ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::
Ford Puma 1.0 Ecoboost Hybrid 125 - Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid
Παράλληλοι βίοι, διαφορετική στόχευση ..:: Σαββάτο, 08 Μαρτίου 2025 ::..
Έχουν κατακλύσει την ελληνική αγορά και δικαίως, αφού αποτελούν ό,τι πιο κοντά υπάρχει σε αυτό που θέλει σήμερα ο σύγχρονος αγοραστής, όπως συμπαγή SUV συσκευασία, πρακτικότητα, ευελιξία στην πόλη και δυνατότητες απόδρασης έξω από αυτή, οπότε η σύγκριση είναι αναπόφευκτη, αν και οι διαφορές δεν είναι αμελητέες
Τα B-SUV ξεπερνούν και επίσημα πλέον σε προτίμηση τα παραδοσιακά σούπερ μίνι στη χώρα μας, δημιουργώντας νέα δεδομένα στο αυτοκινητικό τοπίο. Όχι τόσο μικρά αλλά και σε καμία περίπτωση μεγάλα, σχετικά προσιτά αλλά όχι φθηνά, μεταφέρουν αξιοπρεπώς και με ασφάλεια την ελληνική φαμίλια με τα μπαγκάζια της χωρίς μεμψιμοιρίες. Τα δύο συγκεκριμένα μοντέλα του συγκριτικού, μπορεί τυπικά να ανήκουν στην ίδια κατηγορία, απέχουν όμως αισθητά σε φιλοσοφία και κοινό, κάτι που τα καθιστά εν μέρει ξεχωριστά. Τα Ford και Toyota αποτελούν δυο διαφορετικές αυτοκινητικές σχολές, στοιχείο που δεν διαφοροποιείται ούτε στα best sellers τους, τα Puma και Yaris Cross. Οι Toyotάκηδες ορκίζονται σε ένα άτρωτο ρηξικέλευθο κατασκευαστικό υπόβαθρο, με σημαία την διαχρονική εύρυθμη λειτουργία, την αξιοπιστία και την τεχνολογική πιστότητα. Από την άλλη, οι πιστοί της Ford έχουν μάθει στην άρτια μηχανολογική κατάρτιση, στο «αθλητικό στήσιμο» και στην σύνδεση οδηγού - οχήματος με ένα μοναδικό τρόπο. Ακόμη κι αν έχουμε να κάνουμε με δυο οικογενειακά B-SUV, αυτές οι σταθερές που προαναφέραμε δεν αλλάζουν και τελικά είναι εκείνες που δίνουν το στίγμα της διαφορετικής προσέγγισης, γέρνοντας στο τέλος της ημέρας την ζυγαριά προς την μια ή την άλλη πλευρά.
Εσωτερικά
Το Puma διαθέτει εκσυγχρονισμένο «αέρα» στο εσωτερικό, υιοθετώντας μάλιστα όλα εκείνα τα στοιχεία (ψηφιακά όργανα 12,8'', οθόνη αφής 12'', θύρες USB, σύστημα πολυμέσων SYNC 4 με δορυφορική πλοήγηση και σύνδεση του smartphone μέσω Bluetooth) που θεωρούνται σήμερα απαραίτητα και αναζητούν ολοένα και περισσότεροι αγοραστές. Έστω κι αν τα πολλά μενού στην οθόνη αφής απαιτούν κάποιο διάστημα εξοικείωσης. Επιπλέον, το εσωτερικό του χαρακτηρίζεται από μια ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής υλικών και συναρμολόγησης, η οποία οπτικά μοιάζει να κερδίζει στα σημεία την αντίστοιχη του Toyota. Κάτι παρόμοιο ισχύει και σε τεχνολογικό επίπεδο (η οθόνη αφής στο Yaris Cross είναι 8'' στη βασική έκδοση και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μόλις 4,2''). Από την άλλη, η πρακτικότητα, η εξαιρετική συναρμογή και η έξυπνη σχεδίαση, δημιουργούν ένα πολυχρηστικό εσωτερικό στο Yaris Cross. Σε ότι αφορά το ψηφιακό γίγνεσθαι, το λειτουργικό και τα γραφικά του συστήματος πολυμέσων, δείχνουν κάπως παρωχημένα, συγκριτικά με το σύγχρονο σύστημα του Ford. Στο ιαπωνικό B-SUV, αρκετοί είναι οι χώροι για μικροπράγματα στην καμπίνα, ενώ αρκετά προσεγμένη είναι και η ποιότητα-συναρμογή του εσωτερικού, όπως μας συνηθίζει άλλωστε η φίρμα στα μοντέλα της, χωρίς όμως πολυτέλειες. Και τα δυο αυτοκίνητα διακρίνονται για την γεροδεμένη κατασκευή τους, ενώ οι χώροι για τους ενήλικους επιβάτες ικανοποιούν και στα δυο, φιλοξενώντας χωρίς πρόβλημα τέσσερα άτομα. To χωροταξικό προβάδισμα καταλήγει στο Ford, στο οποίο νιώθεις λίγο περισσότερο «αέρα» κυρίως για τα πόδια σου. Η θέση οδήγησης και η περιμετρική ορατότητα είναι καλές και στα δυο αυτοκίνητα. Το Puma προηγείται στην πρώτη περίπτωση και το Yaris Cross στη δεύτερη. Ο χώρος αποσκευών του ευρωπαϊκού SUV ανέρχεται στα 402 λίτρα (397 στο Yaris Cross), αλλά ο έξυπνος κρυφός χώρος που προσφέρει το Megabox, προσθέτει επιπλέον 80 λίτρα. Θήκες για μικροπράγματα εννοείται πως θα βρεις και εδώ, όχι όμως τόσο «ανοιχτές» όσο αυτές του Toyota.
Η τιμή του Puma Hybrid 125 ξεκινά από τα 23.647 ευρώ. Ο εξοπλισμός του είναι ιδιαίτερα πλούσιος και περιλαμβάνει ESP με hill holder, υποβοήθηση έναντι σύγκρουσης και αυτόματο φρενάρισμα μετά από σύγκρουση Post Impact Braking, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης επαναφοράς, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση και πεζών και δικύκλων, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης (Drive Mode Selector), αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς πλήρως LED με αυτόματη αλλαγή μεγάλης σκάλας προβολέων, φώτα LED πίσω, ζάντες αλουμινίου 17'', σύστημα πολυμέσων Sync 4 με οθόνη αφής 12" με δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων, πλοήγηση και ασύρματη σύνδεση Apple Car Play & Android Auto, ενσωματωμένο modem (5G), ψηφιακό ραδιόφωνο (6 ηχεία), 2 θύρες USB, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ηλεκτρικά παράθυρα, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί με 2 παθητικά κλειδιά, ηλεκτρικούς καθρέφτες αισθητήρες απόστασης στάθμευσης πίσω, κάμερα οπισθοπορείας κλπ. Το Puma καλύπτεται με εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών. Η τιμή του δικίνητου υβριδικού Yaris Cross ξεκινάει από τα 24.270 ευρώ, με γενναίο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει, ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από την λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σήματος κυκλοφορίας, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς, ζάντες αλουμινίου, προσαρμοζόμενο cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, οθόνη αφής 8'', θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Το Yaris Cross Hybrid καλύπτεται από 6ετή εργοστασιακή εγγύηση (ή 180.000 χλμ.) και εγγύηση 11 ετών για τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος, όπως και δωρεάν οδική βοήθεια για 3 έτη.
Εσωτερικά
Το Puma διαθέτει εκσυγχρονισμένο «αέρα» στο εσωτερικό, υιοθετώντας μάλιστα όλα εκείνα τα στοιχεία (ψηφιακά όργανα 12,8'', οθόνη αφής 12'', θύρες USB, σύστημα πολυμέσων SYNC 4 με δορυφορική πλοήγηση και σύνδεση του smartphone μέσω Bluetooth) που θεωρούνται σήμερα απαραίτητα και αναζητούν ολοένα και περισσότεροι αγοραστές. Έστω κι αν τα πολλά μενού στην οθόνη αφής απαιτούν κάποιο διάστημα εξοικείωσης. Επιπλέον, το εσωτερικό του χαρακτηρίζεται από μια ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής υλικών και συναρμολόγησης, η οποία οπτικά μοιάζει να κερδίζει στα σημεία την αντίστοιχη του Toyota. Κάτι παρόμοιο ισχύει και σε τεχνολογικό επίπεδο (η οθόνη αφής στο Yaris Cross είναι 8'' στη βασική έκδοση και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μόλις 4,2''). Από την άλλη, η πρακτικότητα, η εξαιρετική συναρμογή και η έξυπνη σχεδίαση, δημιουργούν ένα πολυχρηστικό εσωτερικό στο Yaris Cross. Σε ότι αφορά το ψηφιακό γίγνεσθαι, το λειτουργικό και τα γραφικά του συστήματος πολυμέσων, δείχνουν κάπως παρωχημένα, συγκριτικά με το σύγχρονο σύστημα του Ford. Στο ιαπωνικό B-SUV, αρκετοί είναι οι χώροι για μικροπράγματα στην καμπίνα, ενώ αρκετά προσεγμένη είναι και η ποιότητα-συναρμογή του εσωτερικού, όπως μας συνηθίζει άλλωστε η φίρμα στα μοντέλα της, χωρίς όμως πολυτέλειες. Και τα δυο αυτοκίνητα διακρίνονται για την γεροδεμένη κατασκευή τους, ενώ οι χώροι για τους ενήλικους επιβάτες ικανοποιούν και στα δυο, φιλοξενώντας χωρίς πρόβλημα τέσσερα άτομα. To χωροταξικό προβάδισμα καταλήγει στο Ford, στο οποίο νιώθεις λίγο περισσότερο «αέρα» κυρίως για τα πόδια σου. Η θέση οδήγησης και η περιμετρική ορατότητα είναι καλές και στα δυο αυτοκίνητα. Το Puma προηγείται στην πρώτη περίπτωση και το Yaris Cross στη δεύτερη. Ο χώρος αποσκευών του ευρωπαϊκού SUV ανέρχεται στα 402 λίτρα (397 στο Yaris Cross), αλλά ο έξυπνος κρυφός χώρος που προσφέρει το Megabox, προσθέτει επιπλέον 80 λίτρα. Θήκες για μικροπράγματα εννοείται πως θα βρεις και εδώ, όχι όμως τόσο «ανοιχτές» όσο αυτές του Toyota.
Η τιμή του Puma Hybrid 125 ξεκινά από τα 23.647 ευρώ. Ο εξοπλισμός του είναι ιδιαίτερα πλούσιος και περιλαμβάνει ESP με hill holder, υποβοήθηση έναντι σύγκρουσης και αυτόματο φρενάρισμα μετά από σύγκρουση Post Impact Braking, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης επαναφοράς, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση και πεζών και δικύκλων, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης (Drive Mode Selector), αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς πλήρως LED με αυτόματη αλλαγή μεγάλης σκάλας προβολέων, φώτα LED πίσω, ζάντες αλουμινίου 17'', σύστημα πολυμέσων Sync 4 με οθόνη αφής 12" με δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων, πλοήγηση και ασύρματη σύνδεση Apple Car Play & Android Auto, ενσωματωμένο modem (5G), ψηφιακό ραδιόφωνο (6 ηχεία), 2 θύρες USB, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ηλεκτρικά παράθυρα, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί με 2 παθητικά κλειδιά, ηλεκτρικούς καθρέφτες αισθητήρες απόστασης στάθμευσης πίσω, κάμερα οπισθοπορείας κλπ. Το Puma καλύπτεται με εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών. Η τιμή του δικίνητου υβριδικού Yaris Cross ξεκινάει από τα 24.270 ευρώ, με γενναίο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει, ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από την λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σήματος κυκλοφορίας, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς, ζάντες αλουμινίου, προσαρμοζόμενο cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, οθόνη αφής 8'', θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Το Yaris Cross Hybrid καλύπτεται από 6ετή εργοστασιακή εγγύηση (ή 180.000 χλμ.) και εγγύηση 11 ετών για τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος, όπως και δωρεάν οδική βοήθεια για 3 έτη.
Το Toyota υπόσχεται εσωτερικά πως δεν θα τρίξει και δεν θα σπάσει ποτέ, το Ford όμως, υπερέχει σε τεχνολογία διεπαφής και φινίρισμα
Κινητήρες-κιβώτια
Ο χιλιάρης υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας με ισχύ 125 ίππων, 170 Nm ροπής (210 με overboost) και ήπιο υβριδικό σύστημα του Puma, είναι εύστροφος, δυνατός και σχετικά φειδωλός σε καύσιμο. Απέναντι στο φουλ υβριδικό Yaris Cross, δείχνει πιο μεστός σε τράβηγμα, ενώ επίσης, προηγείται αισθητά και στις επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα 9,8’’, Toyota 0-100 χλμ./ώρα 11,2''). Η κατανάλωση του κυμάνθηκε γύρω στα 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Απέναντι του, υπάρχει το πλήρες υβριδικό σύστημα του Yaris Cross. Αυτό συνδυάζεται με τον τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.5, προκειμένου να παράγει συνολικά 116 ίππους και 141 Nm ροπής. Η κίνηση στους εμπρός τροχούς μεταδίδεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (e-CVT). Στην πράξη, το ιαπωνικό σύνολο διαθέτει ομαλή λειτουργία, ικανοποιητικό τράβηγμα σε ευρύ φάσμα περιστροφής και τελικά, θα ικανοποιήσει την πλειοψηφία των χρηστών, παρά τις μέτριες επιδόσεις του. Η απότομη όμως άσκηση πίεσης του γκαζιού και η αύξηση των στροφών του βενζινοκινητήρα, μεταβάλλει το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα. Πάντως, στις υπόλοιπες περιπτώσεις δεν ενοχλεί, όπως για παράδειγμα σε ένα μακρινό ταξίδι με πιο «ρευστό» ρυθμό οδήγησης. Το στοιχείο που εντυπωσιάζει όπως σωστά μαντέψατε στο ιαπωνικό αυτοκίνητο, είναι η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (κάτω από τα 6 λίτρα/100 χιλιόμετρα και συγκεκριμένα στα 5,4 λίτρα), γεγονός που επιβραβεύει το υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας της Toyota στα υβριδικά συστήματα. Εντός πόλης μάλιστα, βλέπεις μέσες τιμές κατανάλωσης οι οποίες ξεκινούν ακόμη χαμηλότερα. Σε αστικό κύκλο το Yaris Cross Hybrid αποδεικνύεται πιο άνετο και πιο ήσυχο από τον αντίπαλό του, έχοντας το πλεονέκτημα τόσο του αυτόματου κιβωτίου, όσο και της ενίοτε ηλεκτρικής λειτουργίας κατά την κίνησή του. Το Puma διαθέτει ένα εύχρηστο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, με σωστή κλιμάκωση σχέσεων, η οποία ισορροπεί ανάμεσα στην ιδανική εκμετάλλευση των αποθεμάτων ισχύος και τη συγκρατημένη κατανάλωση, όταν οι απαιτήσεις δεν είναι μεγάλες.
Οδηγώντας
Το ανανεωμένο-αναβαθμισμένο Puma βρίσκεται στη δική του κλάση στην οδική συμπεριφορά, στον τρόπο που είναι στημένο και στέκεται στο δρόμο. Δεν χωρά αμφιβολία, πως ο οδηγός του δεν θα κοιτούσε ποτέ προς την πλευρά του «άχρωμου και άοσμου» οδηγικά, αλλά πάντα και παντού αποτελεσματικού Yaris Cross, εάν φυσικά αυτός ήταν να επιλέξει αυτοκίνητο αποκλειστικά από τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Το Ford αποδεικνύεται πιο διασκεδαστικό και ακριβές στην απαιτητική διαδρομή και συνολικά ό,τι πιο κοντά στα ικανά χάτσμπακ, χωρίς να λησμονεί την άνεση και την στρωτή κύλιση από την ανάρτηση, χωρίς κάποια ηχητική συνοδεία από αυτή. Η κύλιση μάλιστα βελτιώθηκε περαιτέρω μετά την ανανέωση, με αποτέλεσμα το Puma να παραπέμπει ευθέως σε μεγαλύτερα μοντέλα. Το σύστημα διεύθυνσης είναι αμεσότερο και καλύτερα ζυγισμένο σε σχέση με το αντίστοιχο του Toyota, ενώ, και το εμπρός τμήμα του αλλάζει ταχύτερα κατεύθυνση σε σχέση με αυτό του γιαπωνέζικου B-SUV. Το τελευταίο, προβάλλει ένα ομοιογενές και ασφαλές οδηγικό προφίλ, το οποίο δεν προκαλεί μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος στην πίεση, ούτε αιφνιδιαστικές αντιδράσεις. Συνολικά τα δυο αυτοκίνητα θα ικανοποιήσουν τον συνειδητοποιημένο χρήστη που ξέρει τι θέλει και εκδράμει σχετικά συχνά. Εντός πόλης είναι ευέλικτα, εύκολα στη χρήση και σχετικά άνετα ακόμη και σε κακοστρωμένο οδόστρωμα, με το Yaris Cross να αντιδρά λίγο πιο άτσαλα στις εγκάρσιες ανωμαλίες σε σχέση με το Puma. Το τελευταίο, μοιάζει πλέον να... «σιδερώνει» το οδόστρωμα, παρά την πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης. Τα φρένα και των δυο αυτοκινήτων, στέκονται στο ύψος των περιστάσεων.
Ο χιλιάρης υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας με ισχύ 125 ίππων, 170 Nm ροπής (210 με overboost) και ήπιο υβριδικό σύστημα του Puma, είναι εύστροφος, δυνατός και σχετικά φειδωλός σε καύσιμο. Απέναντι στο φουλ υβριδικό Yaris Cross, δείχνει πιο μεστός σε τράβηγμα, ενώ επίσης, προηγείται αισθητά και στις επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα 9,8’’, Toyota 0-100 χλμ./ώρα 11,2''). Η κατανάλωση του κυμάνθηκε γύρω στα 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Απέναντι του, υπάρχει το πλήρες υβριδικό σύστημα του Yaris Cross. Αυτό συνδυάζεται με τον τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.5, προκειμένου να παράγει συνολικά 116 ίππους και 141 Nm ροπής. Η κίνηση στους εμπρός τροχούς μεταδίδεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (e-CVT). Στην πράξη, το ιαπωνικό σύνολο διαθέτει ομαλή λειτουργία, ικανοποιητικό τράβηγμα σε ευρύ φάσμα περιστροφής και τελικά, θα ικανοποιήσει την πλειοψηφία των χρηστών, παρά τις μέτριες επιδόσεις του. Η απότομη όμως άσκηση πίεσης του γκαζιού και η αύξηση των στροφών του βενζινοκινητήρα, μεταβάλλει το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα. Πάντως, στις υπόλοιπες περιπτώσεις δεν ενοχλεί, όπως για παράδειγμα σε ένα μακρινό ταξίδι με πιο «ρευστό» ρυθμό οδήγησης. Το στοιχείο που εντυπωσιάζει όπως σωστά μαντέψατε στο ιαπωνικό αυτοκίνητο, είναι η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (κάτω από τα 6 λίτρα/100 χιλιόμετρα και συγκεκριμένα στα 5,4 λίτρα), γεγονός που επιβραβεύει το υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας της Toyota στα υβριδικά συστήματα. Εντός πόλης μάλιστα, βλέπεις μέσες τιμές κατανάλωσης οι οποίες ξεκινούν ακόμη χαμηλότερα. Σε αστικό κύκλο το Yaris Cross Hybrid αποδεικνύεται πιο άνετο και πιο ήσυχο από τον αντίπαλό του, έχοντας το πλεονέκτημα τόσο του αυτόματου κιβωτίου, όσο και της ενίοτε ηλεκτρικής λειτουργίας κατά την κίνησή του. Το Puma διαθέτει ένα εύχρηστο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, με σωστή κλιμάκωση σχέσεων, η οποία ισορροπεί ανάμεσα στην ιδανική εκμετάλλευση των αποθεμάτων ισχύος και τη συγκρατημένη κατανάλωση, όταν οι απαιτήσεις δεν είναι μεγάλες.
Οδηγώντας
Το ανανεωμένο-αναβαθμισμένο Puma βρίσκεται στη δική του κλάση στην οδική συμπεριφορά, στον τρόπο που είναι στημένο και στέκεται στο δρόμο. Δεν χωρά αμφιβολία, πως ο οδηγός του δεν θα κοιτούσε ποτέ προς την πλευρά του «άχρωμου και άοσμου» οδηγικά, αλλά πάντα και παντού αποτελεσματικού Yaris Cross, εάν φυσικά αυτός ήταν να επιλέξει αυτοκίνητο αποκλειστικά από τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Το Ford αποδεικνύεται πιο διασκεδαστικό και ακριβές στην απαιτητική διαδρομή και συνολικά ό,τι πιο κοντά στα ικανά χάτσμπακ, χωρίς να λησμονεί την άνεση και την στρωτή κύλιση από την ανάρτηση, χωρίς κάποια ηχητική συνοδεία από αυτή. Η κύλιση μάλιστα βελτιώθηκε περαιτέρω μετά την ανανέωση, με αποτέλεσμα το Puma να παραπέμπει ευθέως σε μεγαλύτερα μοντέλα. Το σύστημα διεύθυνσης είναι αμεσότερο και καλύτερα ζυγισμένο σε σχέση με το αντίστοιχο του Toyota, ενώ, και το εμπρός τμήμα του αλλάζει ταχύτερα κατεύθυνση σε σχέση με αυτό του γιαπωνέζικου B-SUV. Το τελευταίο, προβάλλει ένα ομοιογενές και ασφαλές οδηγικό προφίλ, το οποίο δεν προκαλεί μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος στην πίεση, ούτε αιφνιδιαστικές αντιδράσεις. Συνολικά τα δυο αυτοκίνητα θα ικανοποιήσουν τον συνειδητοποιημένο χρήστη που ξέρει τι θέλει και εκδράμει σχετικά συχνά. Εντός πόλης είναι ευέλικτα, εύκολα στη χρήση και σχετικά άνετα ακόμη και σε κακοστρωμένο οδόστρωμα, με το Yaris Cross να αντιδρά λίγο πιο άτσαλα στις εγκάρσιες ανωμαλίες σε σχέση με το Puma. Το τελευταίο, μοιάζει πλέον να... «σιδερώνει» το οδόστρωμα, παρά την πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης. Τα φρένα και των δυο αυτοκινήτων, στέκονται στο ύψος των περιστάσεων.
Ασφαλές οδικό προφίλ και στις δυο περιπτώσεις, περισσότερο οδηγοκεντρικό αυτό του Puma, πιο «αποστασιοποιημένο» το αντίστοιχο του Yaris Cross
Συμπέρασμα
Το σίγουρο είναι πως και τα δυο αυτοκίνητα αποτελούν ενδεδειγμένες επιλογές για αγορά, χωρίς μελανά σημεία. Το αποδεικνύουν άλλωστε και οι υπέρογκες ταξινομήσεις τους. Δεδομένου πως ο τιμοκατάλογος δεν προσδίδει ουσιαστικό πλεονέκτημα σε κάποιο από τα δυο, καλούμαστε ανεπηρέαστοι να καταλήξουμε στο όποιο ασφαλές πόρισμα. Το οποίο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό βέβαια, από το τι τύπος είσαι, αλλά και ποιες είναι οι προτεραιότητές σου. Ούτως ή άλλως, το πρακτικό-χωροταξικό σκέλος αποτελεί κοινό παρονομαστή και των δυο οικογενειακών SUV της B κατηγορίας. Αν, για παράδειγμα, κολακεύεσαι από το σαφώς πιο ολοκληρωμένο υβριδικό σύστημα, όπως είναι αυτό του Toyota, που προσφέρει συν τοις άλλοις και χαμηλότερη κατανάλωση σε καθημερινή βάση, το Yaris Cross παίρνει κεφάλι στην προτίμησή σου, μαζί με το «καλό όνομα» που συνοδεύει εδώ και δεκαετίες τα μοντέλα της Toyota σε αξιοπιστία και μεταπώληση. Εάν όμως, ανήκεις στους λίγο πιο «ψαγμένους» (εκεί δηλαδή που ανήκουμε κι εμείς), ζητώντας περισσότερα στοιχεία από το B-SUV σου, όπως είναι δηλαδή η ώριμη κύλιση, η πιο σύγχρονη συνδεσιμότητα και η οδηγική επαφή, τότε, το ανανεωμένο Puma μοιάζει τελικά να φτιάχτηκε για σένα...
Το σίγουρο είναι πως και τα δυο αυτοκίνητα αποτελούν ενδεδειγμένες επιλογές για αγορά, χωρίς μελανά σημεία. Το αποδεικνύουν άλλωστε και οι υπέρογκες ταξινομήσεις τους. Δεδομένου πως ο τιμοκατάλογος δεν προσδίδει ουσιαστικό πλεονέκτημα σε κάποιο από τα δυο, καλούμαστε ανεπηρέαστοι να καταλήξουμε στο όποιο ασφαλές πόρισμα. Το οποίο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό βέβαια, από το τι τύπος είσαι, αλλά και ποιες είναι οι προτεραιότητές σου. Ούτως ή άλλως, το πρακτικό-χωροταξικό σκέλος αποτελεί κοινό παρονομαστή και των δυο οικογενειακών SUV της B κατηγορίας. Αν, για παράδειγμα, κολακεύεσαι από το σαφώς πιο ολοκληρωμένο υβριδικό σύστημα, όπως είναι αυτό του Toyota, που προσφέρει συν τοις άλλοις και χαμηλότερη κατανάλωση σε καθημερινή βάση, το Yaris Cross παίρνει κεφάλι στην προτίμησή σου, μαζί με το «καλό όνομα» που συνοδεύει εδώ και δεκαετίες τα μοντέλα της Toyota σε αξιοπιστία και μεταπώληση. Εάν όμως, ανήκεις στους λίγο πιο «ψαγμένους» (εκεί δηλαδή που ανήκουμε κι εμείς), ζητώντας περισσότερα στοιχεία από το B-SUV σου, όπως είναι δηλαδή η ώριμη κύλιση, η πιο σύγχρονη συνδεσιμότητα και η οδηγική επαφή, τότε, το ανανεωμένο Puma μοιάζει τελικά να φτιάχτηκε για σένα...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ PUMA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Οδική συμπεριφορά
- Xώρους
- Επιδόσεις
- Σύστημα πολυμέσων
- Οδική συμπεριφορά
- Xώρους
- Επιδόσεις
- Σύστημα πολυμέσων
ΤΟ YARIS ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Υβριδικό σύστημα
- Χαμηλότερη κατανάλωση
- Ευκολία χρήσης
- Υβριδικό σύστημα
- Χαμηλότερη κατανάλωση
- Ευκολία χρήσης
-
Κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνσηΜπρίο και ψυχωμένες επιδόσεις για το μικρό υπερτροφοδοτούμενο, ήπια υβριδικό σύνολο του Puma, οικονομία και πιο ήσυχη λειτουργία από το πλήρως υβριδικό του Yaris CrossΔυο σχεδιαστικές τάσεις-εκτελέσεις οι οποίες αποκαλύπτουν σε ένα βαθμό και την εκ διαμέτρου διαφορετική προέλευσηΤο Yaris Cross υπολείπεται ελάχιστα του Puma σε λίτρα χώρου αποσκευών, ενώ αμφότερα διαθέτουν πρακτικές λύσεις (διπλό διαιρούμενο πάτωμα το Toyota, κρυφούς αποθηκευτικούς χώρους το Ford)
