ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ::
Οδηγούμε το BYD Seal U DM-i
Πανελλαδική παρουσίαση στην Αττική ..:: Τρίτη, 01 Οκτωβρίου 2024 ::..
Ένα ακόμα μοντέλο της κινεζικής BYD άρχισε να διατίθεται στην ελληνική αγορά και η αντιπροσωπεία οργάνωσε μια εκδήλωση για την παρουσίασή του στους έλληνες δημοσιογράφους. Πρόκειται για το φορτιζόμενο υβριδικό SUV Seal U DM-i, που είναι άμεσα διαθέσιμο σε τιμές που ξεκινούν από 38.900 ευρώ για την προσθιοκίνητη έκδοση. Ιδιαίτερα πλούσιο είναι το επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης μπροστινής σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης οπίσθιας σύγκρουσης, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, σύστημα ανίχνευσης μπροστινής και οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας με αυτόματη πέδηση, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης του οδηγού, σύστημα προειδοποίησης εξόδου επιβατών, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, σύστημα αποτροπής ανατροπής οχήματος, 7 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED εμπρός-πίσω, head up display, αυτόματους προβολείς, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, σύστημα ελέγχου κατάβασης, ηλεκτρικά καθίσματα εμπρός θερμαινόμενα και αεριζόμενα, πανοραμική ηλιοροφή, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, προσαρμοζόμενο cruise control, πανοραμική κάμερα 360°, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός -πίσω, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα Infinity με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, 4 θύρες USB, ασύρματη φόρτιση για δύο κινητά, συναγερμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Μετά την έναρξη δραστηριοποίησης στην ελληνική αγορά πριν μερικούς μήνες η BYD άρχισε να κάνει αισθητή την παρουσία της στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχοντας ήδη ταξινομήσει μερικές εκατοντάδες αυτοκίνητα μέχρι σήμερα. Μια αναμενόμενη εξέλιξη, αφού δεν πρόκειται για έναν οποιοσδήποτε από τους δεκάδες κατασκευαστές αυτοκινήτων της Κίνας, αλλά για την πρώτη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία και τον κορυφαίο κατασκευαστή ηλεκτροκίνητων οχημάτων στον κόσμο (πάνω από 3 εκατομμύρια πωλήσεις το 2023), ο οποίος δραστηριοποιείται έντονα και στην κατασκευή μπαταριών. Τώρα η εταιρεία προσφέρει στην ελληνική αγορά ένα νέο μοντέλο που απευθύνεται σε όσους θέλουν να αποφύγουν την εξάρτηση από την περιορισμένη αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων και το ανεπαρκές δίκτυο φόρτισης. Πρόκειται για ένα 5θυρο φορτιζόμενο υβριδικό SUV μήκους 4,775 μ., με μεταξόνιο 2.765 χιλιοστών, που επιτρέπει την άνετη μεταφορά 4 ενηλίκων επιβατών, καλύπτοντας έτσι άνετα τις οικογενειακές ανάγκες. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 425 λίτρα.
Το αυτοκίνητο προσφέρεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, μία με μπροστινή κίνηση και μία με τετρακίνησή. Στην πρώτη περίπτωση χρησιμοποιείται ένας ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.5 με υψηλό συντελεστή θερμοδυναμικής απόδοσης και ισχύ 98 ίππων, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 145 kW (198 ίππων). Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς είναι 218 ίπποι. Η τετρακίνητη έκδοση έχει υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 με 131 ίππους και 2 ηλεκτροκινητήρες (ένα για κάθε άξονα), ισχύος 150 kW (204 ίππων) εμπρός και 120 kW (164 ίππων) πίσω. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς είναι 238 kW (324 ίπποι). Και στις δύο περιπτώσεις χρησιμοποιείται μια μπαταρία τεχνολογίας "Blade Battery" με χωρητικότητα 18,3 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία με ηλεκτροκίνηση 80 χιλιομέτρων στην πρώτη περίπτωση και 70 στη δεύτερη στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Παραδοσιακό κιβώτιο ταχυτήτων δεν υπάρχει, αλλά μόνο ένας «μειωτήρας στροφών» με μία σχέση μετάδοσης. Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι φυσικά πολύ χαμηλές (20,5 και 26 g/km αντίστοιχα), απαλλάσσοντας το αυτοκίνητο από τέλη κυκλοφορίας και περιορισμούς στο δακτύλιο της Αθήνας. Το σύστημα λειτουργεί ως ηλεκτροκίνητο, ως υβριδικό με κίνηση από τον ηλεκτροκινητήρα και φόρτιση της μπαταρίας από το βενζινοκινητήρα ή ως υβριδικό με παροχή ισχύος στους τροχούς και από το βενζινοκινητήρα και από τον ηλεκτροκινητήρα, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Αξιοσημείωτο είναι ότι το ρεζερβουάρ βενζίνης είναι αρκετά μεγάλο (60 λίτρα) εξασφαλίζοντας έτσι μια αρκετά μεγάλη αυτονομία σε συνδυασμό και με τα πρόσθετα χιλιόμετρα που εξασφαλίζει η ύπαρξη της ηλεκτρικής συνιστώσας του συστήματος (και η χαμηλή κατανάλωση λόγω υβριδικής λειτουργίας). Αυτονόητο είναι ότι, όπως όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα, το Seal U DM-i διαθέτει ένα μεγάλο αριθμό από ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας και προσφέρει πλήρεις υπηρεσίες συνδεσιμότητας.
Μετά την έναρξη δραστηριοποίησης στην ελληνική αγορά πριν μερικούς μήνες η BYD άρχισε να κάνει αισθητή την παρουσία της στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχοντας ήδη ταξινομήσει μερικές εκατοντάδες αυτοκίνητα μέχρι σήμερα. Μια αναμενόμενη εξέλιξη, αφού δεν πρόκειται για έναν οποιοσδήποτε από τους δεκάδες κατασκευαστές αυτοκινήτων της Κίνας, αλλά για την πρώτη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία και τον κορυφαίο κατασκευαστή ηλεκτροκίνητων οχημάτων στον κόσμο (πάνω από 3 εκατομμύρια πωλήσεις το 2023), ο οποίος δραστηριοποιείται έντονα και στην κατασκευή μπαταριών. Τώρα η εταιρεία προσφέρει στην ελληνική αγορά ένα νέο μοντέλο που απευθύνεται σε όσους θέλουν να αποφύγουν την εξάρτηση από την περιορισμένη αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων και το ανεπαρκές δίκτυο φόρτισης. Πρόκειται για ένα 5θυρο φορτιζόμενο υβριδικό SUV μήκους 4,775 μ., με μεταξόνιο 2.765 χιλιοστών, που επιτρέπει την άνετη μεταφορά 4 ενηλίκων επιβατών, καλύπτοντας έτσι άνετα τις οικογενειακές ανάγκες. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 425 λίτρα.
Το αυτοκίνητο προσφέρεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, μία με μπροστινή κίνηση και μία με τετρακίνησή. Στην πρώτη περίπτωση χρησιμοποιείται ένας ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.5 με υψηλό συντελεστή θερμοδυναμικής απόδοσης και ισχύ 98 ίππων, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 145 kW (198 ίππων). Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς είναι 218 ίπποι. Η τετρακίνητη έκδοση έχει υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 με 131 ίππους και 2 ηλεκτροκινητήρες (ένα για κάθε άξονα), ισχύος 150 kW (204 ίππων) εμπρός και 120 kW (164 ίππων) πίσω. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς είναι 238 kW (324 ίπποι). Και στις δύο περιπτώσεις χρησιμοποιείται μια μπαταρία τεχνολογίας "Blade Battery" με χωρητικότητα 18,3 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία με ηλεκτροκίνηση 80 χιλιομέτρων στην πρώτη περίπτωση και 70 στη δεύτερη στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Παραδοσιακό κιβώτιο ταχυτήτων δεν υπάρχει, αλλά μόνο ένας «μειωτήρας στροφών» με μία σχέση μετάδοσης. Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι φυσικά πολύ χαμηλές (20,5 και 26 g/km αντίστοιχα), απαλλάσσοντας το αυτοκίνητο από τέλη κυκλοφορίας και περιορισμούς στο δακτύλιο της Αθήνας. Το σύστημα λειτουργεί ως ηλεκτροκίνητο, ως υβριδικό με κίνηση από τον ηλεκτροκινητήρα και φόρτιση της μπαταρίας από το βενζινοκινητήρα ή ως υβριδικό με παροχή ισχύος στους τροχούς και από το βενζινοκινητήρα και από τον ηλεκτροκινητήρα, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Αξιοσημείωτο είναι ότι το ρεζερβουάρ βενζίνης είναι αρκετά μεγάλο (60 λίτρα) εξασφαλίζοντας έτσι μια αρκετά μεγάλη αυτονομία σε συνδυασμό και με τα πρόσθετα χιλιόμετρα που εξασφαλίζει η ύπαρξη της ηλεκτρικής συνιστώσας του συστήματος (και η χαμηλή κατανάλωση λόγω υβριδικής λειτουργίας). Αυτονόητο είναι ότι, όπως όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα, το Seal U DM-i διαθέτει ένα μεγάλο αριθμό από ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας και προσφέρει πλήρεις υπηρεσίες συνδεσιμότητας.
Στη σύντομη επαφή μας με το αυτοκίνητο οδηγήσαμε στην παραλιακή λεωφόρο της Αττικής μέχρι την Ανάβυσσο την τετρακίνητη έκδοση. Η πρώτη εντύπωση αφορά την καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, που ανταποκρίνεται στα επίπεδα τιμής του αυτοκινήτου, ενώ καλή είναι και η θέση οδήγησης, χάρη και στις ακριβείς ρυθμίσεις που εξασφαλίζει το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα. Η δύναμη του υβριδικού συστήματος είναι φυσικά υπεραρκετή για να εξασφαλίσει όσο γρήγορους ρυθμούς θέλει ο οδηγός (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9''). Η ποιότητα κύλισης είναι καλή και η άνεση απολύτως ικανοποιητική για «εξηλεκτρισμένο» SUV (που είναι πιο βαρύ και με αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε σύγκριση με ένα καλό συμβατικό σεντάν, επιτρέποντας έτσι στις εγκάρσιες ανωμαλίες να γίνονται λίγο περισσότερο αισθητές). Η καλή άνεση επιτυγχάνεται χάρη στη μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων, που επιτρέπει πάντως κάπως αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές (και κάποιες τάσης «πλεύσης» όταν αυξάνει η ταχύτητα), χωρίς πάντως να επηρεάζεται η συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Το κράτημα είναι καλό ακόμα και στην πίεση και η κατευθυντικότητα και η ακρίβεια της συμπεριφοράς επίσης καλή, χάρη και στην τετρακίνηση. Θα θέλαμε όμως λίγο καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι. Σε ότι αφορά την κατανάλωση, η οδήγηση έγινε με ρύθμιση του συστήματος σε υβριδική λειτουργία, οπότε η μπαταρία δεν άδειασε και η κατανάλωση βενζίνης που είδαμε στο τέλος ήταν μόλις 2,4 λίτρα/100 χλμ. χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια οικονομικής οδήγησης από τον υπογράφοντα και το συνάδελφο με τον οποίο μοιραστήκαμε το αυτοκίνητο. Συνολικά πρόκειται, λοιπόν, για μία ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία των μεσαίων SUV, που ελπίζουμε ότι θα έχουμε σύντομα την ευκαιρία να αξιολογήσουμε περισσότερες λεπτομέρειες σε μία πλήρη δοκιμή.
Πάνος Φιλιππακόπουλος