η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή για ηλεκτρικό και μάλιστα μικρό, το τιμόνι μάλλον ελαφρύ και τα φρένα αποτελεσματικά. Περισσότερες λεπτομέρειες όταν το πάρουμε για αναλυτική δοκιμή...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP