ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

BMW i5 - eDrive40

Ηλεκτρική λιμουζίνα με χαρακτήρα BMW         ..:: Σαββάτο, 04 Ιανουαρίου 2025 ::..

Η ηλεκτρική «πεντάρα» εντυπωσιάζει εξίσου με τις συμβατικές με την τεχνολογία, την ποιότητα και τα οδικά χαρακτηριστικά της, ακόμα περισσότερο με τη δύναμη και τις επιδόσεις της, δεν είναι πολύ ακριβότερη από τη ντίζελ, αλλά δεν έχει βέβαια και την αυτονομία των εκδόσεων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ιδιαίτερα της ντίζελ), οπότε αναπόφευκτα απευθύνεται σ' ένα ακόμα πιο μικρό -και ειδικό- κοινό

Από τους πρώτους που αποφάσισαν να εμπλακούν στην περιπέτεια της ηλεκτροκίνησης και προσέφεραν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στην αγορά, η BMW έχει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ανάπτυξης ηλεκτρικών αυτοκινήτων και φροντίζει πλέον σε κάθε νέο μοντέλο της να υπάρχουν και εξηλεκτρισμένες εκδόσεις. Χαρακτηριστικό δε της σημασίας που δίνει σε αυτές είναι το γεγονός ότι κατά την παρουσίαση της νέας σειράς 5 δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην ηλεκτρική έκδοση, στο δε δημοσιογραφικό "site" στο Internet από τις αρκετές δεκάδες φωτογραφίες του νέου μοντέλου η συντριπτική πλειοψηφία αφορούσε την ηλεκτρική έκδοση! Ήταν λοιπόν προφανές ότι η ηλεκτρική έκδοση θα ήταν διαθέσιμη και για δημοσιογραφική δοκιμή και μετά την εξαιρετική 520d που δοκιμάσαμε, ήρθε η σειρά και της ηλεκτρικής i5.

Εσωτερικό
Τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους και φυσικά είναι αυτονόητο ότι ένα αυτοκίνητο με αυτές τις διαστάσεις προσφέρει πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες του, που ταξιδεύουν άνετα και ξεκούραστα σε ένα μακρινό ταξίδι. Και φυσικά μεγάλος είναι και ο χώρος που διατίθεται για τις αποσκευές τους, ελάχιστα μικρότερος στην ηλεκτρική έκδοση σε σχέση με τις συμβατικές (490 αντί για 510 λίτρα). Ο τομέας της λειτουργικότητας ενισχύεται και από τους επαρκείς χώρους για μικροπράγματα, με προσοχή μάλιστα στη λεπτομέρεια (είναι χαρακτηριστικό ότι το ραφάκι για την ασύρματη φόρτιση έχει δύο τμήματα, ώστε να φορτίζει μόνο το ένα και στο άλλο να μπορείς να τοποθετείς άλλα αντικείμενα). Θα επισημάνουμε μόνο ένα φαινόμενο που τελευταία έχουμε αρχίσει να βλέπουμε σε κάμποσα αυτοκίνητα και αφορά το άβολο σχήμα που έχουν οι θήκες στις πόρτες οι οποίες στενεύουν πολύ προς τα πίσω, όπου είναι και καλυμμένες από το πλάι, έτσι ώστε αν κάτι τοποθετηθεί εκεί, μάλλον χρειάζεται να έχεις μαζί σου και ένα... παιδί για να χωρέσει το χέρι του σε εκείνο το σημείο!

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, όπως περιμένουμε πάντα από μια BMW και η γενική εργονομία είναι σωστή. Στο πλήρως ψηφιακό ταμπλό με τις δύο οθόνες έχει μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των διακοπτών και κάθε είδους χειριστηρίων, με ψηφιοποίηση του ελέγχου των λειτουργιών μέσω επιφανειών αφής. Πιστεύουμε πάντως ότι υπάρχει ένας βαθμό υπερβολής (όχι μόνο από τη BMW) σ' αυτήν την ψηφιοποίηση προς την οποία κινούνται πολλοί κατασκευαστές, με δεδομένο ότι μιλάμε για λειτουργίες που μπορεί να χρειάζεται να ενεργοποιήσει ή να απενεργοποιήσει κανείς κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην προσπάθεια να προσφερθούν όσο το δυνατόν περισσότερες λειτουργίες, κάτι που είναι εύκολο με τα ψηφιακά συστήματα, αυτά αρχίζουν να γίνονται κάπως πολύπλοκα, όπως για παράδειγμα το σύστημα πλοήγησης του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Για το θέμα της ποιότητας κατασκευής και υλικών δεν τίθεται συζήτηση, είναι κορυφαία, όπως θα περίμενε κανείς από μία λιμουζίνα πολυτελείας. Η τιμή της i5 eDrive40 δεν είναι θεαματικά υψηλότερη από αυτήν της 2λιτρης ντίζελ, ξεκινώντας από από 75.100 ευρώ, για να πέσει κάτω από την τιμή της ντίζελ αν επωφεληθεί από την κρατική επιδότηση. Χωρίς πάντως να περιλαμβάνεται σ' αυτήν, εκτός από το καλώδιο φόρτισης σε φορτιστή, το καλώδιο φόρτισης σε οικιακή πρίζα σούκο, το οποίο χρεώνεται επιπλέον 413 ευρώ! Ο εξοπλισμός είναι αρκετά πλούσιος, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων (εκτός από τις συνηθισμένες ηλεκτρικές ευκολίες, τους αερόσακους κλπ.) ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, προσαρμοζόμενους προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, ασύρματη φόρτιση κινητού κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Το ευρύχωρο εσωτερικό αποπνέει ποιότητα, λειτουργικότητα και υψηλή τεχνολογία
Κινητήρας-κιβώτιο
Η οπισθοκίνητη «βασική» έκδοση της i5 που δοκιμάσαμε κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 340 ίππων, ο οποίος φυσικά -με δεδομένη και τη μεγάλη ροπή των ηλεκτροκινητήρων, που αποδίδεται από μηδενικές στροφές- είναι επαρκής όχι απλώς για να κινήσει άνετα το αυτοκίνητο, άλλα και για να το κινήσει αρκετά γρήγορα αν θέλει ο οδηγός. Οι επιδόσεις είναι επιπέδου καλού σπορ αυτοκινήτου (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 6''), εξασφαλίζοντας φυσικά ανάλογα ασφαλή προσπεράσματα και κάνοντας ιδιαίτερα ευχάριστη, αλλά και ξεκούραστη την οδήγηση (με δεδομένη και την έλλειψη ανάγκης για αλλαγές ταχυτήτων στο κιβώτιο με τη μία μόνο σχέση μετάδοσης). Η τροφοδοσία του κινητήρα γίνεται από μια μπαταρία 83,9 kWh η οποία προσφέρει αυτονομία 517 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών (για το αυτοκίνητο με τη συγκεκριμένη διαμόρφωση εξοπλισμού που δοκιμάσαμε). Στην πράξη, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια (και με τον κλιματισμό σε λειτουργία), μπορεί κανείς να ξεπεράσει τα 400 χιλιόμετρα σε αστικό περιβάλλον και διαδρομές γύρω από την πόλη (π.χ. στην παραλιακή της Αττικής).

Οδηγώντας
Θα επαναλάβουμε κι εδώ ότι η νέα σειρά 5 (συμπεριλαμβάνοντας και την i5) αποτελεί ένα πολύ καλό παράδειγμα της απόλυτης υπεροχής των σεντάν απέναντι στα SUV σε ό,τι αφορά τα οδικά χαρακτηριστικά τους και φυσικά της τεχνογνωσίας της BMW στο στήσιμο των αυτοκινήτων. Το πεντάμετρο αυτοκίνητο είναι -πολύ απλά- εξαιρετικό στο δρόμο, με πολύ υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και αψεγάδιαστη οδική συμπεριφορά, που σε κάνει να ξεχνάς το μέγεθός του. Η σταθερότητα στην ευθεία είναι φυσικά άψογη ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες και όταν αρχίζουν οι στροφές απλά σημαδεύεις, στρίβεις και το αυτοκίνητο ακολουθεί με ακρίβεια την πορεία που έχεις επιλέξει, χωρίς δισταγμούς και χωρίς απρόβλεπτες αντιδράσεις (το χαμηλότερο κέντρο βάρους, μάλιστα, της ηλεκτρικής έκδοσης βελτιώνει ακόμα περισσότερο το κράτημα και τη σταθερότητα). Το τιμόνι είναι ακριβές και με καλή αίσθηση μόλις οι ρυθμοί ανεβαίνουν. Άψογα είναι φυσικά και τα φρένα. Αυτό που είναι εντυπωσιακό, όπως είχαμε επισημάνει στην δοκιμή της 520d, είναι ότι το αυτοκίνητο προσφέρει και ασυνήθιστα υψηλού επιπέδου άνεση για BMW, με δεδομένο ότι η βαυαρική εταιρεία επιλέγει ένα πιο σπορ χαρακτήρα για τα αυτοκίνητά της, που συνήθως έχουν έτσι πιο σφιχτές ρυθμίσει στις αναρτήσεις σε σύγκριση με άλλες premium προτάσεις. Εδώ οι μηχανικοί της εταιρείας κατάφεραν να συνδυάσουν την εξαιρετική οδική συμπεριφορά με πολύ καλή άνεση, την οποία πρέπει να σημειώσουμε ότι κανένα SUV δεν μπορεί να προσφέρει. Το τονίζουμε ιδιαίτερα αυτό γιατί το συγκεκριμένο αυτοκίνητο φορούσε εξαιρετικά «χαμηλοπρόφιλα» λάστιχα, με προφίλ 35 εμπρός και 30 πίσω (σε ζάντες 21''), που δεν είναι και ό,τι καλύτερο υπάρχει για να βοηθούν τις αναρτήσεις στην απορρόφηση των κραδασμών. Παρ' όλα αυτά και στη συγκεκριμένη έκδοση η άνεση είναι μεν ένα κλικ πιο κάτω από αυτή των συμβατικών εκδόσεων (οι οποίες είναι σημαντικά ελαφρύτερες) και πάλι όμως η ανάρτηση κάνει εξαιρετική δουλειά και η άνεση είναι από τις κορυφαίες που έχουμε αισθανθεί σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Με το πρόσθετο πλεονέκτημα της αθόρυβης λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση
- Δύναμη-επιδόσεις
- Ποιότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Λειτουργικότητα
KATA
- Κάπως πολύπλοκο σύστημα πλοήγησης
- Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Αυτονομία σε σύγκριση με τις συμβατικές εκδόσεις
Δυνατή και γρήγορη, η i5 προσφέρει κι έναν εξαιρετικό συνδυασμό οδικών χαρακτηριστικών
Συμπέρασμα
Το συμπέρασμα στη δοκιμή της 520d ήταν ότι πρόκειται για «ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, πραγματική λιμουζίνα γοήτρου, η μετακίνηση με το οποίο θα ενθουσιάσει ταυτόχρονα και τον οδηγό και τους επιβάτες». Η ίδια περιγραφή δεν μπορεί παρά να χαρακτηρίζει και την ηλεκτρική έκδοση της «5άρας», που διακρίνεται εξίσου σε ποιότητα, τεχνολογία, χώρους και οδικά χαρακτηριστικά, ενώ είναι και αρκετά πιο δυνατή και γρήγορη. Και βέβαια ισχύει και το σχόλιο ότι είναι αναπόφευκτο ένα τέτοιο αυτοκίνητο να είναι ακριβό για τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών. Η διαφορά είναι ότι η i5 έχει το μειονέκτημα της περιορισμένης αυτονομίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον αυτοκινητόδρομο, η οποία δεν είναι ούτε η μισή από την αυτονομία των 900+ χιλιομέτρων που προσφέρει η ντίζελ. Πολύ περισσότερο μάλιστα όταν υπάρχει και ένα ανεπαρκές δίκτυο φόρτισης που δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τις μακρινές μετακινήσεις (για τις οποίες όμως υποτίθεται ότι παίρνει κανείς ένα τέτοιο αυτοκίνητο). Στην πραγματικότητα, λοιπόν, η i5 απευθύνεται σε ένα ακόμα μικρότερο κοινό, αποκλειστικά στον τομέα των εταιρικών πωλήσεων, για χρήσεις που δεν απαιτούν απαραίτητα μεγάλες αυτονομίες. Σ' αυτήν την περίπτωση όσοι το χρησιμοποιήσουν, είτε στο εμπρός είτε στο πίσω κάθισμα, θα το ευχαριστηθούν.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.bmw.gr


  UP