ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::
Jeep Avenger - 1.2 MHEV
Ορθολογική προσαρμογή ..:: Σαββάτο, 19 Οκτωβρίου 2024 ::..
Η επιλογή της Jeep να μην επιμείνει στην αρχική επιλογή να προσφέρει το μικρό SUV της μόνο ως ηλεκτροκίνητο, αποδεικνύεται πολύ σωστή, με την ήπια υβριδική έκδοση να είναι ένα καλό αυτοκίνητο, απολύτως ανταγωνιστικό στην κατηγορία, προσφέροντας τα θετικά στοιχεία του μοντέλου σε ευκολία χρήσης, πολιτισμένο χαρακτήρα, ξεχωριστό στιλ και πλούσιο εξοπλισμό, με ένα λειτουργικό υβριδικό σύστημα που απαλλάσσει από το άγχος της περιορισμένης αυτονομίας και της εξάρτησης από ένα περιορισμένο δίκτυο φόρτισης
Είναι γνωστό ότι η Jeep είχε αρχικά σκοπό να προσφέρει το Avenger μόνο ως ηλεκτροκίνητο και στη συνέχεια με δύο εξαιρέσεις (Ιταλία, Ισπανία) ως βενζινοκίνητο. Στην πορεία, όταν φάνηκε ότι η ηλεκτροκίνηση δεν έγινε αποδεκτή με ιδιαίτερη θέρμη από το ευρύ κοινό, η εταιρεία αντιλήφθηκε προφανώς ότι ήταν κρίμα σε μια από τις πιο μαζικές κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς να έχει διαθέσιμο ένα αυτοκίνητο που είχε κάνει πολύ καλή εντύπωση με το στιλ και τα χαρακτηριστικά του, το οποίο να περιορίζεται μόνο στο πολύ μικρό ποσοστό του κοινού της ηλεκτροκίνησης. Και με δεδομένο ότι στο γκρουπ Stellantis έχουν διαθέσιμα ένα σωρό συστήματα παροχής ισχύος, αποφασίστηκε τελικά η προσφορά και στην υπόλοιπη Ευρώπη της συμβατικής έκδοσης, η οποία πρόσφατα συμπληρώθηκε και από μία ήπια υβριδική έκδοση, που αποτελεί και το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής. Υπενθυμίζουμε ότι το Avenger είναι ένα μικρό SUV με μήκος 4,084 μ., μεταξόνιο 2.562 χιλιοστών και βεβαίως αισθητική που παραπέμπει άμεσα στη Jeep, στοιχείο που μπορεί να δημιουργεί θετική προδιάθεση σε πολλούς αγοραστές!
Εσωτερικό
Αυτοκίνητα με προχειρότητες στο εσωτερικό δύσκολα επιβιώνουν πλέον στην αγορά, οπότε ακόμα κι αυτό το μικρότερο από τα Jeep έχει ένα προσεγμένο εσωτερικό, χωρίς πολυτέλειες μεν, αλλά απολύτως σύγχρονο και ποιοτικά (και σχεδιαστικά) σωστό. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, ενώ εκεί όπου το αυτοκίνητο παίρνει πραγματικά πολύ καλό βαθμό είναι στην πρακτικότητα, καθώς προσφέρει άφθονους χώρους για μικροπράγματα. Θα επισημάνουμε μόνο ότι, όπως και στο Renegade, οι θήκες στις πόρτες δεν είναι ιδιαίτερα βολικές, γιατί έχουν ένα πολύ μικρό ανοιχτό μέρος κι' ένα «κάλυμμα» από εκεί και πίσω, που απαιτεί να «χώσεις» το χέρι σου για να φτάσει προς το πίσω μέρος τους. Μικρό το κακό, πάντως, με δεδομένους τους άφθονους χώρους για μικροπράγματα που υπάρχουν στο ταμπλό και την κονσόλα και περιορίζουν την ανάγκη να χρησιμοποιηθούν οι θήκες στις πόρτες! Δύο μεγαλόσωμοι ενήλικοι κάθονται άνετα εμπρός, αλλά το μικρό μέγεθος του αυτοκινήτου δεν επιτρέπει αντίστοιχους χώρους για τους πίσω επιβάτες, που δεν έχουν αρκετό «αέρα» για τα πόδια τους. Ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων είναι μεγαλύτερος από τα 355 λίτρα της ηλεκτρική έκδοσης και ανταποκρίνεται καλύτερα στις οικογενειακές ανάγκες με τα δεδομένα της κατηγορίας. Θα παρατηρήσουμε επίσης ότι, λόγω και του αυξημένου ύψους του αυτοκινήτου από το έδαφος, είναι κάπως ψηλό το «κατώφλι» εισόδου των επιβατών στο αυτοκίνητο και -ανάλογα με το σωματότυπο του καθενός- μπορεί να μην αποφύγεις να το ακουμπήσεις μπαίνοντας (ή βγαίνοντας) και να λερώσεις το παντελόνι σου αν το αυτοκίνητο είναι σκονισμένο. Μια ιδιομορφία είναι ότι το σύστημα μετάδοσης δεν έχει μοχλό επιλογής, αλλά οι επιλογές μετάδοσης (D,N,R,Β) γίνονται με κουμπιά στο ταμπλό, κάτι που δεν είναι συνηθισμένο. Με τη χρήση το συνηθίζεις, αν όμως υπάρχουν κι άλλα αυτοκίνητα στην οικογένεια με μοχλό επιλογής, ίσως χρειάζεται μεγαλύτερο διάστημα εξοικείωσης.
Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 26.767 ευρώ, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει στάνταρ μεταξύ άλλων σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ελέγχου κατάβασης, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες. σύστημα επιλογής επιφάνειας κίνησης, προβολείς τεχνολογίας LED, κάμερα οπισθοπορείας, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ασύρματη φόρτιση κινητού, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα JBL, σύστημα πλοήγησης κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Εσωτερικό
Αυτοκίνητα με προχειρότητες στο εσωτερικό δύσκολα επιβιώνουν πλέον στην αγορά, οπότε ακόμα κι αυτό το μικρότερο από τα Jeep έχει ένα προσεγμένο εσωτερικό, χωρίς πολυτέλειες μεν, αλλά απολύτως σύγχρονο και ποιοτικά (και σχεδιαστικά) σωστό. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, ενώ εκεί όπου το αυτοκίνητο παίρνει πραγματικά πολύ καλό βαθμό είναι στην πρακτικότητα, καθώς προσφέρει άφθονους χώρους για μικροπράγματα. Θα επισημάνουμε μόνο ότι, όπως και στο Renegade, οι θήκες στις πόρτες δεν είναι ιδιαίτερα βολικές, γιατί έχουν ένα πολύ μικρό ανοιχτό μέρος κι' ένα «κάλυμμα» από εκεί και πίσω, που απαιτεί να «χώσεις» το χέρι σου για να φτάσει προς το πίσω μέρος τους. Μικρό το κακό, πάντως, με δεδομένους τους άφθονους χώρους για μικροπράγματα που υπάρχουν στο ταμπλό και την κονσόλα και περιορίζουν την ανάγκη να χρησιμοποιηθούν οι θήκες στις πόρτες! Δύο μεγαλόσωμοι ενήλικοι κάθονται άνετα εμπρός, αλλά το μικρό μέγεθος του αυτοκινήτου δεν επιτρέπει αντίστοιχους χώρους για τους πίσω επιβάτες, που δεν έχουν αρκετό «αέρα» για τα πόδια τους. Ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων είναι μεγαλύτερος από τα 355 λίτρα της ηλεκτρική έκδοσης και ανταποκρίνεται καλύτερα στις οικογενειακές ανάγκες με τα δεδομένα της κατηγορίας. Θα παρατηρήσουμε επίσης ότι, λόγω και του αυξημένου ύψους του αυτοκινήτου από το έδαφος, είναι κάπως ψηλό το «κατώφλι» εισόδου των επιβατών στο αυτοκίνητο και -ανάλογα με το σωματότυπο του καθενός- μπορεί να μην αποφύγεις να το ακουμπήσεις μπαίνοντας (ή βγαίνοντας) και να λερώσεις το παντελόνι σου αν το αυτοκίνητο είναι σκονισμένο. Μια ιδιομορφία είναι ότι το σύστημα μετάδοσης δεν έχει μοχλό επιλογής, αλλά οι επιλογές μετάδοσης (D,N,R,Β) γίνονται με κουμπιά στο ταμπλό, κάτι που δεν είναι συνηθισμένο. Με τη χρήση το συνηθίζεις, αν όμως υπάρχουν κι άλλα αυτοκίνητα στην οικογένεια με μοχλό επιλογής, ίσως χρειάζεται μεγαλύτερο διάστημα εξοικείωσης.
Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 26.767 ευρώ, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει στάνταρ μεταξύ άλλων σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ελέγχου κατάβασης, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες. σύστημα επιλογής επιφάνειας κίνησης, προβολείς τεχνολογίας LED, κάμερα οπισθοπορείας, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ασύρματη φόρτιση κινητού, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα JBL, σύστημα πλοήγησης κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Ιδιαίτερα πρακτικό το εσωτερικό και σχεδιαστικά ενδιαφέρον, αλλά οι χώροι πίσω δεν είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας
Κινητήρας-κιβώτιο
Το αυτοκίνητο κινείται με το ιδιαίτερο ήπιο υβριδικό σύστημα e-Hybrid της εταιρείας, που επιτρέπει και μικρομετακινήσεις ηλεκτροκίνητα, όπως τα παραδοσιακά υβριδικά. Χρησιμοποιεί ένα βενζινοκινητήρα 1.2 100 ίππων, που λειτουργεί σε κύκλο Miller κι έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW (28,5 ίππων), τοποθετημένο αμέσως μετά το 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ένας εναλλάκτης-μίζα συνδέεται απευθείας με τον βενζινοκινητήρα, τον οποίο υποβοηθεί στιγμιαία στις επιταχύνσεις. Στην πράξη μπορεί οι 100 ίπποι του βενζινοκινητήρα να μην εντυπωσιάζουν ως νούμερο, το σύστημα όμως κινεί αξιοπρεπέστατα το αυτοκίνητο ακόμα και στο ταξίδι και οι επιδόσεις που προσφέρει (0-100 σε 10,9'' χλμ./ώρα) είναι απολύτως ικανοποιητικές για ένα οικογενειακό μικρό SUV. Το αυτόματο κιβώτιο συνεργάζεται αποτελεσματικά με το υβριδικό σύστημα και πραγματοποιεί πολύ ομαλές αλλαγές. Όσο για την κατανάλωση, δεν κάνει ρεκόρ οικονομίας, αλλά δεν είναι και υψηλή. Στην πόλη μπορεί να βρίσκεται γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε ταξίδι που κάναμε στον αυτοκινητόδρομο μέχρι την Λαμία (με ταχύτητα μέχρι 130 χλμ./ώρα), η μέση τιμή για όλη τη διαδρομή Αθήνα-Λαμία με επιστροφή ήταν 6,5 λίτρα/100 χλμ.
Οδηγώντας
Η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος είναι αρκετά μεγάλη (20,1 εκ.), αντίστοιχη με αυτήν ενός εκτός δρόμου (το Avenger θα προσφέρεται άλλωστε και σε τετρακίνητη έκδοση). Οι ρυθμίσεις, όμως, που έχουν γίνει στις αναρτήσεις έχουν τη σωστή ισορροπία ανάμεσα στην ανάγκη να μην υπάρχουν υπερβολικές κλίσεις στις στροφές, αλλά και να μην είναι κουραστικό το αυτοκίνητο. Εδώ μάλιστα οι αναρτήσεις είναι κάπως λιγότερο σφιχτές σε σύγκριση με το ηλεκτροκίνητο, προφανώς λόγω μικρότερου βάρους. Σίγουρα όμως οι ανωμαλίες του δρόμου γίνονται κάπως περισσότερο αισθητές σε σύγκριση με ένα καλό σεντάν ή χάτσμπακ, όπως συμβαίνει σε όλα τα SUV. Η άνεση, λοιπόν, είναι ικανοποιητική, με τις εγκάρσιες ανωμαλίες να γίνονται πιο αισθητές, η ποιότητα κύλισης είναι καλή και το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο ξεκούραστο. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δεν είναι υπερβολικές και η οδική συμπεριφορά ικανοποιεί απόλυτα, είναι ουδέτερη και χαρακτηρίζεται από καλό κράτημα και απουσία απρόβλεπτων αντιδράσεων. Απολύτως επαρκή είναι τα φρένα και εξίσου ικανοποιητικό για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι και το τιμόνι. Θα επισημάνουμε, τέλος, ότι ακόμα και σε αυτή την προσθιοκίνητη έκδοση υπάρχει πρόγραμμα επιλογής τρόπου οδήγησης με 6 επιλογές, που περιλαμβάνει ρυθμίσεις και για επιφάνειες εκτός δρόμου (Normal, Eco, Sport, Snow, Mud και Sand). Αυτό δεν κάνει βεβαίως το αυτοκίνητο πραγματικό εκτός δρόμου, σίγουρα όμως προσφέρει μια βοήθεια για μετακινήσεις σε επιφάνειες λίγο πιο ολισθηρές από την άσφαλτο.
Το αυτοκίνητο κινείται με το ιδιαίτερο ήπιο υβριδικό σύστημα e-Hybrid της εταιρείας, που επιτρέπει και μικρομετακινήσεις ηλεκτροκίνητα, όπως τα παραδοσιακά υβριδικά. Χρησιμοποιεί ένα βενζινοκινητήρα 1.2 100 ίππων, που λειτουργεί σε κύκλο Miller κι έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW (28,5 ίππων), τοποθετημένο αμέσως μετά το 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ένας εναλλάκτης-μίζα συνδέεται απευθείας με τον βενζινοκινητήρα, τον οποίο υποβοηθεί στιγμιαία στις επιταχύνσεις. Στην πράξη μπορεί οι 100 ίπποι του βενζινοκινητήρα να μην εντυπωσιάζουν ως νούμερο, το σύστημα όμως κινεί αξιοπρεπέστατα το αυτοκίνητο ακόμα και στο ταξίδι και οι επιδόσεις που προσφέρει (0-100 σε 10,9'' χλμ./ώρα) είναι απολύτως ικανοποιητικές για ένα οικογενειακό μικρό SUV. Το αυτόματο κιβώτιο συνεργάζεται αποτελεσματικά με το υβριδικό σύστημα και πραγματοποιεί πολύ ομαλές αλλαγές. Όσο για την κατανάλωση, δεν κάνει ρεκόρ οικονομίας, αλλά δεν είναι και υψηλή. Στην πόλη μπορεί να βρίσκεται γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε ταξίδι που κάναμε στον αυτοκινητόδρομο μέχρι την Λαμία (με ταχύτητα μέχρι 130 χλμ./ώρα), η μέση τιμή για όλη τη διαδρομή Αθήνα-Λαμία με επιστροφή ήταν 6,5 λίτρα/100 χλμ.
Οδηγώντας
Η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος είναι αρκετά μεγάλη (20,1 εκ.), αντίστοιχη με αυτήν ενός εκτός δρόμου (το Avenger θα προσφέρεται άλλωστε και σε τετρακίνητη έκδοση). Οι ρυθμίσεις, όμως, που έχουν γίνει στις αναρτήσεις έχουν τη σωστή ισορροπία ανάμεσα στην ανάγκη να μην υπάρχουν υπερβολικές κλίσεις στις στροφές, αλλά και να μην είναι κουραστικό το αυτοκίνητο. Εδώ μάλιστα οι αναρτήσεις είναι κάπως λιγότερο σφιχτές σε σύγκριση με το ηλεκτροκίνητο, προφανώς λόγω μικρότερου βάρους. Σίγουρα όμως οι ανωμαλίες του δρόμου γίνονται κάπως περισσότερο αισθητές σε σύγκριση με ένα καλό σεντάν ή χάτσμπακ, όπως συμβαίνει σε όλα τα SUV. Η άνεση, λοιπόν, είναι ικανοποιητική, με τις εγκάρσιες ανωμαλίες να γίνονται πιο αισθητές, η ποιότητα κύλισης είναι καλή και το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο ξεκούραστο. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δεν είναι υπερβολικές και η οδική συμπεριφορά ικανοποιεί απόλυτα, είναι ουδέτερη και χαρακτηρίζεται από καλό κράτημα και απουσία απρόβλεπτων αντιδράσεων. Απολύτως επαρκή είναι τα φρένα και εξίσου ικανοποιητικό για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι και το τιμόνι. Θα επισημάνουμε, τέλος, ότι ακόμα και σε αυτή την προσθιοκίνητη έκδοση υπάρχει πρόγραμμα επιλογής τρόπου οδήγησης με 6 επιλογές, που περιλαμβάνει ρυθμίσεις και για επιφάνειες εκτός δρόμου (Normal, Eco, Sport, Snow, Mud και Sand). Αυτό δεν κάνει βεβαίως το αυτοκίνητο πραγματικό εκτός δρόμου, σίγουρα όμως προσφέρει μια βοήθεια για μετακινήσεις σε επιφάνειες λίγο πιο ολισθηρές από την άσφαλτο.
YΠEP
- Καλή ποιότητα κύλισης
- Σύστημα επιλογής επιφάνειας οδήγησης
- Εξοπλισμός
- Αποθηκευτικοί χώροι στο προσεγμένο εσωτερικό
- «Αυθεντικό» στιλ
- Καλή ποιότητα κύλισης
- Σύστημα επιλογής επιφάνειας οδήγησης
- Εξοπλισμός
- Αποθηκευτικοί χώροι στο προσεγμένο εσωτερικό
- «Αυθεντικό» στιλ
KATA
- Μέτριοι χώροι πίσω
- Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Μέτριοι χώροι πίσω
- Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ασφαλές και ευκολοδήγητο στο δρόμο, με ένα λειτουργικό υβριδικό σύνολο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του
Συμπέρασμα
Η επιλογή της Jeep να προσφέρει το Avenger και σε συμβατικές εκδόσεις εκτός από την ηλεκτρική αποδεικνύεται πολύ σωστή. Το αυτοκίνητο είναι ένα από τα καλά μικρά SUV, εύκολο και ευχάριστο στην οδήγηση, πρακτικό, καλά εξοπλισμένο και με τιμή μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας (υπάρχει άλλωστε και η μη υβριδική έκδοση με τον ίδιο κινητήρα και χειροκίνητο κιβώτιο, που έχει ακόμα χαμηλότερη τιμή).
Η επιλογή της Jeep να προσφέρει το Avenger και σε συμβατικές εκδόσεις εκτός από την ηλεκτρική αποδεικνύεται πολύ σωστή. Το αυτοκίνητο είναι ένα από τα καλά μικρά SUV, εύκολο και ευχάριστο στην οδήγηση, πρακτικό, καλά εξοπλισμένο και με τιμή μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας (υπάρχει άλλωστε και η μη υβριδική έκδοση με τον ίδιο κινητήρα και χειροκίνητο κιβώτιο, που έχει ακόμα χαμηλότερη τιμή).
Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επίσημο Site https://www.jeep.gr
-
Κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση
