ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Opel Corsa - Hybrid 1.2 T 100

Ανανέωση και εκσυγχρονισμός         ..:: Σαββάτο, 26 Οκτωβρίου 2024 ::..

Στη βασική υβριδική έκδοσή του το ανανεωμένο Corsa διατηρεί το χαρακτήρα του ποιοτικού και ευκολοδήγητου μικρού αυτοκινήτου, που δεν διεκδικεί σπορ χαρακτηριστικά, αλλά δεν προβληματίζει ποτέ τον οδηγό και δεν υστερεί σε ασφάλεια, είναι πλήρως εξοπλισμένο, έχει λογική κατανάλωση και απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις

Η συνύπαρξη με το γκρουπ Peugeοt-Citroen μετά την ένταξη και της Opel σε αυτό, είχε ως αποτέλεσμα ένα αισθητά καλύτερο Corsa, βασισμένο στην τελευταία γενιά του στη νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα CMP της PSA. Για όλα τα αυτοκίνητα, όμως, είναι δεδομένη εδώ και χρόνια η ανανέωση στο μέσο κάθε κύκλου εμπορικής ζωής και η ώρα αυτή ήρθε και για το νέο Corsa. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, εκτός από τις συνηθισμένες σχεδιαστικές αλλαγές των "facelift" (νέα μάσκα εξωτερικά, νέο τιμόνι και νέα υλικά εσωτερικά κλπ.) υπήρξαν και νέες προσθήκες στα μηχανικά μέρη. Έτσι το αυτοκίνητο διατίθεται πλέον και σε ήπια υβριδική έκδοση 48 V του κινητήρα 1.2 των 100 ίππων, που αποτελεί και το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής. Κατά τα άλλα το αυτοκίνητο διατηρεί φυσικά τις ίδιες εξωτερικές διαστάσεις, με μήκος που φτάνει τα 4,06 μ.

Εσωτερικό
Τα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας έχουν ξεπεράσει εδώ και πολύ καιρό σε μήκος τα 4 μέτρα, προσφέροντας τους χώρους που απαιτούνται για να χρησιμοποιούνται και ως τα πρώτα οικογενειακά αυτοκίνητα από πολλούς αγοραστές τους. Την ανάγκη αυτή μπορεί να καλύψει και το Corsa, που προσφέρει επαρκείς (όχι όμως από τους κορυφαίους της κατηγορίας) χώρους για να μετακινηθούν 4 ενήλικοι επιβάτες... φυσιολογικού μεγέθους στο προσεγμένο εσωτερικό του, που είναι σύγχρονο σχεδιαστικά και λειτουργικό, με επαρκείς χώρους για μικροπράγματα. Αρκετά ποιοτικό και εργονομικά σωστό, προσφέρει μια καλή θέση οδήγησης στην οποία θα βολευτεί εύκολα κάθε οδηγός. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 309 λίτρα, χωρητικότητα καλή για μικρό αυτοκίνητο, όχι όμως πλέον από τις κορυφαίες της κατηγορίας. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 24.100 ευρώ, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από τη λωρίδα, σύστημα ειδοποίησης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης τεχνολογίας LED, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, χειριστήρια στο τιμόνι, Bluetooth, θύρα USB και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε όμως την έλλειψη ρεζέρβας.
Με επαρκείς χώρους, το προσεγμένο εξωτερικό είναι σύγχρονα τεχνολογικά και λειτουργικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Γνωστό μας πλέον και από άλλα μοντέλα του γκρουπ Stellantis, το ήπιο υβριδικό σύστημα που κινεί τη συγκεκριμένη έκδοση του Corsa, έχει την ιδιαιτερότητα ότι επιτρέπει και μικρομετακινήσεις ηλεκτροκίνητα, όπως τα παραδοσιακά υβριδικά. Η βάση του είναι ένας βενζινοκινητήρας 1.2 με 100 ίππους που λειτουργεί σε κύκλο Miller και ένας ηλεκτροκινητήρας 21 kW (28,5 ίππων), τοποθετημένος αμέσως μετά το 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Όπως και για τα άλλα αυτοκίνητα του... γαλλοϊταλοαμερικανικού γκρουπ που έχουμε δοκιμάσει με αυτόν τον κινητήρα, θα αναφέρουμε ότι στην πράξη μπορεί οι 100 ίπποι του βενζινοκινητήρα να μην εντυπωσιάζουν, τελικά όμως το σύστημα κινεί αξιοπρεπέστατα το αυτοκίνητο ακόμα και εκτός πόλης, προσφέροντας απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9'' αντί για 10,8'' για το μη υβριδικό με το 8άρι αυτόματο), που εξασφαλίζουν και την απαραίτητη ασφάλεια στα προσπεράσματα. Η απόδοση της μέγιστης ροπής σε αρκετά χαμηλές στροφές (20,9 kgm στις 1.750 στροφές) προσφέρει μια καλή ελαστικότητα, που κάνει πιο εύκολη και πιο ευχάριστη την οδήγηση του αυτοκινήτου. Το αυτόματο κιβώτιο συνεργάζεται αποτελεσματικά με το υβριδικό σύστημα, έχει σωστή κλιμάκωση και πραγματοποιεί πολύ ομαλές αλλαγές. Η κατανάλωση μπορεί στην πόλη να περιοριστεί γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι (με... νόμιμες ταχύτητες) στα 6,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε διαδρομή που κάναμε στην παραλιακή της Αττικής μέχρι την Ανάβυσσο με προσπάθεια για οικονομική αλλά όχι αργή οδήγηση, πέσαμε στα 5,7 λίτρα/100 χλμ. Φυσιολογική συνέπεια της περιορισμένης κατανάλωσης είναι και οι χαμηλές εκπομπές CO2 στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών, που είναι 101 g/km, εξασφαλίζοντας απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας και φυσικά καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Το καλό γαλλικό πλαίσιο που χρησιμοποιεί πλέον η σημερινή γενιά του Corsa ήταν μια πολύ καλή βάση για να στηθεί ένα εύχρηστο και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο. Βεβαίως το έχουμε επισημάνει και άλλες φορές κι αυτή είναι μια ακόμα ευκαιρία να το ξαναπούμε, ότι το γεγονός πως δύο αυτοκίνητα είναι «χτισμένα» πάνω στο ίδιο πλαίσιο και χρησιμοποιούν τα ίδια μηχανικά μέρη, δεν σημαίνει απαραίτητα πως έχουν τον ίδιο χαρακτήρα και την ίδια συμπεριφορά στο δρόμο. Και το Corsa δεν έχει τον «σπορτίφ» χαρακτήρα του 208, δεν είναι το αυτοκίνητο που εμπνέει για γρήγορη οδήγηση, αρχίζοντας να υποστρέφει λίγο πιο γρήγορα στην πίεση και να γέρνει λίγο παραπάνω στις γρήγορες στροφές, αλλά δεν είναι και το αυτοκίνητο που θα αιφνιδιάσει με απότομες και απρόβλεπτες αντιδράσεις. Έχει επαρκές κράτημα και προβλέψιμη συμπεριφορά, τη συνηθισμένη μέτρια αίσθηση των Opel στο τιμόνι, αλλά και πολύ καλά φρένα, που ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας. Σε ό,τι αφορά την άνεση, παρ' όλο που το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν είχε λάστιχα πολύ χαμηλού προφίλ, η ρύθμιση των αναρτήσεων δεν είναι «γαλλική», με αποτέλεσμα οι απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες να γίνονται αισθητές. Όχι τόσο όσο στις εκδόσεις που είχαμε δοκιμάσει πριν την ανανέωση, που φορούσαν λάστιχα με προφίλ 45, αλλά όχι και όπως ένα καλό γαλλικό σούπερ μίνι. Θα λέγαμε ότι η, αποδεκτή, άνεση που προσφέρει το Corsa θυμίζει περισσότερο μικρό SUV, παρά σούπερ μίνι. Μιλάμε πάντως για ένα αυτοκίνητο με μάλλον νεανικό χαρακτήρα, οπότε το κοινό στο οποίο κυρίως απευθύνεται δεν θα δώσει καν σημασία σ' αυτήν τη λεπτομέρεια!
YΠEP
- Ελαστικότητα κινητήρα
- Ευκολία οδήγησης
- Ποιότητα
- Λειτουργικότητα εσωτερικού
- Πολύ καλά φρένα
KATA
- Μέτρια αίσθηση τιμονιού
- Έλλειψη ρεζέρβας
Χωρίς να έχει σπορ χαρακτήρα, είναι ευκολοδήγητο, με επαρκείς επιδόσεις και λογική κατανάλωση
Συμπέρασμα
Η ανανέωση του Corsa δεν άλλαξε φυσικά το χαρακτήρα του και αυτή η συγκεκριμένη «βασική» υβριδική έκδοση διατηρεί κατεξοχήν τον παραδοσιακό χαρακτήρα του καθημερινού αυτοκινήτου-εργαλείου που συνόδευε και τις παλιότερες γενιές του μοντέλου. Δεν προκαλεί για σπορ οδήγηση, αλλά είναι ευκολοδήγητο και ασφαλές, είναι λειτουργικό και προσεγμένο ποιοτικά, καλά εξοπλισμένο, απολύτως σύγχρονα τεχνολογικά και προσφέρει ένα καλό συνδυασμό επαρκών επιδόσεων και περιορισμένης κατανάλωσης.
Πάνος Φιλιππακόπουλος
φωτογραφίες: auto-internet, Opel

Επίσημο Site https://www.opel.gr


  UP