ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Hyundai Bayon - 1.2 MPI

Αναβαθμισμένο και προσιτό         ..:: Σαββάτο, 14 Δεκεμβρίου 2024 ::..

Ανανεώθηκε, βελτιώθηκε στα σημεία και απέκτησε πλουσιότερο τεχνολογικό εξοπλισμό, τονίζοντας παράλληλα τον χαρακτήρα του, ενώ η έκδοση των 1,2 λίτρων διακρίνεται για την σχέση αξίας/τιμής

H σχεδιαστική ιδιαιτερότητα δίνει το στίγμα εξαρχής στην περίπτωση του μικρού crossover της Hyundai, το οποίο δέχθηκε ένα επιτυχημένο ρετουσάρισμα, ενσωματώνοντας στο παρουσιαστικό του στοιχεία από το σύγχρονο στιλ του νέου Kona. Ο εμπρός προφυλακτήρας και η μάσκα έχουν επανασχεδιαστεί για να δημιουργήσουν μια πιο στιβαρή εμφάνιση. Το σήμα κατατεθέν της τελευταίας γενιάς, είναι η επανασχεδιασμένη μάσκα και η LED μπάρα, που εκτείνεται κατά μήκος αυτής και μέχρι τα πάνω φώτα ημέρας DLR. Αυτό το νέο στοιχείο εναρμονίζει το Bayon με την πιο πρόσφατη σχεδιαστική γλώσσα που εφαρμόζει η Hyundai στα νέα μοντέλα της. Το πίσω μέρος διαθέτει επίσης επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, ενώ η απόσταση των 165 χιλιοστών από το έδαφος, υπονοεί πως θα... καβαλήσετε εύκολα το πεζοδρόμιο, όχι όμως πως θα πάρετε κυριολεκτικά και τα... βουνά.

Εσωτερικό
Το Bayon διαθέτει ικανοποιητικούς χώρους επιβατών στην προσεγμένη καμπίνα του, ιδανική πρακτικότητα, αρκετές θήκες μικροαντικειμένων και φυσικά γενναίο εξοπλισμό άνεσης αλλά και ασφάλειας. Από πλευράς εμφάνισης και κατασκευής τα σκληρά, συμπαγή πλαστικά είναι καλά συναρμολογημένα, δεν ακούγονται τριγμοί, ακόμα και σε γεμάτα ανωμαλίες οδοστρώματα, ενώ δείχνουν όμορφα, όμως στην αφή θα θέλαμε να είναι πιο μαλακά, ιδιαίτερα στα σημεία που ερχόμαστε σε επαφή μαζί τους. Πίσω από το τιμόνι του Bayon, o οδηγός θα νιώσει ιδιαίτερα βολικά, ρυθμίζοντας γρήγορα και εύκολα την επιθυμητή θέση. Τα καθίσματα έχουν καλή άνεση και ταυτόχρονα δεν είναι σκληρά για να κουράζουν. Όσο για τους πίσω επιβάτες, οι χώροι είναι πολύ καλοί για τα δεδομένα της κατηγορίας και δεδομένων των διαστάσεων του αμαξώματος. Οι τεχνολογικές αναβαθμίσεις είναι πλέον πιο έντονες μετά την ανανέωση. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών (η βασική έκδοση έχει αναλογικά όργανα με LCD οθόνη 4,2 ιντσών) συμπληρώνεται από μια στάνταρ οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού. Το σύστημα πολυμέσων υποστηρίζει πλέον απομακρυσμένες ενημερώσεις OTA. Σημειώστε πως έχουν προστεθεί νέες θύρες USB-C, αλλά και ασύρματη φόρτιση για smartphone. Ο χώρος αποσκευών των 411 λίτρων είναι μεγάλος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος. Διαθέτει επίσης το πολύ βολικό σύστημα, που επιτρέπει την τοποθέτηση της εταζέρας στην πλάτη του πίσω καθίσματος, στην περίπτωση που χρειαστεί να αφαιρεθεί για να χωρέσει εντός ένα μεγάλο αντικείμενο.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 19.290 ευρώ (18.790 ευρώ με έκπτωση), με πλούσιο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, σύστημα προειδοποίησης αναχώρησης προπορευόμενου οχήματος, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, φώτα έκτακτης πέδησης, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα αποφυγής πολλαπλής σύγκρουσης, 6 αερόσακους, σύστημα προειδοποίησης πιθανής εγκατάλειψης προσώπου στα πίσω καθίσματα, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, συναγερμό, αυτόματα φώτα, φώτα ημέρας και θέσεως τεχνολογίας LED, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορίας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης, ηχοσύστημα με θύρες USB, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto (με ασύρματη σύνδεση με την οθόνη), Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης με συνδεδεμένες υπηρεσίες, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ζάντες αλουμινίου 16'', κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Η εργοστασιακή εγγύηση ανέρχεται στα 5 έτη χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων.
Προσεγμένο εσωτερικό με καλή συναρμογή, αποδεκτούς χώρους και πρακτικότητα, αλλά και ενίσχυση ψηφιακών μέσων και συνδεσιμότητας
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο ατμοσφαιρικός 1.200άρης βενζινοκινητήρας είναι ο μόνος στην γκάμα του Bayon που έχει τέσσερις κυλίνδρους και αποδίδει 79 ίππους και 113 Nm ροπής. Μπορεί να μην διακρίνεται για την ισχύ του, είναι όμως πρόθυμος να κινήσει αξιοπρεπώς το αυτοκίνητο, το οποίο εξ ορισμού θα κληθεί να περάσει τον περισσότερο χρόνο της ζωής του στους δρόμους της πόλης. Αρωγό του μικρού κινητήρα αποτελεί το χειροκίνητο (και εύχρηστο) κιβώτιο 5 σχέσεων με την σχετικά «κοντή» κλιμάκωση, προκειμένου να εκμεταλλεύεται την περιορισμένη ισχύ του κινητήρα. Αυτό ενισχύει την αίσθηση της επιτάχυνσης και την ελαστικότητα που δείχνει το κινητήριο σύνολο από τις χαμηλές στροφές, διατηρώντας μάλιστα και την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα, (είδαμε γύρω στα 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα). Από εκεί και πέρα, ο οδηγός μπορεί να κινείται  σχετικά σβέλτα, αλλά ταυτόχρονα και να αλλάζει πιο συχνά σχέση στο κιβώτιο, καταφέρνοντας με αυτό τον τρόπο να μειώσει την μέση κατανάλωση καυσίμου. Στον αυτοκινητόδρομο όμως, η «σφιχτή» κλιμάκωση επιβαρύνει κάπως την κατανάλωση, με αποτέλεσμα το υψηλό φάσμα περιστροφής να αυξάνει και την ένταση του θορύβου. Η καλή ηχομόνωση αντισταθμίζει αυτή την συνθήκη, η αλήθεια πάντως είναι πως στο ταξίδι θα θέλαμε λίγο μακρύτερη 5η σχέση στο κιβώτιο (το ιδανικό βεβαίως; θα ήταν να υπάρχει και 6η).

Οδηγώντας
Το συμπαγές SUV της Hyundai είναι άνετο με αποτελεσματική κύλιση στο δρόμο, αποδεκτή απόκριση στο σύστημα διεύθυνσης καθώς επίσης και πολύ καλό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος από την ανάρτηση. Σου καθιστά εξαρχής σαφές πως πρόκειται για ένα ανταποδοτικό σε οδηγικό επίπεδο αυτοκίνητο όταν θελήσεις να ασκήσεις πίεση, κι ας μην συνάδει αυτό με τον φιλικό αστικό χαρακτήρα του. Περιορισμένες κλίσεις στις στροφές, ικανοποιητική αμεσότητα του μπροστινού μέρους να αλλάξει κατεύθυνση και αποδεκτή αίσθηση, ολοκληρώνουν το παζλ της οδικής συμπεριφοράς του Bayon. Αλήθεια είναι πως παραπέμπει περισσότερο στα σούπερ μίνι και λιγότερο στα ημίψηλα SUV. Ευέλικτο, με μικρό κύκλο στροφής και αρκετά «μανιτζέβελο» εντός των τειχών, το ανανεωμένο Bayon επιβεβαιώνει το θετικό πρόσημο στα οδικά χαρακτηριστικά του. Ικανοποιητικά σε αίσθηση και απόδοση αποδείχθηκαν τέλος και τα φρένα του.
YΠEP
- Ιδιαίτερη σχεδιαστική προσωπικότητα
- Χώροι-πρακτικότητα
- Εξοπλισμός
- Τιμή
- 5ετής εγγύηση
KATA
- Μέτριες επιδόσεις
- Απουσία 6ης σχέσης στο κιβώτιο
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ωριμότερο πλέον στο δρόμο, με ικανή πρόσφυση, αλλά και άνεση, καθώς και πλήρες πακέτο συστημάτων ασφάλειας
Συμπέρασμα
Με φρεσκαρισμένη και κυρίως επίκαιρη εμφάνιση, δραστήρια οδική συμπεριφορά, εκκεντρική σχεδίαση και άνω του μέσου όρου προσέγγιση στους περισσότερους τομείς, το ανανεωμένο Bayon επιχειρεί στη συγκεκριμένη έκδοση με τον «ταπεινό» ατμοσφαιρικό κινητήρα ένα τεράστιο άνοιγμα στους συνειδητοποιημένους αγοραστές. Εκείνους δηλαδή, που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, προκειμένου να αποκτήσουν ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο, το οποίο θα κινείται καθημερινά στο αστικό περιβάλλον. Ολοκληρωμένο, δοκιμασμένο και με περισσότερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας πλέον, σίγουρα θα συναντήσει την απήχηση που του αρμόζει.
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site https://www.hyundai.gr


  UP