ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::
Opel Corsa - 1.2 T 100 PS
Ένα για όλα ..:: Σαββάτο, 21 Δεκεμβρίου 2024 ::..
Εμφανώς πιο ελκυστικό, με περισσότερη και πιο αναβαθμισμένη τεχνολογία, το ανανεωμένο Corsa προσφέρει λύσεις σε μία ευρεία γκάμα καταναλωτών, ιδίως στη χώρα μας, όπου λόγω των αυξημένων τιμώ ένα και μόνο αυτοκίνητο καλείται πια να διαδραματίσει πολλαπλούς ρόλους
Πάνω από τέσσερις δεκαετίες σταθερής εξέλιξης και σχεδόν 15 εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι σήμερα για το Corsa, που στην έκτη πλέον γενιά του δέχεται ένα «φρεσκάρισμα» στην εμφάνισή του και την απαραίτητη ενημέρωση στο τεχνολογικό και ψηφιακό του υπόβαθρο. Τον βασικό ρόλο σε αυτή την ανανέωση παίζει η νέα μάσκα, με τη μαύρη ενιαία επιφάνεια που καλύπτει το εμπρός μέρος και ενσωματώνει και την γρίλια. H ισορροπημένη σχεδίαση του Corsa δεν χρειάζεται συστάσεις, αναγνωρίζεται εκ νέου από απόσταση πως πρόκειται για μοντέλο της Opel. Η συγκεκριμένη έκδοση χρησιμοποιεί τον βενζινοκινητήρα τούρμπο των 1,2 λίτρων με ισχύ 100 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Εσωτερικό
Σε ό,τι αφορά την ψηφιακή αναβάθμιση, τον πρώτο ρόλο έχει το νέο σύστημα infotainment με την οθόνη των 10,0 ιντσών και τον πίνακα οργάνων των 7,0 ιντσών. Σε αυτήν τη γενιά το Corsa ενσωματώνει την πλατφόρμα Snapdragon Cockpit της Qualcomm Technologies, στοιχείο που εξασφαλίζει εξαιρετικά γραφικά και τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης. Το πακέτο υποστήριξης των ψηφιακών τεχνολογιών του ανανεωμένου Corsa υποστηρίζει πολλές σύγχρονες παροχές, όπως τις φωνητικές εντολές, τις ενημερώσεις over-the-air, την πληθώρα πληροφοριών για την κατάσταση του οχήματος, την ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto, αλλά και την δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου. Κατά τα άλλα, το Corsa προσφέρει επαρκείς (όχι όμως κορυφαίους για την κλάση) χώρους προκειμένου να μετακινηθούν 4 ενήλικοι επιβάτες φυσιολογικού αναστήματος στο προσεγμένο ποιοτικά εσωτερικό του. Το τελευταίο είναι σύγχρονο σχεδιαστικά και λειτουργικό, με επαρκείς χώρους για μικροαντικείμενα. Αρκετά ποιοτικό και εργονομικά ορθό, προσφέρει καλή θέση οδήγησης στην οποία θα βολευτεί εύκολα κάθε οδηγός, ενώ και η ηχομόνωση του ικανοποιεί. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 309 λίτρα (χωρίς ρεζέρβα), χωρητικότητα που κρίνεται καλή για μικρό αυτοκίνητο, όχι όμως από τις κορυφαίες της κατηγορίας.
Η τιμή του Corsa των 100 ίππων ξεκινάει από 21.600 ευρώ, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα ασφαλείας ADAS, σύστημα υποβοήθησης πέδησης, σύστημα αποτροπής σύγκρουσης, cruise control, Eco LED προβολείς, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα star-stop, ζάντες αλουμινίου 16'', κλπ.
Εσωτερικό
Σε ό,τι αφορά την ψηφιακή αναβάθμιση, τον πρώτο ρόλο έχει το νέο σύστημα infotainment με την οθόνη των 10,0 ιντσών και τον πίνακα οργάνων των 7,0 ιντσών. Σε αυτήν τη γενιά το Corsa ενσωματώνει την πλατφόρμα Snapdragon Cockpit της Qualcomm Technologies, στοιχείο που εξασφαλίζει εξαιρετικά γραφικά και τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης. Το πακέτο υποστήριξης των ψηφιακών τεχνολογιών του ανανεωμένου Corsa υποστηρίζει πολλές σύγχρονες παροχές, όπως τις φωνητικές εντολές, τις ενημερώσεις over-the-air, την πληθώρα πληροφοριών για την κατάσταση του οχήματος, την ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto, αλλά και την δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου. Κατά τα άλλα, το Corsa προσφέρει επαρκείς (όχι όμως κορυφαίους για την κλάση) χώρους προκειμένου να μετακινηθούν 4 ενήλικοι επιβάτες φυσιολογικού αναστήματος στο προσεγμένο ποιοτικά εσωτερικό του. Το τελευταίο είναι σύγχρονο σχεδιαστικά και λειτουργικό, με επαρκείς χώρους για μικροαντικείμενα. Αρκετά ποιοτικό και εργονομικά ορθό, προσφέρει καλή θέση οδήγησης στην οποία θα βολευτεί εύκολα κάθε οδηγός, ενώ και η ηχομόνωση του ικανοποιεί. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 309 λίτρα (χωρίς ρεζέρβα), χωρητικότητα που κρίνεται καλή για μικρό αυτοκίνητο, όχι όμως από τις κορυφαίες της κατηγορίας.
Η τιμή του Corsa των 100 ίππων ξεκινάει από 21.600 ευρώ, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα ασφαλείας ADAS, σύστημα υποβοήθησης πέδησης, σύστημα αποτροπής σύγκρουσης, cruise control, Eco LED προβολείς, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα star-stop, ζάντες αλουμινίου 16'', κλπ.
Καλοφτιαγμένο εσωτερικό, χωρίς εντυπωσιασμούς, με καλή ποιότητα, αναβαθμισμένη τεχνολογία και βατή εργονομία
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο δοκιμασμένος 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων, 100 ίππων και 205 Nm ροπής, προσφέρει την ροπή από χαμηλά κάθε φορά που το απαιτεί ο οδηγός του. Παράλληλα, σε ξεγελάει ότι έχει περισσότερη ισχύ από ό,τι ανακοινώνει η γερμανική εταιρία. Μόνο ψηλά, κοντά στο όριο στροφών του, θα καταλάβεις την απόδοσή του να αποδυναμώνεται κάπως, στοιχείο όμως που σπάνια θα διαπιστώσεις κινούμενος σε αστικό περιβάλλον. Η συνεργασία του κινητήρα με το πολύ καλό 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι άψογη, χάρη στην καλή κλιμάκωση των σχέσεων και τις ομαλές αλλαγές του επιλογέα. Σε ότι αφορά την κατανάλωση, με κανονική οδήγηση σε μεικτές συνθήκες, βλέπεις γύρω στα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, αξιοποιώντας παράλληλα και το μπρίο του μικρού σε χωρητικότητα συνόλου, όπου είναι απαραίτητο.
Οδηγώντας
Το σούπερ μίνι της Opel δεν θα σε αιφνιδιάσει με απρόβλεπτες αντιδράσεις ακόμη και στην ασκούμενη πίεση από μέρους σου. Παρουσιάζεται ευκολοδήγητο και ασφαλές, παρότι δεν εμπνέει τον οδηγό του να ασχοληθεί με τη δυναμική οδήγηση, κυρίως λόγω του μέτριου σε αίσθηση συστήματος διεύθυνσης. H ποιότητα κύλισης και η άνεση που παρέχει δεν ξεφεύγουν από τα «οικογενειακά» πλαίσια και το κυριότερο, δεν κουράζουν τους επιβάτες. Η ανάρτηση απορροφά τις περισσότερες ατέλειες των ελληνικών δρόμων, παρότι στις εγκάρσιες ανωμαλίες αντιδρά κάπως ξερά, κυρίως στον πίσω άξονα. Η προβλέψιμη συμπεριφορά, το unisex οδηγικό προφίλ και τα καλά φρένα ενισχύουν σε κάθε περίπτωση το αίσθημα ασφάλειας που παρέχει στους επιβάτες του το ανανεωμένο Corsa. Στο ταξίδι είναι εξίσου αποτελεσματικό, καθώς μπορεί να κρατά υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες χωρίς να κουράζει τους επιβάτες και με μεγάλα περιθώρια ασφάλειας. Συμπερασματικά, δεν πρόκειται να ζητήσεις κάτι περισσότερο από ένα ευρωπαϊκό σούπερ μίνι των 4 μέτρων.
Ο δοκιμασμένος 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων, 100 ίππων και 205 Nm ροπής, προσφέρει την ροπή από χαμηλά κάθε φορά που το απαιτεί ο οδηγός του. Παράλληλα, σε ξεγελάει ότι έχει περισσότερη ισχύ από ό,τι ανακοινώνει η γερμανική εταιρία. Μόνο ψηλά, κοντά στο όριο στροφών του, θα καταλάβεις την απόδοσή του να αποδυναμώνεται κάπως, στοιχείο όμως που σπάνια θα διαπιστώσεις κινούμενος σε αστικό περιβάλλον. Η συνεργασία του κινητήρα με το πολύ καλό 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι άψογη, χάρη στην καλή κλιμάκωση των σχέσεων και τις ομαλές αλλαγές του επιλογέα. Σε ότι αφορά την κατανάλωση, με κανονική οδήγηση σε μεικτές συνθήκες, βλέπεις γύρω στα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, αξιοποιώντας παράλληλα και το μπρίο του μικρού σε χωρητικότητα συνόλου, όπου είναι απαραίτητο.
Οδηγώντας
Το σούπερ μίνι της Opel δεν θα σε αιφνιδιάσει με απρόβλεπτες αντιδράσεις ακόμη και στην ασκούμενη πίεση από μέρους σου. Παρουσιάζεται ευκολοδήγητο και ασφαλές, παρότι δεν εμπνέει τον οδηγό του να ασχοληθεί με τη δυναμική οδήγηση, κυρίως λόγω του μέτριου σε αίσθηση συστήματος διεύθυνσης. H ποιότητα κύλισης και η άνεση που παρέχει δεν ξεφεύγουν από τα «οικογενειακά» πλαίσια και το κυριότερο, δεν κουράζουν τους επιβάτες. Η ανάρτηση απορροφά τις περισσότερες ατέλειες των ελληνικών δρόμων, παρότι στις εγκάρσιες ανωμαλίες αντιδρά κάπως ξερά, κυρίως στον πίσω άξονα. Η προβλέψιμη συμπεριφορά, το unisex οδηγικό προφίλ και τα καλά φρένα ενισχύουν σε κάθε περίπτωση το αίσθημα ασφάλειας που παρέχει στους επιβάτες του το ανανεωμένο Corsa. Στο ταξίδι είναι εξίσου αποτελεσματικό, καθώς μπορεί να κρατά υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες χωρίς να κουράζει τους επιβάτες και με μεγάλα περιθώρια ασφάλειας. Συμπερασματικά, δεν πρόκειται να ζητήσεις κάτι περισσότερο από ένα ευρωπαϊκό σούπερ μίνι των 4 μέτρων.
YΠEP
- Ελαστικότητα κινητήρα
- Άνεση
- Ηχομόνωση
- Ευχρηστία
- Φρένα
- Ελαστικότητα κινητήρα
- Άνεση
- Ηχομόνωση
- Ευχρηστία
- Φρένα
KATA
- Μέτρια αίσθηση τιμονιού
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Μέτρια αίσθηση τιμονιού
- Έλλειψη ρεζέρβας
Προβλέψιμο, εύκολο και ασφαλές, συμπαθεί τις αστικές και περιαστικές μετακινήσεις χωρίς ιδιαίτερες έγνοιες
Συμπέρασμα
Το ρετουσαρισμένο Corsa παραμένει πεισματικά πιστό στη βασική του φιλοσοφία, αυτή ενός αυτοκινήτου-πασπαρτού, το οποίο μπορεί κάλλιστα να ικανοποιήσει ένα πολυσυλλεκτικό κοινό, ικανό να ανταποκριθεί σε μία πληθώρα απαιτήσεων αλλά και διαφορετικών αναγκών. Απευθύνεται σε εκείνους που δεν επιδιώκουν να προκαλέσουν με την εμφάνιση ή τις επιδόσεις, θα εκτιμήσουν το ουσιαστικό κομμάτι, που αφορά κυρίως στη λειτουργικότητα και τη χρηστικότητα σε καθημερινή βάση. Τα μικρά αυτοκίνητα με αυτή τη μορφή πρέπει να ζήσουν και να μας συντροφεύσουν και στο μέλλον. Δεν είναι ευχή, απαίτηση είναι...
Το ρετουσαρισμένο Corsa παραμένει πεισματικά πιστό στη βασική του φιλοσοφία, αυτή ενός αυτοκινήτου-πασπαρτού, το οποίο μπορεί κάλλιστα να ικανοποιήσει ένα πολυσυλλεκτικό κοινό, ικανό να ανταποκριθεί σε μία πληθώρα απαιτήσεων αλλά και διαφορετικών αναγκών. Απευθύνεται σε εκείνους που δεν επιδιώκουν να προκαλέσουν με την εμφάνιση ή τις επιδόσεις, θα εκτιμήσουν το ουσιαστικό κομμάτι, που αφορά κυρίως στη λειτουργικότητα και τη χρηστικότητα σε καθημερινή βάση. Τα μικρά αυτοκίνητα με αυτή τη μορφή πρέπει να ζήσουν και να μας συντροφεύσουν και στο μέλλον. Δεν είναι ευχή, απαίτηση είναι...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
φωτογραφίες: auto-internet
Επίσημο Site https://www.opel.gr