ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::
Εδώ, όμως, όπου υπάρχει η κουλτούρα της μη εφαρμογής των νόμων, κάθε υπουργός που αισθάνεται ότι τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στον τομέα του αρχίζουν να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην εικόνα του στην κοινωνία, δεν φροντίζει για την εφαρμογή των νόμων που ήδη υπάρχουν (και μπορεί να είναι και πρόσφατοι), εν προκειμένω του ΚΟΚ, αλλά αναθέτει στις υπηρεσίες τη δημιουργία νέου νόμου. Για να δείξει ότι κάτι κάνει για τη λύση των προβλημάτων και να πάρει και την ανάλογη προβολή από τα μέσα ενημέρωσης, που αναπόφευκτα θα ασχοληθούν με τη νέα νομοθεσία για κάμποσο καιρό που αυτή θα είναι στην επικαιρότητα με συζητήσεις, διαβουλεύσεις, επεξεργασία στη Βουλή, ερμηνευτικές εγκυκλίους μετά την ψήφιση κλπ. Και για να μας δείξει ότι έχει πάρει στα σοβαρά το ρόλο του, θα προσθέσει και μερικά αυστηρότερα πρόστιμα και ποινές.
Το πόσο σοβαρά παίρνουν όμως το ρόλο τους όλοι οι παράγοντες της πολιτείας που με οποιονδήποτε τρόπο εμπλέκονται με την οδική ασφάλεια, φαίνεται και από την παντελή αδιαφορία τους για την επιβολή των νόμων ή την πιο χαλαρή επιβολή τους όταν αναγκάζονται να τους εφαρμόσουν. Ακόμα και σε περιπτώσεις που δεν ήταν απλά η «κακιά ώρα» (δυστυχώς στους δρόμους υπάρχει και αυτός ο παράγοντας) αλλά εγκληματικές παραβάσεις με τραγικές συνέπειες, όπου ο δράστης τελικά εντοπίζεται και συλλαμβάνεται, διαπιστώνουμε με έκπληξη (άσχετο αν μας έχει γίνει συνήθεια και δεν το συζητάμε) ότι τελικά δεν παθαίνει απολύτως τίποτα. Μια ποινή με αναστολή θα του επιβληθεί, ακόμα και σε περιπτώσεις που σκότωσε 2-3 άτομα ενώ οδηγούσε μεθυσμένος (κι όπου δεν θα έπρεπε σε καμία περίπτωση να θεωρείται ότι το αδίκημα τελέστηκε «από αμέλεια») ή οδηγούσε χωρίς δίπλωμα κλπ. Ούτε καν εξαγοράσιμη ποινή, ώστε να πληρώσει κάποια λεφτά και να τον πονέσει λίγο το (βαρύ) παράπτωμα, έστω και οικονομικά. Τρώει 2-3 χρόνια με αναστολή και πάει σπίτι του! Του λέμε δηλαδή, σαν να μιλάμε σε 5χρονο, «ήταν κακό αυτό που έκανες παλιόπαιδο, πήγαινε σπίτι σου και πρόσεξε μην ξανασκοτώσεις κάποιον τα επόμενα 3 χρόνια γιατί θα τιμωρηθείς»!!!
Μέσα σ' αυτό το περιβάλλον, όπου οι παραβάτες δεν ελέγχονται καθόλου και όσοι απ' αυτούς εμπλακούν τελικά σε δυστύχημα δεν τιμωρούνται καθόλου, έρχεται η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών να φτιάξει έναν ακόμα ΚΟΚ, με έμβλημα τη μείωση του ορίου ταχύτητας στην πόλη. Λες και ο μεθυσμένος που σκοτώνει μια οικογένεια ή ο ασυνείδητος που οδηγεί χωρίς αύριο μέσα στον αστικό ιστό, παραβιάζοντας ούτως ή άλλως και το όριο των 50 χιλιομέτρων, θα... φοβηθεί όταν μάθει (αν ενδιαφερθεί να μάθει) ότι το όριο πήγε από τα 50 στα 30 και θα αρχίσει να οδηγεί σαν Παναγία. Απλώς με τη μείωση του ορίου θα αυξηθούν οι παραβάτες, για να κοτσάρουν οι τροχονόμοι και μία «υπερβολική ταχύτητα» σε κάθε σύγκρουση, ακόμα κι αν αυτή οφείλεται σε μεθυσμένο που δεν έβλεπε την τύφλα του! Είμαστε μόνο περίεργοι να δούμε, αν όλα αυτά με τα οποία μας απειλούν (άμεση καταγραφή παραβάσεων, αυστηρές ποινές, πρόστιμα που θα στέλνονται στα κινητά κλπ.) θα εφαρμοστούν και στους οδηγούς των λεωφορείων των αστικών συγκοινωνιών που θα παραβιάζουν το όριο των 30 ή θα κινούνται και οι συγκοινωνίες σαν τον κάβουρα, αυξάνοντας τη διάρκεια των δρομολογίων..._Π.Φ.
Σε δουλειά να βρισκόμαστε
..:: Σαββάτο, 21 Δεκεμβρίου 2024 ::..
Ο ΚΟΚ στην Ελλάδα θεωρείται από τον εκάστοτε αρμόδιο υπουργό κάτι σαν... φορολογικό νομοσχέδιο, που πρέπει κάθε τόσο να αλλάζει, ανάλογα με τις φαεινές ιδέες που έρχονται στον υπουργό ή τους συμβούλους του και την ανάγκη για δημοσιότητα όταν δεν υπάρχει κάποιο πραγματικό έργο να προβληθεί. Στις πολιτισμένες χώρες της Ευρώπης και άλλων ηπείρων, όπως ακριβώς το φορολογικό σύστημα είναι σταθερό επί χρόνια ή και δεκαετίες αντί να αλλάζει κάθε χρόνο όπως στην Ελλάδα, έτσι και ο κώδικάς οδικής κυκλοφορίας είναι κάτι σταθερό επί χρόνια. Με τις -περιορισμένες- αλλαγές ή προσθήκες να γίνονται όταν υπάρχει κάτι εντελώς νέο στο περιβάλλον των μεταφορών, που δεν μπορούσε φυσικά να προβλεφθεί παλιότερα και πρέπει να ρυθμιστεί ώστε να μη δημιουργεί προβλήματα, Όπως έγινε π.χ. με τα ηλεκτρικά πατίνια, που εμφανίστηκαν ξαφνικά τα τελευταία χρόνια στους δρόμους (και τα πεζοδρόμια!) και προφανώς η χρήση τους έπρεπε να ρυθμιστεί.Εδώ, όμως, όπου υπάρχει η κουλτούρα της μη εφαρμογής των νόμων, κάθε υπουργός που αισθάνεται ότι τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στον τομέα του αρχίζουν να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην εικόνα του στην κοινωνία, δεν φροντίζει για την εφαρμογή των νόμων που ήδη υπάρχουν (και μπορεί να είναι και πρόσφατοι), εν προκειμένω του ΚΟΚ, αλλά αναθέτει στις υπηρεσίες τη δημιουργία νέου νόμου. Για να δείξει ότι κάτι κάνει για τη λύση των προβλημάτων και να πάρει και την ανάλογη προβολή από τα μέσα ενημέρωσης, που αναπόφευκτα θα ασχοληθούν με τη νέα νομοθεσία για κάμποσο καιρό που αυτή θα είναι στην επικαιρότητα με συζητήσεις, διαβουλεύσεις, επεξεργασία στη Βουλή, ερμηνευτικές εγκυκλίους μετά την ψήφιση κλπ. Και για να μας δείξει ότι έχει πάρει στα σοβαρά το ρόλο του, θα προσθέσει και μερικά αυστηρότερα πρόστιμα και ποινές.
Το πόσο σοβαρά παίρνουν όμως το ρόλο τους όλοι οι παράγοντες της πολιτείας που με οποιονδήποτε τρόπο εμπλέκονται με την οδική ασφάλεια, φαίνεται και από την παντελή αδιαφορία τους για την επιβολή των νόμων ή την πιο χαλαρή επιβολή τους όταν αναγκάζονται να τους εφαρμόσουν. Ακόμα και σε περιπτώσεις που δεν ήταν απλά η «κακιά ώρα» (δυστυχώς στους δρόμους υπάρχει και αυτός ο παράγοντας) αλλά εγκληματικές παραβάσεις με τραγικές συνέπειες, όπου ο δράστης τελικά εντοπίζεται και συλλαμβάνεται, διαπιστώνουμε με έκπληξη (άσχετο αν μας έχει γίνει συνήθεια και δεν το συζητάμε) ότι τελικά δεν παθαίνει απολύτως τίποτα. Μια ποινή με αναστολή θα του επιβληθεί, ακόμα και σε περιπτώσεις που σκότωσε 2-3 άτομα ενώ οδηγούσε μεθυσμένος (κι όπου δεν θα έπρεπε σε καμία περίπτωση να θεωρείται ότι το αδίκημα τελέστηκε «από αμέλεια») ή οδηγούσε χωρίς δίπλωμα κλπ. Ούτε καν εξαγοράσιμη ποινή, ώστε να πληρώσει κάποια λεφτά και να τον πονέσει λίγο το (βαρύ) παράπτωμα, έστω και οικονομικά. Τρώει 2-3 χρόνια με αναστολή και πάει σπίτι του! Του λέμε δηλαδή, σαν να μιλάμε σε 5χρονο, «ήταν κακό αυτό που έκανες παλιόπαιδο, πήγαινε σπίτι σου και πρόσεξε μην ξανασκοτώσεις κάποιον τα επόμενα 3 χρόνια γιατί θα τιμωρηθείς»!!!
Μέσα σ' αυτό το περιβάλλον, όπου οι παραβάτες δεν ελέγχονται καθόλου και όσοι απ' αυτούς εμπλακούν τελικά σε δυστύχημα δεν τιμωρούνται καθόλου, έρχεται η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών να φτιάξει έναν ακόμα ΚΟΚ, με έμβλημα τη μείωση του ορίου ταχύτητας στην πόλη. Λες και ο μεθυσμένος που σκοτώνει μια οικογένεια ή ο ασυνείδητος που οδηγεί χωρίς αύριο μέσα στον αστικό ιστό, παραβιάζοντας ούτως ή άλλως και το όριο των 50 χιλιομέτρων, θα... φοβηθεί όταν μάθει (αν ενδιαφερθεί να μάθει) ότι το όριο πήγε από τα 50 στα 30 και θα αρχίσει να οδηγεί σαν Παναγία. Απλώς με τη μείωση του ορίου θα αυξηθούν οι παραβάτες, για να κοτσάρουν οι τροχονόμοι και μία «υπερβολική ταχύτητα» σε κάθε σύγκρουση, ακόμα κι αν αυτή οφείλεται σε μεθυσμένο που δεν έβλεπε την τύφλα του! Είμαστε μόνο περίεργοι να δούμε, αν όλα αυτά με τα οποία μας απειλούν (άμεση καταγραφή παραβάσεων, αυστηρές ποινές, πρόστιμα που θα στέλνονται στα κινητά κλπ.) θα εφαρμοστούν και στους οδηγούς των λεωφορείων των αστικών συγκοινωνιών που θα παραβιάζουν το όριο των 30 ή θα κινούνται και οι συγκοινωνίες σαν τον κάβουρα, αυξάνοντας τη διάρκεια των δρομολογίων..._Π.Φ.