ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::
Peugeot 2008 - 1.2 PureTech 100
Ανανεωμένο και πάντα ξεχωριστό ..:: Σαββάτο, 05 Οκτωβρίου 2024 ::..
Το ανανεωμένο 2008 άλλαξε μόνο στα σημεία κι εξακολουθεί να είναι ένα από τα κορυφαία μικρά SUV της αγοράς, συνδυάζοντας ποιότητα και λειτουργικότητα με μία πολύ καλή οδική συμπεριφορά, που θα ικανοποιήσει και τον απαιτητικό οδηγό, ενώ ακόμα και στη «βασική» έκδοση προσφέρει πολύ καλό εξοπλισμό κι ένα ελαστικό κινητήρα που εξασφαλίζει αξιοπρεπέστατες επιδόσεις
Χαρακτηριστική περίπτωση αυτοκινήτου που ανανεώθηκε επειδή... έτσι συνηθίζεται, το 2008 ήταν ήδη από τα πιο πετυχημένα μοντέλα της Peugeot κι ένα από τα κορυφαία σε πωλήσεις μικρά SUV στην Ευρώπη. Στην ουσία το μόνο που μπορεί κανείς να «προσθέσει» σε ένα τόσο καλό και πετυχημένο αυτοκίνητο στο μικρό χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από το λανσάρισμά του μέχρι την πρώτη ανανέωση, είναι κάποια αναβάθμιση στα ηλεκτρονικά συστήματα (κυρίως συνδεσιμότητας και πληροφόρησης), που εξελίσσονται με... ιλιγγιώδη ρυθμό! Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όπως συνηθίζεται στα "facelift", έχουν γίνει σχεδιαστικές επεμβάσεις στο μπροστινό μέρος και στα εμπρός και πίσω φώτα, υπάρχουν και νέα χρώματα και ζάντες, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν νέες ταπετσαρίες και είναι πλέον στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις η κεντρική οθόνη αφής 10'', ενώ υπάρχει και νέος μοχλός ταχυτήτων για το χειροκίνητο κιβώτιο.
Εσωτερικό
Τα μικρά SUV/crossover χρησιμοποιούνται πλέον ως οικογενειακά αυτοκίνητα και κατά συνέπεια για να διεκδικήσουν μια αξιοπρεπή θέση στην αγορά, οφείλουν να προσφέρουν και τους ανάλογους χώρους. Αυτό συμβαίνει και με το 2008, που φιλοξενεί χωρίς πρόβλημα τέσσερα ενήλικα άτομα, έχοντας κι ένα καλό χώρο αποσκευών για οικογενειακή χρήση, με χωρητικότητα που φτάνει τα 405 λίτρα + 29 λίτρα κάτω από το δάπεδο, δηλαδή συνολικά 434 λίτρα. Επαρκείς επίσης είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, στοιχείο επίσης σημαντικό για ένα αυτοκίνητο που προορίζεται και για κίνηση εκτός πόλης. Η ποιότητα κατασκευής είναι ιδιαίτερα προσεγμένη και η γενική εργονομία σωστή, με μία καλή θέση οδήγησης και μοναδικό μειονέκτημα την άβολη θέση του χειριστηρίου του cruise control, που είναι πίσω από το τιμόνι και δεν το βλέπεις καθόλου, τη στιγμή που πρόκειται για ένα χειριστήριο το οποίο χρησιμοποιείται με το αυτοκίνητο εν κινήσει! Από την άλλη πλευρά ο ψηφιακός τρισδιάστατος πίνακας οργάνων (που εμφανίζεται πάνω από το χαρακτηριστικό μικρό τιμόνι των Peugeot) και η κεντρική οθόνη στο ταμπλό (που είναι τώρα μεγαλύτερη στη βασική έκδοση) προσφέρουν μια εικόνα hi tech, που συμβαδίζει με τις τάσεις της εποχής.
Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 24.800 ευρώ με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, cruise control, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, δύο θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Εσωτερικό
Τα μικρά SUV/crossover χρησιμοποιούνται πλέον ως οικογενειακά αυτοκίνητα και κατά συνέπεια για να διεκδικήσουν μια αξιοπρεπή θέση στην αγορά, οφείλουν να προσφέρουν και τους ανάλογους χώρους. Αυτό συμβαίνει και με το 2008, που φιλοξενεί χωρίς πρόβλημα τέσσερα ενήλικα άτομα, έχοντας κι ένα καλό χώρο αποσκευών για οικογενειακή χρήση, με χωρητικότητα που φτάνει τα 405 λίτρα + 29 λίτρα κάτω από το δάπεδο, δηλαδή συνολικά 434 λίτρα. Επαρκείς επίσης είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, στοιχείο επίσης σημαντικό για ένα αυτοκίνητο που προορίζεται και για κίνηση εκτός πόλης. Η ποιότητα κατασκευής είναι ιδιαίτερα προσεγμένη και η γενική εργονομία σωστή, με μία καλή θέση οδήγησης και μοναδικό μειονέκτημα την άβολη θέση του χειριστηρίου του cruise control, που είναι πίσω από το τιμόνι και δεν το βλέπεις καθόλου, τη στιγμή που πρόκειται για ένα χειριστήριο το οποίο χρησιμοποιείται με το αυτοκίνητο εν κινήσει! Από την άλλη πλευρά ο ψηφιακός τρισδιάστατος πίνακας οργάνων (που εμφανίζεται πάνω από το χαρακτηριστικό μικρό τιμόνι των Peugeot) και η κεντρική οθόνη στο ταμπλό (που είναι τώρα μεγαλύτερη στη βασική έκδοση) προσφέρουν μια εικόνα hi tech, που συμβαδίζει με τις τάσεις της εποχής.
Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 24.800 ευρώ με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, cruise control, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, δύο θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Το εσωτερικό είναι ποιοτικό, λειτουργικό και καλά εξοπλισμένο και προσφέρει τους απαιτούμενους «οικογενειακούς» χώρους
Κινητήρας-κιβώτιο
Γνωστός μας ήδη και από την Peugeot και από άλλες μάρκες του γκρουπ, ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.2 με τους 100 ίππους, ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, καθώς είναι δυνατός, εύστροφος και αρκετά ελαστικός (η μέγιστη ροπή αποδίδεται ήδη από τις 1.750 στροφές). Έτσι η οδήγηση είναι αρκετά ευχάριστη και ξεκούραστη και οι επιδόσεις αξιοπρεπέστατες (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8''), με την συνολική λειτουργία του κινητήρα να μην αγχώνει τον οδηγό στα προσπεράσματα. Ο ήχος του κινητήρα δεν είναι από τους χαμηλότερους για τρικύλινδρο, αλλά η ηχομόνωση είναι αρκετά καλή και δεν του επιτρέπει να γίνεται ενοχλητικός. Άλλωστε η ελαστικότητα και η αποτελεσματική συνεργασία του με το εύχρηστο και σωστά κλιμακωμένο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο δεν επιβάλλουν συχνά την εξάντληση της κλίμακας των στροφών, επιτρέποντας έτσι μια πιο ήρεμη λειτουργία. Η κατανάλωση μπορεί να συγκρατηθεί σε αρκετά λογικά επίπεδα, γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και κάτω από τα 6,5 σ' έναν επαρχιακό δρόμο με 80-100 χλμ./ώρα.
Οδηγώντας
Εδώ δεν χρειάστηκε και καμία ιδιαίτερη επέμβαση, αφού το αυτοκίνητο ήταν ήδη από τα κορυφαία της κατηγορίας του σε οδικά χαρακτηριστικά. Με μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που δεν θυμίζει σε τίποτα μικρό αυτοκίνητο, προσφέρει πολύ ικανοποιητική άνεση (χωρίς πάντως να φτάνει σ' αυτόν τον τομέα στα παραδοσιακά κορυφαία «γαλλικά» επίπεδα), κυρίως όμως μια οδική συμπεριφορά που ικανοποιεί απόλυτα σε κάθε περίσταση, ακόμα και τον απαιτητικό οδηγό. Με πολύ καλό κράτημα, πολύ προοδευτικές αντιδράσεις και χωρίς υπερβολικές κλίσεις του υπερυψωμένου αμαξώματος στις στροφές, είναι απολύτως προβλέψιμο και ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση, ακόμα και όταν ανεβαίνουν οι ρυθμοί, κάτι στο οποίο συμβάλλει και το ακριβές και γρήγορο τιμόνι. Απολύτως επαρκή είναι επίσης και τα φρένα του. Συνολικά η εικόνα του στο δρόμο ξεφεύγει από «μέσους όρους» και εξακολουθεί να είναι ένα από τα κορυφαία μικρά crossover σε οδικά χαρακτηριστικά.
Γνωστός μας ήδη και από την Peugeot και από άλλες μάρκες του γκρουπ, ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.2 με τους 100 ίππους, ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, καθώς είναι δυνατός, εύστροφος και αρκετά ελαστικός (η μέγιστη ροπή αποδίδεται ήδη από τις 1.750 στροφές). Έτσι η οδήγηση είναι αρκετά ευχάριστη και ξεκούραστη και οι επιδόσεις αξιοπρεπέστατες (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8''), με την συνολική λειτουργία του κινητήρα να μην αγχώνει τον οδηγό στα προσπεράσματα. Ο ήχος του κινητήρα δεν είναι από τους χαμηλότερους για τρικύλινδρο, αλλά η ηχομόνωση είναι αρκετά καλή και δεν του επιτρέπει να γίνεται ενοχλητικός. Άλλωστε η ελαστικότητα και η αποτελεσματική συνεργασία του με το εύχρηστο και σωστά κλιμακωμένο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο δεν επιβάλλουν συχνά την εξάντληση της κλίμακας των στροφών, επιτρέποντας έτσι μια πιο ήρεμη λειτουργία. Η κατανάλωση μπορεί να συγκρατηθεί σε αρκετά λογικά επίπεδα, γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και κάτω από τα 6,5 σ' έναν επαρχιακό δρόμο με 80-100 χλμ./ώρα.
Οδηγώντας
Εδώ δεν χρειάστηκε και καμία ιδιαίτερη επέμβαση, αφού το αυτοκίνητο ήταν ήδη από τα κορυφαία της κατηγορίας του σε οδικά χαρακτηριστικά. Με μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που δεν θυμίζει σε τίποτα μικρό αυτοκίνητο, προσφέρει πολύ ικανοποιητική άνεση (χωρίς πάντως να φτάνει σ' αυτόν τον τομέα στα παραδοσιακά κορυφαία «γαλλικά» επίπεδα), κυρίως όμως μια οδική συμπεριφορά που ικανοποιεί απόλυτα σε κάθε περίσταση, ακόμα και τον απαιτητικό οδηγό. Με πολύ καλό κράτημα, πολύ προοδευτικές αντιδράσεις και χωρίς υπερβολικές κλίσεις του υπερυψωμένου αμαξώματος στις στροφές, είναι απολύτως προβλέψιμο και ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση, ακόμα και όταν ανεβαίνουν οι ρυθμοί, κάτι στο οποίο συμβάλλει και το ακριβές και γρήγορο τιμόνι. Απολύτως επαρκή είναι επίσης και τα φρένα του. Συνολικά η εικόνα του στο δρόμο ξεφεύγει από «μέσους όρους» και εξακολουθεί να είναι ένα από τα κορυφαία μικρά crossover σε οδικά χαρακτηριστικά.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Ελαστικότητα κινητήρα
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα εσωτερικού
- Ρυθμιζόμενο δάπεδο χώρου αποσκευών
- Σχεδιαστική προσωπικότητα
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Ελαστικότητα κινητήρα
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα εσωτερικού
- Ρυθμιζόμενο δάπεδο χώρου αποσκευών
- Σχεδιαστική προσωπικότητα
KATA
- Άβολη θέση χειριστηρίου cruise control
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Άβολη θέση χειριστηρίου cruise control
- Έλλειψη ρεζέρβας
Αξιοπρεπέστατες επιδόσεις στη βασική έκδοση και, όπως συνήθως, πολύ καλή οδική συμπεριφορά
Συμπέρασμα
Το ανανεωμένο 2008, χωρίς να υποστεί κάποιες ριζικές αλλαγές, εξακολουθεί να είναι ένα από τα κορυφαία μικρά SUV (γι' αυτό άλλωστε και δεν χρειαζόταν ριζικές αλλαγές). Είναι ένα ολοκληρωμένο μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο, ποιοτικό, λειτουργικό και πλούσια εξοπλισμένο, που θα ικανοποιήσει και τον απαιτητικό οδηγό με τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά του. Ακόμα κι αυτή η «βασική» έκδοση δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα, με τον 3κύλινδρο κινητήρα να προσφέρει αξιοπρεπέστατες επιδόσεις και γενικότερα λειτουργικά χαρακτηριστικά που κάνουν εύκολη και ξεκούραστη την οδήγησή του αυτοκινήτου.
Το ανανεωμένο 2008, χωρίς να υποστεί κάποιες ριζικές αλλαγές, εξακολουθεί να είναι ένα από τα κορυφαία μικρά SUV (γι' αυτό άλλωστε και δεν χρειαζόταν ριζικές αλλαγές). Είναι ένα ολοκληρωμένο μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο, ποιοτικό, λειτουργικό και πλούσια εξοπλισμένο, που θα ικανοποιήσει και τον απαιτητικό οδηγό με τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά του. Ακόμα κι αυτή η «βασική» έκδοση δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα, με τον 3κύλινδρο κινητήρα να προσφέρει αξιοπρεπέστατες επιδόσεις και γενικότερα λειτουργικά χαρακτηριστικά που κάνουν εύκολη και ξεκούραστη την οδήγησή του αυτοκινήτου.
Πάνος Φιλιππακόπουλος
φωτογραφίες: auto-internet
φωτογραφίες: auto-internet
Επίσημο Site https://www.peugeot.gr
