ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ::

Οδηγούμε το Cupra Terramar

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου 2024 ::..
Με δεδομένη την επιτυχία που είχε στην ελληνική αγορά (όπως και στην ευρωπαϊκή) το λανσάρισμα της Cupra ως ξεχωριστής μάρκας από τη Seat, με προσανατολισμό στην υψηλή ποιότητα και το σπορ χαρακτήρα, η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μία ειδική εκδήλωση ενημέρωσης για τους έλληνες δημοσιογράφους με έμφαση στα δύο πρόσφατα μοντέλα της, το μικρομεσαίο SUV Terramar και το ηλεκτρικό SUV κουπέ Tavascan. Το Terramar προσφέρεται σε μία ευρεία γκάμα, σε τιμές που ξεκινούν από 37.990 ευρώ για το το ήπιο υβριδικό 1.5 eTSI των 150 ίππων. To Tavascan προσφέρεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις και η τιμή του ξεκινάει από 48.990 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση (39.990 ευρώ με την επιδότηση).


Η ταυτόχρονη παρουσίαση των δύο συγκεκριμένων μοντέλων της Cupra αποτελεί και ένα χαρακτηριστικό δείγμα της μεταβατικής περιόδου που διανύει αυτήν τη στιγμή η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Από τη μία υπήρχε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το Tavascan, δείγμα της νέας πορείας που χαράσσει η αυτοκινητοβιομηχανία προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό, το οποίο προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, μία με 286 ίππους και μία τετρακίνητη με 340 ίππους και προς το παρόν απευθύνεται στο περιορισμένο κοινό που καλύπτει η ηλεκτροκίνηση. Και από την άλλη ένα μοντέλο που απευθύνεται σε πιο ευρύ κοινό, με πολύ μεγαλύτερη γκάμα, στην οποία υπάρχουν εξηλεκτρισμένες μεν αλλά όχι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Οι οποίες μπορούν φυσικά να καλύψουν όλες τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας, σε μικρές η μεγάλες αποστάσεις, χωρίς τους περιορισμούς που θέτουν η περιορισμένη αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και -κυρίως- οι ανεπαρκείς ακόμα υποδομές φόρτισης.

Θα υπενθυμίσουμε ότι το Terramar έχει μήκος 4,519 μ. και μεταξόνιο 2.681 χιλιοστών και, εκτός από το σπορ χαρακτήρα που αποτελεί εγγενές στοιχείο της μάρκας, προσφέρει και την πρακτικότητα που απαιτείται από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, με επαρκείς χώρους για τους επιβάτες και γενναιόδωρο χώρο αποσκευών 508 λίτρων. Το αυτοκίνητο προσφέρεται με 5 διαφορετικά σύνολα παροχής ισχύος. Η βασική έκδοση χρησιμοποιεί ένα βενζινοκινητήρα 1.5 TSI με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V και ισχύ 150 ίππων, ενώ υπάρχει κι ένας 2λιτρος βενζινοκινητήρα TSI με 204 ίππους ή 265 ίππους και σύστημα τετρακίνησης. Τέλος υπάρχουν δύο φορτιζόμενα υβριδικά σύνολα με βενζινοκινητήρα 1.5 και ηλεκτροκινητήρα, με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 204 ίππων ή 272 ίππων, τα οποία προσφέρουν αυτονομία με ηλεκτροκίνηση πάνω από 100 χιλιόμετρα στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε την δυνατότητα να οδηγήσουμε την έκδοση με το 2λιτρο κινητήρα των 265 ίππων. Η πρώτη εντύπωση όταν μπαίνει κανείς στο αυτοκίνητο είναι η σημαντικά αναβαθμισμένη ποιότητα σε σύγκριση με την εποχή που τα Cupra ήταν απλώς σπορ εκδόσεις των Seat. Η δεύτερη είναι η ξεχωριστή σχεδιαστική προσωπικότητα, που ολοκληρώνει στο εσωτερικό τον ιδιαίτερο χαρακτήρα που αποπνέει και η εξωτερική εντυπωσιακή σχεδίαση. Με ένα τόσο δυνατό κινητήρα είναι προφανές ότι σε επίπεδο επιδόσεων δεν θα μείνει κανείς ανικανοποίητος. Το αυτοκίνητο είναι γρήγορο (0-100 χλμ./ώρα σε 5,9''), με όλα όσα αυτό συνεπάγεται και στην ασφάλεια με την οποία γίνονται τα προσπεράσματα και στην οδηγική απόλαυση. Εκείνο που είναι σημαντικό και μας εξέπληξε ευχάριστα, δεδομένου ότι συνήθως δεν χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα με έντονο σπορ χαρακτήρα, είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης που διαπιστώσαμε στο δρόμο και η απολύτως αποδεκτή άνεση, που δεν κάνει κουραστικές τις μετακινήσεις ακόμα και σε κακής ποιότητας οδόστρωμα. Χωρίς μάλιστα αυτό να έχει αρνητικές συνέπειες στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ενώ τη συνολικά πολύ καλή εικόνα συμπληρώνουν το ακριβές τιμόνι και τα δυνατά φρένα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP