ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::
Nissan Qashqai - 1.3 140 PS Hybrid
Σταθερή πορεία ενός πρωτοπόρου ..:: Σαββάτο, 28 Δεκεμβρίου 2024 ::..
Με ανανέωση στα σημεία -κατά κύριο λόγο αισθητική- και πλουσιότερο εξοπλισμό, το Qashqai παραμένει ένα πολύ καλό SUV, ευρύχωρο και ποιοτικό, ευκολοδήγητο και ασφαλές, με το ήπιο υβριδικό σύστημα να ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες ενός μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου
Το Qashqai δεν χρειάζεται συστάσεις, είναι το μοντέλο που έστρεψε μαζικά το κοινό προς τα αυτοκίνητα με υπερυψωμένο αμάξωμα και σχήμα που παραπέμπει σε εκτός δρόμου. Και μάλιστα, σε αντίθεση με κάποιους κατασκευαστές που προσφέρουν τέτοια αυτοκίνητα αποκλειστικά με κίνηση στους δύο τροχούς, η Nissan δεν αρκέστηκε στη δημιουργία εκδόσεων του Qashqai που απλά να μοιάζουν με εκτός δρόμου, αλλά εκτός από την προσθιοκίνητη έκδοση προσέφερε (και εξακολουθεί να προσφέρει) στη γκάμα του και τετρακίνητη έκδοση. Η εμπορική επιτυχία του αυτοκινήτου στις τρεις συνολικά γενιές του ήταν μεγάλη, αλλά ακόμα και τα πετυχημένα μοντέλα υφίστανται κάποια στιγμή μια ανανέωση, για να μη δείχνουν ξεπερασμένα. Αυτή η ανανέωση έγινε πρόσφατα και στο Qashqai, με τις συνηθισμένες στα "facelift" σχεδιαστικές αλλαγές σε μάσκα, προφυλακτήρες και φωτιστικά σώματα, νέες ζάντες αλουμινίου και νέα χρώματα αμαξώματος και νέα υλικά για το εσωτερικό, ιδιαίτερα στις πιο πλούσιες εκδόσεις. Η συγκεκριμένη δοκιμή αφορά την ήπια υβριδική έκδοση με μπροστινή κίνηση.
Εσωτερικό
Πέρα από κάποια νέα υλικά και την ενσωμάτωση της σουίτας εφαρμογών Google στο σύστημα πολυμέσων, το εσωτερικό δεν έχει αλλάξει λειτουργικά. Προσφέρει χώρους που φιλοξενούν άνετα 4 ενήλικους (ένας 5ος στη μέση πίσω δεν θα μεταφερθεί το ίδιο άνετα, λόγω του υπερυψωμένου «τούνελ») και μία αρκετά καλή θέση οδήγησης, με τη ρύθμιση όμως της πλάτης του καθίσματος να είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής. Κάτι που σημαίνει ότι ορισμένοι οδηγοί μπορεί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Τους χώρους για μικροπράγματα θα τους χαρακτηρίσουμε απλώς επαρκείς, επισημαίνοντας και το γεγονός ότι οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές. Αντίθετα μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 504 λίτρων, που ανταποκρίνεται απολύτως στις ανάγκες μιας οικογένειας.
Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 29.990 ευρώ, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού με αναβαθμισμένα συστήματα ασφαλείας, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, σύστημα προειδοποίησης κάθετης κίνησης εμποδίου κατά την οπισθοπορεία, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής, 7 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρα USB, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι κλπ. Θα επισημάνουμε επίσης (και θα επαινέσουμε!) την ύπαρξη ρεζέρβας (ανάγκης), που θεωρούμε απαραίτητη στους ελληνικούς δρόμους, αλλά προσφέρουν όλο και λιγότερα αυτοκίνητα.
Εσωτερικό
Πέρα από κάποια νέα υλικά και την ενσωμάτωση της σουίτας εφαρμογών Google στο σύστημα πολυμέσων, το εσωτερικό δεν έχει αλλάξει λειτουργικά. Προσφέρει χώρους που φιλοξενούν άνετα 4 ενήλικους (ένας 5ος στη μέση πίσω δεν θα μεταφερθεί το ίδιο άνετα, λόγω του υπερυψωμένου «τούνελ») και μία αρκετά καλή θέση οδήγησης, με τη ρύθμιση όμως της πλάτης του καθίσματος να είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής. Κάτι που σημαίνει ότι ορισμένοι οδηγοί μπορεί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Τους χώρους για μικροπράγματα θα τους χαρακτηρίσουμε απλώς επαρκείς, επισημαίνοντας και το γεγονός ότι οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές. Αντίθετα μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 504 λίτρων, που ανταποκρίνεται απολύτως στις ανάγκες μιας οικογένειας.
Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 29.990 ευρώ, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού με αναβαθμισμένα συστήματα ασφαλείας, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, σύστημα προειδοποίησης κάθετης κίνησης εμποδίου κατά την οπισθοπορεία, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής, 7 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρα USB, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι κλπ. Θα επισημάνουμε επίσης (και θα επαινέσουμε!) την ύπαρξη ρεζέρβας (ανάγκης), που θεωρούμε απαραίτητη στους ελληνικούς δρόμους, αλλά προσφέρουν όλο και λιγότερα αυτοκίνητα.
Με επαρκείς χώρους και καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών το εσωτερικό είναι σύγχρονο τεχνολογικά και καλά εξοπλισμένο
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο γνωστός ήδη κινητήρας των 1.332 κ.εκ. του γκρουπ Renault-Nissan με τους 140 ίππους και το ήπιο υβριδικό σύστημα, εξακολουθεί να προσφέρεται και στο ανανεωμένο Qashqai. Πρόκειται για ένα πολύ καλό κινητήρα, εύστροφο, δυνατό και ελαστικό, που συνεργάζεται αποτελεσματικά με το εύχρηστο 6άρι κιβώτιο και ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, προσφέροντας απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις για το χαρακτήρα και την κατηγορία του Qashqai (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2''). Το υβριδικό σύστημα βελτιώνει την απόκριση στις χαμηλές στροφές, κάτι που διευκολύνει την οδήγηση στην κίνηση της πόλης, όπου βοηθάει και στη μείωση της κατανάλωσης, η οποία πάντως δεν μπορεί να χαρακτηριστεί και χαμηλή. Στη δοκιμή μας ήταν στην πόλη γύρω στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. Στο ταξίδι σε ανοιχτό δρόμο μπορεί να πέσει αρκετά, γύρω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. με... φυσιολογικές ταχύτητες. Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι 143 g/km, επιτρέποντας την καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας.
Οδηγώντας
Ούτε στο συγκεκριμένο τομέα είχαμε αλλαγές στο ανανεωμένο μοντέλο, που δεν ήταν άλλωστε και απαραίτητες. Χαρακτηριστικό στοιχείο του Qashqai και στις προηγούμενες γενιές του ήταν η ασφαλής και φιλική οδική συμπεριφορά, χωρίς σπορτίφ στοιχεία που να εμπνέουν για γρήγορη οδήγηση, αλλά και χωρίς να προβληματίζει ποτέ τον οδηγό. Η ίδια εικόνα χαρακτηρίζει και τη σημερινή γενιά του αυτοκινήτου, που έχει ακόμα καλύτερη συμπεριφορά, προβλέψιμη, με καλό κράτημα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση και απουσία απότομων αντιδράσεων. Η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή, τα φρένα αποτελεσματικά, συμβάλλοντας στην ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας, ενώ το τιμόνι είναι ακριβές, αλλά κάπως ελαφρύ σε αίσθηση (κάτι μάλλον αναμενόμενο εφ' όσον υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση). Όσο για την άνεση, είναι αρκετά καλή για τα δεδομένα των SUV, δεν βρίσκεται όμως στα επίπεδα των καλύτερων σεντάν ή χάτσμπακ, επιτρέποντας να γίνονται αισθητές οι απότομες ανωμαλίες.
Ο γνωστός ήδη κινητήρας των 1.332 κ.εκ. του γκρουπ Renault-Nissan με τους 140 ίππους και το ήπιο υβριδικό σύστημα, εξακολουθεί να προσφέρεται και στο ανανεωμένο Qashqai. Πρόκειται για ένα πολύ καλό κινητήρα, εύστροφο, δυνατό και ελαστικό, που συνεργάζεται αποτελεσματικά με το εύχρηστο 6άρι κιβώτιο και ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, προσφέροντας απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις για το χαρακτήρα και την κατηγορία του Qashqai (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2''). Το υβριδικό σύστημα βελτιώνει την απόκριση στις χαμηλές στροφές, κάτι που διευκολύνει την οδήγηση στην κίνηση της πόλης, όπου βοηθάει και στη μείωση της κατανάλωσης, η οποία πάντως δεν μπορεί να χαρακτηριστεί και χαμηλή. Στη δοκιμή μας ήταν στην πόλη γύρω στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. Στο ταξίδι σε ανοιχτό δρόμο μπορεί να πέσει αρκετά, γύρω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. με... φυσιολογικές ταχύτητες. Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι 143 g/km, επιτρέποντας την καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας.
Οδηγώντας
Ούτε στο συγκεκριμένο τομέα είχαμε αλλαγές στο ανανεωμένο μοντέλο, που δεν ήταν άλλωστε και απαραίτητες. Χαρακτηριστικό στοιχείο του Qashqai και στις προηγούμενες γενιές του ήταν η ασφαλής και φιλική οδική συμπεριφορά, χωρίς σπορτίφ στοιχεία που να εμπνέουν για γρήγορη οδήγηση, αλλά και χωρίς να προβληματίζει ποτέ τον οδηγό. Η ίδια εικόνα χαρακτηρίζει και τη σημερινή γενιά του αυτοκινήτου, που έχει ακόμα καλύτερη συμπεριφορά, προβλέψιμη, με καλό κράτημα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση και απουσία απότομων αντιδράσεων. Η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή, τα φρένα αποτελεσματικά, συμβάλλοντας στην ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας, ενώ το τιμόνι είναι ακριβές, αλλά κάπως ελαφρύ σε αίσθηση (κάτι μάλλον αναμενόμενο εφ' όσον υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση). Όσο για την άνεση, είναι αρκετά καλή για τα δεδομένα των SUV, δεν βρίσκεται όμως στα επίπεδα των καλύτερων σεντάν ή χάτσμπακ, επιτρέποντας να γίνονται αισθητές οι απότομες ανωμαλίες.
YΠEP
- Κινητήρας
- Ποιότητα
- Πρακτικότητα
- Καλή οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Εξοπλισμός
- Ύπαρξη ρεζέρβας
- Κινητήρας
- Ποιότητα
- Πρακτικότητα
- Καλή οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Εξοπλισμός
- Ύπαρξη ρεζέρβας
KATA
- Κάπως αυξημένη κατανάλωση στην πόλη
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Κάπως αυξημένη κατανάλωση στην πόλη
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
Με επαρκή δύναμη και ελαστικότητα από το υβριδικό σύνολο, το Qashqai είναι ασφαλές και ευκολοδήγητο
Συμπέρασμα
Προφανώς σε μια ανανέωση που δεν περιλαμβάνει ουσιαστικές λειτουργικές αλλαγές, αλλά ούτε και ουσιαστική αναβάθμιση ποιοτικών χαρακτηριστικών, με δεδομένο ότι αφορά ένα ήδη πολύ καλό αυτοκίνητο, το συμπέρασμα δεν μπορεί να διαφέρει σε σχέση με το αντίστοιχο αυτοκίνητο προ ανανέωσης. Το Qashqai είναι ένα πολύ καλό μικρομεσαίο SUV, με χώρους και λειτουργικότητα που ικανοποιούν απόλυτα τις ανάγκες μιας οικογένειας, είναι ποιοτικό και ευκολοδήγητο, ασφαλές στο δρόμο και πλούσια εξοπλισμένο. Συνολικά μία πολύ καλή πρόταση οικογενειακού SUV για την ελληνική πραγματικότητα.
Προφανώς σε μια ανανέωση που δεν περιλαμβάνει ουσιαστικές λειτουργικές αλλαγές, αλλά ούτε και ουσιαστική αναβάθμιση ποιοτικών χαρακτηριστικών, με δεδομένο ότι αφορά ένα ήδη πολύ καλό αυτοκίνητο, το συμπέρασμα δεν μπορεί να διαφέρει σε σχέση με το αντίστοιχο αυτοκίνητο προ ανανέωσης. Το Qashqai είναι ένα πολύ καλό μικρομεσαίο SUV, με χώρους και λειτουργικότητα που ικανοποιούν απόλυτα τις ανάγκες μιας οικογένειας, είναι ποιοτικό και ευκολοδήγητο, ασφαλές στο δρόμο και πλούσια εξοπλισμένο. Συνολικά μία πολύ καλή πρόταση οικογενειακού SUV για την ελληνική πραγματικότητα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επίσημο Site https://www.nissan.gr