ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::
Opel Corsa 1.2 T 100 PS - Skoda Fabia 1.0 TSI 116 PS
Ντέρμπι από τα παλιά ..:: Σαββάτο, 09 Νοεμβρίου 2024 ::..
Δυο δημοφιλή σούπερ μίνι καταβάλλουν φιλότιμες προσπάθειες προκειμένου να μας πείσουν πως η κατηγορία έχει παρόν και μέλλον
Αναμφίβολα σταθερές αξίες και τα δυο αυτοκίνητα του συγκριτικού μας στην πολύπαθη κατηγορία Β. Γεγονός είναι πως δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις για το ποια είναι, που απευθύνονται και τι μπορούν να προσφέρουν στον καταναλωτή. Ανήκουν σε μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους, οπότε αποκομίζουν οφέλη από το επίπεδο τεχνολογίας που υιοθετούν πλέον. Έστω κι αν οι συγκεκριμένες εκδόσεις δεν διαθέτουν κάποια μορφή εξηλεκτρισμού, που όμως θα εκτόξευε περαιτέρω τις τιμές κτήσης τους και μάλλον δεν την χρειάζονται. Με «γλυκιά» επικοινωνιακή εμφάνιση και κυρίως μεγάλη αναγνωρισιμότητα, τα Corsa και Fabia αποτελούν τα αυτοκίνητα της... διπλανής πόρτας για τους περισσότερους από εμάς. Αυτά δηλαδή που μπορούν να μας συντροφεύσουν πιστά, παίζοντας το ρόλο ακόμη και του ενός και μοναδικού αυτοκινήτου μέσα στην οικογένεια σε μια δύσκολη οικονομικά εποχή.
Εσωτερικά
Αλήθεια είναι πως τα δυο εσωτερικά αποδεικνύονται προσεγμένα, με αναβαθμισμένη ποιότητα και υπηρεσίες. Το Corsa προσφέρει επαρκείς (όχι όμως κορυφαίους για την κλάση) χώρους προκειμένου να μετακινηθούν 4 ενήλικοι επιβάτες φυσιολογικού αναστήματος στο προσεγμένο εσωτερικό του. Το τελευταίο είναι σύγχρονο σχεδιαστικά και λειτουργικό, με επαρκείς χώρους για μικροαντικείμενα. Αρκετά ποιοτικό και εργονομικά ορθό, προσφέρει καλή θέση οδήγησης στην οποία θα βολευτεί εύκολα κάθε οδηγός, ενώ και η ηχομόνωση του ικανοποιεί. Το σύστημα infotainment με την κεντρική οθόνη αφής είναι εύκολο στη χρήση, γρήγορο και υιοθετεί μινιμαλιστική σχεδίαση στο λογισμικό. Διαθέτει Apple CarPlay & Android Auto και έτσι μπορείς να χρησιμοποιήσεις την πλοήγηση παρά την απουσία του εργοστασιακού GPS (προαιρετικός εξοπλισμός). Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 309 λίτρα (χωρίς ρεζέρβα), χωρητικότητα που κρίνεται καλή για μικρό αυτοκίνητο, όχι όμως από τις κορυφαίες της κατηγορίας. Από την πλευρά του το Fabia εξασφαλίζει λίγο καλύτερους χώρους για τέσσερις επιβάτες και συνδυάζεται επίσης και με έναν από τους κορυφαίους χώρους αποσκευών της κατηγορίας, με χωρητικότητα 380 λίτρα. Εξίσου σημαντική, για να ανταποκριθεί ακόμα καλύτερα το αυτοκίνητο στον «οικογενειακό» ρόλο του, είναι η κορυφαία πρακτικότητα του εσωτερικού, καθώς υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός χώρων αποθήκευσης και έξυπνων λύσεων. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι που επιτρέπουν σε κάθε οδηγό να βολευτεί. Το εσωτερικό είναι σύγχρονο, με κεντρική οθόνη, καλές δυνατότητες συνδεσιμότητας και αρκετά προσεγμένο, χωρίς πολυτέλειες και μαλακά πλαστικά, αλλά και χωρίς προχειρότητες, με προσεγμένη κατασκευή και υλικά που δεν δείχνουν φτηνά, καθώς και καλή ηχομόνωση.
Η τιμή του Fabia με τον συγκεκριμένο κινητήρα ξεκινάει από 19.950 ευρώ, με καλό στάνταρ εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, cruise control, προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8,25", συμβατότητα με Apple CarPlay και Android auto, Bluetooth, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop, αλλά και ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων. Η τιμή του Corsa των 100 ίππων ξεκινάει από 21.600 ευρώ και περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, αισθητήρα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, ειδοποίηση κόπωσης οδηγού, LED προβολείς, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, οθόνη ενημέρωσης οδηγού (DIC) 3.5'', οθόνη αφής 10", σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα star-stop, ζάντες αλουμινίου 16'' κλπ.
Εσωτερικά
Αλήθεια είναι πως τα δυο εσωτερικά αποδεικνύονται προσεγμένα, με αναβαθμισμένη ποιότητα και υπηρεσίες. Το Corsa προσφέρει επαρκείς (όχι όμως κορυφαίους για την κλάση) χώρους προκειμένου να μετακινηθούν 4 ενήλικοι επιβάτες φυσιολογικού αναστήματος στο προσεγμένο εσωτερικό του. Το τελευταίο είναι σύγχρονο σχεδιαστικά και λειτουργικό, με επαρκείς χώρους για μικροαντικείμενα. Αρκετά ποιοτικό και εργονομικά ορθό, προσφέρει καλή θέση οδήγησης στην οποία θα βολευτεί εύκολα κάθε οδηγός, ενώ και η ηχομόνωση του ικανοποιεί. Το σύστημα infotainment με την κεντρική οθόνη αφής είναι εύκολο στη χρήση, γρήγορο και υιοθετεί μινιμαλιστική σχεδίαση στο λογισμικό. Διαθέτει Apple CarPlay & Android Auto και έτσι μπορείς να χρησιμοποιήσεις την πλοήγηση παρά την απουσία του εργοστασιακού GPS (προαιρετικός εξοπλισμός). Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 309 λίτρα (χωρίς ρεζέρβα), χωρητικότητα που κρίνεται καλή για μικρό αυτοκίνητο, όχι όμως από τις κορυφαίες της κατηγορίας. Από την πλευρά του το Fabia εξασφαλίζει λίγο καλύτερους χώρους για τέσσερις επιβάτες και συνδυάζεται επίσης και με έναν από τους κορυφαίους χώρους αποσκευών της κατηγορίας, με χωρητικότητα 380 λίτρα. Εξίσου σημαντική, για να ανταποκριθεί ακόμα καλύτερα το αυτοκίνητο στον «οικογενειακό» ρόλο του, είναι η κορυφαία πρακτικότητα του εσωτερικού, καθώς υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός χώρων αποθήκευσης και έξυπνων λύσεων. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι που επιτρέπουν σε κάθε οδηγό να βολευτεί. Το εσωτερικό είναι σύγχρονο, με κεντρική οθόνη, καλές δυνατότητες συνδεσιμότητας και αρκετά προσεγμένο, χωρίς πολυτέλειες και μαλακά πλαστικά, αλλά και χωρίς προχειρότητες, με προσεγμένη κατασκευή και υλικά που δεν δείχνουν φτηνά, καθώς και καλή ηχομόνωση.
Η τιμή του Fabia με τον συγκεκριμένο κινητήρα ξεκινάει από 19.950 ευρώ, με καλό στάνταρ εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, cruise control, προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8,25", συμβατότητα με Apple CarPlay και Android auto, Bluetooth, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop, αλλά και ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων. Η τιμή του Corsa των 100 ίππων ξεκινάει από 21.600 ευρώ και περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, αισθητήρα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, ειδοποίηση κόπωσης οδηγού, LED προβολείς, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, οθόνη ενημέρωσης οδηγού (DIC) 3.5'', οθόνη αφής 10", σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα star-stop, ζάντες αλουμινίου 16'' κλπ.
Εργονομία καλή συναρμογή στα δυο εσωτερικά, με εκείνο του Fabia να προηγείται στους πίσω χώρους
Κινητήρες-κιβώτια
Τα δυο κινητήρια υπερτροφοδοτούμενα σύνολα μικρής χωρητικότητας ταιριάζουν γάντι με το ύφος της κατασκευής, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις, περιορισμένο θόρυβο και λογική κατανάλωση χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Παραμένουν αμιγώς θερμικά, χωρίς κάποια ηλεκτρική αρωγή και επιστρατεύουν αρχιτεκτονική 3 κυλίνδρων προκειμένου να πετύχουν τους στόχους τους. Ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων 100 ίππων και 205 Nm ροπής του Corsa (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9'', τελική ταχύτητα 194 χλμ./ώρα) έχει την απαραίτητη δύναμη και τη ζητούμενη ροπή από χαμηλά, κάθε φορά που θα του ζητηθεί. Μόνο ψηλά κοντά στο όριο στροφών θα νιώσεις πως χάνει την ισχύ του. Εκεί είναι επίσης που θα αντιληφθείς ηχητικά και την 3κύλινδρη δομή του. Στο στρατόπεδο του Skoda τώρα, ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας τούρμπο του ενός λίτρου του Fabia με τους 116 ίππους αποδεικνύεται πιο σπιρτόζικος στην πράξη αλλά και σε επίπεδο αίσθησης από τον αντίπαλό του (0-100 χλμ./ώρα σε 9,3'' τελική ταχύτητα 202 χλμ./ώρα), διατηρώντας τον θόρυβο του κινητήρα σε χαμηλά επίπεδα, όταν οι στροφές βρίσκονται μεταξύ 2.000 και 3.000 σ.α.λ. Εκεί δηλαδή που δεσπόζει το ωφέλιμο εύρος του συνόλου (η ροπή ανέρχεται στα 200 Nm). Ως αποτέλεσμα, τραβάει αδιαμαρτύρητα από χαμηλά, δεν λαχανιάζει ψηλότερα, διαθέτει αποθέματα δύναμης και δεν ξεπερνά εύκολα σε κατανάλωση τα 7,5 λίτρα/100 χλμ., κάτι βέβαια που διαπιστώσαμε και στο Corsa. Τα εξαιρετικά χειροκίνητα κιβώτια έξι σχέσεων των δυο μικρών υπερμίνι, εκτός του ότι βοηθούν τους κινητήρες να ξεδιπλώσουν την ισχύ τους λόγω της σωστής κλιμάκωσης των σχέσεων, διακρίνονται επίσης και σε εύχρηστο κούμπωμα επιλογέα ταχυτήτων.
Οδηγώντας
Αμφότερα, συγκλίνουν σε πολλά στοιχεία, οπότε οι διαχρονικές διαφορές φιλοσοφίας που τα χώριζε παλαιότερα δεν είναι πλέον τόσο ξεκάθαρες. Το Fabia εξακολουθεί να προηγείται σε «αθλητική» αίσθηση, στην πρόθεση δηλαδή να επικοινωνήσει περισσότερο στον οδηγό του το τι ακριβώς πράττει και μάλιστα αλλάζει κατεύθυνση με μεγαλύτερη προθυμία. Το Corsa από την μεριά του αποδείχτηκε ευκολοδήγητο και ασφαλές, παρότι δεν εμπνέει τον οδηγό του να ασχοληθεί με τη δυναμική οδήγηση, κυρίως λόγω του μέτριου σε αίσθηση συστήματος διεύθυνσης. H ποιότητα κύλισης και η άνεση που παρέχει πάντως είναι ένα κλικ πιο αναβαθμισμένη σε σχέση με το Skoda και τελικά θα κουράσει λιγότερο τους επιβάτες του σε συνεχείς ανωμαλίες του δρόμου. Η προβλέψιμη συμπεριφορά και τα καλά φρένα ενισχύουν σε κάθε περίπτωση το αίσθημα ασφάλειας που παρέχει στους επιβάτες του το Corsa. Κάτι βέβαια που ισχύει στο ακέραιο και στο Fabia, το οποίο όμως αποκαλύπτει μια πιο ώριμη οδική εικόνα, με σαφέστερο σύστημα διεύθυνσης και μικρότερες κλίσεις αμαξώματος υπό πίεση στις στροφές.
Τα δυο κινητήρια υπερτροφοδοτούμενα σύνολα μικρής χωρητικότητας ταιριάζουν γάντι με το ύφος της κατασκευής, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις, περιορισμένο θόρυβο και λογική κατανάλωση χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Παραμένουν αμιγώς θερμικά, χωρίς κάποια ηλεκτρική αρωγή και επιστρατεύουν αρχιτεκτονική 3 κυλίνδρων προκειμένου να πετύχουν τους στόχους τους. Ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων 100 ίππων και 205 Nm ροπής του Corsa (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9'', τελική ταχύτητα 194 χλμ./ώρα) έχει την απαραίτητη δύναμη και τη ζητούμενη ροπή από χαμηλά, κάθε φορά που θα του ζητηθεί. Μόνο ψηλά κοντά στο όριο στροφών θα νιώσεις πως χάνει την ισχύ του. Εκεί είναι επίσης που θα αντιληφθείς ηχητικά και την 3κύλινδρη δομή του. Στο στρατόπεδο του Skoda τώρα, ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας τούρμπο του ενός λίτρου του Fabia με τους 116 ίππους αποδεικνύεται πιο σπιρτόζικος στην πράξη αλλά και σε επίπεδο αίσθησης από τον αντίπαλό του (0-100 χλμ./ώρα σε 9,3'' τελική ταχύτητα 202 χλμ./ώρα), διατηρώντας τον θόρυβο του κινητήρα σε χαμηλά επίπεδα, όταν οι στροφές βρίσκονται μεταξύ 2.000 και 3.000 σ.α.λ. Εκεί δηλαδή που δεσπόζει το ωφέλιμο εύρος του συνόλου (η ροπή ανέρχεται στα 200 Nm). Ως αποτέλεσμα, τραβάει αδιαμαρτύρητα από χαμηλά, δεν λαχανιάζει ψηλότερα, διαθέτει αποθέματα δύναμης και δεν ξεπερνά εύκολα σε κατανάλωση τα 7,5 λίτρα/100 χλμ., κάτι βέβαια που διαπιστώσαμε και στο Corsa. Τα εξαιρετικά χειροκίνητα κιβώτια έξι σχέσεων των δυο μικρών υπερμίνι, εκτός του ότι βοηθούν τους κινητήρες να ξεδιπλώσουν την ισχύ τους λόγω της σωστής κλιμάκωσης των σχέσεων, διακρίνονται επίσης και σε εύχρηστο κούμπωμα επιλογέα ταχυτήτων.
Οδηγώντας
Αμφότερα, συγκλίνουν σε πολλά στοιχεία, οπότε οι διαχρονικές διαφορές φιλοσοφίας που τα χώριζε παλαιότερα δεν είναι πλέον τόσο ξεκάθαρες. Το Fabia εξακολουθεί να προηγείται σε «αθλητική» αίσθηση, στην πρόθεση δηλαδή να επικοινωνήσει περισσότερο στον οδηγό του το τι ακριβώς πράττει και μάλιστα αλλάζει κατεύθυνση με μεγαλύτερη προθυμία. Το Corsa από την μεριά του αποδείχτηκε ευκολοδήγητο και ασφαλές, παρότι δεν εμπνέει τον οδηγό του να ασχοληθεί με τη δυναμική οδήγηση, κυρίως λόγω του μέτριου σε αίσθηση συστήματος διεύθυνσης. H ποιότητα κύλισης και η άνεση που παρέχει πάντως είναι ένα κλικ πιο αναβαθμισμένη σε σχέση με το Skoda και τελικά θα κουράσει λιγότερο τους επιβάτες του σε συνεχείς ανωμαλίες του δρόμου. Η προβλέψιμη συμπεριφορά και τα καλά φρένα ενισχύουν σε κάθε περίπτωση το αίσθημα ασφάλειας που παρέχει στους επιβάτες του το Corsa. Κάτι βέβαια που ισχύει στο ακέραιο και στο Fabia, το οποίο όμως αποκαλύπτει μια πιο ώριμη οδική εικόνα, με σαφέστερο σύστημα διεύθυνσης και μικρότερες κλίσεις αμαξώματος υπό πίεση στις στροφές.
Άνετο, εύκολο και ασφαλές το Corsa, πιο δυναμικό και νεανικό στο δρόμο το Fabia
Συμπέρασμα
Στην περίπτωση που αναζητάς έναν φιλικό και άνετο χαρακτήρα με γερμανική συσκευασία και ανάλογη ποιότητα, το Corsa βρίσκεται πιο κοντά στις ανάγκες σου. Από την άλλη, αν ψάχνεις ένα πιο ζωντανό οδικό προφίλ και λίγο μεγαλύτερους χώρους, τότε το Fabia είναι εκείνο που κερδίζει την παρτίδα, με την ιδιότητα μάλιστα να το χρησιμοποιήσεις ιδανικότερα σε σχέση με τον αντίπαλό του, ως το μοναδικό συμπαγές οικογενειακό στην οικογένεια.
Στην περίπτωση που αναζητάς έναν φιλικό και άνετο χαρακτήρα με γερμανική συσκευασία και ανάλογη ποιότητα, το Corsa βρίσκεται πιο κοντά στις ανάγκες σου. Από την άλλη, αν ψάχνεις ένα πιο ζωντανό οδικό προφίλ και λίγο μεγαλύτερους χώρους, τότε το Fabia είναι εκείνο που κερδίζει την παρτίδα, με την ιδιότητα μάλιστα να το χρησιμοποιήσεις ιδανικότερα σε σχέση με τον αντίπαλό του, ως το μοναδικό συμπαγές οικογενειακό στην οικογένεια.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ CORSA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Ποιότητα κύλισης
- Εικόνα εσωτερικού
- Φιλικότητα χρήσης
- Ποιότητα κύλισης
- Εικόνα εσωτερικού
- Φιλικότητα χρήσης
ΤΟ FABIA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- «Σπορτίφ» οδική συμπεριφορά
- Αίσθηση τιμονιού
- Χώρους
- Τιμή πρώτης έκδοσης
- «Σπορτίφ» οδική συμπεριφορά
- Αίσθηση τιμονιού
- Χώρους
- Τιμή πρώτης έκδοσης
-
Κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση