ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::
Mini Countryman - C
Συνταγή επιτυχίας ..:: Σαββάτο, 30 Νοεμβρίου 2024 ::..
Το νέο Countryman εξακολουθεί να προσφέρει την παραδοσιακή συνταγή της Mini σε οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, συνδυάζοντας καλές επιδόσεις, πολύ καλή οδική συμπεριφορά και καλή αίσθηση χειριστηρίων, εξακολουθεί να επιβεβαιώνει τον premium χαρακτήρα του με την ποιότητα του εσωτερικού του και τον πλούσιο εξοπλισμό του, αλλά είναι και αναβαθμισμένο σε λειτουργικό επίπεδο, προσφέροντας χώρους και πρακτικότητα που του επιτρέπουν να ανταποκρίνεται με επιτυχία στον «οικογενειακό» ρόλο που αντιστοιχεί στα μικρομεσαία SUV
Από τις διάφορες παραλλαγές του σύγχρονου Mini που παρουσίασε κατά καιρούς η εταιρεία, δεν φαίνεται να επιβιώνουν όλες στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, ήταν όμως μάλλον απίθανο να μην επιβιώσει το Countryman, το μικρομεσαίο SUV της μάρκας που ανήκει σε μια από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς. Το νέο μοντέλο, απολύτως προσαρμοσμένο στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, προσφέρεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, αλλά και σε μια σειρά εκδόσεων με διαφορετικά συστήματα παροχής ισχύος, υβριδικά (σαν αυτό της συγκεκριμένη δοκιμής) ή μη. Το νέο μοντέλο, μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το προηγούμενο, χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα με τη BMW X1. Το μήκος του φτάνει τα 4,433 μ. (αντί για τα 4,299 μ. του προηγούμενου μοντέλου) και το μεταξόνιο τα 2.692 χιλιοστά (αντί για 2.670), ενώ αυξημένο είναι και το πλάτος.
Εσωτερικό
Είναι προφανές ότι μεγαλύτερες διαστάσεις επιτρέπουν και την παροχή καλύτερων χώρων για τους επιβάτες στο εσωτερικό, οι οποίοι μπορεί να μην είναι οι κορυφαίοι της κατηγορίας, είναι όμως απολύτως επαρκείς για 4 άτομα, έτσι ώστε το νέο μοντέλο να ανταποκρίνεται χωρίς συμβιβασμούς στο ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου, που παίζουν σήμερα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Όπως επίσης ανταποκρίνεται σε αυτόν τον ρόλο και ο ευμεγέθης χώρος αποσκευών των 450 λίτρων. Και μάλιστα το αυτοκίνητο προσφέρει συνολικά μια εικόνα πρακτικότητας, που ευνοεί την οικογενειακή χρήση, χάρη στους άφθονους χώρους για μικροπράγματα που προσφέρει στο εσωτερικό. Από εκεί και πέρα βέβαια, το εσωτερικό θυμίζει ότι είναι κάτι διαφορετικό από ένα απλό μικρό οικογενειακού SUV, αφενός με την υψηλού επιπέδου ποιότητα κατασκευής και υλικών και αφετέρου με τις λειτουργικές ιδιομορφίες, που παραδοσιακά χαρακτηρίζουν τα Mini. Για παράδειγμα, αντί για τη συνηθισμένη πλέον -οριζόντια ή κάθετη- ορθογώνιο οθόνη που υπάρχει στο εσωτερικό όλων των αυτοκινήτων, εδώ υπάρχει μια μεγάλη στρογγυλή οθόνη, που θυμίζει το παραδοσιακό στρογγυλό όργανο των Mini και σίγουρα χρειάζεται κάποια εξοικείωση για να χρησιμοποιεί κάποιος την ευχέρεια όλες τις λειτουργίες της. Το καλό είναι τουλάχιστον, ότι στην εταιρεία προσπάθησαν να ομαδοποιήσουν τις λειτουργίες στην οθόνη με τρόπο που να διευκολύνει τον οδηγό. Έτσι στο επάνω μέρος της εμφανίζονται πληροφορίες για το αυτοκίνητο, όπως η ταχύτητα ή η αυτονομία, στο κέντρο διάφορες λειτουργίες που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός με οριζόντια μετακίνηση και άγγιγμα και στο κάτω μέρος «κουμπιά» αφής για να άμεση επιλογή των λειτουργιών πλοήγησης, τηλεφώνου, πολυμέσων και κλιματισμού. Επίσης το αυτοκίνητο δεν έχει πίνακα οργάνων μπροστά από το τιμόνι, υπάρχει όμως ένα head up display στο επάνω μέρος του ταμπλό (που βρίσκεται κάπως χαμηλά σε σχέση με τη συνηθισμένη θέση των αντίστοιχων συσκευών/λειτουργιών).
Σίγουρα, λοιπόν, η άνετη οδήγηση του αυτοκινήτου χρειάζεται κάποιο διάστημα εξοικείωσης για τον αμύητο οδηγό. Από την άλλη πλευρά, βεβαίως, πρέπει να επισημάνουμε ότι οι σχεδιαστές του αυτοκινήτου δεν έπεσαν στην παγίδα να καταφύγουν σε οθόνες και διακόπτες αφής για όλες τις λειτουργίες του και είναι χαρακτηριστικό ότι στο πολυλειτουργικό τιμόνι υπάρχουν οι «παραδοσιακοί» διακόπτες και πλήκτρα. Πέραν αυτού, σημαντικό είναι και το γεγονός ότι, εκτός από την ποιότητα κατασκευής, υπάρχει και η παραδοσιακή καλή θέση οδήγησης των Mini, που θυμίζει ότι μιλάμε για ένα premium μικρό αυτοκίνητο, το οποίο εκτός από πρακτικότητα προσφέρει και την παραδοσιακή οδηγοκεντρική προσέγγιση των Mini. Η μόνη μας παρατήρηση είναι ότι, με βάση τα μεγέθη των γυάλινων επιφανειών γύρω γύρω, θα θέλαμε μεγαλύτερα σκιάδια, γιατί σε κάποιες συγκεκριμένες ώρες της μέρας που ο ήλιος βρίσκεται πολύ χαμηλά, η προστασία που προσφέρουν, ιδιαίτερα σ' ένα μικρόσωμο οδηγό, δεν είναι τέλεια. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 34.500 ευρώ με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, αυτόματη πόρτα χώρου αποσκευών, ράγες οροφής, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Εσωτερικό
Είναι προφανές ότι μεγαλύτερες διαστάσεις επιτρέπουν και την παροχή καλύτερων χώρων για τους επιβάτες στο εσωτερικό, οι οποίοι μπορεί να μην είναι οι κορυφαίοι της κατηγορίας, είναι όμως απολύτως επαρκείς για 4 άτομα, έτσι ώστε το νέο μοντέλο να ανταποκρίνεται χωρίς συμβιβασμούς στο ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου, που παίζουν σήμερα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Όπως επίσης ανταποκρίνεται σε αυτόν τον ρόλο και ο ευμεγέθης χώρος αποσκευών των 450 λίτρων. Και μάλιστα το αυτοκίνητο προσφέρει συνολικά μια εικόνα πρακτικότητας, που ευνοεί την οικογενειακή χρήση, χάρη στους άφθονους χώρους για μικροπράγματα που προσφέρει στο εσωτερικό. Από εκεί και πέρα βέβαια, το εσωτερικό θυμίζει ότι είναι κάτι διαφορετικό από ένα απλό μικρό οικογενειακού SUV, αφενός με την υψηλού επιπέδου ποιότητα κατασκευής και υλικών και αφετέρου με τις λειτουργικές ιδιομορφίες, που παραδοσιακά χαρακτηρίζουν τα Mini. Για παράδειγμα, αντί για τη συνηθισμένη πλέον -οριζόντια ή κάθετη- ορθογώνιο οθόνη που υπάρχει στο εσωτερικό όλων των αυτοκινήτων, εδώ υπάρχει μια μεγάλη στρογγυλή οθόνη, που θυμίζει το παραδοσιακό στρογγυλό όργανο των Mini και σίγουρα χρειάζεται κάποια εξοικείωση για να χρησιμοποιεί κάποιος την ευχέρεια όλες τις λειτουργίες της. Το καλό είναι τουλάχιστον, ότι στην εταιρεία προσπάθησαν να ομαδοποιήσουν τις λειτουργίες στην οθόνη με τρόπο που να διευκολύνει τον οδηγό. Έτσι στο επάνω μέρος της εμφανίζονται πληροφορίες για το αυτοκίνητο, όπως η ταχύτητα ή η αυτονομία, στο κέντρο διάφορες λειτουργίες που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός με οριζόντια μετακίνηση και άγγιγμα και στο κάτω μέρος «κουμπιά» αφής για να άμεση επιλογή των λειτουργιών πλοήγησης, τηλεφώνου, πολυμέσων και κλιματισμού. Επίσης το αυτοκίνητο δεν έχει πίνακα οργάνων μπροστά από το τιμόνι, υπάρχει όμως ένα head up display στο επάνω μέρος του ταμπλό (που βρίσκεται κάπως χαμηλά σε σχέση με τη συνηθισμένη θέση των αντίστοιχων συσκευών/λειτουργιών).
Σίγουρα, λοιπόν, η άνετη οδήγηση του αυτοκινήτου χρειάζεται κάποιο διάστημα εξοικείωσης για τον αμύητο οδηγό. Από την άλλη πλευρά, βεβαίως, πρέπει να επισημάνουμε ότι οι σχεδιαστές του αυτοκινήτου δεν έπεσαν στην παγίδα να καταφύγουν σε οθόνες και διακόπτες αφής για όλες τις λειτουργίες του και είναι χαρακτηριστικό ότι στο πολυλειτουργικό τιμόνι υπάρχουν οι «παραδοσιακοί» διακόπτες και πλήκτρα. Πέραν αυτού, σημαντικό είναι και το γεγονός ότι, εκτός από την ποιότητα κατασκευής, υπάρχει και η παραδοσιακή καλή θέση οδήγησης των Mini, που θυμίζει ότι μιλάμε για ένα premium μικρό αυτοκίνητο, το οποίο εκτός από πρακτικότητα προσφέρει και την παραδοσιακή οδηγοκεντρική προσέγγιση των Mini. Η μόνη μας παρατήρηση είναι ότι, με βάση τα μεγέθη των γυάλινων επιφανειών γύρω γύρω, θα θέλαμε μεγαλύτερα σκιάδια, γιατί σε κάποιες συγκεκριμένες ώρες της μέρας που ο ήλιος βρίσκεται πολύ χαμηλά, η προστασία που προσφέρουν, ιδιαίτερα σ' ένα μικρόσωμο οδηγό, δεν είναι τέλεια. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 34.500 ευρώ με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, αυτόματη πόρτα χώρου αποσκευών, ράγες οροφής, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Προσεγμένο ποιοτικά, με επαρκείς χώρους, πρακτικό και με τις γνωστές σχεδιαστικές ιδιορρυθμίες των Mini είναι το εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Η «βασική» έκδοση της γκάμας κινείται από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα με 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 που αποδίδει 170 ίππους και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων. Πρόκειται για ένα πολύ καλό σύστημα που προσφέρει αρκετή δύναμη για να εξασφαλίσει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3''), άρα και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια, αλλά ταυτόχρονα και πολύ καλή ελαστικότητα και άμεση απόκριση, εξασφαλίζοντας ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση. Οι αλλαγές στο κιβώτιο είναι πολύ ομαλές και γρήγορες και η ευστροφία του κινητήρα πολύ καλή, ενώ ο θόρυβός του δεν είναι μεν ανύπαρκτος (ειδικά όσο ανεβαίνουν οι στροφές), αλλά δεν γίνεται κουραστικός. Η κατανάλωση προφανώς δεν μπορεί να... σπάει ρεκόρ οικονομίας σ' ένα αυτοκίνητο με αυτήν την απόδοση/επιδόσεις και αυτά τα χαρακτηριστικά, είναι όμως απολύτως λογική με αυτά δεδομένα. Στην πόλη μπορεί κανείς να τη συγκρατήσει γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ. και έξω από αυτήν κοντά ή και λίγο κάτω από τα 7 χωρίς να... σέρνεται, ενώ σε ιδανικές συνθήκες, όπως είναι η κάθοδος του Κηφισού (λόγω κατηφορικής κλίσης και ελεύθερης σχετικά κυκλοφορίας όταν... δεν πήζει!) πετύχαμε από την Κηφισιά μέχρι την παραλία μέση κατανάλωση 5,9 λίτρα/100 χλμ. Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι 133 g/km, επιτρέποντας την καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας.
Οδηγώντας
Το νέο Countryman δεν μας απογοήτευσε σε σχέση με αυτά που περιμέναμε στο δρόμο βάσει της παράδοσης των Mini, προσφέροντας οδική συμπεριφορά που θα ικανοποιήσει και τον απαιτητικό οδηγό. Η καλή ποιότητα κύλισης αναδεικνύει τη σοβαρή δουλειά που έχει γίνει στο στήσιμό του, όπως αντίστοιχα και η μάλλον μέτρια άνεση (ειδικά στις εγκάρσιες ανωμαλίες), με δεδομένη τη «σφιχτή» ρύθμιση των αναρτήσεων που πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και συμπεριφορά. Όταν αρχίζουν να ανεβαίνουν οι ρυθμοί, διαπιστώνει κανείς το καλό κράτημα που προσφέρει το Countryman, την ακριβέστατη συμπεριφορά του και τον εύκολο έλεγχό του από τον οδηγό, χάρη και στο πολύ καλό τιμόνι και τα αντίστοιχου επιπέδου φρένα. Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, λοιπόν, είναι σίγουρα ένα από τα κορυφαία SUV της κατηγορίας.
Η «βασική» έκδοση της γκάμας κινείται από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα με 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 που αποδίδει 170 ίππους και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων. Πρόκειται για ένα πολύ καλό σύστημα που προσφέρει αρκετή δύναμη για να εξασφαλίσει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3''), άρα και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια, αλλά ταυτόχρονα και πολύ καλή ελαστικότητα και άμεση απόκριση, εξασφαλίζοντας ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση. Οι αλλαγές στο κιβώτιο είναι πολύ ομαλές και γρήγορες και η ευστροφία του κινητήρα πολύ καλή, ενώ ο θόρυβός του δεν είναι μεν ανύπαρκτος (ειδικά όσο ανεβαίνουν οι στροφές), αλλά δεν γίνεται κουραστικός. Η κατανάλωση προφανώς δεν μπορεί να... σπάει ρεκόρ οικονομίας σ' ένα αυτοκίνητο με αυτήν την απόδοση/επιδόσεις και αυτά τα χαρακτηριστικά, είναι όμως απολύτως λογική με αυτά δεδομένα. Στην πόλη μπορεί κανείς να τη συγκρατήσει γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ. και έξω από αυτήν κοντά ή και λίγο κάτω από τα 7 χωρίς να... σέρνεται, ενώ σε ιδανικές συνθήκες, όπως είναι η κάθοδος του Κηφισού (λόγω κατηφορικής κλίσης και ελεύθερης σχετικά κυκλοφορίας όταν... δεν πήζει!) πετύχαμε από την Κηφισιά μέχρι την παραλία μέση κατανάλωση 5,9 λίτρα/100 χλμ. Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι 133 g/km, επιτρέποντας την καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας.
Οδηγώντας
Το νέο Countryman δεν μας απογοήτευσε σε σχέση με αυτά που περιμέναμε στο δρόμο βάσει της παράδοσης των Mini, προσφέροντας οδική συμπεριφορά που θα ικανοποιήσει και τον απαιτητικό οδηγό. Η καλή ποιότητα κύλισης αναδεικνύει τη σοβαρή δουλειά που έχει γίνει στο στήσιμό του, όπως αντίστοιχα και η μάλλον μέτρια άνεση (ειδικά στις εγκάρσιες ανωμαλίες), με δεδομένη τη «σφιχτή» ρύθμιση των αναρτήσεων που πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και συμπεριφορά. Όταν αρχίζουν να ανεβαίνουν οι ρυθμοί, διαπιστώνει κανείς το καλό κράτημα που προσφέρει το Countryman, την ακριβέστατη συμπεριφορά του και τον εύκολο έλεγχό του από τον οδηγό, χάρη και στο πολύ καλό τιμόνι και τα αντίστοιχου επιπέδου φρένα. Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, λοιπόν, είναι σίγουρα ένα από τα κορυφαία SUV της κατηγορίας.
YΠEP
- Oδική συμπεριφορά
- Κινητήρας-επιδόσεις
- Tιμόνι
- Φρένα
- Οικογενειακοί χώροι
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Oδική συμπεριφορά
- Κινητήρας-επιδόσεις
- Tιμόνι
- Φρένα
- Οικογενειακοί χώροι
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Θα θέλαμε μεγαλύτερα σκιάδια
- Διάταξη οθόνης-οργάνων που χρειάζεται προσαρμογή
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Θα θέλαμε μεγαλύτερα σκιάδια
- Διάταξη οθόνης-οργάνων που χρειάζεται προσαρμογή
Το υβριδικό σύστημα προσφέρει καλές επιδόσεις και το πολύ καλό πλαίσιο τη δυνατότητα αξιοποίησής τους
Συμπέρασμα
Το νέο Countryman ανταποκρίνεται πολύ καλύτερα στο «διπλό» ρόλο του ως μικρομεσαίου οικογενειακού SUV που προσφέρει όλες τις σχετικές υπηρεσίες από πλευράς χώρων και πρακτικότητας και ταυτόχρονα ως οδηγοκεντρικού αυτοκινήτου που προσφέρει και απόλαυση στον οδηγό, ενώ ταυτόχρονα ανταποκρίνεται απόλυτα και στο premium χαρακτήρα του. Καλοφτιαγμένο και πλούσια εξοπλισμένο, έχει καλές επιδόσεις κι ένα πολύ καλό ήπιο υβριδικό σύστημα παροχής ισχύος που κάνει ξεκούραστη και ευχάριστη την οδήγησή του, ενώ και η τιμή του δεν είναι μεν χαμηλή, αλλά βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο του ανταγωνισμού. Μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση μικρομεσαίου SUV, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως το μοναδικό αυτοκίνητο της οικογένειας.
Το νέο Countryman ανταποκρίνεται πολύ καλύτερα στο «διπλό» ρόλο του ως μικρομεσαίου οικογενειακού SUV που προσφέρει όλες τις σχετικές υπηρεσίες από πλευράς χώρων και πρακτικότητας και ταυτόχρονα ως οδηγοκεντρικού αυτοκινήτου που προσφέρει και απόλαυση στον οδηγό, ενώ ταυτόχρονα ανταποκρίνεται απόλυτα και στο premium χαρακτήρα του. Καλοφτιαγμένο και πλούσια εξοπλισμένο, έχει καλές επιδόσεις κι ένα πολύ καλό ήπιο υβριδικό σύστημα παροχής ισχύος που κάνει ξεκούραστη και ευχάριστη την οδήγησή του, ενώ και η τιμή του δεν είναι μεν χαμηλή, αλλά βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο του ανταγωνισμού. Μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση μικρομεσαίου SUV, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως το μοναδικό αυτοκίνητο της οικογένειας.
Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επίσημο Site https://www.mini.com.gr