ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Suzuki Vitara - 1.4 Hybrid 48V

Στην πρώτη γραμμή         ..:: Σαββάτο, 07 Δεκεμβρίου 2024 ::..

Με μία ακόμα ελαφρά ανανέωση η Suzuki διατηρεί το Vitara στην πρώτη γραμμή των μικρών SUV, εξακολουθώντας να προσφέρει πολύ ικανοποιητικούς χώρους σε «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις, ασφαλή οδική συμπεριφορά και καλή άνεση για την κατηγορία, επαρκή δύναμη για ασφαλείς μετακίνησης με λογική κατανάλωση και απολύτως προβλέψιμη οδική συμπεριφορά με ικανοποιητική άνεση, ενώ ιδιαίτερα ανταγωνιστικό είναι το «πακέτο» τιμής-εξοπλισμού

Η προσπάθεια εσπευσμένης στροφής προς την ηλεκτροκίνηση είχε ως αποτέλεσμα κάποιες αλλαγές στις συνήθειες της αυτοκινητοβιομηχανίας σε ό,τι αφορά την εξέλιξη και αντικατάσταση των μοντέλων της. Από τη μία υπάρχει η πιεστική και στην ουσία εκβιαστική προσπάθεια των «αρχών», ιδιαίτερα των ευρωπαϊκών, να υποχρεώσουν την αυτοκινητοβιομηχανία να κατασκευάζει όλο και περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με υποτιθέμενο (αν και ουτοπικό) στόχο σε 10 χρόνια από τώρα να μη κατασκευάζεται πλέον κανένα καινούργιο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κι από την άλλη υπάρχει η... σκληρή πραγματικότητα, που δεν καταλαβαίνει από νομοθεσίες θεωρητικολόγων, η οποία δείχνει ότι η μεγάλη μάζα των αγοραστών αυτοκινήτων «δεν τσιμπάει» για την ηλεκτροκίνηση, αντιλαμβανόμενη ότι ακόμα δεν μπορεί να καλύψεις τις ανάγκες τους. Οι εταιρείες του κλάδου βρίσκονται στη μέση κι ενώ είναι αναγκασμένες να επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση, περιορίζοντας τα συμβατικά τους μοντέλα (δύο καρπούζια κάτω από την ίδια μασχάλη δεν χωράνε!) και τις επενδύσεις για δημιουργία νέων, προσπαθούν να εξελίξουν όσο περισσότερο γίνεται τα υπάρχοντα μοντέλα και να τα ανανεώνουν ίσως και πιο συχνά απ' ό,τι στο παρελθόν. Έτσι ώστε να δείχνουν (και να είναι) σύγχρονα και να μη δημιουργούν στους αγοραστές την αίσθηση ότι αγοράζουν από ανάγκη κάτι παρωχημένο. Μέσα σ' αυτό το πλαίσιο η Suzuki ανανέωσε για δεύτερη φορά το εμβληματικό SUV της, το Vitara, που φυσικά διατίθεται πλέον σε «εξηλεκτρισμένες» (δηλαδή υβριδικές) εκδόσεις ώστε να συμβαδίζει με το πνεύμα της εποχής. Το αυτοκίνητο έχει υποστεί περιορισμένες σχεδιαστικές αλλαγές εξωτερικά (π.χ. νέος προφυλακτήρας) ώστε να προσαρμοστεί και στη σύγχρονη σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας, ενώ υπάρχουν διαθέσιμα και νέα χρώματα. Εσωτερικά υπάρχει μία νέα κεντρική οθόνη, ενώ αναβάθμιση έχει γίνει βεβαίως και στον εξοπλισμό, συμπεριλαμβάνοντας και τα συστήματα ασφαλείας.

Εσωτερικό
Χωρίς να ξεφεύγει σε μέγεθος από το πλαίσιο των μικρών SUV (μήκος 4,185 μ.), το Vitara προσφέρει επαρκείς χώρους για τέσσερα άτομα κι έναν επίσης επαρκή χώρο αποσκευών 362 λίτρων, ο οποίος μάλιστα έχει απολύτως κανονικό σχήμα, που διευκολύνει την πλήρη εκμετάλλευσή του. Είναι, λοιπόν, χώροι μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου και το Vitara μπορεί να παίξει αυτόν το ρόλο χωρίς να δημιουργεί την αίσθηση συμβιβασμού. Επαρκείς είναι επίσης και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι το «ραφάκι» που υπάρχει για μικροπράγματα μπροστά από το μοχλό ταχυτήτων δεν έχει αντιολισθητικό υλικό, οπότε ό,τι ακουμπήσει κανείς εκεί, γλιστράει και... πηγαινοέρχεται κατά την κίνηση του αυτοκινήτου. Το εσωτερικό είναι καλά φτιαγμένο, με καλή ποιότητα συναρμολόγησης και υλικών (υπάρχει και μαλακό πλαστικό στο επάνω μέρος του ταμπλό) και σαφώς λειτουργικό. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, υπάρχουν πολλές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, αλλά η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής.

Η τιμή του αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική για την κατηγορία, ξεκινώντας από 20.580 ευρώ, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού μάλιστα, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα παρακολούθησης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, προσαρμοζόμενο cruise control, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, ράγες οροφής, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, συναγερμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Σημειώνουμε ότι το αυτοκίνητο καλύπτεται από εγγύηση 3 ετών με 2 χρόνια επέκταση (ή 100.000 χλμ. για τα ηλεκτρικά και μηχανικά μέρη).
Ευρύχωρο και αρκετά προσεγμένο εσωτερικό, ενώ ο εξοπλισμός είναι πολύ καλός παρά την ανταγωνιστική τιμή
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας της ήπια υβριδικής έκδοσης των 48V είναι o βενζινοκινητήρας τούρμπο 1.4 με άμεσο ψεκασμό, οποίος αποδίδει 129 ίππους. Πρόκειται για ένα κινητήρα που ανταποκρίνεται πολύ άνετα στις ανάγκες του αυτοκινήτου σε οποιοδήποτε είδος δρόμου, όπως δείχνουν άλλωστε και οι πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις που προσφέρει (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2''). Σε αυτό προφανώς συμβάλλει και το ήπιο υβριδικό σύστημα με τη γεννήτρια/μίζα των 14 ίππων, που υποβοηθεί στιγμιαία το αυτοκίνητο στις επιταχύνσεις με χαμηλές στροφές, όπως επίσης και το σωστά κλιμακωμένο και αρκετά εύχρηστο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση στην πόλη πρέπει να περιμένει κανείς γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ. (ίσως και λίγο παρακάτω με προσεκτική οδήγηση για εκμετάλλευση του υβριδικού συστήματος) ενώ σ' ένα επαρχιακό δρόμο των 80-100 χλμ./ώρα και με σβέλτο ρυθμό, αλλά προσεκτική χρήση στο γκάζι, μπορεί κανείς να πέσει στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. ή και λίγο παρακάτω. Στον αυτοκινητόδρομο όλα εξαρτώνται από την ταχύτητα κίνησης, γιατί θα θυμίσουμε για μια ακόμη φορά ότι σε όλα τα SUV η διαφορά της κατανάλωσης στον ανοιχτό δρόμο σε σχέση με την πόλη είναι μικρότερη σε σύγκριση με τα σεντάν και χάτσμπακ, λόγω αεροδυναμικής. Η περιορισμένη κατανάλωση αντανακλάται και στις τυποποιημένες εκπομπές CO2, που είναι 119 g/km, επιτρέποντας την καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας και (αν δεν αλλάξει κάτι για το 2025 στη χώρα των συνεχών ανατροπών) την απαλλαγή του από τέλη κυκλοφορίας.

Οδηγώντας
Η σταθερότητα του Vitara στον δρόμο είναι πολύ καλή και η συμπεριφορά του αρκετά ακριβής. Στα όρια της πρόσφυσης η υποστροφή εμφανίζεται πολύ προοδευτικά και δεν αναπτύσσονται υπερστροφικές τάσεις σε περίπτωση που άφησε ο οδηγός το γκάζι πάνω στην στροφή. Η απόκριση στις εντολές του οδηγού είναι πολύ ικανοποιητική, η ποιότητα κύλισης είναι καλή και συνολικά το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητο και ευχάριστο στο δρόμο. Φυσικά ως υπερυψωμένο (απόσταση από το έδαφος 18,5 εκατοστά) εκτός δρόμου (θα θυμίσουμε ότι υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση) γέρνει περισσότερο από ένα σεντάν, αλλά προφανώς ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν διεκδικεί σπορ χαρακτήρα. Ούτως ή άλλως είναι απολύτως προβλέψιμο και ευκολοδήγητο, το τιμόνι είναι ένας καλός συμβιβασμός σε αίσθηση για το διπλό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και είναι απολύτως αποδεκτό στην άσφαλτο, ενώ απολύτως ικανοποιητικά είναι και τα φρένα. Τέλος, η άνεση βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα για την κατηγορία.
YΠEP
- Επαρκής δύναμη με λογική κατανάλωση
- Καλό κιβώτιο
- Άνεση-κύλιση
- Χώροι μικρομεσαίου οικογενειακού
- Εξοπλισμός
- Τιμή
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας
- Επέκταση εγγύησης
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Έλλειψη αντιολισθητικού υλικού για το ραφάκι στο ταμπλό
Επαρκής δύναμη και καλή οδική συμπεριφορά χαρακτηρίζουν το Vitara
Συμπέρασμα
Η περιορισμένη ανανέωση του Vitara δεν έχει αλλάξει το χαρακτήρα του και φυσικά το αυτοκίνητο εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά προσαρμοσμένο στην ελληνική πραγματικότητα, όπως τονίζαμε και στη δοκιμή του πριν την ανανέωση. Τα βασικά χαρακτηριστικά του, καλοί χώροι για μια οικογένεια σε «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις, πλούσιος εξοπλισμός, προσεγμένη ποιότητα και καλή οδική συμπεριφορά, επαρκής δύναμη με λογική κατανάλωση εξακολουθούν να υπάρχουν, ενώ η νέα οθόνη στο εσωτερικό και οι αναβαθμίσεις στοιχείων του εξοπλισμού ήταν μια ακόμα πινελιά εκσυγχρονισμού. Ταυτόχρονα δε, το αυτοκίνητο εξακολουθεί να προσφέρεται σε εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό σε μια εποχή που οι -ήδη υψηλές- τιμές ανεβαίνουν συνεχώς.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.suzuki.gr


  UP