ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::
Fiat 600 - Hybrid 100
Ολοκληρωμένο «πακέτο» ..:: Σαββάτο, 16 Νοεμβρίου 2024 ::..
Το μικρό SUV της Fiat στην υβριδική έκδοσή του είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα και ολοκληρωμένη πρόταση για μικρό οικογενειακό SUV, προσφέροντας σε ανταγωνιστική τιμή επαρκείς χώρους, προσεγμένη κατασκευή, πλήρη εξοπλισμό και μια πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα σε άνεση και καλή οδική συμπεριφορά, που σε συνδυασμό με τον ελαστικό κινητήρα του και το καλό αυτόματο κιβώτιο κάνουν ευχάριστη και ξεκούραστη την οδήγησή του
Η συνύπαρξη μέσα στο γκρουπ Stellantis μιας σειράς από μεγάλους ομίλους με δημοφιλείς μάρκες από διάφορες χώρες επιτρέπει την κοινή χρήση πολλών διαφορετικών συστημάτων και εξαρτημάτων ρυθμισμένων ανάλογα με τις ανάγκες κάθε εταιρείας, μέσα σε αμαξώματα που αντιπροσωπεύουν την ιστορία και την εικόνα της κάθε μάρκας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η Fiat βασίστηκε στην ίδια πλατφόρμα που χρησιμοποιείται και στο Jeep Avenger για να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο στην ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV, το οποίο μάλιστα, όπως και η Jeep, προσφέρει και σε ηλεκτρική έκδοση, αλλά και σε εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης και υβριδικό σύστημα. Και βέβαια, όπως έχει κάνει κι άλλες φορές, χρησιμοποίησε γι' αυτό ένα πολύ γνωστό όνομα από τη μακρά ιστορία της, το 600. Το σύγχρονο 600 Hybrid, λοιπόν, που αποτελεί το αντικείμενο της δοκιμής μας, είναι ένα μικρό SUV με μήκος 4,171 μ. και μεταξόνιο 2.557 χιλιοστών, σχεδιασμένο από τους Ιταλούς, με στιλ που -εξωτερικά τουλάχιστον- διαφοροποιείται αισθητά από αυτό του αμερικανού εξαδέλφου του, θυμίζοντας την ιταλική καταγωγή του.
Εσωτερικό
Εσωτερικά το αυτοκίνητο έχει περισσότερα κοινά από σχεδιαστικής πλευράς με το Avenger σε σύγκριση με την εξωτερική σχεδίαση. Είναι επομένως και αυτό αρκετά προσεγμένο, χωρίς να μπορεί να χαρακτηρισθεί πολυτελές (δεν υπάρχουν π.χ. μαλακά πλαστικά στο ταμπλό), έχει καλή θέση οδήγησης (αν και θα θέλαμε λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη) και πολύ καλούς χώρους για μικροπράγματα. Θα επισημάνουμε μόνο ότι οι θήκες στις πόρτες δεν είναι ιδιαίτερα βολικές, γιατί έχουν ένα «κάλυμμα» προς το πίσω μέρος τους, που απαιτεί να «χώσεις» το χέρι σου για να φτάσει κάτι που βρίσκεται εκεί. Αλλά υπάρχουν οι θήκες στην κεντρική κονσόλα (για τις οποίες υπάρχει και κάλυμμα) και το μεγάλο ντουλαπάκι στη δεξιά πλευρά του ταμπλό, που αντισταθμίζουν με το παραπάνω αυτήν τη μικρή δυσκολία. Αν υπάρχει όμως μια ουσιαστική διαφορά με το Avenger, αυτή είναι οι καλύτεροι χώροι για επιβάτες πίσω που έχει το 600. Μπορεί να μην είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, είναι όμως απολύτως ικανοποιητικοί για τη μεταφορά 4 ατόμων. Ικανοποιητικός για την κατηγορία είναι και ο χώρος αποσκευών των 385 λίτρων με το διπλό δάπεδο.
Πολύ ενδιαφέρουσα για την κατηγορία είναι και η τιμή του αυτοκινήτου, που ξεκινάει από 23.990 ευρώ, με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, cruise control, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth και θύρες USB, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά θετικό στοιχείο είναι η 5ετής εγγύηση που καλύπτει το αυτοκίνητο.
Εσωτερικό
Εσωτερικά το αυτοκίνητο έχει περισσότερα κοινά από σχεδιαστικής πλευράς με το Avenger σε σύγκριση με την εξωτερική σχεδίαση. Είναι επομένως και αυτό αρκετά προσεγμένο, χωρίς να μπορεί να χαρακτηρισθεί πολυτελές (δεν υπάρχουν π.χ. μαλακά πλαστικά στο ταμπλό), έχει καλή θέση οδήγησης (αν και θα θέλαμε λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη) και πολύ καλούς χώρους για μικροπράγματα. Θα επισημάνουμε μόνο ότι οι θήκες στις πόρτες δεν είναι ιδιαίτερα βολικές, γιατί έχουν ένα «κάλυμμα» προς το πίσω μέρος τους, που απαιτεί να «χώσεις» το χέρι σου για να φτάσει κάτι που βρίσκεται εκεί. Αλλά υπάρχουν οι θήκες στην κεντρική κονσόλα (για τις οποίες υπάρχει και κάλυμμα) και το μεγάλο ντουλαπάκι στη δεξιά πλευρά του ταμπλό, που αντισταθμίζουν με το παραπάνω αυτήν τη μικρή δυσκολία. Αν υπάρχει όμως μια ουσιαστική διαφορά με το Avenger, αυτή είναι οι καλύτεροι χώροι για επιβάτες πίσω που έχει το 600. Μπορεί να μην είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, είναι όμως απολύτως ικανοποιητικοί για τη μεταφορά 4 ατόμων. Ικανοποιητικός για την κατηγορία είναι και ο χώρος αποσκευών των 385 λίτρων με το διπλό δάπεδο.
Πολύ ενδιαφέρουσα για την κατηγορία είναι και η τιμή του αυτοκινήτου, που ξεκινάει από 23.990 ευρώ, με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, cruise control, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth και θύρες USB, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά θετικό στοιχείο είναι η 5ετής εγγύηση που καλύπτει το αυτοκίνητο.
Κινητήρας-κιβώτιο
Γνωστό ήδη από άλλα αυτοκίνητα του ομίλου είναι το ήπιο υβριδικό σύστημα παροχής ισχύος, που χρησιμοποιεί ένα 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 με 100 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW (28,5 ίππων), τοποθετημένο στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 ταχυτήτων. Η ιδιομορφία του συστήματος σε σχέση με άλλα ήπια υβριδικά συστήματα είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να κινήσει για λίγο το αυτοκίνητο (το πολύ 1 χιλιόμετρο όταν είναι πλήρως φορτισμένη η μπαταρία), το οποίο επομένως μπορεί π.χ. να κάνει και κάποιο ελιγμό στάθμευσης ηλεκτρικά. Κατά τα άλλα ο ηλεκτροκινητήρας βοηθάει αποτελεσματικά τον βενζινοκινητήρα στις χαμηλές στροφές, βελτιώνοντας έτσι αισθητά την ελαστικότητά του και την απόκρισή του και κάνοντας πιο εύκολη και ευχάριστη την οδήγηση, κάτι στο οποίο συμβάλλει βέβαια και το αυτόματο κιβώτιο με τις ομαλές αλλαγές ταχυτήτων. Θα σημειώσουμε εδώ ότι δεν υπάρχει μοχλός ή διακόπτης για τις αλλαγές ταχυτήτων, αλλά μία σειρά από διαφορετικά πλήκτρα για την κίνηση και τη στάθμευση (P, R, N, D). Οι επιδόσεις που προσφέρει το σύστημα στο αυτοκίνητο είναι απολύτως ικανοποιητικές για την κατηγορία και το χαρακτήρα του (0-100 χλμ./ώρα σε 10,5''), εξασφαλίζοντας και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια. Η κατανάλωση δεν σπάει μεν ρεκόρ οικονομίας, αλλά είναι αρκετά λογική, καθώς μπορεί στην πόλη να συγκρατηθεί γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε διαδρομή σε περιαστικό περιβάλλον με πιο ανοιχτό δρόμο, με προσεκτική (σε ό,τι αφορά το γκάζι) αλλά όχι αργή οδήγηση πέσαμε κάτω από τα 6,5. Αυτό αντικατοπτρίζεται και στις χαμηλές τυποποιημένης εκπομπές CO2, που είναι 109 g/km, απαλλάσσοντας το αυτοκίνητο από τα τέλη κυκλοφορίας και επιτρέποντας την καθημερινή είσοδό του στο δακτύλιο της Αθήνας.
Οδηγώντας
Με δεδομένο ότι κάθε εταιρεία του... γαλλοϊταλογερμανοαμερικανικού γκρουπ μπορεί να χρησιμοποιεί ίδιες πλατφόρμες και μηχανικά μέρη με τις άλλες, αλλά ρυθμίζει η ίδια τα αυτοκίνητά της, με βάση την τεχνογνωσία των ανθρώπων της και την παράδοση και το χαρακτήρα της, δεν περιμέναμε δυσάρεστες εκπλήξεις από τη Fiat στο 600. Το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά στο δρόμο, έχει καλή ποιότητα κύλισης και προσφέρει μια πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην οδική συμπεριφορά και την άνεση. Έχει καλό κράτημα, υποστρέφει προοδευτικά στην πίεση, δεν παρουσιάζει απότομες αντιδράσεις αν αφήσεις ξαφνικά το γκάζι πάνω στη στροφή και, παρά το αυξημένο ύψος του από το έδαφος (20,5 εκ.), το αμάξωμα δεν παίρνει υπερβολικές κλίσεις στις στροφές. Αυτό σημαίνει λίγο πιο σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων, όχι όμως τόσο που να γίνεται κουραστικό, αλλά όσο χρειάζεται δεν εξακολουθήσει να προσφέρει ικανοποιητική άνεση για μικρό SUV. Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό όταν αυξάνουν οι ρυθμοί, αλλά πολύ ελαφρύ, χωρίς σπουδαία αίσθηση και ακρίβεια στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας.
Γνωστό ήδη από άλλα αυτοκίνητα του ομίλου είναι το ήπιο υβριδικό σύστημα παροχής ισχύος, που χρησιμοποιεί ένα 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 με 100 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW (28,5 ίππων), τοποθετημένο στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 ταχυτήτων. Η ιδιομορφία του συστήματος σε σχέση με άλλα ήπια υβριδικά συστήματα είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να κινήσει για λίγο το αυτοκίνητο (το πολύ 1 χιλιόμετρο όταν είναι πλήρως φορτισμένη η μπαταρία), το οποίο επομένως μπορεί π.χ. να κάνει και κάποιο ελιγμό στάθμευσης ηλεκτρικά. Κατά τα άλλα ο ηλεκτροκινητήρας βοηθάει αποτελεσματικά τον βενζινοκινητήρα στις χαμηλές στροφές, βελτιώνοντας έτσι αισθητά την ελαστικότητά του και την απόκρισή του και κάνοντας πιο εύκολη και ευχάριστη την οδήγηση, κάτι στο οποίο συμβάλλει βέβαια και το αυτόματο κιβώτιο με τις ομαλές αλλαγές ταχυτήτων. Θα σημειώσουμε εδώ ότι δεν υπάρχει μοχλός ή διακόπτης για τις αλλαγές ταχυτήτων, αλλά μία σειρά από διαφορετικά πλήκτρα για την κίνηση και τη στάθμευση (P, R, N, D). Οι επιδόσεις που προσφέρει το σύστημα στο αυτοκίνητο είναι απολύτως ικανοποιητικές για την κατηγορία και το χαρακτήρα του (0-100 χλμ./ώρα σε 10,5''), εξασφαλίζοντας και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια. Η κατανάλωση δεν σπάει μεν ρεκόρ οικονομίας, αλλά είναι αρκετά λογική, καθώς μπορεί στην πόλη να συγκρατηθεί γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε διαδρομή σε περιαστικό περιβάλλον με πιο ανοιχτό δρόμο, με προσεκτική (σε ό,τι αφορά το γκάζι) αλλά όχι αργή οδήγηση πέσαμε κάτω από τα 6,5. Αυτό αντικατοπτρίζεται και στις χαμηλές τυποποιημένης εκπομπές CO2, που είναι 109 g/km, απαλλάσσοντας το αυτοκίνητο από τα τέλη κυκλοφορίας και επιτρέποντας την καθημερινή είσοδό του στο δακτύλιο της Αθήνας.
Οδηγώντας
Με δεδομένο ότι κάθε εταιρεία του... γαλλοϊταλογερμανοαμερικανικού γκρουπ μπορεί να χρησιμοποιεί ίδιες πλατφόρμες και μηχανικά μέρη με τις άλλες, αλλά ρυθμίζει η ίδια τα αυτοκίνητά της, με βάση την τεχνογνωσία των ανθρώπων της και την παράδοση και το χαρακτήρα της, δεν περιμέναμε δυσάρεστες εκπλήξεις από τη Fiat στο 600. Το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά στο δρόμο, έχει καλή ποιότητα κύλισης και προσφέρει μια πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην οδική συμπεριφορά και την άνεση. Έχει καλό κράτημα, υποστρέφει προοδευτικά στην πίεση, δεν παρουσιάζει απότομες αντιδράσεις αν αφήσεις ξαφνικά το γκάζι πάνω στη στροφή και, παρά το αυξημένο ύψος του από το έδαφος (20,5 εκ.), το αμάξωμα δεν παίρνει υπερβολικές κλίσεις στις στροφές. Αυτό σημαίνει λίγο πιο σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων, όχι όμως τόσο που να γίνεται κουραστικό, αλλά όσο χρειάζεται δεν εξακολουθήσει να προσφέρει ικανοποιητική άνεση για μικρό SUV. Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό όταν αυξάνουν οι ρυθμοί, αλλά πολύ ελαφρύ, χωρίς σπουδαία αίσθηση και ακρίβεια στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Ελαστικότητα κινητήρα
- Αποθηκευτικοί χώροι στο προσεγμένο εσωτερικό
- Ανταγωνιστική τιμή-εξοπλισμός
- 5 χρόνια εγγύηση
- Οδική συμπεριφορά
- Ελαστικότητα κινητήρα
- Αποθηκευτικοί χώροι στο προσεγμένο εσωτερικό
- Ανταγωνιστική τιμή-εξοπλισμός
- 5 χρόνια εγγύηση
KATA
- Αίσθηση τιμονιού στις χαμηλές ταχύτητες
- Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Αίσθηση τιμονιού στις χαμηλές ταχύτητες
- Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα
- Έλλειψη ρεζέρβας
Η καλή οδική συμπεριφορά είναι ένα από τα προτερήματα του 600
Συμπέρασμα
Με δεδομένη και την αρκετά ανταγωνιστική τιμή του αυτοκινήτου, το 600 είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για μικρό SUV, προσφέροντας ικανοποιητικούς χώρους, ευχάριστη, εύκολη και ασφαλή οδήγηση και προσεγμένη κατασκευή με ένα επίπεδο εξοπλισμού χωρίς ελλείψεις. Σε μια πολύ ανταγωνιστική κατηγορία καταφέρνει να κάνει αισθητή την παρουσία του και να μην το προσπερνάει κανείς αδιάφορα.
Με δεδομένη και την αρκετά ανταγωνιστική τιμή του αυτοκινήτου, το 600 είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για μικρό SUV, προσφέροντας ικανοποιητικούς χώρους, ευχάριστη, εύκολη και ασφαλή οδήγηση και προσεγμένη κατασκευή με ένα επίπεδο εξοπλισμού χωρίς ελλείψεις. Σε μια πολύ ανταγωνιστική κατηγορία καταφέρνει να κάνει αισθητή την παρουσία του και να μην το προσπερνάει κανείς αδιάφορα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επίσημο Site https://www.fiat.gr