ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::
BYD Atto 3 - FWD
Στην Ευρώπη χωρίς κόμπλεξ ..:: Σαββάτο, 23 Νοεμβρίου 2024 ::..
Το μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV της BYD, αρκετά ποιοτικό, ευκολοδήγητο, πολιτισμένο και πλούσια εξοπλισμένο, επιβεβαιώνει την πρόοδο των Κινέζων στην κατασκευή σύγχρονων αυτοκινήτων, που να μπορούν να είναι ανταγωνιστικά στην ευρωπαϊκή αγορά, ιδιαίτερα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, όπου οι Κινέζοι έχουν αναπτύξει αξιόλογη δική τους τεχνολογία
Η εποχή που μεγάλο μέρος του κοινού στην Ευρώπη είχε γενικά την εικόνα της «φτήνιας» για τα κινέζικα προϊόντα φαίνεται να πλησιάζει προς το τέλος της, χάρη στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία. Και θα λέγαμε ότι αυτό οφείλεται σε μία έξυπνη προσέγγιση των κινέζικων εταιρειών για την είσοδό τους στην ευρωπαϊκή αγορά, αφού δεν μπήκαν νωρίς με μέτρια προϊόντα ποντάροντας μόνο σε χαμηλές τιμές, αλλά περίμεναν πρώτα να βελτιώσουν τα αυτοκίνητά τους σε επίπεδο που να είναι αποδεκτά από τους ευρωπαίους καταναλωτές και να καλύπτουν αποτελεσματικά τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Σ' αυτό τους βοήθησε βεβαίως και το γεγονός της εσπευσμένης στροφής των Ευρωπαίων προς την ηλεκτροκίνηση, τομέας στον οποίο έχουν αποκτήσει αρκετή εμπειρία και δεν υπολείπονται απέναντι στις παραδοσιακές αυτοκινητοπαραγωγούς χώρες. Η BYD είναι μία από τις μεγαλύτερες κινέζικες εταιρείες του κλάδου, με δική της τεχνολογία μάλιστα στην κατασκευή μπαταριών. Το δεύτερο μοντέλο της που δοκιμάζουμε, το Atto 3, είναι ένα ηλεκτρικό μικρομεσαίο SUV μήκους 4,455 μ., με μεταξόνιο 2.720 χιλιοστών, βρίσκεται δηλαδή σε μια από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς.
Εσωτερικό
Όπως ήδη είχαμε διαπιστώσει και στο Seal, στη BYD δεν αφήνουν περιθώρια για προχειρότητες στο εσωτερικό των αυτοκινήτων τους. Έτσι και το Atto 3 είναι ιδιαίτερα προσεγμένο, με στιβαρή κατασκευή που χαρακτηρίζεται από την πλήρη έλλειψη τριγμών κατά την κίνηση του αυτοκινήτου ακόμα και σε ανώμαλο δρόμο, με κάποιες σχεδιαστικές υπερβολές ίσως για να αποκτήσει το αυτοκίνητο το δικό του χαρακτήρα, αλλά και με καλής ποιότητας υλικά που προσφέρουν και «οικολογική» άποψη, όπως το vegan δέρμα στα καθίσματα. Προφανώς δεν μιλάμε για ένα πολυτελές αυτοκίνητο, αλλά για ένα καλοφτιαγμένο και προσεγμένο εσωτερικό με τα μέτρα της «μαζικής» μικρομεσαίας κατηγορίας. Χαρακτηριστικό στοιχείο του εσωτερικού είναι η μεγάλη κεντρική οθόνη που είναι περιστρεφόμενη ώστε να μπορεί ο οδηγός να την τοποθετεί οριζόντια ή κάθετα, ανάλογα πώς τον βολεύει. Εμείς θα τονίσουμε για μια ακόμα φορά ότι η οριζόντια τοποθέτηση είναι η πιο σωστή από πλευράς ασφάλειας, γιατί στις κάθετες οθόνες το βλέμμα κατεβαίνει πολύ χαμηλά για τα στοιχεία που βρίσκονται στο κάτω μέρος τους, αποσπώντας έτσι την προσοχή από το δρόμο. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή και οι χώροι επαρκείς για 4 επιβάτες, όπως απαιτείται σε μία κατεξοχήν «οικογενειακή» κατηγορία. Ένας 5ος μάλιστα θα βολευτεί στη μέση πίσω με λιγότερους συμβιβασμούς απ' ό,τι σ' ένα συμβατικό αυτοκίνητο, λόγω της έλλειψης του εξογκώματος του κεντρικού «τούνελ» στο δάπεδο, που χαρακτηρίζει τις πλατφόρμες που δημιουργήθηκαν ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εξίσου ικανοποιητική για οικογενειακή χρήση είναι η εικόνα και για το χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 440 λίτρα. Το μόνο στοιχείο που θα θέλαμε να είναι καλύτερο, είναι οι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα, που δεν είναι σπουδαίοι. Οι θήκες στις πόρτες είναι κάπως μικρές και στενές, η θήκη στην βάση του ταμπλό χρησιμοποιείται για φόρτιση κινητού και σ' αυτήν την περίπτωση δεν μπορεί φυσικά να χρησιμοποιηθεί για την τοποθέτηση και άλλων αντικειμένων και απομένουν μόνο οι 2 ποτηροθήκες. Ευτυχώς τουλάχιστον υπάρχει ένα μεγάλο κλειστό κουτί ανάμεσα στα καθίσματα, ενώ και το ντουλαπάκι στο ταμπλό είναι αρκετά μεγάλο.
Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 37.990 ευρώ, ενώ αυτήν την εποχή υπάρχει από την πλευρά της εταιρείας μια προωθητική ενέργεια με έκπτωση 3.000 ευρώ για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων. Σε συνδυασμό και με την κρατική επιδότηση των 8.465 ευρώ, η τελική τιμή του αυτοκινήτου μπορεί να ξεκινάει από τα 26.525 ευρώ. Τιμή σίγουρα πολύ ενδιαφέρουσα για ένα SUV αυτής της κατηγορίας, πολύ περισσότερο αφού συνδυάζεται και με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα επόπτευσης νεκρού σημείου, σύστημα αναγνώρισης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας και αυτόματου φρεναρίσματος για αποφυγή ατυχήματος, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, 7 αερόσακους, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, φώτα τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, κάμερα 360°, προσαρμοζόμενά cruise control, πανοραμική ηλιοροφή, ηλεκτρικά περιστρεφόμενη οθόνη στο ταμπλό, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρες USB εμπρός-πίσω, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας και την όχι άψογη συνεργασία με το CarPlay, τουλάχιστον με το δικό μας τηλέφωνο που δεν έχει πρόβλημα με άλλα αυτοκίνητα. Από την άλλη πλευρά πρέπει επίσης να επισημάνουμε ότι το αυτοκίνητο προσφέρεται με 3 χρόνια δωρεάν σέρβις και καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 6 ετών (ή 150.000 χλμ.), ενώ για την μπαταρία ισχύει εγγύηση 8 ετών (ή 200.000 χλμ.) και για τον ηλεκτροκινητήρα εγγύηση 8 ετών (ή 150.000 χλμ.).
Εσωτερικό
Όπως ήδη είχαμε διαπιστώσει και στο Seal, στη BYD δεν αφήνουν περιθώρια για προχειρότητες στο εσωτερικό των αυτοκινήτων τους. Έτσι και το Atto 3 είναι ιδιαίτερα προσεγμένο, με στιβαρή κατασκευή που χαρακτηρίζεται από την πλήρη έλλειψη τριγμών κατά την κίνηση του αυτοκινήτου ακόμα και σε ανώμαλο δρόμο, με κάποιες σχεδιαστικές υπερβολές ίσως για να αποκτήσει το αυτοκίνητο το δικό του χαρακτήρα, αλλά και με καλής ποιότητας υλικά που προσφέρουν και «οικολογική» άποψη, όπως το vegan δέρμα στα καθίσματα. Προφανώς δεν μιλάμε για ένα πολυτελές αυτοκίνητο, αλλά για ένα καλοφτιαγμένο και προσεγμένο εσωτερικό με τα μέτρα της «μαζικής» μικρομεσαίας κατηγορίας. Χαρακτηριστικό στοιχείο του εσωτερικού είναι η μεγάλη κεντρική οθόνη που είναι περιστρεφόμενη ώστε να μπορεί ο οδηγός να την τοποθετεί οριζόντια ή κάθετα, ανάλογα πώς τον βολεύει. Εμείς θα τονίσουμε για μια ακόμα φορά ότι η οριζόντια τοποθέτηση είναι η πιο σωστή από πλευράς ασφάλειας, γιατί στις κάθετες οθόνες το βλέμμα κατεβαίνει πολύ χαμηλά για τα στοιχεία που βρίσκονται στο κάτω μέρος τους, αποσπώντας έτσι την προσοχή από το δρόμο. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή και οι χώροι επαρκείς για 4 επιβάτες, όπως απαιτείται σε μία κατεξοχήν «οικογενειακή» κατηγορία. Ένας 5ος μάλιστα θα βολευτεί στη μέση πίσω με λιγότερους συμβιβασμούς απ' ό,τι σ' ένα συμβατικό αυτοκίνητο, λόγω της έλλειψης του εξογκώματος του κεντρικού «τούνελ» στο δάπεδο, που χαρακτηρίζει τις πλατφόρμες που δημιουργήθηκαν ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εξίσου ικανοποιητική για οικογενειακή χρήση είναι η εικόνα και για το χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 440 λίτρα. Το μόνο στοιχείο που θα θέλαμε να είναι καλύτερο, είναι οι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα, που δεν είναι σπουδαίοι. Οι θήκες στις πόρτες είναι κάπως μικρές και στενές, η θήκη στην βάση του ταμπλό χρησιμοποιείται για φόρτιση κινητού και σ' αυτήν την περίπτωση δεν μπορεί φυσικά να χρησιμοποιηθεί για την τοποθέτηση και άλλων αντικειμένων και απομένουν μόνο οι 2 ποτηροθήκες. Ευτυχώς τουλάχιστον υπάρχει ένα μεγάλο κλειστό κουτί ανάμεσα στα καθίσματα, ενώ και το ντουλαπάκι στο ταμπλό είναι αρκετά μεγάλο.
Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 37.990 ευρώ, ενώ αυτήν την εποχή υπάρχει από την πλευρά της εταιρείας μια προωθητική ενέργεια με έκπτωση 3.000 ευρώ για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων. Σε συνδυασμό και με την κρατική επιδότηση των 8.465 ευρώ, η τελική τιμή του αυτοκινήτου μπορεί να ξεκινάει από τα 26.525 ευρώ. Τιμή σίγουρα πολύ ενδιαφέρουσα για ένα SUV αυτής της κατηγορίας, πολύ περισσότερο αφού συνδυάζεται και με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα επόπτευσης νεκρού σημείου, σύστημα αναγνώρισης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας και αυτόματου φρεναρίσματος για αποφυγή ατυχήματος, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, 7 αερόσακους, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, φώτα τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, κάμερα 360°, προσαρμοζόμενά cruise control, πανοραμική ηλιοροφή, ηλεκτρικά περιστρεφόμενη οθόνη στο ταμπλό, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρες USB εμπρός-πίσω, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας και την όχι άψογη συνεργασία με το CarPlay, τουλάχιστον με το δικό μας τηλέφωνο που δεν έχει πρόβλημα με άλλα αυτοκίνητα. Από την άλλη πλευρά πρέπει επίσης να επισημάνουμε ότι το αυτοκίνητο προσφέρεται με 3 χρόνια δωρεάν σέρβις και καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 6 ετών (ή 150.000 χλμ.), ενώ για την μπαταρία ισχύει εγγύηση 8 ετών (ή 200.000 χλμ.) και για τον ηλεκτροκινητήρα εγγύηση 8 ετών (ή 150.000 χλμ.).
Κινητήρας-κιβώτιο
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν γενικά πρόβλημα κινητήρων, αφού είναι συνήθως εφοδιασμένα με ισχυρούς κινητήρες και, ακόμα και όσα δεν εντυπωσιάζουν με τη μέγιστη ισχύ τους, έχουν σημαντικά καλύτερη ροπή από αντίστοιχης ισχύος θερμικούς κινητήρες, η οποία μάλιστα αποδίδεται από μηδενικές στροφές. Το Atto 3, λοιπόν, κινείται από έναν αρκετά δυνατό ηλεκτροκινητήρα 150 kW (204 ίππων) ο οποίος μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς και προσφέρει στο αυτοκίνητο πολύ καλές επιδόσεις (0 ως 100 χλμ./ώρα σε 7,3''), που εξασφαλίζουν και ασφαλέστατα προσπεράσματα, ενώ η απόδοση της ροπής από μηδενικές στροφές εξασφαλίζει άμεση απόκριση και ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση. Όπως συνήθως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η μετάδοση γίνεται μέσω ενός «κιβωτίου» με μία μόνο ταχύτητα. Η τροφοδοσία του κινητήρα γίνεται από μια μπαταρία 60,48 kWh, για την οποία αξίζει να τονίσουμε ότι είναι τεχνολογίας της BYD και δεν περιέχει κοβάλτιο αλλά φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP). Υλικό που προσφέρει υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας από τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου γιατί έχει μεγαλύτερη θερμική σταθερότητα και σύμφωνα με την εταιρεία επιτρέπει περισσότερους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης. Η αυτονομία που προσφέρει η μπαταρία είναι έως 420 χιλιόμετρα στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Στην πράξη διαπιστώσαμε ότι μπορεί να φτάσει τα 320-330 χλμ. χωρίς μεγάλη προσπάθεια οικονομικής οδήγησης (αλλά με πολύ μικρή χρήση του κλιματισμού), σε μικτή διαδρομή σε αστικό περιβάλλον και πιο ανοιχτό δρόμο έξω από την πόλη (όχι σε αυτοκινητόδρομο, όπου θα υπενθυμίσουμε ότι όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αρκετά μειωμένη αυτονομία όταν η ταχύτητα φτάνει τα 120-130 χλμ./ώρα). Μια παρατήρηση μόνο που κάναμε είναι ότι το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, αν και έχει επιλογή για ισχυρότερη ανάκτηση, δεν βρίσκεται στα επίπεδα άλλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε αυτήν την επιλογή και δεν προσφέρει αρκετά ισχυρή επιβράδυνση για οδήγηση τύπου "one pedal".
Οδηγώντας
Ένα πλεονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ότι, λόγω του χαμηλού κέντρου βάρους, είναι πολύ ευκολότερο να ρυθμιστούν έτσι ώστε να προσφέρουν αυξημένη σταθερότητα και καλό κράτημα. Αυτό συμβαίνει και στο Atto 3 (οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω), που δεν θα προβληματίσει τον οδηγό ακόμα και υπό πίεση, καθώς είναι ευκολοδήγητο, έχει καλό κράτημα και δεν παρουσιάζει απρόβλεπτες ή απότομες αντιδράσεις. Σε υψηλούς ρυθμούς σε κάποιες ανοιχτές στροφές αισθανθήκαμε κάποιες κινήσεις του αμαξώματος, προφανώς λόγω των σχετικά μαλακών ρυθμίσεων των αναρτήσεων (για υπερυψωμένο SUV με απόσταση 17,5 εκ. από το έδαφος), που δεν επηρέασαν πάντως την τροχιά του αυτοκινήτου. Βεβαίως μιλάμε για... ψύλλους στα άχυρα, καθώς δεν παίρνει κανείς ένα μικρομεσαίο οικογενειακό SUV για να το πιέζει στα όρια του. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως, είναι συνήθως αρκετά δυνατά και γρήγορα και κατά συνέπεια μπορεί κανείς να παρασυρθεί σε πιο γρήγορους ρυθμούς, οπότε θεωρούμε ότι πρέπει να είναι προετοιμασμένος για τα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου και σε αυτές τις καταστάσεις. Χαρακτηριστικό του Atto 3 είναι επίσης η καλή ποιότητα κύλισης και η αρκετά καλή άνεση με τα δεδομένα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που λόγω του αυξημένου βάρος τους έχουν πιο απότομες αντιδράσεις στις έντονες ανωμαλίες, οι οποίες γίνονται περισσότερο αισθητές σε σχέση με τα καλά σεντάν και χάτσμπακ. Το τιμόνι έχει αρκετά καλή αίσθηση στη σπορ επιλογή, ενώ τα φρένα είναι γενικά αποτελεσματικά, αλλά έχουν «σπογγώδη» αίσθηση (όπως σε πολλά αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση). Θα επισημάνουμε, τέλος, ότι από τα 30 χλμ./ώρα και κάτω ακούγεται ένας θόρυβος, προφανώς για προειδοποίηση των πεζών, θα μπορούσε όμως να ακούγεται λιγότερο στο... εσωτερικό!
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν γενικά πρόβλημα κινητήρων, αφού είναι συνήθως εφοδιασμένα με ισχυρούς κινητήρες και, ακόμα και όσα δεν εντυπωσιάζουν με τη μέγιστη ισχύ τους, έχουν σημαντικά καλύτερη ροπή από αντίστοιχης ισχύος θερμικούς κινητήρες, η οποία μάλιστα αποδίδεται από μηδενικές στροφές. Το Atto 3, λοιπόν, κινείται από έναν αρκετά δυνατό ηλεκτροκινητήρα 150 kW (204 ίππων) ο οποίος μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς και προσφέρει στο αυτοκίνητο πολύ καλές επιδόσεις (0 ως 100 χλμ./ώρα σε 7,3''), που εξασφαλίζουν και ασφαλέστατα προσπεράσματα, ενώ η απόδοση της ροπής από μηδενικές στροφές εξασφαλίζει άμεση απόκριση και ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση. Όπως συνήθως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η μετάδοση γίνεται μέσω ενός «κιβωτίου» με μία μόνο ταχύτητα. Η τροφοδοσία του κινητήρα γίνεται από μια μπαταρία 60,48 kWh, για την οποία αξίζει να τονίσουμε ότι είναι τεχνολογίας της BYD και δεν περιέχει κοβάλτιο αλλά φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP). Υλικό που προσφέρει υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας από τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου γιατί έχει μεγαλύτερη θερμική σταθερότητα και σύμφωνα με την εταιρεία επιτρέπει περισσότερους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης. Η αυτονομία που προσφέρει η μπαταρία είναι έως 420 χιλιόμετρα στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Στην πράξη διαπιστώσαμε ότι μπορεί να φτάσει τα 320-330 χλμ. χωρίς μεγάλη προσπάθεια οικονομικής οδήγησης (αλλά με πολύ μικρή χρήση του κλιματισμού), σε μικτή διαδρομή σε αστικό περιβάλλον και πιο ανοιχτό δρόμο έξω από την πόλη (όχι σε αυτοκινητόδρομο, όπου θα υπενθυμίσουμε ότι όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αρκετά μειωμένη αυτονομία όταν η ταχύτητα φτάνει τα 120-130 χλμ./ώρα). Μια παρατήρηση μόνο που κάναμε είναι ότι το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, αν και έχει επιλογή για ισχυρότερη ανάκτηση, δεν βρίσκεται στα επίπεδα άλλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε αυτήν την επιλογή και δεν προσφέρει αρκετά ισχυρή επιβράδυνση για οδήγηση τύπου "one pedal".
Οδηγώντας
Ένα πλεονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ότι, λόγω του χαμηλού κέντρου βάρους, είναι πολύ ευκολότερο να ρυθμιστούν έτσι ώστε να προσφέρουν αυξημένη σταθερότητα και καλό κράτημα. Αυτό συμβαίνει και στο Atto 3 (οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω), που δεν θα προβληματίσει τον οδηγό ακόμα και υπό πίεση, καθώς είναι ευκολοδήγητο, έχει καλό κράτημα και δεν παρουσιάζει απρόβλεπτες ή απότομες αντιδράσεις. Σε υψηλούς ρυθμούς σε κάποιες ανοιχτές στροφές αισθανθήκαμε κάποιες κινήσεις του αμαξώματος, προφανώς λόγω των σχετικά μαλακών ρυθμίσεων των αναρτήσεων (για υπερυψωμένο SUV με απόσταση 17,5 εκ. από το έδαφος), που δεν επηρέασαν πάντως την τροχιά του αυτοκινήτου. Βεβαίως μιλάμε για... ψύλλους στα άχυρα, καθώς δεν παίρνει κανείς ένα μικρομεσαίο οικογενειακό SUV για να το πιέζει στα όρια του. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως, είναι συνήθως αρκετά δυνατά και γρήγορα και κατά συνέπεια μπορεί κανείς να παρασυρθεί σε πιο γρήγορους ρυθμούς, οπότε θεωρούμε ότι πρέπει να είναι προετοιμασμένος για τα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου και σε αυτές τις καταστάσεις. Χαρακτηριστικό του Atto 3 είναι επίσης η καλή ποιότητα κύλισης και η αρκετά καλή άνεση με τα δεδομένα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που λόγω του αυξημένου βάρος τους έχουν πιο απότομες αντιδράσεις στις έντονες ανωμαλίες, οι οποίες γίνονται περισσότερο αισθητές σε σχέση με τα καλά σεντάν και χάτσμπακ. Το τιμόνι έχει αρκετά καλή αίσθηση στη σπορ επιλογή, ενώ τα φρένα είναι γενικά αποτελεσματικά, αλλά έχουν «σπογγώδη» αίσθηση (όπως σε πολλά αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση). Θα επισημάνουμε, τέλος, ότι από τα 30 χλμ./ώρα και κάτω ακούγεται ένας θόρυβος, προφανώς για προειδοποίηση των πεζών, θα μπορούσε όμως να ακούγεται λιγότερο στο... εσωτερικό!
YΠEP
- Καλοί χώροι
- Ποιότητα κύλισης
- Καλές επιδόσεις
- Ποιότητα κατασκευής
- Εξοπλισμός
- Τιμή (με επιδότηση)
- 6ετής εγγύηση, 3 χρόνια δωρεάν σέρβις
- Καλοί χώροι
- Ποιότητα κύλισης
- Καλές επιδόσεις
- Ποιότητα κατασκευής
- Εξοπλισμός
- Τιμή (με επιδότηση)
- 6ετής εγγύηση, 3 χρόνια δωρεάν σέρβις
KATA
- Μέτρια ανάκτηση ενέργειας επιβράδυνσης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- «Σπογγώδης» αίσθηση φρένων
- Μέτρια συνεργασία με το Apple CarPlay
- Θόρυβος κάτω από τα 30 χλμ./ώρα
- Μέτρια ανάκτηση ενέργειας επιβράδυνσης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- «Σπογγώδης» αίσθηση φρένων
- Μέτρια συνεργασία με το Apple CarPlay
- Θόρυβος κάτω από τα 30 χλμ./ώρα
Καλές επιδόσεις και ποιότητα κύλισης, ευκολία οδήγησης και προβλέψιμη συμπεριφορά χαρακτηρίζουν το Atto 3
Συμπέρασμα
Αφήνοντας κατά μέρος την ανεπάρκεια του δικτύου φόρτισης που περιορίζει τις δυνατότητές του για μακρινά ταξίδια, το Atto 3 είναι συνολικά ένα καλό «αστικό» αυτοκίνητο, εύκολο και ευχάριστο στην οδήγηση, με καλούς χώρους, προσεγμένη ποιότητα, καλές επιδόσεις, καλή ποιότητα κύλισης, χαμηλό κόστος χρήσης λόγω ηλεκτροκίνησης (εφόσον φορτίζεται σε οικιακό ρεύμα), πλούσιο εξοπλισμό και -με τα σημερινά δεδομένα της κρατικής επιδότησης- καλή τιμή για την κατηγορία στην οποία ανήκει. Οι μοναδικοί περιορισμοί, λοιπόν, τίθενται από την ύπαρξη ή μη δυνατοτήτων φόρτισης στην οικία του χρήστη και το ανεπαρκές δίκτυο φόρτισης ανά την ελληνική επικράτεια, που δυσκολεύει τα μακρινά ταξίδια.
Αφήνοντας κατά μέρος την ανεπάρκεια του δικτύου φόρτισης που περιορίζει τις δυνατότητές του για μακρινά ταξίδια, το Atto 3 είναι συνολικά ένα καλό «αστικό» αυτοκίνητο, εύκολο και ευχάριστο στην οδήγηση, με καλούς χώρους, προσεγμένη ποιότητα, καλές επιδόσεις, καλή ποιότητα κύλισης, χαμηλό κόστος χρήσης λόγω ηλεκτροκίνησης (εφόσον φορτίζεται σε οικιακό ρεύμα), πλούσιο εξοπλισμό και -με τα σημερινά δεδομένα της κρατικής επιδότησης- καλή τιμή για την κατηγορία στην οποία ανήκει. Οι μοναδικοί περιορισμοί, λοιπόν, τίθενται από την ύπαρξη ή μη δυνατοτήτων φόρτισης στην οικία του χρήστη και το ανεπαρκές δίκτυο φόρτισης ανά την ελληνική επικράτεια, που δυσκολεύει τα μακρινά ταξίδια.
Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επίσημο Site https://bydauto.gr