ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::

Τι 30, τι 40, τι 50!

        ..:: Σαββάτο, 21 Σεπτεμβρίου 2024 ::..
Ετοιμαζόμαστε λοιπόν για έναν ακόμα νέο ΚΟΚ (έχουμε χάσει το λογαριασμό ποιος είναι στη σειρά!), με «αυστηρές ποινές» και τα... συμπαρομαρτούντα, για να μας λύσει το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας, όπως και όλοι οι άλλοι στο παρελθόν, που φυσικά δεν κατάφεραν τίποτα. Γιατί, ας μη γελιόμαστε, η μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων τα τελευταία χρόνια δεν οφείλεται στους διάφορους ΚΟΚ με τις «αυστηρές διατάξεις» που προώθησαν οι εκάστοτε κυβερνήσεις. Αλλά στη βελτίωση του οδικού δικτύου με την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων και, κατά κύριο λόγο, στην εξέλιξη της τεχνολογίας των αυτοκίνητων στα οποία, εκτός από τη βελτίωση της δομής και των βασικών χαρακτηριστικών τους, προστέθηκαν (σε πολλές περιπτώσεις υποχρεωτικά, χάρη στην Ευρωπαϊκή Ένωση) ένα σωρό νέα οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας, που είτε προειδοποιούν εγκαίρως τον οδηγό, είτε επεμβαίνουν αυτόματα, είτε -μετά τη σύγκρουση- προστατεύουν τον οδηγό και τους επιβάτες από τραυματισμούς.

Κατά τα άλλα οι διάφοροι ΚΟΚ δεν πέτυχαν και πολλά πράγματα, γιατί κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να τους εφαρμόσει στην πράξη. Ιδιαίτερα δε σε ό,τι αφορά τις πιο επικίνδυνες παραβάσεις, που δεν είναι φυσικά η «υπερβολική» ταχύτητα στις περισσότερες περιπτώσεις. Άσχετα αν τώρα οι υπεύθυνοι ισχυρίζονται ότι θα λύσουν το πρόβλημα των σοβαρών δυστυχημάτων περιορίζοντας τη μέγιστη ταχύτητα στα 30 χλμ./ώρα. Αυτό θα είναι απλώς το άλλοθί τους, όταν γίνονται δυστυχήματα, αφού όσο χαμηλότερα είναι τα όρια, τόσο αυξάνεται ο αριθμός των πιθανών παραβατών (μέχρι να φτάσουμε στα... 0 χλμ./ώρα όπου θα είναι όλοι παραβάτες), οπότε σε κάθε δυστύχημα που θα οφείλεται στην ανεπάρκεια αστυνόμευσης των πραγματικά επικίνδυνων συμπεριφορών, θα μπορούν να μας λένε ότι οφείλεται στην «υπερβολική» ταχύτητα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε διάφορες συζητήσεις που γίνονταν το τελευταίο καιρό και σε διαρροές από το αρμόδιο υπουργείο για τις απόψεις του για το θέμα της ταχύτητας, αναφέρθηκε ως παράδειγμα το τραγικό συμβάν με τον μεθυσμένο στη Θεσσαλονίκη που παρέσυρε ένα ανδρόγυνο και το παιδάκι τους, στέλνοντας τους γονείς στην εντατική. Δεν ήταν δική τους ευθύνη που άφησαν να οδηγεί ελεύθερα ένας άνθρωπος που είχε ήδη συλληφθεί στο παρελθόν... 5 φορές να οδηγεί μεθυσμένος (και ποιος ξέρει πόσες άλλες ακόμα οδηγούσε μεθυσμένος χωρίς να συλληφθεί!), αλλά η ταχύτητα! Λες και κάποιος που είναι τύφλα και βγαίνει στο δρόμο για να οδηγήσει κι όποιον πάρει ο Χάρος, θα δει το όριο των 30 χλμ./ώρα και θα... κόψει ταχύτητα. Και στα 50 που είναι τώρα το όριο στην πόλη, γιατί δεν έκοψε; Τα 30 θα τον φοβίσουν, ειδικά όταν είναι τύφλα;!

Αντίστοιχα, αυτός που οδηγεί και ταυτόχρονα στέλνει... SMS με το κινητό, ακόμα και μέσα στη νύχτα ή περνώντας μία διασταύρωση δύο δρόμων διπλής κυκλοφορίας, όπου χρειάζεται και διπλάσια προσοχή (το έχουμε δει με το μάτια μας και όχι μία φορά!), πιστεύετε ότι ταυτόχρονα με το κινητό και κάποιες φευγαλέες ματιές στο δρόμο, θα βλέπει και τις... πινακίδες με το όριο ταχύτητας;! Ναι, βεβαίως υπάρχουν και οδηγοί που τρέχουν με (πραγματικά) υπερβολική ταχύτητα. Το κακό είναι ότι αυτοί είναι και τώρα παραβάτες, ξεπερνούν κατά πολύ και τώρα τα 50 χλμ./ώρα που είναι το όριο στις αστικές περιοχές εκτός από τις μεγάλες λεωφόρους, αλλά κανείς δεν ενδιαφέρεται να στοχεύσει ειδικά αυτούς σε ό,τι αφορά την αστυνόμευση της ταχύτητας. Οπότε, τι 30, τι 40 τι 50!..._Π.Φ.

  UP